safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Username succes..alcohol verslaving is helaas een ziekte..ik vergelijk mezelf door mijn 32 jaar misbruik als iemand met een burn-out en heb mezlef 2-3 jaar gegeven om er weer uit te kruipen zonder maatschappelijke stress en gepush en in mijn eigen tijd mezelf weer te vinden.Ik wens je veel moed,wijsheid en kracht in je strijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 @safidepafiTja je hebt wel gelijk....die vrienden niet meer opzoeken.....maar dan wordt ik wel heel eenzaam, gelukkig heb ik het forum nog.Zoveel vrienden heb ik niet en ik ben nogal een einzelganger....vind het moeilijk contact te leggen....voel me vaak eenzaam, en kom de deur al weinig uit....Moeilijk hoor.....Eerst maar es nuchter blijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Goedemiddag allen tesamen! Warhoofdige worstelingen, ik worstel warhoofdig met u!Sjongejonge, ik durfde deze dagen nauwelijks meer iets te zeggen hier en weten jullie waarom? Omdat ik een slag om de arm wil houden nog even door te kunnen drinken, daarom. Zo, het is eruit. Dat gebeurt er dus met je als je de fout in gaat: je probeert het nog even te rekken, want je was toch al fout. Ondertussen voel ik me weer duf van het lange slapen en hangen de wallen over mijn door de caipirinha's toegenomen buikrol. Damn, wat ben ik erg. De laatste helft van de fles heb ik gisteren nog leeg gedronken, vandaag gaat er GEEN meer open! Geen beter moment dan NU, afgelopen is het met het uitstelgedrag, het is mooi geweest, de vakantie is voorbij, ik kap ermee en vandaag drink ik NIET! Ik hou mezelf niet langer voor de gek dat ik me lekkerder voel als ik nog even doordrink. B*llsh*t!!! Ik ben blij dat ik jullie allemaal lees, dat zet m'n hoofd echt om in het betere van mezelf, omdat ik zie hoe supergoed jullie het allemaal proberen te doen, en daar gaat het om!Benthe, ik hoop toch zo voor jou dat je reis door gaat! En er zijn ook hele leuke, bijzondere en vrijdenkende Amerikanen, gelijk wij Neerlanders niet allemaal op klompen lopen ;-))) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Dat hoort allemaal bij een alcoholisten gedrag Username..dat ben jij niet werkelijk dat is de alcoholist in je..hou je niet teveel vast aan het verleden maar sta open voor verandering en de toekomst..ga een nieuw iemand worden iemand die geen alcohol nodig heeft.En als je toch niet veel vrienden hebt zet ze gewoon even een tijdje op een laag pitje en kijk over een paar maanden of je ze je accepteren zoals je bent.Kijk of jij ze dan nog accepteert hoe hun zijn.We zijn allemaal einzelgangers geworden door de alcohol.maar dat kan veranderenals je de eerste laat staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Kaia..gooi weg die troep en ga weer bij ons staan..we dragen je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Safi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Kaia je kan het en je weet het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Ik moet helaas de deur uit, afspraak maar ik hoop dat een ander het van me overneemt.Username en KaiaIk kan alleen maar zeggen dat mijn leven zonder alcohol zoveel meer betekend, zoveel meer waard is, en zoveel meer kansen heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 safidepafiThanx voor de hulp! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Wat een leuk onderschrift heb jij Username! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Thancx Caia.....het past wel een beetje bij me......Ik ben zo vaak de weg kwijt....hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Kaia, ik doe met je mee vandaag.. er komt geen drank in huis en ook niet door mijn mond!vanmiddag niet en vanavond niet en morgen beslis ik weer wat ik dan ga doen.per uur, per dag!!!!Ik vind het moedig van je dat je je hier weer gemeld hebt want je had ook gewoon door kunnen drinken... maar nee, dat wil je dus niet want je bent hier weer gekomen!!vandaag stop je en dat is helemaal goed. Gisteren was te vroeg en morgen is te laat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 1 x = genoeg ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Username: ik zou best wel eens met iemand willen verdwalen die er de weg kent, lijkt me reuze handig en zo mis je ook niks van al dat onbekende ;-)))Tapas: dank je wel, ik stond er bij en ik keek ernaar, worstel er al mee sinds ik terug ben, gewoon doordrinken was idd erg verleidelijk, maar heb zonet dat stiekeme achterdeurtje gesloten en de sleutel weggegooid, tegenstrijdige gevoelens maar weet wel dat dit het juiste is, zucht.....ik ben er weer!!! Fijn dat je met me mee doet, en heerlijk voor je dat je even helemaal vrij bent van je werk, even lekker tijd voor helemaal niets en/of alles met jezelf, goed dat je jezelf dat nu even geeft, het is soms zo moeilijk toegeven/knoop doorhakken dat je dat even nodig hebt, geniet ervan met volle teugen, lekker warm binnen jezelf verwennen terwijl het buiten onstuimig is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Okay dan Miep, goed bezig en samen komen we er wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 dank je Kaia, je verwoordt het precies!En Oh wat heb ik toch een kanjer van een maatschappelijk werkster. Die weet me steeds weer (nu zelfs na een pauze van 2 jaar) weer op mijn voeten te krijgen!!mijn blik is weer naar binnen gekeerd en daardoor ook weer verruimd! de komende dagen hoef ik niks, mag ik alles van mezelf.. hoop ik de rust weer te kunnen terugvinden zodat ik weer stevig op de grond kom te staan en weer weet wat ik wil.. laat het maar borrelen (figuurlijk dan hoor!)Kaia, ik ben afgelopen vrijdag de fout in gegaan en heb me helemaal klem gezopen, dus herken het wel hoor! gelukkig is het bij die ene avond gebleven en had ik die waarschijnlijk "nodig" om nu tenminste mijn eigen ruimte weer te kunnen nemen en voor mezelf te kunnen kiezen.we komen er wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Ach Delta wat zielig!!!!! Heeft ze ook wel iets van een pijnstiller gekregen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 ach arme Delta... denk dat het wel goed komt hoor, maar wat is dat eng als je beesten iets hebben.. konden ze maar praten en konden wij ze maar uitleggen hoe of wat.gelukkig heb je bij de dierenarts kunnen checken dat er verder niks ernstigs aan de hand is maar als je beest uit haar doen is is dat niet fijn en maak je je zorgen!helemaal als het gedrag zo verandert!sterkte ermee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Tapas: in de 5 weken voor mijn vakantie was ik best heel streng (ook voor mezelf!) en veroordelend naar mensen die de fles weer grepen terwijl ik zo m'n best deed ervan af te blijven: en zie hier, ik ga niet eens 1 dag de fout in, maar 3 weken lang.....dus: sorrie mensen die ik zo snel heb veroordeeld, ik ben mezelf tegen gekomen en raad eens? ik ben verre van perfekt! Ik ervaar hierdoor hoe fijn het is als mensen begripvol reageren en heb ervan geleerd dat ik zelf ook begripvol en niet meer veroordelend zal reageren op de misstap van een ander (wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet!). Misstappen hebben blijkbaar ook een funktie waar je iets mee kan, en het is belangrijk dat we die positieve kant ervan blijven zien en benaderen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Tjonge, als ik het forum zo lees heb ik het gevoel dat er behoorlijk geworsteld wordt met herfstblues. Terugvallen, depressieve buien, gremlins, het kan niet op! De lichtbakken kunnen het niet meer bijbenen volgens mij.Ik heb er ook last van, al sinds gisteren. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik ondanks de antidepressiva regelmatig periodes van zwaarmoedigheid en somberheid heb, en ik weet inmiddels dat ze ook weer overgaan. Dat maakt het niettemin niet gemakkelijker als je er midden in zit. Mijn psycholoog zei vanmorgen dat ik er eigenlijk wel goed mee omga nu; accepteren dat het er is en niet krampachtig proberen het te bevechten. Dat lukt namelijk op zo'n moment toch niet goed.Jullie zullen wel denken dat ik een ondankbaar kreng ben, om vanuit een verliefde voorjaarsstemming weer in een depressie te belanden. Maar als mede-alcoholisten zullen jullie ook wel weten dat alles wat de balans enigszins verstoort - ook positieve dingen - tot een dergelijke stemming kan leiden. Zeker op deze 7e van de maand weet ik in ieder geval zeker dat ik dat eerste glas niet meer wil nemen, want dat maakt niets er beter op.Dus ik laat zijn wat is, en komen wat komt (probeer ik althans), en probeer niet te piekeren over dingen die er nog niet zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 delta , sterkte met je hond hopelijk is ze weer vlug de oude .kaia vallen is niet erg , blijven liggen wel , ik stuur jou veel kmw toe om die eerste te laten staan , idem aan username .ik persoonlijk kan niet antwoorden ivm , hoe reageren als men onder vrienden is die wel drinken , ik was de geniepige drinkster , in bijzijns van andere dronk ik hoogstens een glasje , ppff schone schijn ;-((tapas fijn te lezen , dat je gesprek goed was .ik ben naar de bib geweest , en heb het boek in duizend stukjes , amaai wat een galette .ben ook naar de lidl geweest en inplaats van jww te kopen , heb ik mij een fietsbroek gekocht , prijskaartje 2 € , dus beter wandelen , lopen, fietsen als jww wel .in de auto ben ik tot de conclusie gekomen dat de pijn , weer veel te maken heeft met mijn ma , is het niet beter iemand los te laten als dat zij je loslaten ??iets om morgen door te geven als ik mijn intake heb.hebben jullie nog zaken , vragen die ik evt morgen kan stellen ik bedoel iets dat ik mogelijk over het hoofd zie ??ach ja ik bedoel ivm het verwerken van mijn ma ,want dit centrum is niet voor mijn drank verslaving .zo en nu eerst ....... koffie . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Anna, wat heerlijk voor je dat je verliefd bent, en ik herken zeker dat ook juist zo'n fijne gebeurtenis je behoorlijk uit balans kan brengen: het brengt onvoorspelbare situaties en gevoelens met zich mee, waartoe je je weer opnieuw moet verhouden, en dan is er nog de ander waar je geen controle over hebt, een proces wat energie en tijd kost en met de tijd ook steeds weer verandert. Trouwens: blij zijn met een situatie en in een bepaalde stemming geraken zijn twee verschillende dingen, die op momenten of in perioden wel samen kunnen gaan, maar ook totaal los van elkaar kunnen zijn. Een mens is nu eenmaal meer dan de som van zijn situaties. Jij bent toch de A in het RAF team? Dan feliciteer ik je van harte: als iemand liefde verdient ben jij het wel, want je geeft het jezelf al zo'n poos door sterk te blijven staan, en dat komt nu bij je terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Blacky: niets is ingewikkelder en emotioneel zwaarder dan onverwerkte issues die met je ouders te maken hebben, ik denk dat loslaten niet natuurlijk is, het een plaats geven wel, in de trend van het mag er zijn, ook al is het nog zo zwaar en verdrietig. Het moeilijke is dat jij het niet meer met je ouders bespreken kan, en daarom blijven er altijd vragen en dromen. Je zal het dus zelf moeten doen, in jouw hoofd, en ik ben blij voor je dat je daar hulp bij krijgt, want dit is niet te doen in je eentje en het is een eerste stap op weg naar dat plekje in je hoofd waar het rust zal vinden. Ik weet niet precies hoe het zit met jou en je intake morgen, maar wens je daar in ieder geval hele fijne mensen om je heen die echt wat voor je kunnen betekenen, zodat jij straks weer naar het licht kan kijken zonder die donkere stoorzenders! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Ja Kaia, ik ben die A, en bedankt voor je reactie.Jee, wat zielig Delta voor je hond. Ik hoop dat hij weer helemaal opknapt!Blacky, ik denk dat jij je niet zo druk hoeft te maken over dingen die je zou moeten vragen. Waarschijnlijk komen ze er wel achter wat er bij jou allemaal in de weg zit, dat is mijn ervaring bij mijn psycholoog ook. Geef gewoon zo eerlijk mogelijk vanuit jezelf antwoord, dus niet afvragen wat een goed antwoord is, of wat men zou willen horen, maar vanuit je eigen gevoel. Des te beter kunnen ze je helpen.Ik ga even mijn hondje uitlaten, want ik krijg niet mis te verstane signalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Delta: prikkelarm verplegen heet dat: geen licht en zoveel mogelijk stilte. Hondjes en kinderen krijgen dan wat valium omdat ze van zichzelf uit niet stil blijven liggen: ze begrijpen niet dat dat het beste voor hen is en zullen daarom tegen zichzelf blijven vechten. Vraag je de DA nog even of hij bv geen paracetamol zetpillen nodig heeft? Met tijd en rust komt het vast weer goed met dat lieve kleine traprennertje! Beterschap, ook voor het baasje die nu moet toekijken hoe zielig zijn lievelingetje is!En nu ga ik even buiten uitwaaien, tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden