Spring naar bijdragen

dinsdag 13 november


druppeltje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Marjo

Ja het valt niet mee hè?
De meeste mensen willen er niet eens bij stil staan dat ze teveel drinken.
Jij doet dat wel en daarom mag je jezelf wel een heel vriendelijk schouderklopje op je rug geven.
Je bent begonnen met het gevecht en aangezien je jaren teveel hebt gebruikt zal het gevecht ook niet 1, 2, 3, over zijn.
Je bent wel alcohol de baas..dus ADB, want als je niet drinkt, ben je dat, ongeacht het aantal dagen.
Het gevoel dat je alcoholverslaving nog beslag op je wil leggen kan heel lang duren. Wel jaren, dus daar moet je ook aan denken.
Het is een gevecht voor het leven omdat het overal een 'normaal' iets is wat mensen doen als ze iets te vieren hebben of iets verdring(k)en willen.
Het staat overal te koop aangeboden en het wordt je bijna in elk huis aangeboden.

Wij weten dat het niet goed voor ons is omdat we het niet meer prettig vinden, het effect van alcohol.
De inpakt die het heeft op ons leven
Dus doe jezelf een plezier, laat de tranen gaan, het is een rouwproces van je verslaving afkomen.
Het is het besef dat je het alleen wilt en gaat doen in het leven.

Ik vind je een kanjer dat je hier bent en schrijft wat je beleeft!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien Marjo. Wat wil je?
Het helpt, als je van het idee afstapt, dat je iets ontnomen wordt.
Probeer te denken, ik wil niet meer, het was genoeg.
Dan volgt een rouwproces.Je verliest een vriend.
Dat vereist een andere kijk op de dingen.
Moeilijk,JA! Maar wel mogelijk volgens mij.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wil, lieve Safi..

Ik zal doorgaan en ik ben blij dat ik hier terecht kan, dan voelt het wat minder alleen!
De tranen blijven komen, maar er schijnt alweer een klein lichtje aan de horizon...
Moet nu helaas gaan, m'n rug recht voor de kids , die komen zo uit school.

Dank!

Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gigi

Ik doe het op wilskracht maar er zijn hier meerderen die er wel iets bij gebruiken .
Mijn wilskracht is ook niet alles hoor, ben nl al 11 jaar bezig met minderen maar sinds ik hier ben gaat het wel echt goed.
Als je bij Tips en adviezen kijkt dan vind je daar wel genoeg discussies over het stoppen met refusal etc.

Ik kijk gewoon per dag, vandaag drink ik niet dus dat is te overzien.
En als ik soms wel trek krijg dan probeer ik aan positieve dingen te denken en gebruik helpende gedachten om het moment voorbij te laten gaan.
Dingen zoals..."het leven is geweldig zonder alcohol" en " ik geef mezelf liever iets gezonds"...."zonder alcohol is alles gezelliger"

Vaak is zo'n trekmoment maar een bepaalde tijd en als je bezig gaat met koken, afwassen, strijken, wandelen (zonder geld op zak!) of zo iets dan gaat het ook weer voorbij.
Net zoals je opeens zin kan hebben aan snacks bv.
Het zal mooi zijn als je je voorstelde bij Wie is wie dan zullen er meer mensen op je reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag (inmiddels) allemaal,

Lotgenoten, medestrijders, vrienden & vriendinnnen, KOM OP !!!! De sombere november is erger dan januari met een wazig zonnetje.
De bollen moeten de grond in zodat ze in het voorjaar kunnen ontspruiten. Wij moeten de zaadjes van al het moois zelf in ons hoofd planten. Het moois komt er dan weer vanzelf uit en dan ben je superblij.

Niet iedereen zit in een dip, maar ja, je leest het liefste wat bij je aansluit.
En een dip duurt geen 24 uur. In ieder geval je slaaptijd telt niet mee.

Dus maak het jezelf wat makkelijker, knip de dag in stukjes, voor mijn part in uren. Beleef die uren bewust, maak er wat van.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een soort van druk, mijn ROA (Relatie op Afstand) logeert hier omdat hij ziek is, dus ik kan me helemaal uitleven met thee en lekkere dingetjes maken. Waarom? Afleiding !!!!!! Dat geneest de ziel. Het hunkerbrein dat hunkert om het gat in je hart te dichten (en dat doe ik met drop).

Ben al naar de psych geweest vanmorgen, die was tevreden en ik ook. De lichtbak heb ik uiteindelijk privé aangeschaft. Zo'n onzin dat mijn kinderen alles hebben en ik zonder die lichtbak zou moeten, dus gewoon aangeschaft, was met 20 euro korting nu 159,00 euro. Jaaaaaaaa een hoop geld, ook voor mij, maar waar eindigen we als ik niet meer goed voor mezelf zorg?
(deze wijsheid bewaar ik voor later voor mezelf :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het deels op wilskracht, deels met ondersteunende gesprekken en deels met antidepressiva...

Marjo, wat fijn dat je gevonden hebt wat het is, dat maakt het rotgevoel wel hanteerbaar.. en dan kan je gaan rouwen en loslaten!
het klinkt zo dubbel maar met drank was je niet achter dit soort gevoelens gekomen terwijl ze er wel gewoon zijn. Nu krijg je de kans om ze te verwerken!

ik ben er bij mezelf achter dat er een heel oud gevoel meespeelt waar ik weer even driedubbelhard tegenaan knal en nu zeker zonder drank om het weg te maken.. oud zeer, er voor mijn gevoel niet mogen zijn zoals ik ben.. en tegen mijn beperkingen aan lopen.. en dat doet zeer.... maar het is wel de realiteit en verzetten helpt niet.

Het kost me alleen zoveel moeite om bij mijn gevoel te komen en het gewoon maar te laten gebeuren.. ben even te bang om de controle los te laten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, mijn ROA ligt te maffen met een kopje thee ernaast. Ik spring even op de fiets (toe maar, toe maar) en ga even mijn medicatie halen bij de apotheek. En ik heb mezelf een Italiaanse bol beloofd met kaas en salade (jammie !!!)....ik meld me strax weer maar mijn knuffel-gedachten zijn bij jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb begrepen dat er de laatste dagen behoorlijk wat gebeurd is op het forum. Ik heb het nog niet terug gelezen maar aan het draadje van vandaag te zien was het heftig.

Safi, je bent een moordmeid. Ik zag gisteren een programma dat gefilmt was in jouw woonplaats.
Ik ben er helaas nog nooit geweest maar mens, wat ziet het er leuk uit!!!

Alle niewelingen, welkom!!

Toch zat ik wat te peinzen over wat ik vandaag gelezen heb, niet zo zeer de berichten als de sfeer.
Namelijk vooral in de eerste paar maanden ben je ultra gevoelig en labiel en sta je wagenwijd open.
Alles komt zo lekker ongefilterd binnen.
Toen ik voor het eerst op het forum kwam waren we een behoorlijk gemengde groep. Sommige stonden al maanden droog, anderen hadden wel eens een terugval gehad en de nieuwe.
De nieuwe werden een beetje opgevangen door de ouderen en er was veel humor, veel warmte en begrip
en daar lag ook haar kracht. Je zette je computer aan en je kon niet anders dan lachen om sommige berichtjes, er waren berichten die je aan het denken zetten maar bijna nooit een bericht die je aan het doemdenken zette. Het was heel erg gericht op het NU. Nooit heb ik toen gelezen over de morgen dat ik wakker werd naast een schaap of ram. En ik wed dat vele van ons dat echt wel herkennen.
Ik neem dit voorbeeld niet toevallig. We zijn kuddedieren. Natuurlijk wil je je ei kwijt en dat kan in principe ook maar als we allemaal een K dag hebben dan zal de volgende die inlogt dat ook hebben.
Ookal had ie het best naar zijn haar/zijn zin toen hij op stond.

Je komt hier en je gaat meeschrijven en je staat X aantal dagen droog. WEES DAAR DAN TROTS OP!!!!!
Je moet je leven echt dag per dag leven en natuurlijk heb je spijt en natuurlijk doet het pijn maar je bent 1 uur, 1 dag, 1 week of 1 maand bezig. Concentreer je op vandaag en laat het verleden nog even. Daar kan je absoluut niets meer aan veranderen en morgen moet nog komen alles wat je hebt is NU.

Wat ik bedoel te zeggen neem het in porties. De eerste maand richt je je alleen op wat je NU doet nl. niet drinken. DAt is de eerste 7 mileslaarzen stap naar ADB. Dan pas ga je kijken naar het verleden maar let wel schuld is een waardeloze illusie.
En let ook even hoe de sfeer die dag is. Je hebt macht hier, de macht om mensen mee te nemen in een neerwaarste spiraal. WIJ mAKEN HET FORUM. Wees de beste mens die je kan zijn, hier hebben mensen warmte begrip en heel veel humor nodig.

LET WEL ik val niemand aan maar dit forum is van ons. Wij zijn verantwoordelijk. Neem die macht als het hier lukt dan lukt het ook thuis.

MET HEEL VEEL lIEFDE,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, bedankt voor de bijdrage.
Kan me er ook in vinden. We(ik) streef, to look at the bright side of life.
En enige positieve klanken te laten doorklinken. Ik zie vrij goed de betrekkelijkheid van alles in.
En zeker van het leven.Jammer klachten is niemand mee geholpen.
De kar die we moeten trekken is voor een ieder(in gradaties)even zwaar.
Dus ook een vrolijke noot, bij tijd en wijle.
Ben zelf een serieus type(beetje een denkertje) maar met mijn gedachtenspinsels, help ik nog mezelf nog een ander vooruit!

Liefs en sterkte Soothe.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg soothie , ben ik zou lelijk dat jij weg loopt , als ik binnen kom ;)
kan niet lang blijven , kleine hondje wil naar buiten .
anjo mooi geschreven , maar soms gaat de pijn zo diep , dat men geen andere uitweg meer ziet , zeker niet meer een stel kabeltjes als welke ik in mijn hoofd had zaterdag .
ik zal er wel iets uit geleerdt hebben
tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Allereerst wil ik jullie heel erg bedanken voor jullie steun en hulp, en ja; het heeft mij weer aan het lachen gemaakt.:)

Daarnaast zie ik ook reacties die ik teweeg heb gebracht met mijn ongecontroleerd brullen.
Het is waar, de emoties liepen hoog op, en misschien had ik even moeten wachten..
Ook dat is iets wat ik nog moet en wil leren.

Ik ben voornemens om me in de toekomst iets genuanceerder te gedragen, gezien ik niet de enige ben die het hier moeilijk heeft!

Ik BEN trots op mezelf dat ik al 8 dagen niet drink.

Ik ben blij dat ik hier mag zijn, en ik wens jullie alle goeds en nog hééél veel droge dagen!!

En vandaag doe ik nog mee, en drink niet!!!!!

Liefs, Marjo :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...