Spring naar bijdragen

woensdag 21 november 2007


Calimero

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marion,

Ik weet niet of je er nu iets aan hebt maar mijn ervaring is tot nu toe altijd nog geweest dat eerlijkheid het hoe dan ook van onrecht wint. Hoe lang de weg ook is en soms erg moeilijk voor degene die het eerlijk speelt. ik hoop uit de grond van m'n hart dat uiteindelijk mijn ervaringen jou/jullie ook toekomen en dat gerechtigheid zege viert.
Heel veel sterkte en hou vol!

Groetjes,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en Calimero, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Tapas, ik snap je helemaal. Toch geloof ik heilig dat als een deur dicht gaat een andere opent.

Fran,
fijn je weer te lezen.

Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben vanmorgen bij mijn vriendin geweest. Haar vriend had geregelt dat ik even alleen afscheid van haar mocht nemen.
Ze was moegestreden en was toe aan haar rust. Het helpt mij dat ze die rust nu heeft.
Mijn hart doet pijn voor iedereen die ze achter laat, haar vriend, haar kinderen die nog veel te jong zijn.
Ze was mijn vriendin sinds mijn twaalfde, we hebben samen gelachen, gehuilt en gevochten maar vooral heel veel gelachen.
Echte vriendschap stopt niet met de dood, ik huil en dan moet ik weer lachen om iets wat me te binnen schiet. Hoe we konden lachen totdat de tranen over onze wangen biggelde en dan nam ze toch nog een slok om vervolgens mij helemaal onder te sprayen.
Zij kendde de hele wereld en de wereld kendde haar. Morgen wordt ze begraven en ze verwachten meer dan 200 mensen. Ik heb nog nooit zoveel rouwadvertenties gezien.
Morgen wordt pittig. Ook voor X, hij wordt even hard geconfronteerd met zijn ziekte.
Ik ben het eens met mijn goede vriend Will S. it's better to have loved and lost then to have never loved at all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Er is een plaats waar al onze geliefden naar toe gaan die oud, moegestreden of erg ziek waren. Op die plaats is het altijd zonnig, er is voldoende lekker eten en drinken en iedereen die daar is, wordt weer geheeld. Die plaats heet de Regenboogbrug.
Op een dag gaan wij zelf ook naar de Regenboogbrug. Als we daar komen worden we begroet door alle geliefden die ons ontvallen zijn, ze omhelzen ons en kijken ons aan met die blik die we zo lang hebben gemist. En dan vatten ze onze handen en gaan we samen over de Regenboogbrug..."

Anjo heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat Marion het redt om vandaag niet te drinken, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe sterk ik zelf zou zijn. Maar het zou wel schelen dat ik een alternatief heb door een pammetje in te nemen. Ik hoop dat Marion dat ook heeft anders voelt ze zich morgen nóg beroerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In alle bescheidenheid, die tekst van de Regenboogbrug is niet van mij, maar van een Anon. Ik heb deze gekregen toen vorig jaar mijn beste vriend overleed. Toen heeft het mij getroost, en als ik de volledige tekst overlees, moet ik ook nog steeds een beetje huilen. Maar dat is een goed soort van huilen. Delta, als het mijn tijd is om naar de Regenboogbrug te gaan, hoop ik dat ik het verdien om daar opgevangen te worden door mijn geliefden. Dus het is zeker de moeite waard om in dit leven goed te doen, ten opzichte van anderen maar voornamelijk en ten eerste ten opzichte van jezelf. Want wat je zelf niet hebt kan je ook een ander niet geven. Je hebt dus weer eens gelijk.
Anjo, het is denk ik een troost om te weten dat je vriendin door zoveel meer mensen wordt betreurd. In mijn leven zijn mij drie mensen ontvallen van wie ik veel hield en het was me een troost om te merken hoeveel mensen dit ook aan het hart ging, en hoe druk de uitvaarten werden bezocht. Zouden er mensen bestaan van wie niemand houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,
Wat vreselijk ,afschuwelijk voor jou en je man.
Ik heb er geen woorden voor, probeer van de alco af te blijven, meidje.
Huil maar uit, bij ons en bij je dierbaren.
Wat kan de wereld toch vreselijk onrechtvaardig zijn.
Wij denken aan je en leven allemaal met je mee.
Sterkte.

Benthe,
mooi geschreven voor Anjo.
Jij ook Anjo heel veel sterkte hoor.

Groetjes van Pepita
......................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mensen,
Tijdje me niet meer laten zien hier en ik heb verdr nog niets doorgelezen hier maar wil jullie zeggen dat ik er voorlopig mee stop en NIET omdat ik het niets vind, integendeel ik vind dat jullie elkaar super steunen en ook zijn jullie de 1ste die het is gelukt om mij een week zonder alcohol te laten zijn zonder dat jullie druk uitoefenden.
Maar er waren dingen hier thuis, m,n dochter was in het ziekenhuis doordat ze heel hard was gevallen met schaatsen maar dat gaat wel weer maar ikzelf moet zeer binnenkort opgenomen worden met m,n tumor en m,n oorspeekselklier moet verwijderd worden met alle (mogelijke) ellende van dien.
Maar als alles weer goed gaat ben ik er weer en ga ik weer de therapie hier volgen, ze vonden me een goede kandidaat daar ik zo eerlijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta & anderen,

Ik heb véél uitvaarten geregeld (beroepsmatig) omdat mensen zonder geld overleden waren in bv. ziekenhuis of verzorgingstehuis. In goed overleg met de begrafenisondernemer hebben we er altijd voor gezorgd dat dit met het nodige respect gebeurde. En dat eventuele bezoekers - bv. medebewoners uit het verzorgingstehuis - ook gehaald en gebracht werden en ook een kopje koffie kregen. Plus een keurige advertentie in de krant. Kortom, ik heb er altijd - hoe triest dan ook - een goed gevoel aan overgehouden om iemand de laatste eer te bezorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, Pippi, durf je dat? Het is natuurlijk heel goed als je op zo'n afdeling gaat werken, maar ook verschrikkelijk zwaar. Juist omdat mensen op psychiatriche afdelingen zo erg met zichzelf in de knoop zitten dat ze zelf niet veel te geven hebben, op dat moment. En dat bedoel ik niet rot ofzo.
Dan zou ik nog liever als vrijwilligster gaan werken voor kinderen met het syndroom van Down, of kindertjes met kanker. Maar als jij het kan, met eenzame mensen die psychisch met zichzelf overhoop liggen, alle respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, meisje, er is weer een stuk van je verleden weg. Herinneringen die alleen van jullie waren en waarvan je kon zeggen van "Weet je nog dit en dat en die en die?" Vragen die je nooit meer kunt stellen en herinneringen die je niet meer samen kunt ophalen. Heb ik zelf ook ervaren met familie die wegviel. Vragen die je nog wilde stellen, maar ja, aan wie?

Er gebeurt iets en je pakt automatisch de telefoon en bent het nummer al aan het draaien tot je ineens beseft van... "Nee, het kan niet meer." Ik heb nog wel een paar keer het nummer van mijn ouders gedraaid, wel bewust, en kreeg dan de boodschap dat het nummer niet meer in gebruik was.

Ik heb mijn eigen vriendin al een paar keer (meestal dronken) gesmeekt om alsjeblief niet vóór mij dood te gaan. Toen zei ze steevast: "Ja, Fran, dat is wel egoïstisch van je, hoor! Ik wil ook niet dat jij voor mij doodgaat!"

Maar het is moeilijk, Anjo. Stukje bij beetje valt je verleden weg. Mensen waaraan je wel degelijk gehecht was en die je moet laten gaan.

Ik brand de laatste tijd constant een novenekaars. Mijn nicht heeft ook kanker en dus brand ik die voor haar, en voor mezelf, en voor mijn doden, en voor de mensen die ik liefheb, en zelfs voor de mensen die ik niet bijzonder liefheb of niet echt ken. Het geeft me een gevoel van verbondenheid, dat vlammetje. Voel ik me niet helemaal alleen. Maar ja, ik ben katholiek opgevoed. Toch is het misschien wel een idee.

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion

Woorden schieten me tekort om dit onrecht wat jullie word aangedaan, ik kan het niet begrijpen.
Ik leef met jullie mee en kom a.j.b hier uithuilen als het allemaal teveel word, we leven allemaal mee en zijn begaan met je noodlot. Ik hoop dat het diepe zwarte gat, binnenkort met het gesprek met jullie advocaat ,weer wat licht zal hebben.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Spud, tellen is heel gewoon , maar ik moest wel lachen dat je schreef dat je over de 100 uur heeen zit!! Dat is toch enorm veel. Ja elk uurtje telt nu: harstikke knap van je.

De lunch was heeeeerlijk. Heb ik dus daarna heerlijk liggen slapen in die luxueuze slaap wagon. Delta je denkt ook overal aan. Waren jullie me niet kwijt?



Marion: goh wat erg voor jullie; heb even geen woorden

Amariana, ik hoop dat je dit nog leest. Lees ik het weer, iemand die zoveel op zijn pad krijgt.
Ik bid voor je dat de operatie goed gaat: en dat we je straks weer gezond en wel hier terug zien.


Blacky: hoe is het nu met je? nog niet wat vrolijker?


Pfff......... Delta staat het diner al klaar??? Heb me net in gala gehesen, maar kan die wagon weer niet vinden....Ik heb mega honger.

OH ja, vandaag gaat het vrijwel zeker zonder drank lukken: ik wil en zal! geen ALCHOHOL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An we hebben de feest trein stop gezet door het slechte bericht voor Marion..zijn allemaal niet meer in de feest stemming..dus je zal een andere trein moeten zoeken om naar huis te komen..we zochten je al..maar ja...JIJ lag weer te slapen:P

Benthe pas toen ik van het forum weg was en aan het houtzagen dacht ik opeens...SH%T die is natuurlijk haar jetlag aan het weg slapen..en ik had gelijk.

De dag is bijna om en ik heb nog niet gedronken...ga het echt redden, die eerste Gem!
Had vanmiddag bezoek van oude drinkemaatjes maar heb ze niet binnengelaten..:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, ik had het ook niet negatief opgevat. Ik bedoelde uit te leggen dat ook deze mensen met respect behandeld worden en hun de laatste eer wordt bewezen. Omdat ik dat toevallig van heel dichtbij weet. No offense!

We hebben het eten alweer binnen en Dochter is naar de sport dus even een kleine adempauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...