safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Zo nog drie uurtjes en mijn eerste echt alcohol loze verjaardag is voorbij en dat sinds 33 jaar.Ik moet zeggen dat het volwassen voelt en als een echt cadeautje aan mezelf.Dacht 1 moment aan een 25cl flesje wijn bij het eten voor de feestvreugde, maar moest gelijk glimlachen om het onzinnige ervan. Het commerciƫle zit zo in ons leven gewoekerd, doen wat gebruikelijk is,wat je op de reclame ziet dat je het allemaal na aapt. Maar deze aap aapt niet mee na! (sorry Delta verwacht morgen van jouw wel even een duidelijke werkwoord vorming)Ja het buitensluiten van mijn drinkemaatjes voelde raar en beschamend, maar ook eerlijk naar mezelf toe.Maar ook een beetje alsof ik weer een buitenbeentje aan het worden ben, maar nu aan de andere kant van de lijn sta.Dat is wel wat verwarrend en ik voel dit al een tijdje..dat ik de ene norm aan het inruilen ben voor de andere norm.Nu weet ik dat het goed voor me is NIET drinken en dat ik dat ook wil.Dat ik bewust al jaren voor deze weg kies en pas nu ik jullie hier gevonden heb ook met twee stevige benen bega. Daar wil ik jullie allemaal voor bedanken.Ik schrijf nog steeds erg veel op het forum en moet ook aan andere tijd invulling gaan denken, maar op dit moment voelt dit nog te fijn.Het helpt me.Benthe wat een toeval dat je vriend die ook NOOIT nu opeens zegt JA ikdoe het.Heeft dat iets aan je mening veranderd?Hoe gaat het trouwens met Max, heeft hij veel plezier gehad of je erg gemist? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Probeerde Pippi te steunen, besefte me te laat wat er aan de hand is. Heb haar P.B. tje gestuurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Tnx Kaia, wat lief van je. Trouwens in het ziekenhuis ADB blijven is natuurlijk geen kunst, en in Californiƫ was ik met mijn zus die zelf heel weinig drinkt. Zij weet ook van mijn alcoholisme, dus ze heeft solidair met me mee gedaan met niet drinken. Dus het was kat in 't bakkie om niet te drinken. Alleen toen ik weer thuis was vond ik het even moeilijk om de plotselinge alleenheid niet te verzuipen, maar dat heb ik gelukkig ook niet gedaan. Het blijft een boobytrap, die rot-drank, nou ja, daar moet ik dan maar mee leren leven. Een ander heeft een houten been of een kunstkop, er is altijd wel wat.Hoe gaat het met jou, nog steeds op de goede weg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Safi, wat worden we toch wijs. Jouw kalme glimlach om die fles wijn. Mijn tweede Ma gaat eens in de week naar de WOW, dat is wijze ouwe wijven, daar begin ik toch ondertussen ook wel voor te voelen.Max was natuurlijk blij (uitzinnig) om me weer te zien en ik ook om hem te zien. Hij had een paar nieuwe kunsten erbij geleerd, zoals de post openscheuren (ahum, dat hoefde nou ook weer niet) en de was uit de machine trekken.Nee, de beslissing van vriend H. heeft me niet beĆÆnvloed. Want hoe vaak lieverd J. ook zegt dat het hem niks kan schelen dat ik nog niet kankervrij ben, voor mij staat het vast: ik trouw met niemand voordat ik beter ben. Ik ga echt niet iemand opzadelen met een vrouw die om de haverklap naar het ziekenhuis moet. Meid, buitenbeentje of niet, je bent nou tenminste een ADB-buitenbeentje. Zelf vind ik tegendraads zijn zonder verdoving veel leuker, jij niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Marjo..ik denk dat je gelijk hebt ..Pippi wilde haar knietjes morgen afkuisen dus misschien waarschuwde ze ons dat ze gedronken had. Weet het niet helemaal zeker, hoor.Pippi ik zie je naam nog staan..betekend het dat je gedronken hebt?Peppa en peppalientje...bedankt voor de felicitaties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Ja Benthe...zullen we samen ADB-BBtjes zijn?kan me goed voorstellen dat je, eerst nog even wilt afwachten voor je de beslissing neemt.hoe voel je je tegenwoordig en wat zegt de italiaan?geef Max maar even een aai van me:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Een kunstkop lijkt me idd ook geen kattenpis;-) Weet precies wat je bedoelt met de alleenheid als je thuis komt, en dan nog de jetlag (heeft bij mij wel een week geduurd (maarja we weten ook wel hoe dat komt he...?!), zit nu in de nachtdienst en dat is veel minder heftig dan uren in de tijd vooruit thuiskomen) en een huwelijksaanzoek erbij...ben erg benieuwd hoe dat verder gaat trouwens! Hier ook nog (weer) op de goede weg, voelt weer heel veel beter, fijne avond nog en truste voor straks, voor iedereen trouwens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Trusten voor straks Kaia..fijn om te horen dat je weer op dreef bent.En denk daar maar aan, niet iedereen kan zich na 3 weken weer bij de slurven pakken en weer op goede voet verder gaan.Dat heb jij toch maar even mooi gedaan en je bent een hele lieve kanjer!Werk ze straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 lieve mensen,voel me echt vreselijk dom, dat ik (nog) niet sensitief genoeg ben om dingen aan te voelen.Heb Pippi sterkte gewenst in P.B.Ben even weg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Pippi,Als je nog meeleest...PB! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Kaia, jij bent verpleegkundige? Samen met in het onderwijs werken een van de zwaarste vakken die er bestaan. Safi, met jou ben ik graag een ADBBB, zullen we dan WJW zijn, want oud in ons hoofd worden we toch nooit.Kaia weet je wat mij nou nog steeds zo intrigeert? Vlak voordat je wegging op vakantie schreef je dat je nog aan het wachten was op de prins op het witte paard, maar dan liefst een pikzwarte prins. Maakt het kleurtje jou iets uit, of is pikzwart iets van je eigen roots? Sorry, ben nu eenmaal altijd nieuwsgierig.Pippi, ik hoop dat je niet aan het drinken bent gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 IK wordt met jouw graag een JWJtje mijn ADBBBtje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Ik ga afscheid nemen ..de film begint..nog bedankt allemaal voor een geweldige verjaardag!Alvast lekker dromen allemaal ...voor later!Pippi sterkte..weet niet wat te zeggen! Alleen dat alcohol niets oplost alleen je hersenen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Pafi, je hebt je verjaardag waardig tot een eind gebracht. We zijn over u te spreken. Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Sodeju, hier word ik dus gestoord van. Waarom DOEN mensen dat, van die mails sturen van: "stuur dit binnen een uur door aan tien anderen anders gaan er verschrikkelijke dingen met je gebeuren", en bla bla. Wat is daar nou de lol van.Hihi, Safi, wat zijn JWJeetjes? Heb je wel veel lekkere taarten gegeten vandaag?Lekker jong ventje heb jij. Mijn ventje is 60, maar nog steeds een jonge sportieve vent, met de mooiste tennisbenen die ik ooit heb gezien. Mijn liefste zus is getrouwd met een man die tien jaar jonger is dan zij, maar het is nooit een probleem geweest. Hij heeft haar kleinkinderen geaccepteerd als de zijne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Safi, fijne avond nog en geniet van je film!Voor straks welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Benthe,ik begrijp door de hoed die Safi heeft gekregen dat jij naar Disneyworld bent geweest?Hoe vond je dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 En ik vroeg me ook al af wat JWJ-tjes waren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Blacky, Een goede reis naar het zuiden Blacky. Doe rustig aan. En gezond weer terug.Zal je een beetje missen!Groetje van Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Gem, ben je weer een beetje bijgekomen? Ja, we zijn een dag naar Disney geweest, mijn zus is een ongeneeslijke fan van Disney. Ze heeft ongeveer 500 dollar uitgegeven aan kadootjes, t-shirts, noem maar op, ook ik zit hier in een sweater met een Grumpy er op. Zelf hou ik niet zo van die pretparken, maar als zij het nou leuk vindt, dan zet ik de knop om en dan maak ik ook wel pret. Gewoon leuk om samen met zus iets te ondernemen.Maar gaat het met jou wel OK? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 JWJ is alcohol, zo van:Daar praten we niet over...JeWeetWel...alcohol.De term is een paar dagen geleden geintroduceerd, ik weet niet meer door wie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Je hebt gelijk Delta, wat die mails betreft, maar de afzendster is op zich een heel lieve vrouw. Ik weet niet goed hoe ik haar op een vriendelijke manier kan vertellen dat ik geen prijs stel op zulke mails, maar dat lukt me ook nog wel.Voor jou een prettige nachtrust toegewenst en voor iedereen eigenlijk, ik ga strakjes ook naar bed. Nog even een kopje opsloomthee en wat cookies die ik nog meegenomen had uit Amerika,Zeg Delta, weet jij nog hoe het gaat met samengestelde woorden? Het is gedachtegoed en groentesoep, maar ook paddenstoelen en pannenkoeken. Ik weet het wel, maar weet jij het ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Benthe, Ik lees dat jij met niemand trouwt zolang je nog niet beter bent. Ok! Dat gevoel kan ik me wel voorstellen maar je moet er anderszijds ook wel voor oppassen dat je geen kostbare tijd verloren laat gaan hoor! Het is toch best leuk om te trouwen met een leuk iemand?Wens je veel wijsheid maar vooral veel geluk!Liefs,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Nee hoor Tolie, alcohol is JWW. Ik had het eerst over WOW (Wijze Ouwe Wijven) maar dat vond ik een beetje te oud, dus toen schreef ik WJW (= Wijze Jonge Wijven) en Safi schreef dat ze wel JWJ wilde zijn. Jonge Wilde Jeugdige? Joepie We Jumpen?Alles goed met Tolie? Jij bent ook zo een nachtbrakertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 november 2007 Rapport Share Geplaatst 21 november 2007 Jemig Mathilde, daar zeg je zo wat. Dat zegt mijn lief dus ook, van zeur nou niet, wat heeft je kanker er nou weer mee te maken. Dus ben ik eigenlijk beslissingen voor hem aan het maken. Goh, hee, even met een mond vol tanden hoor.En jou wens ik heel veel sterkte met jou zelf en je zoon en ik hoop dat hij geniet van zijn nieuwe laptop. Weet je, ik besef pas heel kort dat het veel gemakkelijker is om zelf ziek te zijn, dan om een geliefde ziek te zien, die je misschien wel gaat verliezen. Ik weet al helemaal niet hoe het is om een kind te gaan verliezen, een wezen dat je zelf op de wereld hebt gezet en groot hebt gebracht.Blijkbaar hebben jullie een heel goede band. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden