Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 548
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Grapje Mieke? Natuurlijk doe ik die botten niet in de soep, maar het vlees. De kipshoarma had ik kant en klaar gekocht bij de poelier.

Geplaatst

Anna,

Dit is de reden. Van Nu.nl afgehaald.

ARNHEM - Het concert van Shakira, dat zaterdagavond in Gelredome in Arnhem zou worden gehouden, is op de valreep afgelast.

De Colombiaanse zangeres heeft dusdanig last van haar keel dat ze niet kan optreden. Dat heeft organisator Mojo Concerts bekendgemaakt.

"Shakira had al enkele dagen een flinke verkoudheid maar ging er tot begin van de avond vanuit dat het concert gewoon door kon gaan. Echter, gezien de verslechtering van haar toestand in de laatste paar uren is op doktersadvies besloten het concert alsnog te cancellen", aldus Mojo in een persbericht. Via de organisator liet Shakira weten dat ze zeer teleurgesteld is dat de show niet kan doorgaan.

In het Gelredome waren al enkele duizenden mensen aanwezig, toen bekend werd gemaakt dat het concern niet doorging. In totaal waren er 39.000 kaartjes verkocht voor het optreden van de 30-jarige superster.

Mojo is van plan voor 17 maart een vervangend concert te organiseren.

Geplaatst

@ Anna,
Was een flauw grapje, wel vind ik het leuk te horen dat je zoveel moeite doet om een goede maaltijd op tafel te zetten.
Komt dat o.a omdat de kids nog thuis wonen?
Die van mij wonen al op zich zelf en ik vind het best lastig om voor mij alleen een prakje in elkaar te knutselen.

Geplaatst

Oké, hier gaan we dan met de anatomie van de (soep)kip:

Kippenbillen: de achterpoten, met nogal vettig vlees.
Kipfilet: de kippen'borsten', wit en droog vlees.
Kippenbouten: de voorpootjes, veel kleiner dan kippenbillen.

Heb je ook nog van die aperitiefboutjes. Die zijn nog kleiner. Vraag me niet waar die vandaan komen.

Iemand een idee?

Geplaatst

Aii, Shakira ook al verkouden? Nou, ik kan jullie verzekeren dat ik op dit moment ook niet mooi kan zingen. En buikdansen kan ik ook niet.

Geplaatst

Ik denk dat wat jij aperitiefboutjes noemt, bij ons drumsticks genoemd worden Fran. Dat is het onderste deel van de achterpoot. Als je de achterpoot heel laat, dus de bil en de onderpoot aan elkaar, dan heb je mijn kippenpoot. Nu duidelijk?

@Mieke, ik kook ten dele omdat mijn kinderen nog thuis wonen, maar ook omdat ik zelf ook een graag een warme maaltijd eet. Het komt niet zo vaak voor dat ik alleen eet, maar als dat het geval is flans ik toch ook altijd iets warms in elkaar. Alleen eet ik dan veel minder vlees.

Ik vraag me af of Visje ook helemaal voor niets naar Arnhem gereisd is.

Geplaatst

Nee, hoor, Mieke.
Een kip loopt op twee poten, dat zijn de achterpoten met daarboven de billen in het Vlaams. Die billen zitten vast aan van die dunne stelten met bubbelig vel waar volgens mij geen vlees aan zit. Dan hebbie de vleugels met boutjes.

Pff, en ik ben te lui om dat te gaan googlen of opzoeken in het woordenboek.

Maar een kip loopt volgens mij NIET op haar voorpoten.

Geplaatst

Nu ja, geef de fakkel maar aan mij door. Ik roep als verzachtende omstandigheid in dat ik jarenlang geen vlees gegeten heb. En sorry, Anna, maar poten zijn poten. Varkenspoten zijn varkenspoten en daar hoort de ham NIET bij. Dus kippenpoten zijn voor mij die dunne dinges waarop ze lopen. Net zoals onze benen geen billen zijn. En kuiten geen dijen zijn. En enkels geen kuiten. Dus enig onderscheid is wenselijk.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...