Spring naar bijdragen

woensdag 28 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja volgens mij is Blacky inderdaad voor een week weg dus zal ze vrijdag ofzo weer ergens landen.

Lunalee, de angst voor de angst houd het drinken in stand.. maar als je het "nuchter" bekijkt wat is er dan zo eng aan 1 avond niet drinken? Probeer het gewoon morgen eens, haal lekkere dingen voor jezelf in huis, sapjes, knabbeltjes, gewoon wat je lekker vind en ga eens onderzoeken wat er allemaal met je gebeurd, schrijf het op, kom hier als de gremlins of de emoties je overvallen en dan gooien we ze er samen weer uit of geven ze een plek. Je bent het waard om het avontuur aan te gaan wat niet drinken heet! Het is een ontdekkingsreis waar je nieuwe kanten van jezelf gaat ontdekken, je eigen kracht gaat leren kennen.. je gaat een nieuwe Lunalee leren kennen!! Gewoon doen! dat is de enige manier om deze ontdekkingsreis te beginnen! Refusal kan het patroon ook doorbreken en maakt het wat makkelijker als je iemand bent die steeds 'savonds alsnog voor de bijl gaat.

Doen he, ik gun het je zo!!

Houtje ik heb (sorry daarvoor) weer smakelijk gelachen om je verhaal, dat was weer ouderwets!! zo ken ik je weer!! Jij hebt je voorjaarsschoonmaak in ieder geval vast gehad! en zo hep ieder nadeel toch weer se voordeel! Ik hoop wel voor je dat het morgen allemaal weer wat rustiger wordt.

Ik moet even wennen, ga morgen smiddags werken ipv sochtends en dat voelt raar... mag ik uitslapen.. en toch werken... Ben benieuwd hoe dat bevalt! en of ik dan minder moe ben op mijn befaamde donderdagavond. En zo probeer je maar weer eens wat! Vrijdag heb ik een feestje met dezelfde mensen (collega's) waar ik vorige keer zo onderuit gegaan ben. DIt keer ga ik het droog houden, dus dat wordt ook weer een ontdekkingsreis!

en nu opslomen en naar bed want ben moe van het hardlopen en werken!
trusten allemaal!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,
fijn dat je mijn gezelschap hier op prijs stelt. Wederkerig.

Spud,
Nu je gestopt bent zit je met een gat. Dat gat probeer je te vullen.
Dat gevoel is herkenbaar. De laatste periode van mijn drinken dronk ik al dik tegen mijn zin en nog geen beetje ook.
Dat is omdat je die rotalcohol nodig hebt. Als je eenmaal ontgift bent wordt het minder, maar dat gat blijft nog een tijdje. Kwestie om dat met iets anders op te vullen. Dat kan zijn hier aan het forum deelnemen, een flinke wandeling gaan maken. Ik ging geregeld in mijn bed liggen. Veilige en warme plek. Aktie ondernemen, wat voor bezigheid dan ook. Gewoon jezelf bezighouden. Na een tijdje wordt dat minder en krijg je meer vat op jezelf, zodat je zelfs dat gevoel kunt voorkomen.
Ik geloof dat het Houtje is die dat een keer beschreven heeft. Staat ergens tussen de Tips als ik me niet vergis.
Maar alles bijmekaar is het een heerlijke gewaarwording dat je niet hoeft te drinken.

Ik zie dat het kwart voor een is. Was niet van plan zolang op te blijven. Ik vergeet hier altijd de tijd.
Daar zal ik eens aktie op moeten nemen. Misschien gewoon vanaf morgen een wekker zetten?

Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Spud, Freggles zijn idd niet voor de poes, ze doen niks onder voor Gremlins: ze laten je net zo hard denken dat je wel wil drinken terwijl je het niet wil. De mijne hebben me zonet al 2 schaaltjes pinda's, een halve zak toffees en een halve zak drop laten opvreten in een uur. So be it. Maar we gaan NIET zuipen. Stel je voor hoe je je voelt als je er 1 gedronken hebt: je wil er nog 1. En dan ben je aangeschoten, same old same old. Serieus: overschat dat gevoel niet, want het is al lang niet spannend meer en het krijgt niet meer de vrije hand in je hoofd, omdat je er nu zo mee bezig bent. En morgen word je wakker met een dubbele kater: gezopen zonder meerwaarde, en dan nog belabberd ook! Dus hup naar de Fregglegrot met die Freggle!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...