Spring naar bijdragen

Donderdag 6 december 2007


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moet ik wel die verwerkingsperiode door.....heavy.....
En ik ben nogal ongeduldig denk ik......duurt me allemaal veel te lang...
Maar de wil is er ....

Sorry mensen, wilde terug lezen....zette de pc aan....en las Ziza...
Loop weer lekker te malen ..... waar ben ik blijven steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ziza het verleden onder ogen zien is geen schuldverhaal naar ouders toe.
Nooit geweest en tot nu toe heb ik niet de indruk dat men zich achter dit leed verbergt.
Kijken naar de schade die jij hebt aangericht maar ook kijken naar wat jou is aangedaan.


Je zult eerst dat verleden en dan bedoel ik niet het drankverleden moeten herbeleven alvorens je het een plaats kunt geven in het heden.
En met herbeleven bedoel ik erover kunnen huilen, schreeuwen, je eenzaamheid van toen gaan voelen, het gemis van die zo broodnodige steun in de rug, de negativiteit ontrafelen die zo.n desastreuze invloed heeft gehad op mijn leven, het in de steek gelaten voelen van ouderen.
Het gevoel er niet bij te horen, het doodzwijgen.
Weten waar de angst vandaan komt en die doorbreken.
De zoektocht naar je eigen identiteit, herinneringen aan emoties en gevoelens van vroeger die uiteindelijk weer je emotioneel kader worden van het NU.
Dat is herbeleven en plaatsen en los laten.
Als je al het leed jou aangedaan uit het verleden niet verwerkt en een plaats geeft zal je dat een levenlang opbreken. Niet voor niets is het verleden het heden.

Er zijn mensen die geen last hebben van hun verleden en dat dan ook laten rusten.
Ik voeld me ongelukkig ondanks ik niet dronk.
Voor mij was er geen andere weg dan er diep in te duiken om aan dit ongelukkig leven een einde te maken.
Als je er eenmaal mee bezig bent is er geen weg terug.
De resultaten van mijn verwerkingsproces, zijn de pijlers geworden van mijn nieuwe leven zonder drank.

En samen met ons programma en professionele hulp is dat gelukt.

Veel plezier in LA.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, waar. Maar ik las het anders. Als je 20 jaar "niets" doet en in je verleden blijft hangen wordt er bedoeld denk ik. Dan neem je geen verantwoordelijkheid.
Maar ja, ik heb een lange dag achter de rug, moe en dan wil niet alles meer goed tot mij
doordringen.
Ik vond het moeilijk te reageren op Ziza, daar hij er zelf op moment niet op kan reageren.
En hij verwoordt een spreken die hij gehoord heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja OK Sien ,je moet er niet in blijven hangen in dat verleden.
Er wel verantwoordelijkheid voor nemen.
Dat is waar het verhaal over gaat, over verantwoordelijkheid.
Niet leven In het verleden maar MET dat verleden.

Ik struikelde over de regel dat je moet gaan leven in plaats van herbeleven.
En dat is niet zo.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de eerste volle dag hier zit er bijna op.. Op sommige momenten voelt het hier als de Hel van het Noorden, op andere momenten denk ik "Kom op, niet zo zeuren, het is goed dat je hier zit en niet ergens buiten rondloopt, medelijden met jezelf te hebben en te overwegen of je al dan niet... Met alle gevolgen vandien". Ik moet maar aanvaarden dat dit de fase is waarin ik kennelijk verkeer..

(Al valt dat lang niet altijd mee).

Ex-Geliefde kwam nog even langs en gaf mij een Agaat (steen) cadeau: voor troost en moed.. We hielden elkaar even vast en dat was fijn, maar ook confronterend..

De compu staat in de "huiskamer" en de tv staat hier weer op max volume te blazen (Crime Scene Investigation??), dus ik hou het hier niet al te lang vol..

Ik ben blij dat ik dit forum een paar maanden geleden ontdekte en dat hier zoveel lieve mensen zijn! Bedankt nog allemaal.

Moeders, veel sterkte met jullie puberende kinderen en Spud en Tapas: Goed dat jullie de Gremlins hebben verslagen!

Dagdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, heb zojuist je bericht gelezen. Je mag hier komen zeuren zoveel je wilt hoor, en ook wanneer je wil.
Man, wat zit je in een nare situatie ondanks dat je een opvangplekje hebt voor het nu.
Het is nu eenmaal niet een zelf gekozen plek om te zijn en de omgevingsfactoren zullen nu ook niet
bepaalt gunstig werken. Maar je hebt even een plek, mensen om je heen al heb je die niet gekozen.
Probeer wat rust te vinden voor jezelf tot dat er weer zicht is op eigen woonruimte.
Ik wens je heel veel kracht om ook deze periode door te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Je wordt steeds bedrevener om die gremlins de baas te worden.

@Houtje,
Kinders, daar kun je eigenlijk nooit goed voor doen, lijkt wel.
Kijk en strijk ze.

@Ziza,
Geniet en leer van je verblijf in USA.

@Pippi,
:)

@Spud,
Leuke benaming stopengeltjes. Als ik ze nodig heb, zal ik je er een paar vragen. Gelukkig nu niet het geval.

@Stien,
Gaat het nog een beetje, we zijn de enigen hier, zag ik.

@Marjo,
:)

@Rudy,
Knappen je liezen al aardig op?

@RJB,
Tja, niet de meest ideale situatie, maar je hebt voorlopig een dak boven je hoofd. Niet wanhopen! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Nee, ik heb naast de ochtend, ook de middag gewerkt.
Ik heb niet kapot gewerkt, wees gerust.
Heb ik weer wat te recuperen, zonder dat het verlof kost.
Hoe gaat het met jou? Begrijp ik dat je last hebt van malende gedachten?
Of heb ik dat verkeerd gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Corinne dat het berichtje mee valt. En het is altijd handig inderdaad
om wat uurtjes achter de hand te hebben. Het was ook wel écht weer om te
werken niet?

Ik maalde alleen over de tekst van Ziza. Zo'n tekst schud mij als het ware
wakker om het waarom ik het forum aanzet als ik thuis kom. :D
Het is af en toe een automatisme om de pc direkt hier op af te stemmen.
Tja, en dan ga ik toch malen, mezelf vragen stellen. Wikken en wegen, zit
ik nog op de goede weg. Doe ik wel voldoende er aan om niet in zo'n
misselijke valkuil te belanden. En dat is wat ik nu écht niet wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Vanmiddag toen we gingen lunchen, leek het droog, maar het miezerde een beetje. Niet erg dus.
Toen ik een kwartier later de winkel uitkwam, goot het. Lekker, weertje.
Nu is het hier ook aan het gieten. Op zulke momenten ben ik toch wel blij dat we alleen maar huiskatten hebben en geen hond.
Als ik hier inlog (bij mij ook een automatisme) en geen zin heb om diep over dingen te gaan denken en zie berichten van mensen die gewoonlijk diepgravend op de dingen ingaan, sla ik die toch min of meer over of ik lees ze oppervlakkig door. Moet je ook eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet erg Corinne, houdt mij alert of is het allert. Maakt niet uit.
Vanavond heb ik hier het gevoel of ik in een bomvolle kamer zit waar maar
één of hooguit twee personen praten. Verder luisteraars die niet reageren.
Zeg ik mogelijk "stomme"dingen :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan mij heel goed vinden in Rudy's uitleg van het verwerkingsverhaal. En eerlijk gezegd zou ik er zelf waarschijnlijk nooit aan toe gekomen zijn als een jaar of tien geleden een goeie vriend me er niet min of meer toe gedwongen had. Om dwars door de pijn en de wrok en het verdriet heen te gaan.
Heeft een paar jaar geduurd, niet prettig, wel nuttig. Scheelt me nu een hoop energie.
Stom van me om daarna dan toch nog verder te gaan met zuipen. Maar ja, toen was ik al hartstikke verslaafd, dus dat stond inmiddels los van de innerlijke problemen die ik in aanvang had proberen te verzachten met alcohol.

Ik hoop dat iedereen gremlin- en fregglevrij is (Corinne, ik meen dat Spud ooit een lieve kat had met de naam Gremlin, en dat ze het idee om gremlins te vermoorden daarom niet zo prettig vindt. Vandaar de freggles).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik help het je niet hopen Stien.
Maar als je steeds terugkerende zaken in je hoofd hebt die zitten te malen, is het best nuttig om daar iets mee te doen. In mijn geval was dat verschrikkelijk kwaad worden en die woede toelaten, ook al "mocht" dat niet. Ik bedoel, de meesten van ons zijn toch opgevoed als brave meisjes en jongetjes die hun foei-gevoelens voor zich dienden te houden. Als je boos bent, ben je stout.

Corinne, datum is vastgesteld. Nu nog wat geheggesteggel over plaats, hoeveelheid gasten, diner of slechts receptie. Maar dat is leuk geheggesteggel. Had nooit gedacht dat ik me nog eens met dit soort zaken bezig zou houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...