Spring naar bijdragen

maandag 10 december


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heel goed, Safi...

Right between the eyes, David Crosby, 1968:

My head is hanging heavy with the thoughts of him in mind
'Tis sacrilege for us to take advantage of the blind
So, tell, before you come to me from out of yonder skies
A man's a man who looks a man right between the eyes
And the pain we could bring to him
I don't think he could beat
Please don't ask me how I know
I've just been up that street
And all the people living there
Have been silenced by there own lies
A man's a man who looks a man
Right between hte eyes
And talking from experience
I know how he would feel
Waking up and finding out that his one love wasn't real
But the age of truth will soon appear, Aquarius arrives
A man's a man who looks a man
Right between the eyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, ik moet wat opbiechten...ik kan het niet voor me houden.
Jullie weten dat ik refusal gebruik, en de hele vorige week zat ik niet goed in mijn vel.
Vrijdagavond heb ik (dom, dom, dom) een paar minislokjes jenever genomen. Een héél klein sipje, kwartier wachten, een heel klein sipje...kwartier wachten...
Ik voel me er zo ellendig over dat ik dit gedaan heb. Ja, lichamelijk was het ook geen feest, rood hoofd, hoofdpijn, kwartiertje wachten...
Ik vind het zó stom, hoe heb ik dit nu kunnen doen?
Jullie kunnen niet bozer op me zijn dan ik op mezelf ben. Ik ben zo teleurgesteld in mijzelf, ik voelde wel een dipje aankomen, maar dit....
Ik heb er het hele weekend overgepiekerd, en nog steed zit het me dwars, heel erg dwars.
Dat ik zo weinig zelfbeheersing heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even snel tussen werk en vergadering door:

***Marieke, vandaag is JOUW dag, van harte met je fantastische mijlpaal, een jaar gaat snel voorbij maar wat kan er veel gebeuren in een jaar he, en dat geldt zeker voor jou zo lees ik hier en daar, maar jij kwam, je zag en je overwon, je bent een KANJER en ik wens je nog alle jaren en dat je maar volop mag genieten van alle voordelen die ADB-zijn met zich meebrengt!!!***

Lieve groetjes aan iedereen, en weg ben ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Sterkte met je zitvlak! Ik weet er alles van! Ik heb ooit een keer heel basic gekampeerd toen ik zo'n ontsteking kreeg! Zonder stoeltjes, alleen met een hard grondzeil! De rest van de vakantie heb ik op
1 bil gehangen!
Rustig aan al staand/liggend in de ziektewet!!!

Marion,
rustig vertellen hoor! Afzender PB blokkeren! Juist goed dat je het van je af schrijft!
Fijn dat je niet drinkt. Ik denk aan je!

Koh,
nog steeds ziekjes! Sterkte en beterschap!

Delta,
jammer!! Het is niet goed als je opgefokt door dit forum raakt. Dan schiet het zijn doel voorbij!
Ik hoop dat je weer terug komt. Ik las je opmerking ook niet als negatief, dat je zou uitloggen!
Ik wens je veel succes en sterkte met je dochter!
Geniet van je kleinkinderen, nuchter gaat dat zoveel beter.

Kate,
fijn dat je zo goed gaat!

Flipsen,
leuk dat je je even hebt gemeld! En met positief nieuws! Het gaat goed met je!

Dani,
ik heb het laatste hoofdstuk niet gelezen van Harry! Nu doe ik dat zeker niet meer! Overigens doe ik het bijna nooit, het laatste hoodstuk lezen. Let wel, BIJNA nooit!

Houtje,
Fijn dat je je ervaringen met ons wilt delen. Het feit dat je TIQ's zijn geactiveerd is voor mij een reden om voorlopig (te proberen) niets te drinken! Hier leer ik van!
Nog steeds vind ik het verbazend hoe een strijkfanaat je bent! Ik strijk alleen het hoognodige en dan nog vlak voordat ik het aantrek! Gelukkig strijken man en dochter zelf!

Blacky,
beterschap en rustig aan!

Safi,
wil je morgen een kaart voor me trekken? De 8e van onderen? Het is zo frappant wat eruit komt! Wat zijn het precies voor kaarten en waar heb je ze gekocht?

Benthe,
Heb je al een ontwerp voor de jurk gemaakt?
En hoe gaat het verder met je gezondheid?

An,
hoe gaat ie?

Soothe,
nog niet gezien vandaag? Dag 16 wordt toch wel vol gemaakt?

Kaia,
Nog steeds op schema?

Water,
schijnt de :rose: alweer meer?

Tapas,
fijn gefotoshopt?

Trees,
is meneer Murphy nou vertrokken en is hij naar Karinneke vertrokken?;)

Karinneke,
zie opmerking bij Trees! Niet gastvrij zijn hoor!

Bambam,
Goed dat je zoveel steun van de AA ondervindt! Ik begin er voorlopig nog maar niet aan, maar hou het wel in mijn achterhoofd als ik nog een zetje in de motivatie nodig heb om vol te houden!

Fran,
hoe gaat ie?

Charlie,
:heart:

Pepita,
waar ben jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!

Marjo,
per dag bekijken hoor! Zo herkenbaar wat je schrijft. Ik heb daar heel lang last van gehad en heb het soms nog! Gelukkig wel minder!

Stien,
lekker gewerkt vandaag? Is het rustiger aan het werkfront? Of mocht je genieten van een dagje vrij?

Pippi,
ook nog zon nodig? Of gaat het weer inmiddels????

RJB,
sterkte!

Meedooen,
je gaat goed!

Alle anderen...ik lees en leef mee! Dit was mijn bijdrage weer vandaag! Ga mijn arm weer rust gunnen.
Ik ben nog steeds blij dat ik niet drink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, je wilt gewoon nog drinken, dat is het volgens mij. Wat anders kan het zijn. Je schijnt echt doodziek te worden als je drinkt terwijl je refusal gebruikt.

Jij geeft voor jezelf nog niet toe dat je machteloos staat tov alcohol. Misschien moet je proberen dit voor jezelf op een rijtje te krijgen. En het is niet iets om je voor te schamen hoor als jij tot de conclusie komt dat je nog wilt drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola Ziza, back in town of ff inloggen vanuit LA?

Hoe istie, heb je een fijne vakantie gehad? Veel gekocht:) hihi.

Oke mensen, ik ga ff naar m'n AA vriendjes. Ff praten over hoe erg we waren en hoe blij we allemaal zijn dat we niet meer drinken en niet meer hoeven.

Dank voor jullie aandacht, dit was wel wat ik noem een forumdagje, heerlijk:D
Tot straks, hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Water, nu kan ik die cd gaan bestellen.

Trees, wat is dat nu toch? Ik bedoel, waar heeft dat nu nut toe, jenever drinken met refusal. Dan weet je toch dat je je rot gaat voelen? Alleen met drank al ga je je rot voelen, laat staan met refusal erbij.
Dus wat wilde je daarmee?
Adoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een alcoholist zijn niet zoiets als zelf pijniging...zo heb ik het zelf tenminste wel altijd gezien...in het begin veel kotsen en toch verder drinken...dan huilend wakker worden op maandagochtend...omdat je zo ontzettend beroerd bent...2-3 dagen uitzieken en dan gewoon we er opnieuw beginnen...zelf pijniging!

Is het niet ook heel gevaarlijk voor je lichaam Drinken en Refusal, trees?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt wel drinken Trees want je hebt het gedaan.
Welke hulp heb je Trees voor het aanpakken van je alcoholprobleem. Met alleen Refusal kom je er niet ben ik bang. Je hebt de afgelopen weken heel erg vaak Gremlins op bezoek.
k hoop dat je hulp in kunt schakelen Trees want het is een helse klus om de drank te laten staan, vond ik in het begin. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met de alcohol-internetbegeleiding bezig, BamBam, en ik hoe stom het ook staat in het licht van mijn ''proefdronk'', dat helpt mij heel goed. Twee-en-een-halve maand ging het heel goed, en wat er de afgelopen week aan de hand was, ik snap het zelf niet. Ik heb mezelf wel weer heraangepakt, maar ik vond dat ik het jullie toch nmoest melden...
Ik kan mezelf nu ook niet meer voorstellen waarom, néé DAT ik het gedaan heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Marieke , gefeliciteerd met je 1 jaar nuchter... fantastisch...keep it going !!!

Ben nu in de Grand Canyon... en er ligt sneeuw..een centimetertje of 5...hahahaha...
Afgelopen weekend was ik in Las Vegas...man wat een decadentie...echt bizar om te zien...

Heb niets terugelezen van de afgelopen dagen dus ik zou niet weten wat er speelt op het forum en eigenlijk is het ook niet belangrijk om te weten om er vandaag een goede dag van te maken...

Vandaag ben ik nuchter en clean... en daar ben ik dankbaar voor...
Echter ik ben NIET nuchter en clean op basis van zelfkennis... ik wist al heel lang dat alcohol en drugs schadelijk voor mij waren...

Ook ben ik NIET nuchter en clean op basis van wilskracht... wilskracht werkte voor mij maar een paar dagen...op zijn hoogst...

Trees
Bambam slaat de spijker op zijn kop... de vraag waarom je drinkt TERWIJL je refusal slikt en dat je WEET dat je er ziek van wordt is interessant , vind je niet ?

En ik ben van mening dat mensen die blijven zeggen (en ik heb dat op dit forum al 1000 keer als rationalisatie van waanzin gelezen) dat het " erbij hoort in het proces om nuchter te worden" en dat je het als "ervaring" kunt gebruiken om het de volgende keer te voorkomen niet weten waar ze over praten...je kunt wel 100x terugvallen en blijven zeggen dat het erbij hoort en dat is een killer....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adoe is inderdaad een uitroep van schrik, Safi.
Peppa, kijk maar even op thema's rondom alcohol, dan zie je snel genoeg wie er komen.
En nu ga ik even verder knagen aan die verschrikkelijk vette van kaas druipende pizza die ik net heb laten brengen. Decadent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...