Spring naar bijdragen

maandag 10 december


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hé Houtje,
als het maar niet die aflevering van Cold Feet is waarin Rachel in haar auto uit een zij straat komt en....
daar ben ik dagen beroerd van geweest!
Strijk ze! Ik kan mijn strijkijzer niet vinden. Ik wou voor het eerst in (?) jaar iets strijken...en weg!
Nou ja, dan maar gekreukeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Gewoon blijven schrijven hier en je niets aantrekken van een pb erover met een negatieve lading.

Ja Benthe, er stond heerlijke champagne voor WEINIG bij de Lidl en ik moest mezelf echt mentaal een tik op de vingers geven dat ik er alleen al over NA DURFDE TE DENKEN. Tot nu toe wandelde ik fluitend langs het wijnrek "dat is niet voor mij, en dat ook niet, en dat is ook niet voor mij" en nu zeg ik héél eerlijk dat ik mezelf betrapte op: zal ik één flesje...... NEE NEE NEE NEE Houtje. En dat ging gelukkig goed.

Maar zo zie je maar hoeveel schade één zo'n uitglijer veroorzaakt in je systeem (cirkels van Van Dijk, en die chemische stofjes, hoe heten die ook al weer, o ja TIQ's, verdorie ik ben zo kwaad op mezelf, het ging zo goed.....sukkel dat ik ben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, ik heb tranen met tuiten gehuild bij die aflevering.
En dan, na de begrafenis, komt ze ff terug als geest zeg maar. Staan ze bij hun kindje in de babykamer. Dan vraagt hij aan haar:'how could you miss that car??? Zegt zij:'I didn't''...........
Dat vond ik dan wel weer humor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wel de craving genoemd Koekie. Je hebt ervan geproefd en nu vraagt je lijf om meer, meer en meer. Er gebeurd ook iets chemisch in je lijf, ik weet niet precies wat maar dat onderscheidt nu juist alcoholisten van mensen die wel es een borrel kunnen drinken. Jij niet Koek, jij kunt niet 1 glas drinken.

Laat ik voor mezelf spreken. Ik ben een alcoholiste en kan niet 1 glas drinken. Want dan ben ik verkocht. Ik kan het misschien even in de hand houden maar dan komt er weer een moment dat de fles leeg MOET. Of dat ik een krat bier wegtikt in 3 dagen. Dat gaat gewoon gebeuren, ik weet dat.

Ik sta machteloos tov alcohol. Ik heb er jaren over gedaan om dat te herkennen en te erkennen maar zo is het. Ik ben niet zielig als ik niet drink. Ik ben niet ZIELIG. Ik wil niet meer drinken want het is niet goed voor me. M;n leven is niet automatisch een hallelujah verhaal geworden maar het gaat beter worden. Dat geloof en vertrouwen heb ik. Dat kan ook voor jou Koekie, echt waar.

En ik ben nog steeds zo blij dat ik 's ochtends niet met een kater wakker word. Tuurlijk baal ik wel als ik moe wakker word of als m'n hoofdpijn weer veel erger is geworden. Dan ga ik in de zielige stand en denk ik; 'waar doe ik het allemaal voor". Maar ik weet waar ik het voor doe.
Niet meer wakker worden terwijl ik hele stukken van gesprekken kwijt ben. Niet meer midden in de nacht wakker worden met een tong van leer en een bonkend hart omdat ik weet dat ik me weer heb misdragen en m'n vrouw weer teleurgesteld, verdrietig én boos op me zal zijn.
Niet meer me door de dag heenslepen en de klok vooruit willen kijken zodat ik tegen vijf uur weer een biertje kan pakken om de kater weg te spoelen. En bij het derde biertje denk; Ha, die was lekker, ik ben er weer. En dan vrolijk weer van voren af aan begin.

Dat mis ik helemaal niet, integendeel. Ik ben nu aan het leren volwassen te worden. Leren hoe ik met emoties en gevoelens om moet, kan en wil gaan. Hoe doe ik dat, hoe is dat als ik nuchter ben. Eerlijk zijn, mezelf niet verschuilen achter smoezen. En dat vind ik moeilijk genoeg hoor, geloof me. Niet van anderen verwachten dat ze me gelukkig maken. Niet boos worden op anderen omdat ze niet doen wat ik wil. Verantwoordelijkheid nemen voor MIJN leven en niet naar een ander wijzen. Moeilijk hoor, ik vind het een hele klus. En ik ga geregeld op m'n bek. Maar ik krabbel weer op en ik drink niet. Want welke reden iemand ook aandraagt, uiteindelijk zijn het allemal smoezen om het drinken van alcohol te rechtvaardigen. M'n slechte jeugd, de drukte op m'n werk, een kapotte auto, een zaak die naar z'n mallemoer gaat, ruzie thuis, sinterklaasdrukte, je vrij willen voelen, niet willen voelen, het maakt niet uit, niets maar dan ook niets is het waard om te gaan drinken.

En maak hier nu niet uit op dat ik geen begrip zou hebben voor een terugval, heus wel. Er is echter een oplossing. Mijn oplossing zit in therapie en de AA. Voor anderen kan het wellicht wat anders zijn. Wat ik wel weet is dat niemand z'n alcoholprobleem op kan lossen door alleen maar achter je pc te zitten. Dit forum kan zeer helpend zijn, het heeft mij door de eerste maanden heen getrokken. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat ik, jij, jullie, meer zullen dienen te ondernemen om door patronen heen te breken en echt zaken te veranderen. Niemand kan het alleen, een enkele uitzonderring daargelaten wellicht.

De spreuk voor vandaag op de kalender ging over angst. Ik ben nu n iet thuis maar zal em straks nog op het draadje zetten, ik vond em weer zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,
@Marion, ik begrijp een beetje uit de berichtjes dat je een zware tijd achter de rug hebt. Wat goed dat je dit droog hebt weten te doorstaan! Ga zo door.
@ Stien, hee Stien, hoe is het nou? Jij gaat goed he!
@ BAm bam, mooi stukje en herkenbaar.
@ Houtje, ik zal mij straks ook sterk moeten houden in de winkel, want ik voel me erg zwak op dit moment. De gedachten, een klein flesje?.... Ik ga sjeesen door die winkel! Vandaag zal ik hier denk ik niet meer komen, straks de kindjes thuis en vanavond naar de toneelvereniging, dus tot morgen .
@ Ferry, hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta: ZUCHT!

Laat mensen nou toch ook es en hou op met dat gedreig. Je komt vaak op mij over als een zeer verongelijkt mannetje. Misschien heeft Anjo een reden hiervoor, misschien is ze wat in de war. Weet ik veel. Maar mischien zou je es een keer tot tien kunnen tellen alvorens meteen weer te schrijven dat je dan nu ook weg bent.....

T s maar een suggestie. En niet echt lelijk bedoeld voordat ik dat weer op m'n dak krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Én wat ik ook bedoel te zeggen; Ik heb Anjo ook net ff een pb-tje gestuurd om te vragen hoe het met haar is. Dat ze niet antwoord vat ik niet op als een afwijzing. Misschien heeft ze het nog niet gelezen, misschien heeft ze geen zin omdat haar kop er niet naar stat. Dat kan, weet ik veel.

Maar dan loop ik niet weg van het forum. Ik zit hier voor mezelf en Anjo komt wel terug. Dat is Anjo. Ik snap zo'n mededeling van het ga jullie goed ook niet helemaal maar het hoeft niet iets ergs te betekenen. Het kan ook zijn dat ze ons allemaal gewoon alle goeds wenst. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta!!!! Het was niet m'n bedoeling je aan het huilen te maken. En nou doe je het weer. Loop nou niet aldoor weg man. Jij hebt hier net zoveel te zoeken als ieder ander!
Probeer toch te kijken naar wat het met je doet zonder je meteen als persoon afgewezen te voelen. Ik wijs jou niet af, ik merk iets op en dat is heel wat anders.

Blijf weg als dat is wat je wilt maar volgens mij wil je dat helemaal niet.
Maar ik word wel een beetje moe dat bij iedere tegenwind die door je haar blaast jij meteen weg wilt gaan. Wat zegt dat over jou? Waarom raakt dit je nou zo?

typefoutjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta..ik ben het wel eens met BB..je bent wel aguw op je teentjes getrapt de laatste tijd...kort lontje..gremlin om de hoek...we kunnen je niet de hele tijd de hemel in prijzen maar ook wel eens gewoon zeggen wat we ergens van vinden.
Jammer dat je nu weer op je streep staat terwijl ik niets kwaads in BB bericht kan lezen..geen aanval..en niemand wil ej weg hebben. In het weekend heeft iemand je nog een reikende hand gegeven,
Toe nou joh ..ga eens bij je zelf kijken waarom je steeds in de verdediging springt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je graag wegblijven van het Forum Delta? Soms denk ik wel es dat je een reden zoekt. "als jullie willen dat ik wegblijf" Ik wil helemaal niet dat je wegblijft. Jij bent bezig een verslaving aan te pakken en ondervindt veel steun van het forum, net als zoveel andere mensen. En je staat al 8 maanden droog, dat is toch klasse. Dus heb je alle reden hier te zijn!

Maar je kwaadheid en verdriet zeggen meer over jezelf dan dat het iets over mij zegt. Probeer dat te onderzoeken Delta, ik denk dat je daar wat aan zou kunnen hebben.
Mijn ervaring is dat als ik me erger, of boos word, of geirriteerd dat vaak heel veel over mij zegt en weinig over de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...