Spring naar bijdragen

maandag 10 december


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele goede morgen,

Marieke, gefeliciteerd 1 jaar ADB! :present::D:present::):present::D:present:
Maak er een fijne feestdag van met lekkere sapjes!

Ik heb het draadje nog niet teruggelezen, dat zal moeten wachten
tot vanavond.
Iedereen een produktieve dag, AKTIE!
En voor de zieken beterschap!

Anjo, jij ook een vroegetje, fijne dag.

Nu moet ik rennen, laat die eerste staan anders is het met je
nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, onvoorstelbaar, je hebt het jaar volgemaakt! Ik weet nog zo goed dat je die nare binge-perioden had en dat je zowat dagen de hort op was van kroegie naar kroegie, vond ik altijd zo akelig om te lezen. En dat toen opeens de keuze kwam voor een ander huis en hoeveel moeite die beslissing je heeft gekost.

Ik vond het altijd zo moedig om te lezen als je na zo'n binge-periode langs de kroegen ging waar je geweest was om je excuses aan te bieden.. heel bijzonder! Daarna ben ik een tijdje niet op het forum geweest, kwam weer terug en je was verhuist en stond droog! en hoefde niet meer de kroegen langs om te zuipen of je excuses aan te bieden!!

Fantastisch!! Je bent je meer in de muziek gaan storten en samen met je zus treed je nu op. Moeilijke beslissingen zoals de keuze van welk koor en de zorg voor je man die toch wel vaak ziek is heb je ook zonder drank weten te doorstaan!! mijn complimenten!!!

Ik hoop dat het op woongebied ook nog eens rustiger gaat worden en vind het een mega-prestatie die je hebt neergezet!!

G E F E L I C I T E E R D ! ! ! ! ! !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke wat een fantastische prestatie. Je hebt zelf al zó vaak gezegd dat je leven ten positieve veranderd is en dat wens ik je ook voor je tweede jaar toe !!!

:rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::hear:rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::)t;:musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::):rose::heart::musicnote::light::moon::present::)

Ik dacht kom doe eens uitbundig op de maandagmorgen !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf voel ik me stuk beterder, gelukkig want ik zit al opgedoft achter pc én lichtbak tegelijk. Moet zo met vriendin naar bedrijfsarts. Geen zin.

Het vroeg naar bed gaan gisteren heeft me zeer goed gedaan, de prikkels werden langzaam minder, ik stond ik het stadium van "nog één opmerking en ik ga gillen" en dat ik langzaam beter geworden.
Gewoon de Libelle liggen lezen, lekker in mijn verwarmde bed, de katten liggen altijd éérst erop die vinden dat héérlijk.

Goed geslapen omdat ik een "goede aanloop" had genomen, moet ik vaker doen.

Vanmorgen dacht ik : o ja nou weet ik het verschil weer, gisteren voelde ik me "brak" zeg maar (niet zo erg maar toch) en nu echt zin in koffie, douchen en geen hoofdpijn. Yes!!!!!!!!!!!!!

Maar ik ben maar weer eens gewezen op het gevaar zullen we maar zeggen. Het gevaar is dus dichter bij dan je denkt.

VEEL DICHTER BIJ DAN JE DENKT!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die dagen dat je opstaat zonder kater worden als snel gewoon.. tot je weer eens opstaat MET een kater en dan weet je meteen weer waarom je het niet meer wil.
zo te lezen Houtje zie jij het ook zo. Na het eventjes aaaaah gevoel van zaterdag, oja zo is het als je drinkt, vergeet je hopelijk niet meer het bleeeeeeehgevoel van zondag en is het je weer even helemaal duidelijk hoe het ook alweer allemaal in elkaar zat en waarom je dat niet meer wilt!

Okee, ik ga naar mijn werk, mag weer photoshoppen met mijn collega!
tot later en allemaal een fijne droge dag toegewenst

en niet op zoek gaan naar jammere dingen vandaag zodat je daarover kan mieremauwen (hoorde ik gisteren bij Zaai en vond het zo'n mooie uitdrukking)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose:

Lieve Marieke...proficiat met je prestatie....1 jaar droog door het leven gaan.
Weet je wat ik zo bijzonder aan je vind dat je door alle ellende met je zoon, het ongeluk met je man en zijn ziek zijn en al dat ergerlijke gedoe met je buren en de politie niet naar de fles hebt gegrepen!
Ik hoop dat ik die knop die jij hebt gevonden ooit eens mag vinden. Zou ej nog eens kunnen uitleggen hoe je van 'een naar kroeg tot kroeg drinkend mens' een zo standvastige niet drinker bent geworden?
Geniet van je feestje bij de AA deze week!


:present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje...het klinkt nog niet veel beter bij jouw.
Je hebt nu al enkele dagen koorts, zou je vandaag niet eens de dokter bellen?
Een antibiotika kuurtje zou je goed doen denk ik.
Ik wens je veel beterschap vandaag!
En laat iemand even langskomen met een pan zelfgemaakte erwtensoep.
Nou gelukkig komt Knuffie morgen bij je andere maakte ik me echt zorgen:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik droomde vannacht zo heel erg vreemd
Waar ik ook toefde, in bergen of beemd
Een ieder dronk uit een fles witte port.... nee laat ik er nou geen rijmpje van maken, het was heel naar. Allemaal bekende mensen uit mijn verleden waren zich lam aan het zuipen aan witte port, ik kan zelfs zo het etiket nog voor me zien. En ik maar roepen tegen allen, hou er mee op, je verziekt je leven, als je alleen maar voor en met die fles leeft kan je dat toch geen leven noemen?
Het ergste vond ik nog dat mijn goede vriend die vorig jaar aan de alcohol is bezweken, er ook was, en lustig aan de fles zat te lurken. Ik huilde gewoon van woede, hoe kan je dat nou doen, de vorige keer ben je er ook aan dood gegaan en nu haal je weer precies dezelfde stommiteit uit. Je was er haast nooit voor me want je moest zonodig drinken!
Hij keek me alleen maar vaag glimlachend en niet-begrijpend aan.
Ik drong tot niemand door en werd doodmoe wakker.
Wat die witte port er mee te maken heeft weet ik niet, ik lust het zelf niet en ken ook niemand die het drinkt.
Maar een nare droom kan wel blijven hangen zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Ja, ik kon niet slapen dus het was of heel vroeg of heel laat. Mijn dakgoot is verstopt en met de regen die hier vannacht naar beneden kwam, slaap je met minder lawaai onder een waterval. Was niet erg want s'nachts werkt mijn computer altijd sneller dus ik ben weer helemaal op to date.
Maar nu ben ik wel moe en vooral heel koud. Het is bij tijden heel gezeliig in een dorp maar met een beetje pech of geluk ( ligt aan mijn bui) sta je al gauw een uur met verschillende mensen te beppen op je weg naar de supermarket. En merk je dat het toch al december is.

Tapas, wat verwoord je dat goed. Ik deel je mening en ik hoop dat Marieke dat weet.
Marieke meid, als je dit leest en de mannen in je leven het vergeten zijn, koop dan een hele grote bos bloemen voor jezelf!

Houtje,
Ik las dit vannacht en moest aan je denken. ....You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try....Beverly Sills. Dat is toch wat wij hier allemaal proberen? Dus je bent op je plaat gegaan.
So what??? Je doet je best en meer kan je niet doen. Blijf erin hangen en dan lukt het morgen zeker niet.
Kijk als je 29 dagen van een maand drinkt maar de 30ste niet dan vraag ik mij af waar ben je mee bezig?
Echter dat doe je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, wat leuk, dat had ik laatst ook met de kleindochter van mijn vriend door de telefoon. Ook twee jaar en een geweldige babbelkous. Zo lief! Op zo'n moment is de gedachte aan drank echt heel ver bij je vandaan. (Hoewel het soms ook een ontzettende haaibaai kan zijn.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

POOOHHH. Benthe...dat was een heftige nachtmerrie...ik haat het als er in mijn dromen niemand naar me wil luisteren..en als ze dan ook nog allemaal aan de zuip zijn dan is het nog erger.
Wat jammer dat je over je vriend droomde op die manier...misschien was het een verwerken van het feit dat hij er nooit voor je was.
Maar goed dat je nieuwe vlam heel anders is.
Nou ik geef je even een hele dikke virtuele knuffel
((((((((((((((((((((((( :heart::heart::heart::heart::heart: )))))))))))))))))))))))))))))))))

Hou je taai meissie..ga maar lekker even met Max aan de wandel om je gedachten te verzetten..daar zijn die lieve viervoeters wel goed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo daar ben ik weer. Ging met vriendin naar Bedrijfsarts, helemaal opgeleukt, we doen altijd "Houtje opgeleukt, vriendin onopgemaakt met rommelhaar" om vooral de vriendin niet té goed uit de verf te laten komen.

Komen we aan (1/2 uur tuffen) IS ER GEEEEEEEEN AFSPRAAK GGGGGGRRRRRRR. Nu zit ik weer thuis opgeleukt, dat wel met drie opties:

1. Houtje aan haar Strijkboutje (3 manden met koppen van mezelf) met een DVD van de ROA nl. Cold Feet.
2. Houtje naar de kapper om haar icoontjes-haar te kweken voor 19 januari
3. Houtje naar de Lidl voor veel cola om Houtje op te peppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta,

Het pleit mijns inziens vóór je als je jezelf een petieterig klein tiepfoutje kunt vergeven en het gewoon laat staan. Als je dat accepteert van jezelf, accepteer je het ook van anderen en ben je een aimabel(er) mens daarmee.

Ik ben benieuwd. Nou ja, nieuwsgierig.

Wel een gewaagde uitspraak, Houtje.

Maar daar houd ik wel van. Als Delta er de humor van in kan zien. Dat hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk ook alledrie, Houtje. Ik bedoel, je hebt toch bijna nooit wat te doen, dan houdt het je weer een beetje van de straat.

Safi, dat ga ik ook zo doen, met het hondje er op uit.

Delta, ik ben soms wel eens jaloers op de "kinderen van tegenwoordig", met hoeveel aandacht en zorg ze worden omringd. En hoe ze worden aangemoedigd om hun mening te geven.
Tenslotte zijn wij nog van voor de "gewenste generatie", dus waren we bij voorbaat lastig en kon je beter je hoofd maar houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...