peppashooter Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 gaat geweldig saf,mag tot op heden nog steeds niet klagen.alleen zonder maagzuurremmers is het nogal heet in de maag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Ik vergeet even iets heel belangrijks: iedereen die een mijlpaal heeft bereikt: GEFELICITEERD!:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light::D:camera::clock::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 met schieten ben ik gestopt,wil me misschien toch maar gaan richten op salsa dansen net als een goede vriendin van me.heeft wel wat dat draaien met de ****. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Nee dat klooster is pas in januari Safi, en ik heb mijn lief er van af moeten houden om mee te gaan want die gaat toch zitten geiten.Trees, we doen ons best met elkaar, toch? Niet altijd eens, maar toch wel wat begrip. Doe zo voort meis en laat je niet uit het veld slaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 We groein erin, Benthe, we groeien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Ach Corinne, en nu staat mijn felicitatie voor 8 maanden er zo kaal bij!Nou ja, de bedoeling is goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Treessie Ik ga even op de tips kijken of er een slaapdrankje bij staat, want dat heb ik nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 hoi safierke , trek je ook een kaart voor mij , el once porfavor met mij gaat het geestelijk redelijk inderdaad , maar ik vermoed dat dit door de ad en andere medicijnen komt , maar er is rust in mijn hoofd en dat voelt wel eens goed aan .ivm wat je schrijft dat sommige alcoholisten hun mogelijk laten opnemen in een klooster , een kennis van mij heeft dat gedaan , maar blijkbaar hebben ze daar geen internet want ik hoor niets meer van hem .veel bekenden ben ik in spanje niet tegen gekomen , enkel juan gaan bezoeken in zjn kledij winkel , man die ik sinds mijn 7 ken , zijn zaak is naast het restaurant van mijn ouders .de eerste dag dat ik mijn ouders ging bezoeken op het kerkhof , heb ik achteraf een briefje van 10 € gevonden en daarmee op de spaanse lotto gespeeld , en ook gewonnen daarmee , weer gespeeld en niets gewonnen , maar ik vondt het wel raar een briefje van 10 te vinden op het kerkhof ;-((trees ik hb mijn senseo nog maar enekel maanden , maar ja ik drink veel koffie , iets voor mijn nieuwjaar misschien ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Hoezo, Trees, staat jouw felicitatie er kaal bij. Niet voor mij hoor, als je dat maar weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Ja die vrouw met de 2 flessen drank vanmorgen bij de kassa was echt heel contronterend! Haar hele gezicht straalde desinteresse en triestigheid uit... ik zie het beeld nog steeds voor me.Alleen stoppen of met hulp?.. ik heb de hulp van tactus en het forum gehad en dat was goed. Zonder dat was ik niet gestopt denk ik, bij de verslavingszorg kon ik het ook niet, die gesprekken en die leefstijltraining vond ik heel vervelend en vermoeiend.. dan ga ik veel te veel letten op de relatie tussen de hulpverlener en mij en alle non verbale communicatie signalen en dat leidt ontzettend af van het doel... minderen en stoppen. Ik ben toen online gaan zoeken en kwam uit bij de Jellinek die ook online therapie doet maar daar moest ik dan meteen zwart op wit geven dat ik de 1e 2 weken niet zou drinken en dat kon ik niet garanderen, zij hebben me toen naar de website van Tactus verwezen. Zonder dit forum en de grote sociale controle waar je het voor kan gebruiken had ik ook niet geweten of ik het gered had en zeker niet na die ene flinke terugval.En ik denk dat stoppen standaard een soort van "depressie" tot gevolg heeft, je neemt afscheid van zoveel meer dan de alcohol, je neemt afscheid van een levensstijl, van vrienden van het jezelf mogen verdoven, van de zelfdestructie en dat is niet niks. Dat voelt niet fijn!Marjo probeer toch ook de andere kant te zien, je hebt het al 5 weken zo goed gedaan.. je mag echt supertrots op jezelf zijn, je hebt de moed om naar je emoties te kijken en te onderzoeken en om je leven te veranderen. Die kans geef jij jezelf nu. Wat geweest is is geweest en kan je nooit meer veranderen, dat is ook rouwen en accepteren.. maar wat er komt kan je nog wel veranderen en daar moet je ook naar proberen te kijken! Ik weet zeker dat het goed komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Lieve Blacky...je kaartje zegt uit het midden van het pakjeVandaag sta ik toe dat het speelse kind in mij naar buiten komt...Wie zich stoort aan deze berichtjes mijn excuses! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Hoi allemaal,Tjonge, ik kan nog geen afscheid nemen van jullie,heb toch de draadjes allemaal zitten lezen.En wat gebeurd er toch veel in een paar dagen. Ik leef met jullie allemaal mee, als je dat maar weet!!Vandaag mijn internetbehandeling afgerond en kreeg een bos bloemen, virtueel he?Nou zo perfect heb ik het niet gedaan hoor, maar voor mij een enorme overwinning.Er wordt veel over de AA geschreven. Ben er vijf jaar bijgeweest en was toen enorm belangrijk voor me. Ik moest echt ontgiften en dat kan alleen als je heel lang droog staat. Daarbij moet je je leven anders gaan invullen en dat kost ook veel tijd. Maar dan daarna...... Er zijn mensen die 10 15 jaar naar AA gaan, prima, maar datis een enkeling.Ik wil toch nog even de internetbehandeling loven. Het belangrijkste is toch dat je van die angst voor alcohol afkomt. Dat is de gemeenste gremlin. Vergelijk het met lijnen. Je denkt, als ik een koekje neem, vreet ik de trommel leeg. Als je in je gewone doen bent neem je gewoon, 1 of 2 mijn part een keer 5 koekjes, moet je niet iedere dag doen natuurlijk. We moeten uit die cirkel komen. Andere dingen gaan doen, dat is mijn ervaring. Totaal iets anders gaan doen: iets wat je gedachten weghoudt van die drank. Het is een oefening. Zomaar even een schrijfsel van mij. En ik wens jullie allemaal veel sterkte toe.Maar ik ben nog steeds niet weg. Ben er wel mee bezig dus.Ik weet dus niet goed afscheid te nemen. Kan ik zowiezo niet afscheid nemen.........Bambam: je gaat lekker hoorBlacky: gelukkig gaat het weer beter met je.Benthe: de sterke motor hier op het forumFlipse: leuk dat je er weer bent.Pippi: rustig aan !!Delta: ik gun je rustHoutje: sheer up meid.Gem. en Corinne: nog even attent naar iedereen, hoe krijgen jullie dat voor elkaar.Trees: ik snap eigenlijk niet waarom je je naam hebt veranderd.Meedoen: harstikke goed bezig johZomaar uit de blote bol, wil alleen maar zeggen dat ik nog steeds meeleef.tot later maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Oh so sorry Blacky ik begrijp nu opeens wat once betekend ...de elfde:$...ik was helaas iets te snel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Wow, Tapas. Bedankt!Safi, ik durf het bijna niet te vragen..Stond vanochtend in "de tuinen", en stond op het punt ook een pakje te kopen. Maar dan is de sjeu eraf.Wil je ook een kaartje voor mij trekken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Stientje, ik volg je ff niet. Had ik je warme chocomel met slagroom beloofd???Benthe, tuurlijk wil ik iedereen naar de AA hebben, gezellie:-) Zou een mens niet alleen een verslaving aan kunnen pakken. Ik denk haast van niet. Als ik de eerste maanden niet mee had geschreven op het forum had ik het vast niet gered.En dat hoor ik bij de AA ook, mensen ondervinden zoveel steun van de verhalen van anderen. Dat is een kracht die goed werkt. En voor velen die hier meeschrijven ook. Anderen kunnen veel delen met een goede vriend of een vertrouwenspersoon of therapie of weet ik veel.Het heeft natuurlijk ook te maken met het doorbreken van patronen. Drank is zo bij me gaan horen, ik weet me soms geen raad met alle emoties en gevoelens die ik nu nuchter het hoofd dien te bieden. En dan is steun heel erg fijn. En juist steun van mede alcoholisten vind ik zo fijn. Zij weten hoe ik me voel, zij hebben aan een half woord genoeg. En ze kennen ook m'n streken of als ik allerlei bullsh*t argumenten aandraag prikken ze daar feilloos doorheen:$ en dat is ook leuk en goed voor mij.En of het ons aangepraat is dat een mens het niet alleen zou kunnen? Tja....Ik denk dat er altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Maar ik ben er niet met het stoppen met drinken, zoveel is mij wel duidelijk geworden. Als ik niet kijk naar hoe ik zaken aanpak en oplos en nix wil veranderen ben ik een droge alcoholist. En geen nuchtere alcoholist. En ik wil die rust en de sereniteit ook en me niet aldoor meer zo druk maken over alles wat nog op mn pad zou kunnen komen. Dus I'll stick to the program:)Ik ben nog steeds blij met dit kado wat ik mezelf gegeven heb. Hoe rot ik me soms de afgelopen maanden ook heb gevoeld, hoeveel tranen er ook zijn gevloeid, wat voor puinhoop ik ook van m'n priveleven heb gemaakt, ik wil niet meer drinken en dat vind ik zalig. Ik voel me niet meer zielig, ik hoef niet meer, fijn vind ik dat. En dit proces had ik niet in kunnen zetten als ik nog had gedronken. AmenB)Haha, het was me een aangenaam genoegen, slaap lekker voor straks en Benthe; droom maar over een knots van een trouwring. Staat de datum al vast? 19 januari zeker, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 An, je kunt toch ook zo nu en dan meelezen? Fijn voor je dat je een bos bloemen hebt gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 En An, zo te lezen ga jij ook goed toch?Trees, ik had het al geschreven maar ik schrijf het nog een keer. Ik heb 24 jaar gedronken he voor mijn kwartje viel, dus ik heb er heeeel lang over gedaan. Dat ik nu redelijk goed ga wil niet zeggen dat ik alles weet en alles goed doe. Ik heb nog veel te leren. Echt heel veel. En dit is geen gevis naar complimenten want die krijg ik genoeg(nou...van complimenten kan ik geen genoeg krijgen trouwens:-) ). Maar ik merk hoe moeilijk ik het vind patronen te doorbreken. En ook hoe moeilijk ik het vind écht verantwoordelijkheid te nemen voor mijn eigen leven. Ik heb nog zo snel de neiging om de ander de schuld te geven. 'Ja maar', is een standaard uitdrukking van mij:angry:Dus ik probeer het per dag te doen, mezelf niet meer zo vaak op m'n kop te geven en ik doe stille voort, zoals Rudy placht te zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 PFFFF..jullie houden me wel bezig hoor...ik ben ook aan het puzzelen!!Marjo je kaartje de vijfde van onderenTja jullie zullen het niet geloven maar het kaartje zegt:Vandaag laat ik het verleden los door mij in het contact net de ander te vragen: Wie ben jij vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Saf, nr 13? Please. Beschouw ik die ook mn spreuk voor morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 grappig hoe we allemaal wat hebben aan de levenswijshedenkaartjes van Safi!Ik ga slapen, lekker bijtijds na mijn dagje niet te veel doen (vooral computerspelletjes foei)weltrusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 BB..Vandaag observeer ik al mijn gebruikelijke reaktiepatronen zonder ze te willen veroordelen of ze te willen veranderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Nix foei Tapas. Heb je een leuke dag gehad? Dan is het toch goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Saf, jij mag niet liegen he!!!Echt waar? LOL. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 Nou, ik ben bij mn familie, m'n zussen zullen wel komen koffiedrinken dus ik kan m'n borst natmaken. Juist bij familie verval ik het snelst in m'n ouwe patroon. Ik zal de spreuk morgenochtend nog es lezen, tjonge, jonge.....Saf bedankt he! Grrr. grom, *&^&%^%$$^&**&^%Hahahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 december 2007 Rapport Share Geplaatst 11 december 2007 An,Weet je wat. Als je zin hebt om hier te komen, kom je gewoon. Of dat morgen is of over een maand of een jaar of tien jaar (hmm, zou dit forum dan nog betaan?), maakt niet uit. Welkom ben je hier altijd.BamBam,Maanden geleden (ik zat nog in mijn beginfase, geloof ik) merkte je eens op dat je niet wist wat je met complimenten aanmoest. Blij dat je er nu wel mee om kunt. Van mij : complimenten omdat je het zo goed blijft doen en omdat je steeds losser komt van jezelf.Mooi om die ontwikkeling te zien.Ik hoop dat ik ook zo kan groeien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden