Spring naar bijdragen

Donderdag 27 december


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Begin van dit jaar woonde ik nog in de tuin van een kraakpand midden in de stad in mijn bus.
Ik zag er tegen op om nog een jaar tussen alcoholisten en drugverslaafden te wonen en ik was druk bezig om te proberen een huisje te bemachtigen. Gelukkig lukte me dat tegen maart van dit jaar, 9 dagen voordat ik naar het ziekenhuis moest voor een operatie.
Mijn gal moest verwijderd worden. Daar had ik al negen jaar lang dagelijks verschrikkelijke last van maar er was geen dokter die wist wat die pijn was, totdat ik een echo liet maken en het galstenen bleken te zijn.
Dus toen ik weer thuis kwam in mijn nieuwe huisje hadden we een bed op de grond liggen en kookten we met een gasfles en een camping gas stelletje. Verder was het huis leeg want we hadden geen meubels, maar we konden gelukkig douchen en hadden centrale verwarming.

Toen ik weer in een huis woonde besloot ik ook dat ik mijn leven op een positieve manier wou beïnvloeden en begon ik met vrijwilligerswerk. Door mezelf te forceren om de deur uit te gaan en deel te nemen aan de wereld kwam ik mezelf weer wat tegen. En ik was de slechtste niet werd me verteld.
Ik besloot om ook meer aan mijn alcoholverslaving te doen dan niet elke dag te drinken. Dit lukte me namelijk al redelijk maar ik vond dat er meer moest kunnen en al zoekende vond ik dit forum. Na een paar dagen meelezen begon ik mee te schrijven en na twee dagen melde ik me aan bij de internet behandeling.
Vooral omdat er bijna elke dag wel over werd geschreven ,dat het me goed zou doen en dat ik er veel zou leren over mijn alcohol gewoontes.

Ik heb er nooit een moment spijt van gehad en lees nog geregeld terug wat ik toen schreef.
Het heeft me goed geholpen, erg goed zelfs want dit jaar was het jaar van mijn alcohol vrije verjaardag en kerst sinds 32 jaren en ik heb nu al besloten dat niets maar dan ook niets me zal aanzetten tot het drinken van alcohol op oud en nieuw.
Dus behalve dat ik nu in een gezellig huisje woon (die op de bovenverdieping nog wat leeg is maar daar hebben we het hele volgende jaar de tijd voor) heb ik ook een enorme stap genomen in mijn alcoholgebruik. Ik drink niet meer omdat er iets leuks , slechts, vervelends, feestelijks, zieligs of noem maar op gebeurt is, Ik HOEF en WIL mijn emoties niet meer VERZUIPEN.
Ik drink af en toe nog wel eens maar voor mijn gevoel met zoveel mate dat ik de alcohol straks helemaal ontwent ben en al van 1 glaasje dronken ben. Nou dan smaakt het me vast ook niet meer.

Mag ik jullie allemaal nog een paar dagen van bezinning en terugkijken wensen op een jaar wat voor de meesten van ons hier nieuwe mijlpalen zijn geworden.

En Oh ja nu we het toch over mijlpalen hebben : Q...gefeliciteerd met je 4 maanden droog staan!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal sterkte de rest van de avond.
Ik houd het voor gezien en vertrek met een fles Spa Rood naar mijn voorverwarmde bedje alwaar in met 3 kussens in mijn rug ga genieten van dr. House. En ik heb nog een boek, voor in de reclame-pauze.

Tot morgen (heel misschien kom ik om 2230 nog piepen, maar voor het zelfde geld lig ik te snurken).

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Jij hebt dus ook een 2007 om met trots op terug te kijken. Goed, he, van ons!

@Q,
Van mij ook hartelijk gefeliciteerd. Je hebt het helemaal zelf gedaan, KNAP!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
quote Oud- moe en der dagen zat???? unquote
of der dagen nuchter? :D

@Pippilotta Victualia Rolgordijna,
:)

@Marieke,
Ja, mijn eigenste rugzakje en mijn eigen naampje, hoewel ik die nieuwe er wel bij neem. Die heb ik per slot van rekening gekregen van Pippilotta Victualia Rolgordijna ter ere van mijn ontworsteling aan den alcool.

En ik heb hier ook heel wat afgezeurd, beste Username. Hoe denk je dat ik anders al bijna 6100 berichten heb gevuld.

Met vriendelijke groeten,
De Grootste Zeurkous van het Forum.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve forumleden!

Allereerst wil ik zeggen dat ik mijn naam heb gewijzigd in "Gem". Ik vind deze naam nu beter bij mij passen!
Gemotiveerd ben ik nog steeds!

Vanmiddag ziek naar huis gegaan, 6 uur geslapen en nu weer wat opgeknapt. Wel koorts (heb ik echt nooit!), maar ik hoop na een nacht goed slapen weer wat beter te zijn! Ze zullen op mijn werk wel gedacht hebben dat ik de kerst goed ben doorgezakt of iets dergelijks, maar ik weet wel beter!

Fijn te lezen dat iedereen goed is gegaan met de kerstdagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medeforummers,

Iedereen de Kerstdagen overleefd? Ik val er hier zomaar tussen zonder de dagdraad gelezen te hebben. Sorry dat ik dat met enige regelmaat doe. Ik heb zelf het gevoel dat het erg onfatsoenlijk van me is, maar ik red het zo vaak gewoon niet om eerst alles bij te lezen voor ik me hier meld, en soms wil ik toch wel graag gewoon iets kwijt.

Vandaag moest ik werken, maar ik heb het maar tot half twee gered. Terwijl ik gisteren toch op tijd naar bed was gegaan en het de kerstdagen kurkdroog heb gehouden, was ik keikapot. Dus ik heb me om half twee ziek gemeld en ben thuis mijn bed in gedoken. Tot zes uur geslapen, iets te eten geregeld, en ik kom nog steeds niet bij.
De laatste paar weken had ik vaker het gevoel dat het allemaal net op het randje was: drukte op mijn werk, operatie zoon en alle toestanden met het eten en zo daar omheen. Achteraf bezien vrees ik dat het niet op het randje was, maar dat ik gewoon weer ver over mijn grenzen heen geraced ben. En op een gegeven moment is de rek er dan uit. Hier baal ik ontzettend van, want juist met deze dagen is het helemaal niet geloofwaardig dat je écht ziek bent, en ik wil niet de indruk wekken dat ik iemand ben die zich ziek meldt om er een paar vrije dagen aan vast te knopen. Dus ik probeer morgen nog een dagje op te krabbelen, maar of het gaat lukken weet ik pas morgenvroeg.

Ik zal proberen nog wat bij te lezen, maar ik zie dat het ook al tijd voor de hond en mijn bed is. Maak er nog een fijne avond van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippilotta Victualia Rolgordijna,
Ik was dan ook echt een domkop. Maar wat wil je. Mijn hersens verzopen in de alcohol.
Niet dat ik nu veel slimmer ben geworden. Wel helderder.

@Gem,
Welkom op het forum :wink; en heel veel beterschap! Laat ze maar denken bij je op het werk. En denk erom: pas weer gaan werken als je minstens twee dagen superfit bent geweest.

@Soothe,
Blijven we samen trouw aan onszelf. En iedereen hier mag meedoen. Ik ben vandaag ruim:heart:tig.

@Anna,
Excuseer je toch niet steeds, omdat je ons met een bezoek vereert. Jezelf voorbijhollen, vallen en dan over je uitgeputte zelf vallen. Tje, waar ken ik dat van? :huh::$
Je bent de tweede zieke al. Ik zeg je hetzelfde als aan Gem: Laat ze maar denken bij je op het werk. En denk erom: pas weer gaan werken als je minstens twee dagen superfit bent geweest.

Aangepast: ik sla geloof de andere kant door, begin te hyperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Ik heb ze een aantal jaar geconserveerd. Conserveren betekent zoveel als stilstaan. Nu ze al die jaren hebben stilgestaan op sterk water (of vuurwater) krijgen ze wel flink wat boosts (Nl is niet cool genoeg) van emoties e.d. Dus mijn raad aan iedereen op deze aardkloot: geef je niet over aan conservatisme.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gevoel voor humor behoud ik Pippi.
Zie je dat ga je krijgen, straks heb ik het nog gedaan. Even zonder dollen: ze heeft een ietwat overbelast leven en een hoge mate van verantwoordelijkheid! Dan kan je je zelf een 'beetje' voorbij lopen. Dat rondje Nederland is wel gezond!
Als ze nu naar me toekomt, stop ik haar in bed. En neem de honneurs waar.

Zo leert u mij iets beter kennen Pippi!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...