Spring naar bijdragen

dinsdag 8 januari

knuffie

Aanbevolen berichten

Normaal zou ik misschien ook denken,Zoek het op internet op over Delta,s vrouw. Maar gezien het om een ernstige leverkwaal gaat ,heb ik het vol interesse gelezen. Ik wist wel wat het inhield. Maar je er nog eens een keer in verdiepen kan geen kwaad. Vooral omdat deze leverziekte bij alcoholisten redelijk vaak voorkomt. De ziekte is onomkeerbaar.Dus we zijn allen weer gewaarschuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik stond trouwens net voor de rode wijn in de winkel...geen idee hoe ik daar terecht kwam...want normaal loop ik niet door dat gangetje...maar opeens stond ik daar en ik vroeg me daadwerkelijk af...waarom ben je hier?
En het bleek het feit te zijn dat ik alleen thuis ben op het moment ....dus geen sociale controle...en niemand die het hoeft te weten. gelukkig kon ik tegen mezelf zeggen...maar JIJ zou het ZELF weten, meissie.
En kon ik met een gerust hart naar de kassa lopen zonder JWW.
Nou het zit me nog niet lekker maar ben wel blij nog steeds niets in huis te hebben.

Trouwens Koh, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik onderstaand zeg, maar mocht dat wel zo zijn reageer er dan maar niet op.
Ik begrijp dat in huis hebben voor het geval dat niet zo goed Kohtje...was dat ook gewoon jezelf voor de gek houden???? want je wist natuurlijk allang dat je er niet van af zou blijven??? en voor het geval WAT?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Safi, ook dat zei ik al eerder, dat het een zelfvoordegekhoudgedachte was... tuurlijk had ik al ergens het besluit genomen om te gaan drinken.. waarom zou ik het anders in godsnaam in huis halen. Niet om er alleen maar af en toe naar te kijken... Maar die gedachte en het daadwerkelijk kopen gebeuren in een roes waar ik dan niet meer uit kan komen... gewoon gedachten op nul en gaan.... en daar moet ik vanaf, van dat willen. Ik moet de gedachte aan drank loskoppelen van het meteen gaan halen. Eigenlijk zou ik helemaal geen gedachten aan drank meer moeten hebben... Dat is toen 15 maanden goed gegaan.. er is een steekje bij me losgeraakt en dat moet ik opsporen en weer vastsolderen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat wel...drank in huis halen voor het geval dat...Zo mislukten al mijn eerdere stop-pogingen.
In mijn geval, had ik toen 'de knop' nog niet helemaal omgezet...'voor het geval dat er paniek komt, heb ik toch mijn drank'...Ja, wat heb ik mezelf zo vaak voor gek gehouden.
Gelukkig is de knop nu wel om, en heb ik ook geen drank in huis, voor het geval dat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie Cacoa
;)

ik moet eigenlijk bekennen dat ik het ook deed ...was het even helemaal vergeten en heb het hier ook wel eens verteld...dat was nog in 1993-1994...dan kon ik de hele dag zonder en rende 5 minuten voor 12 naar de patat zaak voor twee beugels die dan soms opgingen en soms in de koelkast belanden voor het geval dat. Goh was ik weer even helemaal vergeten.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even reageren op het drank in huis hebben. Ik heb er vanaf de eerste dag geen last van gehad, dat er drank bij ons in huis is. Nu heb ik misschien gemakkelijk praten, omdat Tineke, dus ook thuis is. En er dus controle is. Maar ik heb ook vanaf de eerste droge dag gewoon voor haar een glas wijn ingeschonken. En er nooit een probleem mee gehad. Maar dit is mijn ervaring.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het bij iedereen weer anders.Bij ons staan de kasten vol met dure whikeys(dronk ik ook als de jenever op was)De gangkast vol met bier en rode wijn . In de koelkast witte wijn en de zachte borrel.
Maar in mijn hoofd is de knop om ,en dus kom ik er niet aan.Ik loop ook rustig door het gangpad in de winkel met wijn , Kan gewoon een fles bij de slijter halen als ik dat als presentje mee wil nemen.
Anders is het met cigaretten. Die kan ik niet in huis hebben ,want dan moeten ze op.Rook alleen bij gelegenheden.Dan mag ik van mezelf een pakje kopen.Die gaan dan ook in een rap tempo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu juist extra belangrijk voor diegenen die getroffen worden door onheil en ziekte om zich te realiseren dat alcohol niets oplost.

En die gedachten van "het maakt vandaag toch niets meer uit" is een niet-helpende gedachte. In de internettherapie hebben we allemaal geleerd om in plaats daarvan een wel-helpende gedachte te bedenken, bijvoorbeeld (ik noem maar wat): "als ik nu mezelf verdoof met drank omdat ik zoveel piekers heb over ziekte, zijn de piekers morgen niet minder maar heb ik er nog een probleem bij".

"Als in nu mijn piekers probeer te lijf te gaan, door ze bijvoorbeeld op te schrijven en ze één voor één te lijf te gaan, dan doe ik écht iets aan mijn probleem in plaats van het voor me uit te schuiven".

Ik hoop dat degenen die dat nodig hebben, wat aan deze (poging tot) helpende gedachten hebben.

Het lijkt makkelijk gezegd maar ik heb ook een chronische ziekte die me in de meeste dingen van mijn leven ernstig belemmert dus neem van me aan dat ik deze "doem"- gedachten verrekte goed ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Sammy...maar het is ook mijn probleem want het intimideert anderen.

Wat hier op het forum gebeurt om mijn persoontje heen heb ik al meerdere malen meegemaakt.
Als ik enthousiast ben dan ga ik holen en dan ga ik er 150% voor.
Dus organiseer ik een receptie, organiseer ik een boek en schrijf ik veel op het forum.
Anderen kan dit voor de kop stoten en me dominant aanwezig voelen, me een aandacht trekker vinden, en anderen vinden het juist weer aanstekelijk die energie en hebben er veel aan.
Houtje zei het ook al eens..je hebt duwers en trekkers en ik doe allebei...ik duw en ik trek.
Voor anderen die die energie niet hebben kan dit wel eens vervelende gevoelens oproepen die ze dan moeten uiten.
Maar ik heb geleerd om hier niet iets persoonlijks in te zien want ik kan mijzelf nl niet veranderen en wil het ook niet...ik ben uniek.
maar zo kan sterk ook lastig zijn;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat tips nog verzamel"d:

Ga lekker douchen, doe je pyjama aan, maakt iets lekkers te eten voor jezelf, huur een dvd of zet een film op, ga in bed liggen met een boek en een pot thee, bel een goede vriend of vriendin, ga een eindje lopen fietsen of autorijden (dan mag je niet drinken) zoek steun bij lotgenoten.

Knuffie: kijk naar je kinderen en geniet ervan, bak pannenkoeken voor ze, laat ze lekker tv kijken met iets lekkers erbij, geef ze een extra knuffel en vertel ze dat je van ze houdt. Kinderen voelen spanning bij volwassenen altijd feilloos aan.

En Delta, een eindje wandelen met je vrouw en de hondjes en bv. iets lekkers koken voor je vrouw terwijl zij even lekker kan douchen of badderen?

En tja, ik word altijd rustig van strijken :P maar dat is niet eenieder gegund, ik weet het. Maar jullie hebben vast wel iets anders waar je samen van kunt genieten. Een grote pot thee met een iets te groot stuk chocola misschien? Of een spelletje doen samen?

Sterkte allemaal het is niet makkelijk vandaag !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik bij IBM in Schotland werkte met nog 1500 andere buitenlanders tussen de 20-27 jaar,waren er veel mensen die heimwee hadden en erg slecht aansluiting vonden. Ze hadden last van Culture Shock zonder dat zelf te beseffen. Na 2-4 weken van euforie over de nieuwe baan in het buitenland gingen ze hun ouders en vrienden missen, was de baan en collega's toch niet zo leuk als ze dachten en viel de kamer en het voedsel tegen. Ze gingen zich afzonderen in kleine groepjes van land genoten en de sfeer was erg negatief.
Ik heb toen met een Noorse vrouw die erg veel van mijn karakter weg had(behalve dat ze nooit dronk en streng gelovig was) een Feest commissie op gezet die er voor zorgde dat er uitstapjes werden georganiseerd, thema feest avonden en dat verjaardagen niet werden vergeten.
Bovendien hadden we een training programma gemaakt waardoor mensen Culture Shock bij zich zelf beter konden herkennen en gaven we hun hulp middelen om er wat aan te doen. Ook de Schotten die er werken werden getraint om het te herkennen in mensen want je kan er behoorlijk depressief van worden. e stemming op het werk sloeg van negatief om naar een grotere produktie en een betere sfeer.
Ik werd gepresen en gehaat en heb er helaas een burn out aan over gehouden
Maar ja toen was ik ook nog maar net een jaar van de bus en het kamp weg dus was ik mezelf nog niet zoals nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ivm drank in huis hebben , ik ben al aan het stoppen sinds 2005 , en nog altijd wil ik geen drank in huis , omdat ik mijn EIGEN niet vertrouw op het ogenblik dat het mij geestelijk niet goed gaat .
dat geestelijke gaat bij mij zo danig ver dat ik in mijn wagen spring en indien nodig gans belgie af zou rijden om een fles te bemachtigen , gelukkig momenteel geen last van .
vandaag naar psy geweest en en het was een heel leerzaam gesprek .
ik vertelde de psy dat ik de laatste tijd een kluizenares aan het worden ben , nu ja was ik vroeger toen ik dronk ook zo hoor , nu ja is niets verkeerds mee vermoed ik zolang het geen drank kluizenares is ;)
marieke ik ben niet met jou akkoord dat je hier niet schrijft wat je bezig houdt , om wat knuffie geschreven heeft , al is het wel normaal dat men er rekening mee houdt , maar het mag je niet tegen houden ook jou sores te schrijven ok :present:
zo ga eten maken restjes van oudejaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deed laatst mee aan een bridge toernooi. En daar komen ook de zeer fanatieke broodbridgers.
Zo noemen wij de mensen die van heinde en ver komen om de prijzen te incasseren.
Ik hoorde aan tafel iemand zeggen, dat ze speciaal een kamer ingericht had voor de prijzen. Toen ik dat ,s avonds aan mijn man vertelde zei hij, Nou ik denk dat de strijkplank voorlopig nog wel kan blijven staan.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...