Spring naar bijdragen

donderdag 10 januari


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Thanks Sooth, het was in elk geval een hele vervelende ervaring omdat ik het niet opmerkte en het inderdaad werd opgenomen in mijn lichaam, daarna was het echt alcohol getriggerd. Ik kan er prima tegen om alcohol te ruiken, hoe prettig ook, proeven van wijn vond ik afschuwelijk maar het mondspoelen was zo niet alcohol gerelateerd en mijn lichaam reageerde er heftig op. Brr...

Anyway! Ik ga erop letten! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, da's schrikken maar goed dat je het hier meld. Velen zijn hier niet op berekend dat in de meest simpele dagelijkse dingen alcohol verwerkt kan zijn.

Gem, heerlijk weekend, genieten maar vooral ontspannen!
Tja, door die alcohol werd ons lichaam blijkbaar inwendig ontsmet van alle virussen en bacteriën.
Kiespijn hoor ik hier op het forum ook geregeld en de griepjes komen als maar terug en duren
langer als voorheen. Het blijkt dat door de vermoeidheid wij ook vatbaarder zijn en daarom is het
oh zo belangrijk om je rust op tijd te nemen.
En dat is zo moeilijk voor de werkenden, je moeilijk tukken op je werk.
Wel heb ik veel last van gapen op mijn werk, dat heb ik ook al van andere forum leden vernomen dus ben daar ook niet de enige in. Collega's denken dan vaak dat ik het laat gemaakt heb, lig ik er vaak om 21.00uur al in bij een dagdienst.

Lekker genieten en ontspannen Gem! Da's nu precies wat ik niet goed kan en nog moet leren. :(

Pippi, ik weet niet wat er bij je speelt. Mogelijk je gevoelens wat wispelturig? Kop op, wat afleiding en hier weer fijn vertellen wat je bezig houdt hoor! (als je maar niet over de strijk gaat zemelen!) Want die ligt hier nog steeds klaar om gestreken te worden en ik heb geen zin!!!

Bammetje, fijn dat je even wat van je laat horen. Kan toch niet hé, zomaar twee dagen onderduiken zonder hier even te zeggen. ;) Meis jij ook weer beterschap, tjonge het houdt maar niet op hé.

Benthe, ik eet vaak in het ziekenhuis. Tja, dan heb ik honger dus lust bijna alles.
Geniet even van het bezoek, de avonden zullen wel lang duren. Is er al vooruitzicht op ontslag?

Visje, zag je vandaag even ingelogd staan? Maar had je geen tijd even te schrijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nog even twee vragen stellen waarnaar ik nieuwsgierig ben,

Eigenlijk ben ik blij dat ik de griepprik gehaald heb. Ik vraag me af of dit voor anderen wat uitgemaakt zou hebben. In elk geval ben ik deze winter bijna niet grieperig, verkouden ed. geweest.

Naar aanleiding van het berichtje van Leeuw bedenk ik me net dat ik wel af en toe alcohol snuif!
Klinkt dat hé, lijk wel een junk. ;)
Maar zonder dollen, op mijn werk moeten wij na elke handeling bij een patient geweest te zijn onze handen met alcohol wassen. Dat is protocol en bewezen beter als water en zeep.
Het betreft hier weliswaar handalcohol, maar toch vind ik het altijd lekker ruiken.
Blijft toch alcohol, zou dit door de huid opgenomen worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB...fijn om even wat van je te horen.
Benthe..nog even en dan mag je weer naar huis?
Stien...ik strijk nooit...voor mij een kwestie van heel goed uitschudden na het wassen en even kreukel vrij trekken.
Gem..alweer verkouden..ik hoop dat het je weekend niet in de weg zit...beterschap.
Trees...oef...dat was op het nippertje...maar weer gered door de helpende gedachten en de Refusal
Leeuw...jij ook schrikken...er zijn nog veel meer produkten die alcohol bevatten...heb ik hier al een keer de revue zien passeren maar geen idee meer wanneer.
Water het is weekend...genieten van je slaapjes op de bank,je hond en je gitaren
Pippi...what's up...misschien zoals Stien zegt even van je afschrijven wat je nou dwars zit op dit forum.

Nou ik ga mijn aandacht aan mijn man besteden...heerlijk...kaarsjes aan, muziekje en kletsen maar.

Voor wie ik vergeten ben...een heel fijn weekend, blijf helpend denken, pas op voor valkuilen, rust goed uit...nou ja het beste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
als alcohol door de huid wordt opgenomen dan komt het toch zeker niet in je bloed! (denk ik).

Wat betreft de griepprik... nooit gehad! Kan me voorstellen dat het in jouw beroep slim is. Ik heb eigenlijk nooit griep, hoewel ik me kan voorstellen dat ik het dit keer zou krijgen! Op zich hou ik er niet van, tenzij ik tot de doelgroep zou behoren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo terug van weg geweest , en ja was lekker .
stien ik heb niet bepaald problemen met alcohol de ruiken , wijn vindt ik tegenwoordig zelf stinken , maar morgen is het mogelijk dat de geur van wijn mij van de wijs brengt , het hangt er allemaal van af hoe ik mij geestelijk voel .
ik ben een van die mensen die door gebrek aan wijn en andere drank aan de ontsmettings alcohol gehangen heeft ( gedronken )
pippi wat is er , lucht je hart eender wat het is het lucht op .
bbeke fijn je te mogen lezen en verzorg je eigen :present:
benthe hoe kom jij nu op dat lied van robert long ?? draait er muziek in het hospitaal of bedoelde je dat een van je medepatienten ........ is ??
leeuw soms zijn het de stomste zaken die aanleiding kunnen geven , vandaag heb je last van dat mondwater en mogelijk morgen niet , ik blijf er bij dat het ook te maken heeft met hoe we ons voelen .
gem mijn ma is ook niet op de meest normale manier gestorven mogelijk komt mijn droom voort uit het gesprek met psy ??
safierke geniet van je manneke , lijkt mij heerlijk kaarslicht en op de achtergrond een licht muziekje , wat dit betreft ben ik een romantica spijtig genoeg mijn partner niet :devil:
aandacht , aandacht gezocht romantische partner ;) ps liefs niet drinkende ;) ps grapje
zo ik heb weer genoeg gel........ nu even spelleke spellen
dani hoe gaat ie ??
ach ja bb ik ga goed , al kan het een bepaalde euforie zijn , niet toegeven aan wat ik nu echt voel en denk :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, ik weet niet hoe het verder zit met een griepprik. Ik krijg elk jaar zo'n uitnodiging, maar ik heb het nooit gedaan. Echt griep heb ik nooit, wel veel snotter.
In jouw vak, waarin je altijd antiseptisch moet zijn, word je misschien wat bevattelijker voor bacteriën.
Zo, mijn lief is net weg met zijn kleinzoon, ze lijken zo veel op elkaar. Hoe ontzettend lief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks allemaal,

Hmm, Misschien wel gelijk Blacky! Heb de fles wel leeggegooid. Misschien over een half jaar dat ik het weer in mijn hygiene opneem maar nu even niet, zo een slechte ervaring.

Hoop het wel ooit nog te gebruiken want eigenlijk is het in mijn ogen een goed product; alcohol dood per slot van rekening op dat moment even alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, sorry maar ik heb nog een vraagje over dat mondwater, misschien klinkt het wel erg stom; maar wat voelde je dan? Was het alsof je alcohol dronk, of een soort ontwenningsverschijnselen? Kwam het puur doordat je het proefde, of las je het etiket? Ik heb zoiets nooit ondervonden, heb geen idee waar je het over hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge, echt zo'n valkuil vandaag. Ben harstikke verkouden, heb twee proppen in mijn neus gestopt, loopt er gewoon uit!!! Thuis is de stemming super mineur en zit weer in zo'n positie van 'wat doe ik hier nog'. Daar ga ik van bibberen, oftewel zucht, oftewel zin, oftewel een mega gremlin.
9 x stop gezegd, stop........ geen drank. Het helpt me geen stap verder, ga ziek worden en mijn zelfvertrouwen zal weer op 0 belanden: dus de gevoelens toelaten, wat voel je. Ik voel me kl*te. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Het is de onmacht de frustratie de dingen niet uit te kunnen praten, sterker, helemaal niet kunnen uitspreken waar je mee zit.
Mijn strategie: op forum gelezen, wilde schrijven, maar was te emotioneel. Op mijn kamer gebleven totdat het ergste was gezakt. Muziek hard aan. Kan dan geen dingen zeggen die ik niet wil zeggen, omdat ik zeg in een moment van pure frustratie. Veel oude koeien komen dan uit de sloot.
Vervolgens eten gemaakt. Veel gedronken (fris) en veel gerookt. Neus blijft lopen en is inmiddels vuurrood. Dubbel pammetje genomen. TV uit en nadenken. Plannen maken voor de toekomst. Nog meer roken en nu schrijf ik aan jullie. Ben weer gekalmeerd en 'dattum' zit er weer aan te komen............
Dus ik ga niet drinken en zo naar bed.

Alles gelezen van jullie vandaag. Heb ik verder niks aan toe te voegen!!! En leef mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kruikenverhaal
Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen.
Maar één van de twee had een barst. Terwijl de andere kruik al het water bijhield van de bron tot in het dorp, verloor de andere onderweg altijd de helft van haar inhoud.
Dit duurde ongeveer twee jaar en de drager leverde dus tijdens zijn reisen slechts anderhalve kruik water in plaats van twee.
De perfecte kruik was fier want zij deed haar job zonder te falen.
Maar de beschadigde kruik was depressief want zij wist dat zij maar de helft deed van wat er van haar verwacht werd.
Op een dag zei ze aan de kruikendrager toen hij haar vulde aan de bron :
-ik voel me schuldig, ik wil me verontschuldigen.
-waarom ?
vroeg de kruikendrager haar.
-ik kan maar de helft van mijn water leveren omwille van die barst waardoor de andere helft verloren gaat.
Jij doet zoveel moeite, maar door mijn fout kan je maar de helft leveren van wat er van jou verwacht wordt.
De kruikendrager raakte hierdoor ontroerd en antwoordt :
-denk er niet meer aan en terwijl we naar huis gaan, kijk eens naar de mooie bloemen die langs de weg groeien.
Onderweg ziet de oude kruik heel vele mooie bloemen die schitteren in de zon,
en dat maakt haar blij
toch voelt zij haar nog steeds schuldig omdat ze weer de helft van haar lading verloren is.
Dan zegt de kruikendragen aan de kruik :
-heb je gezien hoeveel mooie bloemen er langs jouw kant waren,
En bijna geen langs de andere kant ?
Ik heb altijd al geweten dat je water verloor, maar ik kon er partij uit halen. Langs jouw kant heb ik bloemen gezaaid, en jij hebt ze tijdens de rit water gegeven. Zonder jou had ik nooit zulke mooie bloemen gehad.
Moraal van het verhaal :
Wij hebben allemaal barsten, letsels, onvolmaaktheden. Wij zijn allen zoals beschadigde kruiken.
Sommigen onder ons zijn verminderd door de ouderdom, anderen schitteren niet door hun intelligentie, weer anderen zijn te klein, te groot, te dik, te mager, maar het zijn juist deze onvolmaaktheden die onze levens rijk en interessant maken.
We moeten de anderen nemen zoals ze zijn en zien wat er goed is in hen.
Er zijn altijd overal veel positieve
dingen te vinden.
Er is veel goeds in jou.
Vergeet niet te denken aan al die verschillende mensen die jouw leven bevolken !
Zonder hun, zou het leven het leven niet zijn !
beantwoord dit je vraag benthe ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
mooie vergelijking!

An,
je herkent je valkuilen beter en dus kan je er op reageren, wat niet maakt dat het dan gemakkelijk is!
Als je je beroerd voelt, dan ben je ook zwakker. Wat niet zegt dat je het dan niet redt! Natuurlijk ga jij niet drinken en natuurlijk versla jij die gremlin. Je wilt tenslotte niet drinken en dus doe je het niet!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: ik wil het gewoon niet meer, ik kan het niet meer opbrengen. Het brengt niks, het is niet prettig, niet leuk, helemaal niks, niks, niks. Het is mijn allergrootste vijand geworden. De bedrieger. Maar soms ben ik bang dat mijn hersens al zover zijn beschadigd dat het vinden van alternatieven zoveel energie kost dat ik alsnog..... Daarom... vandaag telt, nu op dit moment, ga ik ECHT NIET DRINKEN.

Doen jullie allemaal mee OK!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: het is toch gewoon raar. Ja ik ben in staat om heel mijn huisraad naar buiten te fl*kkeren.
Terwijl ik hier de kalmte zelf ben. Ik ben weer op het rechte pad, maar het was even heel gevaarlijk vanavond. Dank je voor het medeleven. Jij hebt me al veel geleerd Benthe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...