Spring naar bijdragen

Ons aller Blacky is jarig!!!!


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 385
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

blacky 2 maanden nuchter op .............. 11/01/2008;)
ik had ook nog iets te vermelden ivm een brandmelder .
sommige onder jullie weten hoe mijn ma gestorven is , ja inderdaad brand .
zo een 7 dagen nadien liepen wij mijn broer uit japan en ik door het huis , en we hoorden biep biep biep , maar enkel as we in de omgevin waren , na heel lang zoeken in een kast vonden we de brandmelder die piepte ;-((
dit is een deeltje wat ik nog niet begrijp mijn ma had een hemelse schrik van brand , na de dood van mijn pa zijn wij dan ook samen enkele brandmelders gaan kopen en 4 brandblus apparaten begrijpen wie begrijpen kan :-((
genoeg hierover ook dit laa ik dit dagje niet stuk maken .
benthe mooi tekst die song :present:
luitjes ik, heb mij mooi aangekleed , jeans broek , rode tschirt , rood jeans hemd en rode open sweater nu maar hopen dat er in aalst geen stieren loslopen ;)
lieverds in gedachten zijn jullie allemaal mee en eten samen met mij een heerlijke pannenkoek of wafel en koffie uiteraard
love you all :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar binnen gekeerde emoties.

Gisteren noemde mijn huisarts mij een binnenvetter en dat ik mat was, wat voor mij zoveel betekent als niet mijn emoties kunnen tonen.

Ik ben opgegroeid met altijd de waarschuwing, "Je mond houden, anders..."
Ben inmiddels een kei geworden in mijn mond houden, kan zeer goed geheimen en zaken die niet verder verteld mogen worden dus voor mij houden.
Ik ben een denker en luisteraar. Vaak komt dit mij ten goede, vertrouwen zal ik niet beschamen van een ander. Maar hoever trek je dit door.
Hierdoor heb ik niet leren praten over mijn eigen gevoelens. Mijn eigen gevoelens altijd maar weg stoppen.

Ik mag dan wel een jaar droog staan, maar praten over wat mij bezig houdt de veranderingen die ik nu mee maak blijven in mijzelf. Nog geen telefoontje spontaan en dan vertellen over mijzelf, no way.
Ik klap dicht, hier heb ik stapje voor stapje geleerd wat op papier te zetten. En bij sommigen hier per pb wat meer.
Ik weet het al een poosje , moet opnieuw weer leren praten. Praten over mijzelf en dat is niet eenvoudig als dat juist afgeleerd is ofwel nooit aangeleerd is.

Mensen praat, probeer het te delen wat je bezig houdt! Ik zou het zo graag willen, soms voel ik mij ploffen en komt het er allemaal juist verkeerd uit.
Nou ja, dit was dus weer een heel klein stapje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik kan het ook niet uitstaan, dat eten, dat moet vandaag ook stoppen hoor! Het gat is teveel aanwezig maar eten maakt dat gat niet kleiner. (hoe groter ik word hoe groter het gat ook wordt hihi). Ik snap het ook niet zo goed, voor de vakantie ging het prima met me, de kerstdagen en feestdagen waren echt leuk, voor het eerst in tijden dat ik er zo van genoten heb en nu het gewone leven weer aanvangt voel ik me weer rot... wil ik al mijn verantwoordelijkheden weer ontlopen, wil ik niks meer moeten en het liefst met mijn hoofd onder de deken.. maar de afwas is bijna af en de tafel wordt al wat leger!

Weet je Trui, wat je schrijft over je hond.. mijn hond is sinds ik niet meer drink en dronken met hem over straat loop (of met een kater) ook aanhankelijker geworden. Hij luistert nu gewoon veel beter naar me, daarvoor leek hij meer schijt aan me te hebben... hoezo voelen dieren je aan, zeker weten!!! Nou heb ik nogal een "therapeutische" hond die erg op mijn buien reageert en dan vooral in de negatieve zin, hij gaat snel klieren als ik me niet prettig voel dus dat houd me bij de les!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevrijdag!

Blacky gelukkig nieuw jaar :sun::musicnote:

Corinne van :heart:e met je 9 maanden de baas :present: :juichend icoontje;

An, ik word ook nog regelmatig met nepkaters wakker: lang slapen en dan toch geen uitgerust gevoel, maar het lijkt wel wat beter te gaan sinds ik 'savonds na het avondeten niet meer snaai (uit frustratie of uit vervanging), ik drink alleen nog maar lekkere kruidentheetjes, heb er een hele plank in mijn keukenkast aan gewijd.

Vanmorgen was die nepkater nog heviger dan anders; ik ben gisteren voor het eerst sinds 25 november weer eens ter kroege gegaan, en werd zonet dus ook nog eens met mijn lange rookhaar geconfronteerd. Was trouwens wel blij met mezelf dat ik gegaan ben. In het begin dacht ik "wat doe ik hier?" en was ik bang dat door mijn niet-drinken en emotionele toestand er iets veranderd was in de vriendschap met de vriendin waarmee ik uit was, maar gelukkig kwam ik na een tijdje en een paar spaatjes :D lekker los en vonden we elkaar weer heerlijk als vanouds...zucht, dat had ik even nodig!

Gem 6 maanden of niet, een hele grote {{{Gem}}}} van mij omdat je altijd zulke lieve dingen tegen ons zegt, het voelt altijd heel fijn om dat te lezen :heart:

Benthe, die dokters daar verzinnen dus van alles om jouw bevallige verschijning zo lang mogelijk te kunnen aanschouwen, hm...verbaast me niks, nouja vooruit dan maar, dit weekend mag nog, maar alleen maar omdat je een laptopje hebt!

Trui je gaat goed :rose:

Safi, ja ook de eetgewoonten moeten we veranderen na ons 40ste (tenzij we onze femmefataalheid op willen geven....nevernooitniet toch? :D ) ook ik had die extra kilootjes na het stoppen met roken (+5) en drinken (+2), ben nu een kleine week bezig met normaal eten, niet meer snaaien, 3 x p/w hardlopen en alles wat ik eet opschrijven, en weet je, m'n buik/bovenbenen voelen nu al een stuk minder gespannen aan en er is al 1,5 kilo af! En omdat het zich zo loont, geeft het een kick om er mee door te gaan!

Soothe, in alle bescheidenheid: ik vind ons geweldig ;)

Kohtje fijn dat je er weer bent :moon: this time i know it's 4 realllll :moon:

Tapas ik heb hier toevallig nog een draai liggen, dat zal toch niet de jouwe zijn???

Stien stapje voor stapje in de richting die je bevrijd van de beperkingen die jou door je omgeving of door jezelf zijn opgelegd, zodat je de mens kan zijn die je werkelijk bent, en zoals Rudy in zijn onderschrift schrijft: delen is helen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, al komt het er soms wat rotter uit omdat je dingen te veel oppot, ook dat mag... Dat herken ik wel, dat ik dingen laat oplopen en dan te emotioneel of te boos reageer als de emmer overloopt, maar nadien kan je daar altijd weer op terugkomen.. en dan probeer ik uit te leggen waarom ik zo emotioneel reageerde of zo boos.. dan is in ieder geval wel het hoge woord eruit en kan je er verder over praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja laats was ik de kenel van de kleinse hond vergeeten dicht te doen volgens mij was ze boos ze heefd gewoon lopen plasen op mijn bank maar ja neem het haar ook niet kwalijk maar honden voelen de steming egt wel aan laats had ik geen drank op een buur man wel heb ook een bordodog die het ik nog niet zo lang maar toen buur man naar mij toe kwam wou de hond hem aan vallen haar kaaken klapt zo hart op elkaar dus dat was egt mijn vrouwtje is nuchter kom niet bij haar in de buurt terweil ze altijd los loopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Correctie: op 22 december stond ik 7 maanden droog! Hoop dus over 2 weken 8 maanden droog te staan!!
Toch degenen bedankt die mij gefeliciteerd hebben, wat dit betreft kan ik niet genoeg complimentjes krijgen! B)

Stien,
naar mate we langer droog staan, komt onze eigen "ik"ook weer meer bovendrijven. Ik sta tenminste af en toe versteld over mezelf. Zowel in positieve als in negatieve zin!
ik heb het gevoel dat ik een groot deel van mezelf moet herontdekken.

Trui,
complimenten voor het punt waar je nu bent. Fijn dat je steun hebt aan je buurvrouw en je buurvrouw natuurlijk aan jou!

benthe,
jammer dat je het weekend moet blijven...
Geniet van die dappere kinderen op de afdeling.

Tapas en andere hondenbezitters,
ongelooflijk wat die beesten aanvoelen! Wat zullen de beesten genieten van hun nuchtere baasjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,

Ik heb een Bert van Marwijk, John heitinga, Willem II en een Darl Douglas in de aanbieding, ik zou zeggen KWARTET!! :D Maar ff zereneus, kan je dochter er iets mee?

Groetjes,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunchtime, verplicht even in bed. Stien wat herkenbaar, je hoofd houden want anders ben je niet lief. Nou ik vind jou wel lief. Wat mij betreft mag je ook heus even je hart luchten.
Ik mis mijn hond en de katjes erg. Ze zijn in goede handen, dat weet ik wel, maar ik mis ze toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, mond houden is verkeerd ja. Ben toch nog eens gaan praten, maar het brengt niks. Zit in een hopeloze situatie. Een kwestie van volhouden en ik zit in mijn 'emotioneel overgevoelige' dagen en dan speelt dat weer op. Niet bevorderlijk voor mijn wens droog te blijven.
Stien: ik ontdek steeds sterker de 'pijnplek' in mijn leven. Daar hoort dus mond houden bij. Heb ik vroeger al gemoeten en als volwassenen schijn je dat maar moeilijk te kunnen veranderen.
Gem: ja je eigen ik......... ik vind die eigen ik denk ik helemaal niet zo leuk. Kreeg net ook te horen dat ik een vreselijk mens ben..... soms... kwam er achter aan. Maar goed, soms ben ik dus een vreselijk mens, maar ik word constant behandeld als een vreselijk mens, zo voelt het. Maar ik weet niet wat ik nog anders moet doen. Naar mijn idee doe ik mijn stinkende best in het leven.

Houtje, je bent geen paard, maar als vrouw moeten we toch wel veel mee maken wat dat betreft.

Sammy, veel plezier vanmiddag.

Trui, je klinkt heel sterk, knap hoor.

Safi: wat leuk dat lijstje en ik voelde me vereerd dat ik erbij sta vanaf 14 augustus. Ik sta dus niet droog vanaf 14 augustus, maar ben vanaf die tijd wel goed bezig.

Benthe: zet 'm op he, daar in dat ziekenhuis. Dat je mag genezen, dat je maar goede artsen hebt die jou beter maken.

Kaia: ik ben vannacht opgestaan omdat ik zo'n vreselijke honger had en heb twee broodjes zitten eten.
Raar he? En die 'nep kater', is dus een verwerking s'nachts omdat ik er voor het slapen zo mee bezig was. Ook raar he?

Wat er ook gebeurd vandaag: IK DRINK NIET>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie mogen me even flink veel succes wensen, ik ga me in de belasting-toeslagen bezwaarschriften ellende storten.. zit hier met hartkloppingen hoe ik dat moet gaan regelen, heb net de belastingdienst gebeld en heb nog een paar dagen om in bezwaar te gaan dus MOET het nu doen... oefoef,. zweet zweet... Ik haat dit!! maar is volgens mij wel waar het nu om gaat, regelen, niet meer uitstellen maar doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas sterkte heb de papieren gisteren in gevuld maar goed dat je het even kenbaar maakt moet nog kweidsgelding papieren in vullen wort het een puin hoop alle papieren kopie van maken en noem maar op nou dan ben je ieder geval niet aleen bezich sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
bij deze!! Een rotklus die waarschijnlijk eerder geklaard is dan je denkt. Meestal al je heel erg tegen iets opziet........

Ik zit met kromme tenen. Dochterlief is niet uit bed te branden. gaat dus weer niet naar school enz enz enz. Terwijl ze gisteren natuurlijk wel superlaat thuis kwam!
Natuurlijk moet ik het bij haar laten, ze is te oud om nog uit bed te slepen. maar o, o, o wat is dit moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas dat is wel komisch, ik ben net op tijd het ziekenhuis ingedoken, want momenteel zit mijn wijze zakelijke zus mijn belasting te doen. Ik zei nog met een schijnheilig gezicht tegen haar, welnee, dat hoeft niet hoor (laat haar het asjeblieft doen), maar ze stond er op. Nou, daar zwijn ik dan maar mooi even tussendoor.
Maar jij veel sterkte met die klus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...