Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Maar Sammy toch, Dat ga je ons nu toch niet vertellen, dat je de sfeer op het forum als een smoes gebruikt om te gaan drinken? Maar lieve meid toch, dan zou ik nu allang strontlazerus zijn geweest! Geen smoezen verzinnen hoor, vertel morgen maar wat er echt aan de hand is.
blacky Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 benthe ik wil wel een oraken ivm mijn trippie voor morgen :-)en ikke wil wel stoppen met roken dus mag ikke den truc aub
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ik moet wel eerlijk bekennen dat toen ik hier begon te schrijven ik ook met stress op het forum sneller naar de drank greep. En als iemand die ik erg graag mocht weer had gedronken dat ik dan dacht...nou dan mag ik ook wel weer eens.Tja smoezen of nog niet klaar zijn met de knop omdraaien.Nu kan ik door steeds langere tussen pauzes te nemen tussen het drinken er veel en veel beter mee omgaan en grijp ik niet meer naar de drank dus gebruik ik het niet meer als excuus tegen stress.Beter nog ik heb mezelf verboden om onder stress te drinken of omdat ik iets te vieren heb.En daardoor is het me gelukt om nu al weer meer dan 1 maand droog te staan.
water Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ja, Sammy, ik snap dat ook niet zo???Maar Benthe zegt al precies wat ik denk. Kop d'r veur hoor!
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Sammy je bent zelf veranwoordelijk voor wat je naar binnen kiept, maar het blijft jammer.Trek in vervolg eerder aan de bel.Denk eens na waarom je werkelijk bent gaan drinken.
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 @Soothe,@Spud,@Kaia,@Benthe,@Calimero,@Trui,Geef voorlopig maar toe aan die snoeplust. In jww zit veel suiker, nu je gestopt bent, kun je die idd uit snoepen halen. Je kunt ook 's avonds een boterham maken (vult de maag goed en bevat toch minder calorietjes). Bouw dat wel na een tijdje af, want anders vliegen de kilo's eraan.@Sammy,@Rudy,@Safi,Nu voel ik me aangesproken, nicotine- en koffie-met-melk-en-suiker-verslaafd zijnde. @An,Laat je niet klein krijgen of ompraten door die zucht! Je kunt zonder en je wilt zonder en niets of niemand mag je dwingen.@Water,Ik ga echt geen koffie drinken als ik nog moet reizen. Koffie werkt vochtafdrijvend, bij iig.@Tapas,Jij gaat morgen het aangename met het nuttige combineren. Ik wens je alvast een goede en vlotte treinreis en hoop dat je veel plezier hebt.@Benthe,@Ferry,Zeker een goede tijd op de 5 km. Toen ik nog liep, was mijn snelste 5 km iets van 26 minuut nog wat, maar ja toen was ik 25/26 jaar en dronk nog niet, maar rookte wel veel (veel meer dan nu).@Kate,@Blacky,Ik zet een wekker als ik een siësta hou, gewoon omdat ik mijzelf ken.Geniet van je bezoek.Van (te)veel koffie wordt je hyper en mij is opgevallen dat sommige mensen er ook een kort lontje van krijgen. (Te)veel thee is ook niet goed, daar zit theïne in, ook een pepmiddel. Zit ook in de groene thee.@Cacao,Als je ovenschotel nu gemaakt had met yorkham (of andere ham) i.p.v. gehakt, had je de rest wel naar mij mogen brengen. Dat is mijn lievelingsgerecht!@Kohtje,Kan ik je zaterdag aan het mondkapje herkennen. Ik denk dat de huisarts je iig wel pilletjes zal voorschrijven.@An,De bijeenkomst is zaterdag, niet morgen.@Sammy,Wat jammer, maar waarom zei je niet eerder dat je hevige trek had. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer. Moet wel zeggen dat je wel een hele zwakke smoes hebt gebruikt. Wens je welterusten. Ik lees je morgen wel weer.
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Sammy: dat valt je wel zwaar nu denk ik. Ik zat hier ook te bibberen op een gegeven moment. Dat is het moment dat ik denk: 'he hier werkt iets niet goed in mijn hoofd', want zoals ik hier op het forum reageer op het schrijven zo werkt dat bij mij thuis ook en wil ik drinken, maar dat lost dus niks op.Ga slapen meid, morgen weer een nieuwe dag. Heb je de zooi nu weggekieperd ?? Nou niet de moed laten zakken, pak je zelf weer op!
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Blacky ik ga zo voor je schudden, Max moet nu even naar buiten. Ben zo terug. Die truc vertel ik jou nog.
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Benthe: een leuke truc om te stoppen KEN ik dus niet, want ik heb het nooit leuk kunnen doen, dat stoppen. Je moet weten dat ik eens 10 jaar gestopt ben!!!! TIEN HELE JAREN. Niet te geloven. Ik weet ook nog precies WAAROM ik weer ging roken. DAt was in de tijd dat ik niet dronk en ik mega zucht had. Ik dacht ik ga drinken, OF ik ga weer roken. Tjonge wat ontzettend, ontzettend stom stom stom.Maar kom op: met die leuke truc.
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ferry: ik wilde al direct reageren met: ja , jij zult wel een stuk jonger zijn als ik... uhmmm niet dus en je loopt zoveel?!!!!!!!
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Benthe,Ik wil die stop-met-roken-truc ook weten.
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ik ben gezonder gaan leven nadat ik ben gestopt met drinken.Ik dronk sloten koffie, nu misschien drie koppen per dag.Ik dronk veel thee totdat ik de cafeinevrije koffie ontdekte.Gewone koffie geeft veel maagklachten.Cafeinevrije niet.Ik heb moeten leren wat een honger gevoel was.Ik dronk mijn honger altijd weg.Ik at niet meer omdat daarna de drank niet smaakte.Ik wist na te zijn gestopt niet of ik honger of dorst had.Tijdens mijn drankgebruik wistt ikniet of ik ziek was van de drank,of een griep onder de leden had.Ik deed maar door totdat ik was opgebrand.Na één dag thuis zitten met een schuldgevoel van hier tot Tokio vanwege de gedachte dat ikdoor eigen schuld (zuipen) thuis zat, ging ik weer aan het werk.De drank stond weer koud, de circel was weer rond.Een lijstje om het benauwd van te krijgen.
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 An..nu Corinne heeft verteld dat de meeting zaterdag is...kun jij misschien ook komen?
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Safi ik ben eens uit solidariteit met mijn kinderen weer gaan drinken.Ik vond het zoooooooo zielig dat zij in mijn gezelschap kozen voor fris.Jaja kromme gedachten die alco's
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Safi: nee, dat gaat niet, wat voor een dag het zou zijn. Wie weet, ooit wel. Ik ben wel heel benieuwd hoe het zaterdag gaat en ik hoop dat daar ergens over geschreven gaat worden.
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ik pakte trouwens iedere gelgenheid aan om weer te gaan drinken.Als iemand vertelde dat je uit een herval kunt leren, greep ik dat met beide handen aan.Ik herviel vaak totdat ik ontdekte dat je Echt kunt leren uit hervallen.Wat een mens al niet doet om zijn drankje te rechtvaardigen.
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 OOOHHH Rudy dat is ja vreeeeselijk...wat een k%t smoes had je die dag:PMensen ik herinner me opeens dat Blacky ons voor de feestdagen er op wees dat we juist op moesten passen voor de dagen na kerst en Oud en Nieuw omdat daar de grootste valkuil lag.Ik begin me nu toch af te vragen of al die iritaties de laaste dagen niet allemaal een weg zijn naar een k%t smoes om weer te drinken...Als jullie het maar laten...YOU HEAR!!
water Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Ha, ja, ik heb ook wel eens gedacht "jee, ik ben verslaafd, dus moet ik alcohol hebben anders functioneer ik helemaal niet meer"...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Jammer An...je bent toch niet bang voor ons:PRudy...dat is er eentje die ik mezelf na die grote uitglijder van 2 december realiseerde....wat heb je nu in godsnaam van die uitglijder geleerd wat je nog niet wist.Oh ja dat ik de fris niet lekker vond en dat ik dus mijn eigen fris mee moet nemen.Nu een maand verder kan ik eerlijk zeggen wat een rot smoes!
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Helaas raar maar waar Water.Op het laatst functioneerde ik niet meer zonder drank.Maar toen was het ergste kwaad al geschied.Ik ben veel kwijt geraakt wat me dierbaar was.Maar niemand wist wat me lief was want ik had het nooit verteld.
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Jaja Safi, na dit eerste boek moeten jullie maar een volgend boek gaan schrijven."Het smoezenboek".
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 @Rudy,Idd een lijst om het benauwd van te krijgen.Blij dat ik niet meer hoef.@Safi,Er is geen ene reden voor mij om te gaan drinken, ook een k%tsmoes is geen voldoende reden.@An,Er zal vast wel geschreven worden over hoe we het ervaarden.@Water,Bekend.En helaas werd alcohol mijn eerste levensbehoefte.
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Valt mij op dat de post eerder in mijn outlook E. is dan hier op het forum.
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Nou, zit ik te schudden voor Blacky, is Blacky weer weg. Wat een rotweer zeg, ik zag geen hand voor ogen, er zijn hier ook geen lantaarnpalen. Ik ben maar in het blinde achter Max aan gelopen. Zeer goed geleidehondje.
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Geplaatst 17 januari 2008 Mensen ik wens jullie een fijne avond.Ik ga eruit, afkicken van het forum.TV kijken en tussen door mijn vrouw plagen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden