Spring naar bijdragen

Donderdag 17 januari 2008

animal

Aanbevolen berichten

sorry lieve mensen dat ik me eerst even tot Benthe richtte... zoals sommigen van jullie wel weten zit ik zelf in een ingewikkelde situatie met een lieve vriendin (op z'n zachtst gezegd) waar levensvooruitzichten op z'n zachtst gezegd discutabel zijn... en voor wie niet op de hoogte is, dit zegt al genoeg... Ik ben zelf hier enige tijd niet verschenen om heel persoonlijke en lichamelijke redenen...al ruim twee weken last van m'n keel, niet zo maar een beetje en koorts. tot zelfs 's morgens meten van 39, 8... en gisteravond zelfs nog weer 40,5,,,Hypochonder als ik ben nooit een huisarts consulteren... maar na gisteravond en vanmorgen weer 38.2 toch maar de huisarts gebeld... en ja, wie zei dat ook laatsts??? morgen om half negen kan ik langs komen...Ik weet dat in dat rare België, waar mijn lieve vriendinnetje woont de huisartsen nog zo snel mogelijk bij je thuis komen...Is het dan allemaal jeugdsentiment??? nee ik haatte de huisarts, die griezel... hoewel hij eigenlijk heel lief en voorkomend was... maar ja, toch...

Ik ga er nog altijd van uit dat ik zaterdag naar de meeting kom... ook al ben ik besmettelijk, hahaha... ik zal jullie bij binnenkomst verwittigen en als jullie dan uiteendeinzen zal ik dat begrijpen, hihi.... By the way... ik weet dus nog helemaal niet of ik erg besmettelijk ben, hè..?ik hoop morgen meer te weten en ik zal jullie op de hoogte houden.. eventueel kom ik dan toch maar niet... maar dat is wel heel eventueel hoor.... zal kijken of ik nog mondkapjes kan terugvinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Spud en Safi ik heb het recept nu. Ik haal alleen de augurkjes weg.

Blacky wat is volgens jou dan een geheel nuchter mens? Ik drink ongeveer 20 koppen thee per dag. Roken doe ik niet meer, is dat voor jou geen optie? Stoppen met roken?
De laatste keer dat ik een joint rookte was wel komisch. Ik werd wakker en was er van overtuigd dat ik ondersteboven stuiterend de trap af ging, zoals een ballon die je van de trap af laat vallen. Toen besloot ik dat ik maar zoveel mogelijk nooit meer iets verdovends zou gebruiken. Niet meer roken is ook een goed idee geweest. Ruikt frisser, wasgoed ook. Niks voor jou? Valt reuze mee, om mee te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Ik stelde die vraag puur uit nieuwsgierigheid, omdat ik totaal geen ervaring of iets dergelijks met drugs heb. En toevallig vanmiddag met theedrinken, na afloop met de hardloopgroep. Gepraat werd over het opsporen van drugsgebruik, bij het autorijden. Dus het heeft echt geen betrekking op jou gebruik, wat je straks vertelde.
groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky nog even hoor over cafeïne .

Mijn man viel het op dat toen ik probeerde te minderen met koffie drinken omdat ik niet goed sliep dat ik veel minder snel op mijn teentjes getrapt was dan als ik wel 2-3 koppen koffie op een dag had gedronken.
Toen ik er zelf op ging letten moest ik helaas toegeven dat hij gelijk had.
ik kon me misschien wel net zo ergeren aan iets wat hiu zei of deed zonder koffie te drinken maar mijn reaktie erop was veel minder 'overtrokken/heftig' als dat ik wel koffie had gedronken die dag.

We hebben er samen wel eens discussies over als je in de krant leest er zoveel meer vandalisme is tegenwoordig en dat mensen minder tolerant zijn en d n zeggen we heel vaak tegen elkaar...Tja wat wil je met al die koffie die er gedronken wordt in Nederland en als die energie drankjes die voornamelijk werken omdat er veel cafeïne in zit.
Nou kan je zeggen dat men al jaren koffie drinkt in Nederland maar ik vind een bakje filter koffie toch veel minder effect op mij hebben dan zo'n kop expresso koffie's die je tegenwoordig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik moet er toch echt niet aan denken om 's ochtends zonder mijn 2 à 3 kopjes koffie op in de auto te stappen, volgens mij gaat dat niet goed komen. Maar dat is natuurlijk ook maar een idee. Ik vind de oppepper ook lekker, het maakt deel uit van m'n ochtend-ritueel.

En roken? Ik rook veel. Daar zit ik dus helemaal niet mee, terwijl het lichamelijk waarschijnlijk net zo stom is als al dat drinken. Hm. Nou ja, ik moet toch ergens met m'n geld heen... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: dit is even harstikke sterk!!! Bewondering, applaus. Je bent ook heel reeel in je beschrijving.
Toch geweldig, het gaat lukken, wat zeg ik, je hebt het voor elkaar gekregen. Nu vasthouden.

Tapas: dank je voor je reactie. Ik zou er wat voor geven als ik ook naar jullie ontmoeting kon komen!! Na een korte tijd voel ik met al met IEDEREEN enorm verbonden. En dan elkaar ontmoeten dat lijkt me pas echt spannend, maar geweldig.

Bij deze: iedereen die gaat morgen, wens ik een hele, hele goede dag toe.

Kohtje: ik wist inderdaad niet dat het zo ernstig met je vriendin en jezelf is. Ik wens je beterschap toe en veel sterkte.

Benthe: die wens heb ik nog: stoppen met roken. Momenteel vreet ik ze zowat op. Kreeg net nog een scheldkanonnade omdat ik binnen zat te roken, maar het was net een gekkenhuis hier. Nu is alles de deur uit en heb ik even rust. Mijn hemel.......... hoe moet je dat toch de baas worden allemaal.

Ferry, jij gaat ook echt goed he? Als ik jou lees denk ik ook nog: oh ja, sporten, moet ik ook doen................zucht.........

Nou ik ga eerst eens al die heerlijke recepten uitprinten. En die tostie met appel en kaneer uit proberen, lijkt me ook zalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

boenk boenk stuiterballeke blacky ;)
kohtje heel blij jou hier tegen te komen en hopelijk mag ik jou eindelijk ontmoeten
ik ging jou al antwoorden van moeten we nu allemaal zo van die monddoekjes dragen , heb dit heel veel gezien in japan , is eigenlijk geen zicht als ik eerlijk ben .
benthe ik zou stoppen met roken had al een datum in mijn hoofd , maar mijn laatse schuiver heeft roet in het eten gegooid first things first , dus eerst maar kijken dat ik nuchter ben en blijf en de rest komt dan ook wel .
zo mijn visite is weg ben nog nooit zo blij geweest iemand te zien want ze had een bestellingske voor mij mee extra knuffel aan die lady gegeven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water dat gevoel dat je koffie nodig hebt hou je in stand door het steeds te drinken
Koffie (met name de stof cafeïne) zorgt voor een opwekkend effect. Door de koffie worden de bloedvaten minder elastisch. Daardoor werkt het geheugen van iemand die koffie heeft gedronken iets minder goed. Ook veroorzaakt koffie meer stress. Hierdoor ontstaat enigszins een verslavend effect. Door de stress en het minder elastisch zijn van de bloedvaten kan iemand 's ochtends meer vermoeid zijn dan anders, waardoor men koffie nodig heeft om zich wat actiever te voelen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder koffie...véél beter slaap.
En dat ik het nu af en toe als een kadootje aan mezelf nog wel eens drink omdat ik het lekker vind of als oppepper . Maar ik kom er toch steeds weer achter dat de bijwerkingen een negatief effect hebben op de rust in mijn lichaam en hoofd.

Maar ik wil je het genot van je koffie niet ontnemen hoor;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, Heb door de prettige sfeer vanmiddag gedronken. Dacht dat ik er altijd wel afstand van kon nemen.Niet dus. Had vanacht ook al over forumleden gedroomd.:$ Ga dus nu afsluiten.
gelukkig beperkt gebleven. maar ga vroeg in mijn mandje. Allen welterusten straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry het is maar net wat voor thee je drinkt. Ik drink kruidenthee. Die heeft niet dat vochtafdrijvende effect. Maar ja, als je veel thee of water drinkt, dat plas je wel weer allemaal uit.
Toen ik alcohol dronk plaste ik veel meer, maar werd ik 's nachts ook weer wakker van het vochtgebrek en moest ik weer wankelend naar de kraan voor een fles water, of erger nog, een fles cola uit de koelkast.
Hoe dan ook, kruidenthee spoelt je nieren op een gezonde manier door.

Hee An, ik weet een leuke truc. WIL je stoppen met roken? Het is alleen een truc als je echt wil stoppen. Anders vertel ik het niet.

En voordat ik moet gaan slapen, ik zit mijn kaarten te schudden, die heeft mijn vriend meegenomen naar hier. Wil er nog iemand een orakel voor morgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou An,

Toen ik nog dronk, deed ik alleen boodschappen op de fiets en lopen als de hond eruit moest. Toen ik in 2001, door psychische problemen ben opgenomen op de Paaz. Moest ik verplicht in het ziekenhuis meedoen met hardlopen. Want dat zou de depressie verlichten. En dat lopen beviel me wel. Toen ik dus weer thuis kwam heb ik dat nog even gedaan. Maar ja, drank en sporten samen, gaat niet zo best is mijn ervaring. En nu de ga ik 2 keer per week naar de atletiekbaan op dinsdag en donderdagmiddag. Van 16.00 tot 17.30 uur. En voor mijn leeftijd (bijna 59 jaar) loop ik goed 5km in 28 min. en 48 sec. En ik heb daardoor ook weer meer energie gekregen. Dus misschien ook iets voor jou?

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Sammy toch, Dat ga je ons nu toch niet vertellen, dat je de sfeer op het forum als een smoes gebruikt om te gaan drinken? Maar lieve meid toch, dan zou ik nu allang strontlazerus zijn geweest! Geen smoezen verzinnen hoor, vertel morgen maar wat er echt aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet wel eerlijk bekennen dat toen ik hier begon te schrijven ik ook met stress op het forum sneller naar de drank greep. En als iemand die ik erg graag mocht weer had gedronken dat ik dan dacht...nou dan mag ik ook wel weer eens.
Tja smoezen of nog niet klaar zijn met de knop omdraaien.
Nu kan ik door steeds langere tussen pauzes te nemen tussen het drinken er veel en veel beter mee omgaan en grijp ik niet meer naar de drank dus gebruik ik het niet meer als excuus tegen stress.
Beter nog ik heb mezelf verboden om onder stress te drinken of omdat ik iets te vieren heb.
En daardoor is het me gelukt om nu al weer meer dan 1 maand droog te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
:)

@Spud,

@Kaia,

@Benthe,

@Calimero,

@Trui,
Geef voorlopig maar toe aan die snoeplust. In jww zit veel suiker, nu je gestopt bent, kun je die idd uit snoepen halen. Je kunt ook 's avonds een boterham maken (vult de maag goed en bevat toch minder calorietjes). Bouw dat wel na een tijdje af, want anders vliegen de kilo's eraan.

@Sammy,

@Rudy,

@Safi,
Nu voel ik me aangesproken, nicotine- en koffie-met-melk-en-suiker-verslaafd zijnde. ;)

@An,
Laat je niet klein krijgen of ompraten door die zucht! Je kunt zonder en je wilt zonder en niets of niemand mag je dwingen.

@Water,
Ik ga echt geen koffie drinken als ik nog moet reizen. Koffie werkt vochtafdrijvend, bij iig.

@Tapas,
Jij gaat morgen het aangename met het nuttige combineren. Ik wens je alvast een goede en vlotte treinreis en hoop dat je veel plezier hebt.

@Benthe,

@Ferry,
Zeker een goede tijd op de 5 km. Toen ik nog liep, was mijn snelste 5 km iets van 26 minuut nog wat, maar ja toen was ik 25/26 jaar en dronk nog niet, maar rookte wel veel (veel meer dan nu).

@Kate,

@Blacky,
Ik zet een wekker als ik een siësta hou, gewoon omdat ik mijzelf ken.
Geniet van je bezoek.
Van (te)veel koffie wordt je hyper en mij is opgevallen dat sommige mensen er ook een kort lontje van krijgen. (Te)veel thee is ook niet goed, daar zit theïne in, ook een pepmiddel. Zit ook in de groene thee.

@Cacao,
Als je ovenschotel nu gemaakt had met yorkham (of andere ham) i.p.v. gehakt, had je de rest wel naar mij mogen brengen. Dat is mijn lievelingsgerecht!

@Kohtje,
Kan ik je zaterdag aan het mondkapje herkennen. ;) Ik denk dat de huisarts je iig wel pilletjes zal voorschrijven.

@An,
De bijeenkomst is zaterdag, niet morgen.

@Sammy,
Wat jammer, maar waarom zei je niet eerder dat je hevige trek had. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer. Moet wel zeggen dat je wel een hele zwakke smoes hebt gebruikt. Wens je welterusten. Ik lees je morgen wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy: dat valt je wel zwaar nu denk ik. Ik zat hier ook te bibberen op een gegeven moment. Dat is het moment dat ik denk: 'he hier werkt iets niet goed in mijn hoofd', want zoals ik hier op het forum reageer op het schrijven zo werkt dat bij mij thuis ook en wil ik drinken, maar dat lost dus niks op.
Ga slapen meid, morgen weer een nieuwe dag. Heb je de zooi nu weggekieperd ?? Nou niet de moed laten zakken, pak je zelf weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: een leuke truc om te stoppen KEN ik dus niet, want ik heb het nooit leuk kunnen doen, dat stoppen. Je moet weten dat ik eens 10 jaar gestopt ben!!!! TIEN HELE JAREN. Niet te geloven. Ik weet ook nog precies WAAROM ik weer ging roken. DAt was in de tijd dat ik niet dronk en ik mega zucht had. Ik dacht ik ga drinken, OF ik ga weer roken. Tjonge wat ontzettend, ontzettend stom stom stom.

Maar kom op: met die leuke truc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...