Spring naar bijdragen

Woensdag 16 januari

Soothe

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

trees, ik ben het volmondig met je eens.
natuurlijk hebben we allemaal onze eigen verantwoordelijkheid, maar alcoholisme is een ziekte, de trek kan ineens genadeloos toeslaan, ik weet dat uit eigen ervaring.
stel: je hebt 's morgens braaf je refusal geslikt, en 'smiddags komt die gremlin, die je dit keer niet kan verslaan...dan ga je nu toch ff op internet zoeken naar dat pilletje?
Ik vind het helemaal fout om dat hier te verkondigen...en zeker geen slimme actie van iemand die verkondigt een hoger iq te hebben dan 60.
Ik voel me er een beetje pissig door worden, ga maar even eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rudy,
Ik heb iets gemist met die balletjes, maar kennelijk is het grappig.
Te veel modder in mijn hoofd, geen lekkere soepballetjes, helaas.

@Sammy,
Goed zo, jij kiest tenminste voor jezelf.

@Benthe,
Oh, het zijn kopballetjes. Dat is zeker een voetbalterm.

@Knuffie,
Tot lezens!

@Trees,
Ik weet het ook, zelfs 2 koffielepeltjes jww en refusal scoren al een naar effect!

@Cacao,
Maar er is eerlijk gezegd geen een goeie reden waarom iemand zou gaan drinken en het feit dat alcoholisme een ziekte is, is natuurlijk helemaal een k*tsmoes om te gaan drinken.
Er staat ook duidelijk vermeld op de geneesmiddelen site, dat bij refusal eigenlijk goede begeleiding hoort en dat de slikker goed gemotiveerd moet zijn om te stoppen.

@Soothe,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Om heel eerijk te zijn drink ik sinds september dat ik me aangemeld heb hier weer het meest. .. Ik zoek het dus een aantal maanden weer op. Wrang... Ook dat soort dingetjes dat het over JWW moet gaan.. alcohol is een een woord blijkbaar dat niet past...idioot toch als je inlogd op een alcohol forum.... Wie hou je voor de gek dan...

Lief Pipje, wie hou je eigenlijk voor de gek als je op een forum voor alcoholisten komt terwijl je door blijft drinken? En wie hou je voor de gek als je een pil slikt om jezelf een stok achter de deur te geven (en daar werd je blij en gemotiveerd van!), om vervolgens een pil te slikken die die stok weer weghaalt (want O, je zal maar eens blij zijn met jezelf!)? Doet me denken aan de tijd dat ik downers slikte om het heftige effekt van de uppers tegen te gaan. Ben je dan ook helemaal niet bang voor wat er in jouw lijf met jou (en met je huisgenootjes) kan gebeuren als je zo alles door elkaar slikt en drinkt?

quote:

Originally posted by:
pippi

Denk ook soms dat dit forum mij geen goed doet.het zit vol met psychiatrie en grote problemen.. veel ellende ... ik zoek vaak een beetje relativering , afleiding en humor. Gedei ik het beste op merk ik. Alles wat minder zwaar en beladen...Soms denk ik dat ik niet op een forum tegen alcoholisme ben , maar op een forum tegen depressies. Vaak is alles hier zo zwaar en moeilijk....Heeft er alles mee te maken.

Excuser-moi, maar de pot verwijt de ketel wijfie.

Afleiding, humor, alles lekker luchtig.....ja als je drinkt wil je dat inderdaad wel. Als je niet drinkt vind je het heerlijk, juist die aansluiting op je gevoelswereld!

Volgens mij mag jij van jezelf gewoon niet gelukkig zijn. Lieverd: het mag WEL!!!!! Probeer het eens, maar dan voor het echie. En probeer er eens achter te komen waarom en wat er met jou gebeurt als het goed met je dreigt te gaan.

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit twee jaar op het forum , en mijn verhaal van antabuse had hier nog nooit het licht gezien , ook in mijn groepen heb ik dit nooit verteld,waarom inderdaad omdat ik het iets vindt waar men heel voorzichtig mee moet om springen , ik ken mijn brein en hierdoor ook een beetje de brein van mijn mede lotgenoten .
en corinne ik doe met jou mee en dus ga ik nu al mijn volgende 24 uurtjes in zonder alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne (eet smakelijk, iedereen), je hebt gelijk, er is niet 1 reden die drinken rechtvaardigt.
En inderdaad, door te zeggen:"alcoholisme is een ziekte", (wat het ook is), heb je geen vrijbrief om het dan maar op een zuipen te zetten.het geeft je juist meer motivatie om je ertegen te verzetten.

Ik weet niet of ik mijn irritatie duidelijk heb kunnen maken, ik bedoel: ik WILDE helemaal niet weten, dat er een simpel middeltje bestaat, wat de werking van refusal tegen zou gaan.
Want ik gebruik ook refusal, en ik heb gelukkig nog geen last gehad van Gremlins, maar stel dat.....kan ik mezelf dan wel vertrouwen?
Ik voel me supersterk nu, en nee, ik WIL niet drinken want ik HOEF ook niet, maar wat als?
ik was tot voor een paar weken geleden nog niet te vertrouwen, niet door mezelf, niet voor mijn dochtertje, die heeft ook al heel wat loze beloftes moeten slikken. Ik hoefde mezelf ook nog niet te vertrouwen, ik kon vertrouwen op refusal.KON...
Dus ik heb niks aan zo'n stupide mededeling als die van Pippi, sterker nog, het schaadt mij en velen met mij.
Als het al waar is...maar toch...kijk, daar heb je de twijfel al.

Anyway: ik heb lekker gegeten, en ik hoef niet te drinken, en als ik dat wel doe is dat geheel mijn eigen keuze, maar neem me maar niet kwalijk dat ik pissig ben, want MIJN stok achter de deur is weggetrapt en ik moet voor mezelf nu op zoek naar een nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: pippi
Denk ook soms dat dit forum mij geen goed doet.het zit vol met psychiatrie en grote problemen.. veel ellende ... ik zoek vaak een beetje relativering , afleiding en humor. Gedei ik het beste op merk ik. Alles wat minder zwaar en beladen...Soms denk ik dat ik niet op een forum tegen alcoholisme ben , maar op een forum tegen depressies. Vaak is alles hier zo zwaar en moeilijk....Heeft er alles mee te maken.

goeie tip misschien: moppenpagina.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Ik ga mee door met jou.
Eet smakelijk!
Mijn eten zit erin en als die zuurkoolprak niet zo zoutig was geweest, had ik niets geproefd.
Stomme verkoudheid.

@Kaia,
Ze is inmiddels wel uitgelogd, maar ik hoop dat ze morgen als haar roes heeft uitgeslapen en hier met de kater zit te lezen, besluit om terug met ons mee te werken aan nuchterheid.

@Blacky,
Heel verstandig, Blacky, soms is het beter om iets niet te zeggen.
Blij dat je met me mee doet.

@Cacao,
Waag het niet! Ga niet met je gezondheid spelen. En weet een ding: het feit dat je ziek wordt van alcohol als je Refusal slikt, helpt je om nee te zeggen tegen dat smerige goedje, maar noteer een ding goed: JIJ BENT HET DIE NEE ZEGT.
En als ik straks van de Refusal af ben, zal ik nog steeds nee zeggen tegen dat rotspul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, maar wat moet ik zeggen? Het is best een interessante discussie, alleen is de hoofdpersone weg.
Geliefde staat vloekend een den om te zagen en ik kijk verlangend naar het bed. Zachte kussens, dons, geen drank, warme melk.
Het is nog wel vroeg, maar doen jullie mee met niet drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Benthe, ja Corinne, natuurlijk ben ik het zelf die het doet, die nee zegt. natuurlijk is mijn dochtertje (die heel lief en knap en slim is, benthe ;)) mijn grote motivatie, naast de motivatie die ik heb om voor mezelf een beter mens te zijn...natuurlijk ben ik het zat om mijn moeder te kopieren en wil ik die ellendige vicieuze cirkel doorbreken zodat mijn meisje dat niet ook nog hoeft te doen later, natuurlijk!
Maar diezelfde motivatie is er al jaren en is nooit sterk genoeg geweest om de alcoholduivel te kunnen verslaan, en wie zegt dat dit nu wel zo is?
ik voel me nu wel sterker,maar schijn kan bedriegen en ik heb nog geen echte uitdaging hoeven weerstaan...
dus vertrouwde ik volledig op dat pilletje, uitdaging of niet, kom maar op, ik kon toch niet. Punt.
En tegen de tijd dat ik mezelf wel durfde te vertrouwen, kon ik besluiten om het volledig op eigen kracht te gaan doen.

Begrijp me goed, het is nu niet zo dat ik denk: what the f*ck, refusal werkt toch niet als het erop aan komt...dus laat ik het maar weer lekker op een zuipen gaan zetten...dat zeker niet.
NIET!
Maar als ik op een cruciaal moment zou komen weet ik nu, dat ik niet kan vertrouwen op het middel dat ik nodig heb/had, om op te vertrouwen. DAT is me afgepakt, dat bedoel ik, hehe, ik ben eruit (waren daar nou echt zoveel woorden voor nodig?:$).

ugh...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom denken jullie, dat ik na het bericht van Pippi gelijk ging googlen. Niet om mezelf, maar omdat ik kwaad was, dat iemand het hier klakkeloos neer zet. Het mag dan wel voor Pippi niet op een alcoholforum lijken, maar dat is het wel.
Kwaad en later was ik geschrokken, want wat... als ik nu aan de refusal zou zitten en daar mijn steun en motivatie uitgehaald had, wat dan.... Ja daar zou ik dus depressief van kunnen worden, dan werd alle hoop mij in een keer onthouden.
Sorry maar als je echt een heel hoog IQ zou hebben, dan had je het niet geplaatst. Er zijn hier mensen, die er alles aan doen om echt van de alcohol af te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Graag doe ik met je mee, al is het nog vroeg op de avond, met niet drinken, wat had je dan gedacht, he.
Moet wel zeggen dat warme melk me nu niet trekt. Maar ja, er trekt me maar weinig nu.
Ik denk dat ik zo maar een bakje troost zet. Toch eerst even mijn wasgoed in behandeling nemen, anders blijft dat liggen.

@Cacao,
Ik heb ook heel zwaar geleund op de Refusal, maar beetje bij beetje is mijn vertrouwen flink gegroeid en durf ik het aan om het zonder te gaan doen en nee te blijven zeggen tegen drank.
Niet verder vertellen, maar het drankloos bestaan bevalt mij uitstekend.

Oh en voor diegenen die LOL zoeken op dit forum: (die dat niet zoeken, graag even doorscrollen)
Deze kreeg ik allemaal en ik vind ze vreselijk ....grappig

Nooit grappig!

Een huilende neger een snicker noemen is nooit grappig!

Een terrorist op typcursus met 200 aanslagen per minuut is nooit grappig!

Een abortuskliniek met een wachttijd van 9 maanden is nooit grappig!

Een buizenfabrikant bellen en vragen of je de afdeling pijpen mag is nooit grappig!

Een fotorolletje naar een ontwikkelingsland sturen is nooit grappig!

Een scherpschutter die tegen zijn vrouw zegt: "Ik heb je gemist", is nooit grappig!

Een kind uit Tsjernobyl met een stralende glimlach, is nooit grappig!

Een impotente man met een slaapzak is nooit grappig!

Als het aantal deelnemers van de wandelvierdaagse achteruit loopt is dat nooit grappig!

Albert Heijn medewerkers die buiten met je afrekenen zijn niet grappig!

De redacteur van Story vragen wat hij tijdens het Weekend in zijn Privé leven doet, is nooit grappig!

Uitvallers van de vierdaagse een lopend buffet aanbieden is nooit grappig!

Een heroinehoer die voor een prikje sex aanbiedt, is nooit grappig!

Een Antrax-brief dichtlikken is nooit grappig!

Een snelle internet verbinding ADHDSL noemen is nooit grappig!

Een leeg restaurant gast-vrij noemen is nooit grappig!

Je dochter, die op 1 april geboren is, joke noemen is nooit grappig!

Een begrafenisondernemer die het stervensdruk heeft is nooit grappig!

Een brandweerman die in 2004 recht heeft op een rookvrije werkplek isnooit grappig!

Iemand die voor de trein wil springen op het goede spoor helpen is nooit grappig!

Een bank die geen rekening met je houdt is nooit grappig!

Zeggen dat Mabel mee de grafkelder in mocht omdat ze de weg kent in de onderwereld, is nooit grappig!

Een Pool vragen of ie uit Noord of uit Zuid komt is nooit grappig!

Mabel die in de boot wordt genomen, is nooit grappig!

Een taxichauffeur een afzetter noemen, is nooit grappig!

Als je auto op een rechte weg afslaat is nooit grappig!

Expert zijn bij de Megapool, is nooit grappig!

Niet wakker liggen van het feit dat je slecht slaapt is nooit grappig!

Een schot voor open doel missen is niet grappig!

Een citroendealer afpersen, is nooit grappig!

Met alle geweld een vredemissie op willen starten is nooit grappig!

Een spook dat geestig probeert te zijn is nooit grappig!

Dood neervallen bij een belasting aanslag is nooit grappig

Je schouders ophalen bij de gevonden voorwerpen, is nooit grappig!

Een DJ die doordraait bij een psychiatrische inrichting, is nooit grappig!

Je neus ophalen bij een plastisch chirurg is nooit grappig!

Een suïcidale boom die er mee wil kappen is nooit grappig!

Aan een slotenmaker vragen of hij ook vijvers maakt is nooit grappig!

Een chirurg die aan zijn patient gehecht is, is nooit grappig!

Tegen een hartpatient roepen dat er iets niet klopt, is nooit grappig!

Een zakkenroller op een naaktstrand is nooit grappig!

Tegen je kerstkonijn zeggen dat hij het haasje is, is nooit grappig!

Bij een asiel om een kat in de zak vragen, is nooit grappig!

Een bekeerde kanibaal die alleen nog maar vruchtvlees eet is nooit grappig!

Michael jackson een rol in married with children geven is nooit grappig!

Genaaid worden door de overheid terwijl de pil uit het ziekenfonds word gehaald is nooit grappig!

Een vuurwerk slachtoffer die zijn ongelukken niet meer op 1 hand kantellen is nooit grappig!

In de dierenwinkel vragen of ze ook vreemde vogels verkopen!is nooit grappig!

Violisten die met de eer strijken is nooit grappig!

Last hebben van schaamluis terwijl je allergisch bent voor huisdieren is nooit grappig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, dus jij redt het. Jij klinkt zo gemotiveerd en sterk. Trek je niks aan van een google-experiment van een ander. Jij gaat het doen met je meid. Weet je waarom ik mijn vorige posting weghaalde? Omdat het me aangreep. Je zal maar het meisje zijn van een alcoholiste. Elk kind wil toch weten hoe mooi, geweldig en uniek het is? Als je het geschenk van een kind hebt, dan wil je toch niet dat het de pijn van afwijzing heeft die je zelf hebt gevoeld? En ik wens jou ook het weten dat je zelf net zo uniek bent. Zonder drank.
Enfin, ik weet ook niet hoe ik dat anders moet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...