Sammy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Mooi Blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 hei pippi, gaat het niet zo lekker nu? Schop niet zo rond je maar laat helpenden dichter bij komen...Liefs!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Blacky, wat mooi geschreven.Ik voel me door al dat vallen en opstaan nu net een vogeltje, maar ik blijf zingen.Knuf, geldzorgen zijn anders, het beinvloedt je leven wel, maar het is niet ongeneeslijk.Met een heel klein beetje, kun je ook best gelukkig zijn en zolang ik mijn nestje nog heb vlieg ik nog vrolijk rond op de meeste dagen.Dikke knuffel:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 hoi bentheke , depressief en zo wordt ik niet van het forum , soms zoals gisteren wel in mijn gat gebeten (boos)gisteren en in de loop van de nacht heb ik ernstig zitten denken om dit forum de rug toe te keren , maar dan gebeurt er weer iets waardoor ik toch blijf .ik ben op dit forum sinds janauri 2006 en in het algemeen voel ik mij hier goed op mijn plaats , en dus zou het een verkeerd idee van mij zijn weg te blijven voor personen waarmee ik niet door de zelfde deur kan of pas .knuffie pb .zo luitjes ik ga kijken of mijn patatten niet aanbranden :-)soothie si si yo mal hierba :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Pippi zelf noem ik de dingen graag bij naam maar het maakt me niet uit of een ander jww gebruikt in plaats van alcohol, omdat ik weet dat het gebruik van het woord jww niet voort komt uit een gevoel van schaamte.wat betekend JWW eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Benthe, ik word in ieder geval niet depressief van het forum, sterker noch het forum heeft me ook heel vaak opgebeurd. Ik heb hier gelachen, maar ook gehuild. Ik heb hier mijn ei en mijn zorgen kwijt gekund, maar ook mijn verslaving. Ik heb hier mensen leren kennen waarvan ik op een virtuele manier van ben gaan houden. Ik heb me hier ook weleens aan berichten gestoord, maar scrolde vrolijk verder.Ik heb in ieder geval steun en baat bij het forum. Ik heb bewondering voor allemaal of je nu een minuut droog staat of 10 jaar, want als je hier verschijnt, dan heb je erkend dat je een alcoholprobleem hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 JWW is: Je Weet Wel, alcohol dus:wine::beer: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 That's the spirit, marion!!! Vlieg jij maar vrolijk rond en als je het even moeilijk hebt vind je vast wel een warm nestje om naartoe te vliegen!!! En ik blijf voor je duimen dat alles beter wordt, want zelfs al zijn financiële problemen dan niet ongeneeslijk, ze kunnen wel voor een hoop narigheid zorgen!!! Dikke warme knuf terug!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Trees we zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen doen en laten.Als de gedachte achter je motivatie waarom je niet meer wilt drinken eerlijk is, dan leg je berichten als experimenteren met refusal naast je neer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Jij houdt jezelf voor de gek Pippi. Drink of stop, maar zoek geen excuus. Bovendien is er niets tegen het woord alcohol.Er is niets wat drinken rechtvaardigt. Het is wel begrijpelijk, dat sommige dingen kunnen triggeren.Maar niets is als excuus aan te voeren. Je wilt drinken, dat is het!Een alcoholist heeft altijd een excuus, om z'n probleem aan op te hangen.Je hebt sinds je op het forum bent, geen serieuse poging ondernomen. Je zit tot laat in de nacht te geiten,zoals je het noemt. Het houdt je evenwel niet van de drank!Wie is Pippi, wat beweegt Pippi, niets van dat alles! Dan kan je toch geen advies verwachten! Ook de laatste naam in je onderschrift, klinkt niet echt serieus.Als je het alleen bij grappen en grolllen houdt, draait het nergens op uit.Groetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Ferry ik wens je een fijne vergadering toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 @Kate,Omdat de behandeling hier veel gebruik maakt van congnitieve gedragstherapie, dacht ik dat ik die techniek op andere vlakken bij me zou kunnen toepassen, daar was ik al een beetje mee bezig toen iemand hier een keer melding maakte van het boek CGT voor dummies. Dat heb ik toen gekocht en heb er al aardig wat baat bij gehad.@Pippi,Wat moet ik op die biecht nou als reactie op geven? Je de absolutie geven (of hoe dat mag heten) en je opdragen 3 weesgegroetjes te doen en te zeggen: zuip je verder kapot?Soms kan een mens te nieuwsgierig zijn en te ondernemend en te ... laat hier komen. Waarom eerst drinken en dan pas hier komen?En wat ben je er mee opgeschoten?En nu ga je misschien boos op me worden.Wat wil je nu eigenlijk? Drinken of stoppen?Als je zo bezig bent om zelf truccen te zoeken en uit te proberen om toch te kunnen drinken, denk ik dat je helemaal niet wilt stoppen. En hoe je het ook went of keert, Refusal en alcohol vormen een heel gevaarlijke combinatie.Ik ga niet boos op je worden, want ik ben zelf zo stom bezig geweest. Ik moest ook eerst met de rug tegen de muur voordat er echt helemaal van overtuigd was dat ik moest stoppen.Kom op, raap jezelf bij mekaar en begin opnieuw. Ga eventueel naar de verslavingszorg.Je bent te waardevol om in de alcohol te verzuipen!Je bent niet gek, maar je houdt jezelf wel flink voor de gek!En op het forum wordt inderdaad veel geschreven over depressies en verziekte relaties. Die hangen nogal erg samen met de alcohol, dus is het heel logisch dat die hier veel ter sprake komen. Maar dat is de meest onzinnige smoes die ik tot nu toe heb gehoord om te gaan drinken!@Benthe,@Ferry,@Marion,@Houtje,Ben blij dat je alweer een beetje ziet. Hier nog een paar van die dingen: :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:@An,Sterkte! Hou stand in je overtuiging: ik hoef niet te drinken, want ik wil het niet en niemand of niets kan dat veranderen.@Rudy,In Antabus en Refusal zit dezelfde werkzamen stof, nl. disulfiram.@Knuffie,Een dikke knuffel voor het 'klein maske'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Hahaha, ik dacht Jan Willem Wever. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Ik ga even met het eten bezig voor mij en de dogs. Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Ja, Cirinne, de stof in refusal & Antabus is dezelde, alleen de dosering van Antabus is sterker, en kan, bij mijn weten, alleen als bruistablet genomen worden, waardoor een eventuele controle makkelijker wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Helemaal mee eens Corinne dat stoppen met drinken een uiterst serieuze zaak is.Vaak een zaak van leven of dood.ik ben niet nuchter geworden met een glimlach op mijn gezicht.Dat betekend niet dat je dag en nacht met je problemen bezig moet zijn.Nu en dan de beentjes van de vloer in de vorm van "keten" moet kunnen.En als er onrust ontstaat of de zucht naar drank wordt ineens groot bij het lezen van een bericht, dan is er iets aan de hand.Onrust heeft je wat te zeggen en dient onderzocht te worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Hei Corinne,Een héél dikke knuffel terug van het kleine maske!! Daar heeft ze zo'n behoefte aan.. ook bedankt voor je steeds weer kleine oppeppertjes tussendoor.. Smak!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 @Trees,Wat voor truccen er ook worden toegepast, Refusal of Antabus gecombineerd met alcohol is heel gevaarlijk.@Marion,Hier bij de Bouman hebben ze een vrouwengroep op de donderdagochtend. Zou de verslavingszorg bij jou die misschien ook hebben? Je kunt iig even informeren. @Knuffie,Hallo.@Blacky,Dat is mooi gezegd.In je gat gebeten. Ach, ik kan me hier soms ook bont en blauw ergeren en soms voel ik me zo agressief worden, dat ik ook uitlog voordat ik pijnlijke dingen ga zeggen om daar achteraf spijt van te krijgen. Maar depressief worden van het forum doe ik niet.@Sammy,Ik ga niet googlen.@Benthe,Klopt aardig wat je daar zegt.@Rudy,JWW staat voor JeWeetWel (naar Voldemort uit de Harry Potterreeks) en hier staat het voor alcohol.@Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Marion....ook balletjes uit het hoofd gedraaid?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 zo, het is zo weer etenstijd.Heb n.l. op woensdagmiddag na het bridgen zin in alcohol.Hier even lezen helpt mij er altijd weer overheen.Eerder ging ik altijd nog even mee met mijn maatje.Vanmiddag vroeg ze wel heel lief of ik even meeging om een kopje koffie te drinke, Maar daar zitten, associeer ik nog steeds met wijn drinken.Dus voorlopig ga ik nog door naar huis en dus naar jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Nou Rudy, die kopballen waren van mij, maar doe jij dat dan nooit? Balletjes uit je eigen hoofd draaien? Ik dacht eigenlijk dat je dat de hele tijd deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Ik ga me weer even wijden aan de dagelijkse beslommeringen!! Tot later allemaal!!Veel liefs van knuffie!!!En aan allen die het nodig hebben en/of willen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Ja Benthe ik las het en moest héél hard lachen.Dat vind ik nou humor.Nee ik draai de ballen niet uit mijn hoofd vanwege het hoge cholesterol gehalte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Corinne, dat is dus juist wat ik nu in al mijn postings hier vanmiddag zet!Geen alcohol & refusal, en ook niet mensen op dat idee brengen door te verkondogen dat je het met een pilletje wel kan, want het kan NIET!!!!!!!!En geloof me, ik kan het weten!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 16 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2008 Een goeie keuze gemaakt Sammy.Maak het je niet onnodig moeilijk.Ik vooral in het begin het café gemeden als de pest.Buiten de deur eten durfde ikniet meer.De associatie met drank was TE groot.Ik moest mezelf aanranden om niet te drinken.en dat kost bergen energie.doe stille voort zeggen zegt men in België Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden