Spring naar bijdragen

Woensdag 16 januari

Soothe

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dank je An, zo is het ook. Ik schrok vanmorgen toen ik een paar appeltjes uit de kelder ging halen en dat hele rek vol wijnflessen zag. Mijn vriend heeft al aangeboden om het allemaal weg te geven en de gasten te zeggen dat ze hun eigen drank mee moeten nemen, maar dat vind ik weer te ver gaan. Nu zie ik het maar als een nieuwe uitdaging.
Wat is er plots zo ontploft bij jou?
Pippi, als ik het alleen van mijn gekte moest hebben was ik nou allang kassie weile. Dat heeft niets te maken met zelfbehoud of eens lekker gek voor jezelf zorgen. Drank heeft alleen maar te maken met zelfdestructie. En als je zegt: ja maar als ik normaal zou zijn.... vind ik dat een smoes meid, want gek zijn kan je veel beter zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb pinda-bananensoep met vegaballetjes voor straks, en nu eerst ook een bak koffie.
Pippi ga nu niet de schuld aan je psychiater geven, dat is wel erg childish. Nu ga je vertellen dat je door de refusal heen hebt gedronken omdat je dat indertijd van je psychiater moest? Hoe vind je dat nou zelf klinken?
Kom op meid, wees eerlijk tegen jezelf. Daar heb je zelf het meeste baat bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion: ik had het destijds ook altijd in huis in mijn stopperiode van ruim vijf jaar. Uiteindelijk denk ik, weet het niet helemaal zeker, is het me wel fataal geworden. Ineens 'zag' ik het overal staan. Open flessen in de ijskast, halfvol glas hier, blikje daar. Ik weet ook niet hoe dat werkt hoor.
Zo kan ik nu een fanatiek stopper zijn en over een halve minuut kan dat ineens omslaan, eng vind ik dat. Als ik alleen DE IDEE in het hoofd heb treedt mijn hele arsenaal van tegenaanval op. We zien wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion: graaaaaaggggggg.....want ik probeer hier bij jullie echt ff te relaxen, de stress door mijn vingers, stuur ik de kabels in..............zzzzzzzzzzzzzzzzsttttttttttttttttt Dus ik wacht wel op je kopje koffie, zonder melke en suiker graag en.....doe maar in een mok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik las dus net ook op internet, dat bij sommige mensen de refusal geen effect had en zij gewoon door konden drinken. Waarschijnlijk ben je een van de weinigen en dan is het echt jammer dat je het niet kunt gebruiken.
Maar er zijn toch ook andere manieren, als je er echt van af wilt. Misschien helpt campral jou wel heel goed tegen de trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal wordt alleen op dokters voorschrift gegeven en de gezondheid vooral aan het hart mag niets mankeren.
Vandaar het proefdrinken.

Ik heb één , nee niet waar.
Ik heb eens, na een week geen refusal gebruik, gedronken.
Ik dacht werkelijk dat ik dood ging.
Ik zag er net zo rood gekleurd uit als een vers gekookte kreeft.
Gelukkig rook ik niet hetzelfde.
En mijn hart bonkte bijna uit mijn borst.
Ik was doods bang en zweette als een otter.
Ik kan me daarom niet voorstellen dat mensen ongestraft door de refusal kunnen drinken.

Nu ga ik eten voorbereiden.
In ieder geval geen kreeft.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: ik wil absoluut het recept van pinda bananen soep met vegaballetjes. NOg nooit gegeten, maar ik eet vaak b.v. een tosti van bruin brood, een meter sambal erop dan plakken banaan en dan kaas erover. Tjonge, da's heerlijk. Maar die soep wil ik dit weekeinde gaan maken.

Benthe: als je denkt er echt niet tegen te kunnen, tegen die drank in de kelder, tja dan moet het maar weg. Niks aan te doen. Maar volgens mij lukt het je wel, je kan het, omdat je het wilt en dat is het grote verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, dank je voor je eerlijke antwoord, ik dacht het al en het zat me niet lekker. Ik heb een 8e , 9e en 10e zintuig hiervoor. Mijn zintuigen zijn sterk ontwikkeld wat betreft het herkennen van... alles wat met drank te maken heeft, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...