Spring naar bijdragen

Zondag 20 Januari

Cacao

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe, het zal toch niet waar zijn dat je weer naar het ziekenhuis moet. Ik hoop dat het loos alarm is.

Lunalee: ik herken dat helemaal en vooral het balen achteraf. Maar zo ben ik ook wel eens naar bijeenkomsten gegaan en vantevoren ook zo paniekerig was. Niet een beetje, maar zoals jij dat omschrijft. Naderhand had ik spijt dat ik was gegaan. Als ik me nu zo zou voelen dan zeg ik af. En ja het is natuurlijk ook jammer omdat je nu de kans kreeg. Maar alles heeft zijn tijd nodig. Tenminste dat is mijn ervaring. We kunnen de dingen niet forceren. We hebben tijd nodig , heel veel tijd.

Ik hoop dat het goed gaat met Trui.......

Safi: dat schreef je mooi over 'het van jezelf houden om van een ander te kunnen houden', harstikke waar. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry dat ik nooit kaarsjes voor mensen aan steek...ik ken dat hele gebruik niet...atheĆÆst dat ik ben.
Maar het lijkt zo vreemd dat ik nooit mee doe in die lieve boodschap...ik steek een kaarsje voor je aan.
Ik wil ook lief zijn!

Nou niet liegen Safi...je wil gewoon weer aar5dig gevonden worden dat is wat anders...nee ik wil lief zijn.
Mathilde ik steek ook een kaarsje voor je aan..wel een waxine lichtje mag dat ook en voor jouw ook eentje Benthe en voor Houtje
Maar leggen jullie nog wel even uit waar dat gebruik vandaan komt ...ik kan het natuurlijk wel raden maar zou het zo graag echt weten

Zo nu even wat te lachen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: neeeee, brrrrrr............... , maar de dag is wel omgevlogen. Had nog niet eens tijd even te schrijven hier. Voel me inderdaad een super luilak, nou ja zwijn - tje: je schrijft gelukkig niet zwijn. Ah, dit kwam van Benthe. Ach, als je van die luiheid kan genieten is er niks mis mee. Ook dat is een kunst apart, haha

Wel ben ik teveel met alcohol bezig. Zit ik te plannen voor de komende maanden en hupsakee, denk ik alweer, 'nou in die en die vakantie kan ik wel met happy our meedoen', ga ik daarover zitten nadenken wat ik zal doen. Onzinnig he? Moet het naast me neerleggen denk ik.
Wat ben ik toch een super verslaafd wezen zeg. Baal daar enorm van. Vandaag drink ik in ieder geval niet, dat geeft me rust. Kon ik dat gewoon over de komende tijd ook maar zo makkelijk zeggen. Gevaarlijk, gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, zullen we er voor Safi een raadseltje van maken?
Ik ben van oorsprong Ned. herv, dus ken ik officieel het gebruik niet maar ik steek te hooi en te gras overal waar het maar kan kaarsjes voor iedereen aan.
'waar het nacht was heeft ze lichtjes aangedaan' zingt/zong Frans Halsema
Maar ik weet er verder niet zo veel van Safi.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: een kaarsje branden, een soort 'reuk offer' brengen aan de goden. Of een kaarsje branden bij Maria. Maria als voorspreekster bij God, die dan 'een goed woordje' spreekt. Gewoon een kaarsje aansteken en telkens als je het kaarsje ziet voel je je heel erg verbonden met die ander, en zend je als het ware positieve energie. Kaarsjes kan je altijd en overal aansteken. Het is een symbool van licht, liefde en verbondenheid. En... alles wat je zelf wilt invullen. Het is ook gewoon een uitdrukking van ' ik wil toch IETS kunnen doen voor jou'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde, neem iets zoets, heb je al gegeten??????
en ga iets DOEN.
Wc boenen, aanrecht soppen, de afwas uit de vaatwasser halen en met de hand doen, bedden verschonen en tja, ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb je geen strijkje meer liggen :D. Bij mij helpt het altijd als ik iets met mijn HANDEN doen.
Je auto opruimen? Vuilniszakken vullen en buiten zetten? Straks is er weer leuke TV, onder andere Boer zoekt vrouw.
Blijf online, dat in ieder geval !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik ben erg benieuwd naar je link, maar bekijk dat straks even op de andere pc, die mijn dochter heeft gekaapt.

Mooie gedachte, achter dat kaarsje branden. ga ik ook doen morgen voor bulletje.

En nu ga ik mijn dochter, buuf en mezelf verwennen met kaneelpoffertjes...mjammm

TRUI!!!!!! HOE IS HET NOU???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Saffi, dan moet je er 530 aansteken hoor. Ik ben RK opgevoed, en in elke kerk waar ik mijn hele leven ben geweest, moest en zou ik een kaarsje aansteken. Tegenwoordig doe ik het ook voor mensen die het moeilijk hebben als ik het weet, of voor mijn vriendinnen, maar dat weet Mathilde wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik heb het woord strijken nog niet gezegd, of de telefoon gaat. Mijn strijkmensen (klanten) gaan dinsdag naar Duitsland voor hun werk, en of ik nog even........ dan moet dan vanavond Ɣf want morgen heeft Dochter vrij van school dus het bezoek aan mijn moeder is nog even uitgesteld tot dinsdag en dan moet het al klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou kinders, de dokter is '(vroeg) geweest en we wachten de nacht even af, dus ik word tenminste niet meteen naar het ziekenhuis getransporteerd. Dus wier of wiens kaarsje dat was weet ik niet, maar dat heeft wel geholpen.
Maar Safi, je bent wel een barbaarse hoor. Ben je nog nooit in een kerk geweest om een kaarsje te branden? Dat kan toch haast niet, als je ook zo vaak in Spanje en Griekenland bent geweest?
Maar de gewoonte is net zoiets als voor iemand bidden. Alleen bij de roomsen bidden we dan met een offer in de vorm van een kaarsje. Dat maakt het ritueel wat echter, vind ik. Je kunt dan ook een heilige uitzoeken die precies bij dat speciale probleem past.

Mijn lief belt net wat ik wil eten. ik zeg: ijs! Hij is aan het oppassen bij zijn kleinkinderen en zegt, das mooi, m'n dochter heeft van alles in de vriezer. Geen idee wat hij mee zal nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor,
Er was hier heel even een klein gremlinnetje, een babietje nog, een jongensbeestje met zachte blauwe veertjes. Ik heb alleen maar even hoeven zeggen, 'ga es weg jij!' en toen vloog ie het raampje uit.
Nee hoor, mij helpt het om naar radio twee te luisteren, naar andermans veren.
En straks even kijken of er nog wat eetbaars in huis is.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Benthe..kan je lekker op je eigen bankje je ijs eten en morgen weer lekker vroeg op met je KUKKKELKUUUHHH!!

Nee ik ga nooit een kerk binnen om een kaarsje te branden...ben op een openbare school geweest en mijn man was al niet meer katholiek toen ik hem tegen kwam...hoor het ook nooit in mijn omgeving.

Dus nu ben ik een barbaar!??
Kan wel kaartjes voor mensen lezen...die helpen soms ook...ben ik dan een Barbaartje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga deze week weer een nieuwe start maken met helemaal droog te zijn. De afgelopen week heb ik weer geen maat kunnen houden.

En ik heb er een nare bijsmaak aan overgehouden. Ik had al wijn op, werd er gebeld door een bekende. Of ik die avond ergens mee naar toe wilde. Op dat moment was ik al aangeschoten, dus ik zei maar dat ik me niet goed voelde en daarom niet mee ging. En stiekum koos ik er op dat moment voor om thuis verder de rest van de wijn op te drinken in plaats van weg te gaan.

Dat heb ik altijd al erg gevonden: overmatig drinken isoleert je op den duur ook.

Achteraf voel ik me rot, die bekende deed heel kortaf en beƫindigde heel snel het gesprek. Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik durf niet te bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...