Spring naar bijdragen

Zondag 20 Januari

Cacao

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gòh, merk dat er veel herinneringen loskomen als ik jullie verhalen zo lees. Wij hebben altijd veel dieren gehad dus intussen heb ik er ook veel afscheiden op zitten, het went nooit en het is nog vaak dat ik aan ze terug denk. Hoe ze waren, hoe het afscheid was. Elke keer toch weer anders.
Heb vaak last gehad van de omgeving dat ze het niet begrepen dat ik daar zo'n pijn en verdriet van had, zelfs ooit de opmerking gehad "ja, maar je hebt er toch nog 9??" Tja, en hoe leg je dat zo'n persoon uit?

Daarom vind ik het deste mooier dat er hier tenminste wel mensen zijn die dat kunnen begrijpen.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spud, zo is het ook. Iemand zegt ook niet als je negende kind doodgaat van: joh je hebt er toch nog een stelletje over? Hoe gaat het met je nieuwe katje?
Of stel dat je je geliefde verliest, dat iemand dan zegt: ach er zijn nog heel veel geliefdes hoor.
Je moet die ene missen, een dier of een mens, die iets in je leven heeft betekend.
Okee, ik ga verplicht mijn mandje in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe tussen de bedrijven door hier even spoken ;)

Gizmo, doet het aardig goed voor een hele bange kat. Heeft gisteravond de boel in de huiskamer geïnspecteert. Erg gespannen en bang, geen flauw idee wat de vorige eigenaren hebben gehad een valse papegaai of een afstandsbestuurbaar vliegtuig ofzo want hij verwacht dat het grootste gevaar van bovenaf komt. Wel had ie het lef om zich voor een paar minuten te laten gaan met een muis. Ik heb 'm beloofd dat ik 'm niet pak of aanraak zolang dat niet nodig is maar dat gelooft ie nog niet helemaal ;)
Enfin komt wel goed want zodra ik weg ben weet ie wel mijn plekken op te zoeken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Wil graag nog even wat kwijt over gisteren. Ik had me opgegeven en ben niet geweest. Ik heb wel mijn twijfels op de avond ervoor geuit, maar het zit me nog dwars.
Het was dus geen gemakzucht. Die avond ervoor heb ik liggen piekeren, werd ineens heel angstig...kon niet slapen. Ik had al wel een uitdraai gemaakt van mijn reisschema. Maar oh, die twijfel. Voelde me erzo niet bijhoren, had het idee dat jullie allemaal "bekenden" waren van elkaar en ik een outcast. Was om 3 uur 's nachts nog wakker heb toen een slaappil genomen en liet het "lot" beslissen. Natuurlijk werd ik te laat wakker. En een spijt dat ik had! Baalde enorm van mezelf,was de hele dag depressief. Wilde het terugdraaien. Wat zit een mens (althans ik) toch gecompliceerd in elkaar! Heb er nog last van als ik jullie berichten lees.
Het is me niet in de kouwe kleren gaan zitten. Bah, wat baal ik van mezelf, maar wat fijn dat jullie het goed hebben gehad.

Oh ja, Spud, ik heb veel bewondering voor je dat je zo'n onhandelbare kat hebt genomen. Wat lief van je. Ik heb ooit een 18 jaar oude kat uit het asiel genomen die niemand wilde hebben, ze heeft nog een jaar geleefd, maar in ieder geval heeft ze nog een fijn jaar gehad. Echt klasse van je!

lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Lunaliefje,

Waarom denk je dat ik zo blij was dat ik al die mee-rijders :D had? Ik MOEST wel en toen ik eenmaal naar het station liep om de eerste "patiënt" op te halen was ik het kwijt. Maar ik lag ook nog de avond ervóór lang te malen.

Ik denk dat ik dit soort situaties steeds beter "aan ga durven" maar er gaat dus blijkbaar wel wat tijd overheen. Waarom gun je je zelf die tijd niet? En je kan beter omzien in mildheid dan in wrok en boosheid naar jezelf.

Met dank aan Tapas :) die dat ooit zo mooi heeft gezegd.

*tiepfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Houtje, wat heeft Tapas gezegd, typfoutje? Ik heb het wel terug gelezen hoor. Maar het stond er zo grappig wat jij schreef.
Sodeju ik moet slapen maar ik kan niet slapen. Straks komt de dokter weer en ik heb weer koorts en dan moet ik naar het ziekenhuis, en als ik nou ergens geen zin in heb is het dat wel.

Lunalee ik vind het jammer dat je je buitengesloten voelt. Ik ben ook niet geweest op de meeting, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Ik denk ook dat het komt omdat jij niet zoveel post, dan kennen mensen je niet zo goed dus dan is er voor mij in ieder geval niet zoveel om op jou terug te schrijven. Ik weet niet zoveel van je. Ja, dat je veel om dieren geeft. Gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe kan je niet onder een koude douche gaan staan???:brokenheart:

Als je echt weer naar het ziekenhuis gaat kom ik je opzoeken hoor...en ik duld geen NEE!

Lunalee...ik heb vrijdag avond ook nog gehoopt dat ik ontzettend ziek werd en niet hoefde te gaan.
Soms helpt het wel wat te kalmeren als je bij jezelf bedenkt dat iedereen zulke gevoelens heeft.
En dat je daar niet teveel aandacht aan moet schenken.
Dus als je dan toch zo flink bent om te gaan en het niet leuk is dan kan je alsnog gewoon weg gaan.
Misschien de volgende keer wat helpende gedachten van te voren opschrijven zodat je dar een beetje in kan oefenen.

Zoals ik al wel vaker heb gezegd zou ik het graag een keertje inde zomer willen ergens bij een strand zodat de rokers en niet rokers gewoon bijelaar kunnen zitten/staan/liggen.
Misschien een camping en tentjes mee?
Weekendje Ameland of een ander eiland of zo?
En nu niet allemaal schreeuwen dat dat veel te ver is.
Ik ging om 6.50 uur van huis weg en was om 19.30 weer thuis..hoor!!

Oh nee wat doe ik nou...vergeten allemaal ik moet er niet NU al aan denken dat ik weer door al die zenuwen heen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Benthe,

Nee toch nou meid ik hoop dat je lekker in je iegen nestje mag blijven, klinkt zo kneuterig met de kippen en de eitjes, lijkt me echt een buitenleven heerlijk.

Heb vanmiddag hulp gehad maar het hakt er wel in zo een pootje maar alles is gedaan dus wel lekker, kan zo eten is ook geregeld.

Liefs Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik toch Benthe,
Zo serieus is die trek niet hoor. Ik heb een nogal stevige stok achter de deur door de wetenschap dat ik altijd en op elk moment naar mijn zoon of met mijn zoon naar een ziekenhuis moet kunnnen rijden.
Dus is het buiten dat het sowieso een kwestie van niet mogen of niet willen is maar simpelweg ook van niet kunnen.
Even zeer off topic, ik had ooit ook een erg groot uitgevallen haan en die noemde wij de 'grote witte wapper'.:D
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde, laat Sneeuwwitje het maar niet horen.
Nee ik snap wat je bedoelt. En dat je het ook niet kan. Maar je klonk zo van: ik zou het zo graag willen. Dat doet me wel wat, dus dan vraag ik me af of je eenzaam bent en of iemand iets aardigs tegen je kan zeggen waardoor je je misschien iets beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...