An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Anna: Ik vind het heerlijk om te lezen als je naar je zus bent geweest en dat je nu zoveel samen kan doen. Het verdriet zit er gewoon en ik wil er zonder JWW laten inwerken. Het is een feit, het is niet anders. Het hoort bij het leven. De kunst van het leven. EEN KUNST. Het leven te leven met al zijn ups en downs daar moet je lef voor hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Anna,Er zijn toch ook genoeg mensen die geen problemen met jww hebben een leegte ervaren?Wij zijn dit niet allen, en ik moet erbij zeggen in de jaren dat ik niet dronk had ik er veel minder last van, je maakt alles bewust mee, hebt meer energie en sociaal ziet je leven er beter uit.Wij hebben de jww gebruikt om de leegte op te vullen als die mogelijkheid wegvalt moet je wel bij je zelf te rade gaan hoe die leegte ontstaat en er wat aan doen.Zo heb ik het altijd ervaren, en het was niet altijd feest maar wel beter.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Tina: precies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 quote: Originally posted by: marjoNee joh, ben je gek! Oeps. Maakt niet uit, mijn dank! Voor jullie allen, de momenten die jullie dus ook kennen. Dat doet goed! Het gaat voorbij... daar hou ik me aan vast! Merci! It was a pleasure:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 An,Ik durf het bijna niet te vragen, is je zus overleden?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Ja alle twee. Alle twee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Oh alle twee je zussen wat erg voor je. Wat een gemis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Het was wel een dirrecte vraag maar ik vermoedde al zoiets, is het pas geleden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Stoor ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Houtje: joehoehoe: jij stoort nooit. Is je strijkie klaar.Charlie: huisje aan kant??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 wat mij betreft niet houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Heeeeeee Jani; daar ben je ook. Hoe is het, lukt het allemaal een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Hier nogmaals de tekst van de chat:---------------------------Beste forumleden, Het team van Alcoholdebaas is bezig met het ontwikkelen van een digitale chat. Dit houdt in dat een groep van 6 mensen op dezelfde dag en tijd ervaringen met elkaar gaan uitwisselen over hun streven de alcohol de baas te worden of te blijven. Wij willen graag ervaring op doen met deze vorm van ondersteuning en zijn nu op zoek naar kandidaten die ons willen helpen met het testen van de chat. Voor deze pilot zijn we daarom op zoek naar 6 mensen die het prettig vinden om met deze vorm van lotgenotencontact hun doelgerichtheid vast te houden. Binnen de groep deelnemers zal één van hen de rol van gespreksleider op zich nemen. De gespreksleider wordt op zijn of haar beurt weer ondersteund door een medewerker van Tactus die ervaring heeft met zelfhulp. Dag en tijd worden in overleg vastgesteld. De pilot duurt 3 maanden. Er zal wekelijks een chatsessie plaatsvinden die een uur zal duren. Voor de chat maak je gebruik van je forumnaam. Voor de testgroep is het niet mogelijk de anonimiteit volledig te behouden. Bij technische problemen en om de chat te kunnen evalueren, willen we namelijk graag een emailadres hebben. --------------------------------] Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Tina: het is nog heel vers. Mijn moeder is ook gestorven afgelopen jaar. Heel je leven ligt dan op zijn kop. Alles wat er was is er niet meer. Een gat, en heb het geprobeerd te vullen met JWw. Sommige mensen gaan eten of anderen gaan als een gek winkelen. Accepteren dat we het even niet aankunnen. Een aangeleerd overlevingsmechanisme treedt dan in werking. Als we maar weer op tijd tot de conclusie komen dat drank tenslotte alles verwoest en je dan HELEMAAL niks meer hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Ze willen dus alleen je emailadres hebben voor evt. problemen en de evaluatie, nou ik vind data nog redelijk anoniem hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 dank je Houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Ik wil me sterker gaan maken en heb besloten wat tijd te geven aan mijn probleem. Besef dat ik het zonder hulp niet kan. Hulp krijg je ook wanneer je anderen kan ondersteunen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Als je een half jaar fulltime hebt gewerkt intussen dan gaat dit voor je niet op stien. Het gevaar zit er in dat je binnen 3/6/9 maanden niet volledige ziekteherstel opnieuw 100 % ziek wordt. Dan gaat de teller weer op nul staan . Ongeacht de uren die je gedeeltelijk of op arbeidstherapeutische basis hebt gewerkt. Ook als je geconfronteerd wordt met een een nieuw ziektegeval. Wet pootwachter: is ziek is ziek. Ongeacht de oorzaak. Dus ze pakken gemakshalve de datum van je eerste volledige ziek-melding. Als je binnen 3 maanden je daar volledig van hersteld en je binnen een maand niet ziek meld of benen breekt dan zit je goed. Anders kan het nog wel eens vervelende gevolgen hebben.Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Dat is precies de reden dat ik ook meer werk wil gaan doen aan hulpverlening en dit komt precies op mijn pad, dus ik heb het met twee handen aangenomen (om gespreksleider te zijn is wel moeilijk maar ook een uitdaging)...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Zeker An,Het is een enorm verlies zeker in zo een korte tijd, voel me ook een beetje in verlegenheid gebracht door mijn directe vraagstelling.Het is heel verstandig om om hulp te vragen en je verdriet te delen, maar het moment moet dan wel daar zijn, het moment dat je het aankan het toe durft te laten.Ik leef heel erg met je mee, en hoop je in ieder geval op het forum te kunnen steunen als je daar behoefte aan hebt.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Moeilijk voor je, An. Sterk ben je in mijn ogen al. Ik hoop voor jezelf dat je nog sterker kunt worden. Mensen, ik ga naar bed. Ik ben moe.Welterusten allemaal.Liefs, Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Tina, heel lief van je. Wellicht heb ik je in verlegenheid gebracht met mijn directe antwoord. Voor mij is het al veelzeggend dat ik zo direct kan antwoorden. De eerste maanden kon ik er niet over spreken. Anders was ik er hier op het forum wel direct over begonnen. Nu kan ik erover praten. Durf ik ook de spulletjes te bekijken. Fotos, films zo veel. Alle herinneringen. WAt we allemaal hebben meegemaakt. Veel vreugde, ook verdriet, ruzie. Alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Dames Ondanks het verdrietige onderwerp schiet ik in de lach sorry, omdat de onderwerpen zo door elkaar lopen weet ik nu ff niet meer wat ik moet zeggenTina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Marjo, welterusten en hoop dat je morgen met een glimlach kan opstaan. Genieten van de kleine dingetjes. Alles wat er wel is. Alles wat goed is. Stapje voor stapje je dag beginnen, niet te veel willen.Slaapse. Ik ga ook zo, want ik moet morgen heeeeeeeeel vroeg op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 24 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2008 Marjo en An.Welterusten!Chatters,voegt de chat wat toe? Tenslotte zit je met dezelfde mensen als op het forum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden