Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 januari!


Leeuw

Aanbevolen berichten

Houtje ik ben het met je eens dat je eerst in het reine met jezelf moet komen voordat je verder kan. Moet? Nee, er moet niets, gelukkig niet zeg. Maar waarom vraag jij (of krijg ik de indruk dat je dat doet) om goedkeuring over jouw manier van denken?
Net of je vraagt: ik denk zo, maar klopt dat wel?
Dit is geen kritiek trouwens maar een oprechte vraag. Alsof je steeds toetst of het wel okee is wat jij denkt. Overigens vind ik het meestal hartstikke okee wat jij schrijft en denkt!
Lalalalala, lalalala, loving you.... is easy... Als je dat nou eens tegen jezelf kon zeggen.
(En als ik dat ook eens... :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

en nu lieverds ga ik slapen .
over sommige zaken moet men niet te erg na denken als de tijd rijp is zal gebeuren wat gebeuren moet zo is dat bij mij en zo zal dat ook wel bij een ander zijn .
ik wens jullie allemaal zoete broodjes sorry ;) dromen toe
ik wil jullie hartelijk danken voor de steun en warmte vandaag xxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, berichten lopen weer door elkaar heen. Lees nu pas van de operaties Houtje.
Kristes, daar word ik eng van, een operatie zonder verdoving.
Kan dat beeld van de booohoooterhaahaaam rond het Zwitserse meeeheeertje jou dan nu rust geven? Als jou dat geholpen heeft met die operaties zou ik nou gillend tegen het dak vliegen bij het idee alleen al.
Jou niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky,

Zoek dan alsjeblieft een andere groep.. een stap per jaar is echt onzin... dat is verzonnen door mensen die niet de twaalf stappen willen doen en ze ook niet nodig hebben om nuchter te worden...jammer dat ze zichzelf AA noemen...klassiek voorbeeld van volksverlakkerlij en mensen die nieuw zijn in de maling nemen...Ik had geen jaar de tijd...mijn tijd was zo goed als op... ik moest nu clean worden en mijzelf snel wat beterder voelen anders was ik vandaag naar alle waarschijnlijkheid dood geweest...

Het BB geeft aan dat het vlot moet gebeuren... de eerste mensen die de 12 stappen deden samen deden er niet langer over dan een week...

Als je wilt geef ik je mijn nummer en dan babbelen we er een keer over...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, als je maar 1 stap per jaar doet zou je er twaalf jaar over doen? Volgens mij kun je de stappen ook in zes maanden doen of in een paar maanden en daarna doe je ze steeds weer.
Het gaat door je leven lopen en je blijft ze doen.

Leuk dat je ook naar oostende gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik hou ervan om mijn gedachten te "toetsen" en over dit onderwerp wat kruist tussen AA en Internetbehandeling heb ik een soort eigen theorie, en dan ben ik meer hardop aan het denken dan expliciet toestemming aan het vragen hoor. Ik ben dol op denken en filosofie en mag graag het snijvlak van een onderwerp opzoeken en dan hardop redeneneren. En ik ben gewoon erg neiuwsgierig of iemand dat kan volgen (als ik ga raaskallen kan ik beter stoppen) en wat het bij jullie oproept. Het klinkt als toestemming vragen, maar dit soort redenaties ontwikkelen, eerst het gedrag veranderen (niet meer drinken) en dan in het reine komen met je omgeving, heeft net een ander accent dan de AA, of niet? (dit is dus hardop denken?)?
Door mijn gedachten te toetsen en te discussiëren kan ik mijn mening bijstellen of veranderen of juist niet. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Nee Houtje, ik ben niet te streng voor mezelf, ik loop er voor weg. Action, not words.


Ik wil een nuchtere alcoholist worden en momenteel werk ik daar niet zo hard aan. Het is niet genoeg om alleen maar niet te drinken.



Kijk, met die allerlaatste zin zet je het moeilijkste in het hele proces van nuchter worden, zijn en blijven even neer.

Dat is mijn opvatting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry kom midden in de discussie vallen. Maar zijn die stappen niet gemaakt als een sort of richtlijn. Waar je eventueel op terug kunt vallen in moeilijke tijden? En is dat niet voor iedereen anders in wat voor tijdsbestek je dat doet? Iedereen heeft daar toch zijn eigen tijd voor nodig of heb ik nu iets gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allez ik log weer in .
ziza zoals ik schrijf ieder land is anders , iedere groep is anders hoe kan ik het weten omdat ik al in spanje naar groepen gegaan ben , hier in belgie en ook eentje in japan .
hier in belgie heb ik al vele AA groepen gedaan buiten wat men noemt mijn moeder groep en neem van mij aan ziza dat iedere groep anders werkt , sommige zijn bij wijze van spreken koffie klets momenten sorry .
de raad ivm een stap per jaar die heb ik van mijn chair in spanje mee gekregen een man die 30 jaar nuchter was .
en ivm de vierde stap kan ik het op een of andere manier wel volgen allez ik bedoel naar mijn eigen toe als ik al voel wat een warboel het is nu op dit ogenblik om een stukje van mijn verleden te plaatsen laat staan wat er zou gebeuren moest ik nu aan die vierde stap beginnen want dat is een van de moeilijkste
AA ziza is zoals je weet een levens progaam wat inhoudt dat ik de rest van mijn leven heb om aan eender welke stap te werken .
en nu ga ik echt naar mijn beddeke toe
houtje geniet van je dennebomen en lekkere geurtjes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik ze 'moet' leven en dus niet alleen maar zo nu en dan. Als ik er niet elke dag aan werk werkt het niet. En dat is voor mij; mediteren, mn werk doen, dus toen ik bezig was met mn derde stap las ik die elke dag en dacht ik daar over na en besprak het met anderen. Boij Stap 4 maak ik lijstjes en probeer dingen op te schrijven.
Wat me er aan doet denken dat ik mn sponsor nog moet mailen. Zo terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En die operatie waren wel met verdoving maar toch niet te harden......maar dat Zwitserse meer is nog steeds mijn ultieme plek. Eigenlijk een ander meer maar dat kent niemand. In Spanje zijn Ex en ik ooit gelopen door de Spaanse Pyries van de Middellandse zee naar de Atlantische Oceaan. Waanzinnig mooi !! Daar was een natuurpark met een stuurmeer, daar kampeerde we, we reden met de auto en wandelden dan in cirkels steeds, je hebt daar Parque de Ordesa met de Picos de Europa, maar ook mooi, die bedoel ik niet. Dit stuwmeer is me de naam ontschoten. En ik ga dan echt stap voor stap bedenken hoe mooi het er is, en eet mijn broodje ei, en denk wat fijn ik heb nu géén pijn, wat een vooruitgang voor de menschheid :D. Maar ik het visualisatietherapie gedaan en dit soort meren gaat gesmeerd bij mij (hahahahaha leuke woordspeling).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier ISO,

Alles gaat goed, ben nog steeds kei-nuchter. Probleem is dat ik altijd te laat ga inloggen hier, dan ben ik eigenlijk al toe aan mijn nachtrust. De inspiratie en de zin om mee te kletsen is dan al wat minder geworden. Overdag heb ik gewoonweg de rust niet, dat ligt niet aan mij maar aan drie springende en rollende kinderen, die ook nogaleens de compueter in beslag nemen. Tja, zo gaan die dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin koud te worden dus ik ga ook zo te bedde.
Het bed is in ieder geval al lekker warm ! En ik heb, heel suf, een abo op de Libelle, die Libelle komt donderdag en daar mag ik van mezelf niet aankomen tot zaterdag na alle sporten, en als ik de boodschappen binnen heb. Die ligt nu nog steeds onaangeroerd, knap hè. Die ga ik lekker nog even lezen en dan soezel ik zo weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zeg log in , log uit , log in , log uit .
houtje ik vindt jou gedachte nog niet zo slecht , eerst mijn verslaving aanpakken en dan de rest ge zijt mee .
spud inderdaad zo bekijk ik het ook op mijn tempo dan lukt het wel .
in 2005 ging ik met de snelheid van een tgv door het AA progamma en wat was ik ier tsja tot ik op mijn neus viel en toen zei mijn chair , blackyke ge moet niet kunnen lopen voordat ge kunt kruipen , dus neem jou tempo .
bambam ik had een woordwisselig den donderdag met iemand , hij zei mij tijdens de pauze dat ik meer vergaderingen moest doen omdat ik niet lekker in mijn vel zit , ik heb geantwoord schoenmaker blijf bij je leest , voor mijn drank probleem heb ik AA en andere , mijn verwerkings probleem dat los ik op een andere manier op , psygologe andere zelfhulpgroepen en noem maar op .
en nu meen ik het ech techt echt den pc gaat uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de "slappe" aftreksels van al die stappen natuurlijk al gelezen.
Ik ben met al die stappen gelijk bezig. Ze een voor een doen, lijkt mij geen heilzame weg.
Het werken aan mijn herstel houdt in dat ik mij op alle fronten moet bezighouden.
Als ik mijn situatie schets aan de hand van een zinkend schip: voorin een groot gat, in het midden een brede scheur, ter hoogte van het roer ook een groot gat en bovendien is het roer kapot waardoor mijn schip stuurloos is.
Wat doe ik dan als kapitein?
Stuur ik alle bemanning naar de voorplecht om daar het gat te dichten?
Nee, natuurlijk niet.
Een deel moet gat voor dichten, een ander deel de scheur in het midden, een ander deel het gat van achter en weer een ander deel moet het roer repareren. Ondertussen niet vergeten reserveploegen te houden en een ploeg om voor eten te zorgen.
Zo ben ik dus ook op alle fronten tegelijk bezig om nuchter te blijven, mijn leven terug op de rails te zetten, mijn relaties te repareren en nieuwe op te bouwen, te werken aan mijn zwakke plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi zo ISO je zult merken dat je dan ook steeds meer van ze zult gaan kunnen hebben en steeds vaker hartelijk lachen ipv ruzie maken (sprak zij op zalvende toon........) nee ik meen het. Maar het duurt even. Dus nog even geduld.

Ik ga ook te bedde, ik zou vroeg gaan vandaag, maar de p*st is dat ik na 21.30 uur/22.00 uur meestel helemaal begin op te leven en dan eigenlijk niet meer naar bed wil omdat ik wéét dat het opstaan morgen en de nieuwe dag weer zo'n strijd voor me is. Dat is dus typisch voor de depressie, in de loop van de dag vooral avond ga je je steeds beter voelen, dan weer te laat naar bed, 's ochtends nog moeilijk eruit, dus ik ga nu echt.

Bedankt allemaal, het was een mooie avond met een mooi, rustig gesprek.

Toedels !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik even niet op je inging, Houtje. Het lijkt mij vreselijk om een operatie te moeten ondergaan zonder verdoving.
Ga daar nu niet van dromen, dat meer lijkt mij idd hemels.


Slaap lekker allemaal.

Ik ben weer helemaal wakker geworden, helemaal over de slaap heen.
En ik had nog zo met mezelf afgesproken om om 23.30 in mijn nest te kruipen en toen had ik zo kunnen slapen. Maar nee, dit meisje moest zonodig verder met de discussie.
Ook niets aan te doen. Ik blijf dus nog even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is herkenbaar Houtje.. ik kan de hele dag niet vooruit te branden zijn, doodmoe, brandende ogen, hoofdpijn, brak, neem me dan echt voor om heel vroeg naar bed te gaan en dan inderdaad na 10 uur is opeens de hoofdpijn weg, voel ik me fit en rustig en ontzettend wakker grmpfffffff.... vandaar dat ik nooit voor 12 uur in bed lig. Nu even genieten nog van de voordelen van mijn nieuwe upc-dvdr.. kan ik zelfs programma's waar ik gewoon naar kijk in de wachtstand zetten, dus nu nog even het laatste stukje Wallander kijken en dan naar bed. Morgen eindelijk een hele dag vrij zonder afspraken en vroeg opstaan!! pffffffft!!

trusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén korte stilte bereikt vaak meer dan een stortvloed van woorden.
deze mooie zin hierboven kom ik juist tegen in mijn mailbox .
ik blacky heb alle respect voor ieder mens die op zijn of haar manier van dat eerste glas blijft , of dit nu door AA komt , door sos nuchterheid door hier te schrijven en noem maar op .
de uiteindelijke kracht zit hem in de mens zelf en dus mag iedere mens op zijn of haar manier de hulp gebruiken die men zelf wilt
Amen zou ? zeggen
ppff nu begint er ook nog een film op tv ;-( ja ja ben beetje verslaafd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...