Spring naar bijdragen

Maandag 28 januari! :D


Leeuw

Aanbevolen berichten

@ Calimero, het motto bij mij is: éénmaal vaker opstaan dan dat ik val! :D

@ CPAS, Maslov had die pyramide en de theorie dat je met het kloppen op de deur een kwartier voor het martelen iemand al 'doodsbang' kon maken door condionering. Zo werkt het ook met de bel en het eten dat pas later komt bij honden. Elke keer dat de hond de bel hoorde associeerde deze dit met eten en ging al kwijlen. Zo kan een mens ook bij een gebaar, houding zichzelf condioneren middels emotie. En een latere psycoloog heeft dus op basis van Maslov een theorie, of model over zelf-emotionering. (Om het maar even zo uit te drukken.)

zo, opstaan en naar tentamen marketing.

Overigens... voor Marktonderzoek een voldoende gehaald!!! :D

Een... *trommelgeroffel* 5.5 ! En net... net een voldoende. Ik kon enkel 61 van de 100 punten halen en toen ik thuis kwam ontdekte ik een foutje... -0,5 pnt dus 56 punten over... en alles wat ik voor de rest had ingevuld (Op 1 tiende punt na.) was voldoende!

Het is niet moeilijk, enkel na 6 jaar geen rekenmachine... zwaar om formules en modellen uit te werken. En de kennis die ik had was 6 blaadjes voor één berekening en die kennis moest kleiner worden dat ik op 1 blad kon werken. Voor het tentamen had ik al snel 2 blaadjes nodig inplaats van 1... dus nog best veel tijd en kon niet alles invullen... enkel 61 punten. Maar.... wat ik deed was VOLDOENDE :D

Hihi, studie gaat dus goed!

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, gelukkig viel ik om 7 uur in slaap en werd net door de politie bemiddelaar opgebeld... wakker gebeld om 11:45. (Er was een zware jongen die met drie andere probeerde mijn fiets te stelen in september. Was blijkbaar met 7 jaar gevangenis al bekend. Kon mezelf gelukkig weren.)

Maar dat had ik verwacht, want om 13:00 uur... tentamen marketing :D

Ik ga even snel nog je PB lezen

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve Cacao,

Nou wat zal ik zeggen? Het is, net belde mijn zus en ja hoor weer tranen, wordt zo moe van mezelf, komt natuurlijk doordat ik de hele dag thuis moet zitten en afhankelijk ben, dat ben ik niet gewend, ook kan ik er slecht tegen als ik alleen ben, maar wil ook weer alleen zijn@#$%@?????????
Las gisteren op het draadje dat jij ook mede door jww een klein kringetje hebt overgehouden, nu dat realiseer ik mij nu ook(heb nog wel wat over hoor).
Denk ook dat "m daar de trigger zit ik ging vooral aan de jww als ik uit mijn werk kwam en niets te doen had, op sociaal gebeuren dan,
En dan wordt het op een gegeven moment zo dat de jww het wint van de sociale activiteiten die had kunnen ondernemen, nou weer een hele eye opener voor mij!
Nou daar moet ik dus weer mee aan de slag, mijn vriendin komt zo boodschappenlijstje halen, en ik ga nu even maar haar fohnen, heb er het hele weekend werkelijk als een slons bijgelopen, daar word je ook niet vrolijk van als je in de spiegel kijkt, dus ga ik mezelf een beetje oppimpen
Nou spreek je vast straks nog weer, ennee ben wel erg over mezelf aan het schrijven zeg, hoe is het met jou meid???

.
;) Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tien, schrijf jij maar lekker over jezelf, is goed voor je en ik vraag er toch ook om???;)

Wat jij deed, idem hier. Liever thuis op de bank met drank, dan in sociaal opzicht leuke dingen doen, mensen ontmoeten - want dan kon ik niet verder drinken.
Ik begin me nu zo langzamerhand ontzettend te schamen voor alle lelijke smoezen cq leugens die ik heb rondgestrooid, alleen maar voor die k*t alcohol...

Ach, als je haar maar goed zit...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Dag mensen,




Tja hoe gaat het...goeie vraag. Wel redelijk. Nog steeds een beetje in de lappenmand.


Heb vanmorgen wel voor het eerst de naaimachine weer klaargezet om een berg verstel goed te doen van alle broeken die kapot zijn gevallen, dat is al heel wat voor mij. Heb er 5 klaar nu.


Dochter kwam om 10.00 ziek uit school, keelontsteking en oorpijn. Kreeg een vette mail weer over zoon van de juf dat Pietje de boel op stelten blijft zetten in de klas..


Ben wel blij dat ik dingen weer een beetje kan oppakken ookal vind ik het niet leuk.


Afgelopen week was een crime zowel lichamelijk als geestelijk en hoop dat lange tijd achter te me laten voorlopig.


Lang van draad voor mijn doen hé?




;)




Pippi,

Ik hoop nog veel van deze voor jouw doen lange draadjes te lezen!


:D Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Naaimachine? Hoe knap heb er zelf nog nooit op gewerkt, heb er dan ook geen een.
Kan je ook kleding maken enzo?
Lijkt me wel een creatieve bezigheid als je dat kan.
Nou ja je bent in ieder gaval weer wat aan het doen, alleen vervelend dat je dochterl nu weer ziek is en die kwajongens streken is dat gewoon de leeftijd of echt problematisch?

;)Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een helegoeie middag allen,
Houtje en Flipsen gefeliciteerd met jullie mijlpalen, Leeuw netvoldoende gefeliciteerd, zonder geluk vaart niemand wel ;).
Verder weinig te melden hier, vanmorgen wel blij en toch wel een beetje trots dat ik er gisteren niet in getrapt ben. Fris als een hoentje uit m'n bedje gestapt. Is in het verleden wel 's anders geweest op maandagmorgen................................
Oh ennuh Leeuw, ik heb me vancht toch in m'n vingers staan knijpen voor de spiegel........
:D.

Groetjes...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Cacao' tje,

Hoe waar, maar zoals ik las red jij het wel zo in je eentje als ik vargen mag hoe kom je de dag dan door?


Tina



Och, ik modder maar wat aan, beetje huishouden, boodschapjes, bij vriendinnetjes senseootjes scoren, vriendinnetjes/buufjes die in de lappenmand liggen helpen, voorheen met de hond wandelen, ut forum bestoken:P, momenteel schrijven, koken....Binnenkort hopelijk vrijwilligerswerk doen (ik moet ze weer even een mailtje sturen)...ik vermaak me wel.

En hoe hou jij jezelf bezig momenteel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao,
VEEEEEEl forummen, ik kan niet zo uit de voeten dus ben ik nogal beperkt, zit ook uren voor me uit te staren en veeeeeeeel te janken, heb ik lang niet gedaan, ben helaas nog te onrustig om te lezen, maar dat is wel iets wat ik altijd heel graag doe, verder staat de hele dag de tv te tetteren zonder dat ik naar kijk. Nou ja sommige programma's wel.
k denk dat het de voorzienigheid is dat ik nu zo op mezelf wordt teruggeworpen zo zonder jww en ik moet je eerlijk zeggen ik mis de jww niet!
Oh ja, heel slecht, veels te veel roken.
Vriendin is net geweest om boodschappenlijstje op te halen straks komt een andere vriendin, er komen van de week 2 mensen van de AA, ken ik nog uit mijn vorige periode, vind ik ook wel leuk.
Het valt dus eigenlijk allemaal wel mee krijg heel veel telefoontjes en kaarten van collegae, ook leuk.
Wat voor vrijwilligers werk ga je doen, en zou je niet een paar uur per week kunnen werken?(misschien domme vraag )

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Pippi,

Denk ik eindelijk wat te hebben aan al die uren behaviourism te doorworstelen en ben jij mij voor.:(

Leeuw, gefeliciteerd! Way to go en veel succes vanmiddag!

De piramide van Maslow wordt gebruikt in het onderwijs. De eerste laag bevat de essentiele levensomstandigen, voedsel, huisvesting als je die niet hebt ben je aan het overleven en is er geen ruimte voor leren. Steeds ga je een laag omhoog en als je alle lagen bezit zou je uitermate open moeten staan voor leren en ontwikkeling maar ook op een level zijn van uiterst functioneren.

Hij is wat bij mij weg gezakt maar stom toevallig dacht ik er vanmorgen aan. Ooit zat ik zo klem in mijn leven dat ik heb geprobeerd om mijn leven met behulp van die piramide weer op de rails te krijgen.
Een soort aftick systeem, heb ik een dak boven mijn hoofd en genoeg inkomen? ja, dan kijk je naar de volgende laag. Nee, dan moet je daar je aandacht op richten.

Ik zit nu weer een beetje in zo'n fase. Met een heleboel om te regelen en over na te denken.
Wat wil ik wel en wat niet en wat is mogelijk. De roos van leary kan je daar ook bij helpen.
De meeste dingen weet ik wel maar het helpt soms om dingen op papier te zetten.

Ik ben nu al ruim twee weken aan het poetsen en het lijkt alleen maar erger te worden. Het is een stap vooruit, twee stappen achteruit. Frustratie komt in de vorm van Jan, die schopt de deur zowat plat maar he, die wil ik niet in huis dus neem ik savonds maar een slaaptabletje om vervolgens wakker te worden naast een doosje die meer tabletten zou moeten bevatten.

Ik kom altijd uit op verkeerde zelfmedicatie. Plus dat de kinderen er echt niet om malen als het een puinzooi is of niet. Dochter lief zei vanmorgen als jij je huis opgeeft dan zet je mij in feite op straat.
Want ik wil wel met jou maar niet met Jan leven. Fair enough, daar heeft ze gelijk in maar aan de andere kant als zij ook eens wat meer zou doen dan zou ik misschien minder gefrustreed zijn.
Daarbij kan ik het wel begrijpen dat het ook moeilijk is voor hen om zich aan te passen. X laat ze lekker hun gang gaan en dan gaat hij orders geven. Ik ben eraan gewend geraakt dat als ik iets opruim het dan ook opgeruimt blijft.

Ik denk dat het weer tijd wordt om mijn eigen piramide weer eens te tekenen.

Charlie, ik ben blij dat je er weer bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemiddag, Anjo!
Ik herken dat wel, opruimen voor de kat z'n k*t....oefff, heb hier een heel lui varkentje rondlopen, misschien moet ik gewoon eens stoppen met opruimen en dan zien wat er gebeurt.
Behaviorism, piramides, roosjes...lijkt me bere-interessant, maar voorlopig hou ik het wel bij m'n eigen schemaatjes...die werken uiteindelijk nooit maar dat kost me niet zoveel energie ;)

Tien, 'vast' werk zit er nog niet in voorlopig, ben kortgeleden helemaal uit het UWV-systeem gegooid, ze konden niets meer met me...Wie weet, is er nog hoop voor mij, het gaat nu immers stúkken beter, zo zonder de jww...Eerst maar eens vrijwilligerwerk proberen.
Dat werk wat ik wil doen, is voor de voedselbank alhier, geen idee waar ze me nodig hebben, maakt mij ook niet zoveel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Marieke,

Goed liedje, ga het straks ook zingen zo krols als een kat maar ach. Misschien luisteren ze dan wel.

Ik vind het echt vervelend voor je dat je zoon zo dwars ligt. Die van mij letterlijk, die ligt dwars op zijn bed terwijl ik toch echt dacht dat hij vandaag moest werken.
Ik leef erg met je mee en toen 2 weken geleden die burenruzie in R'dam zo uit de hand liep dacht ik gelijk aan je.

Ben zo blij voor je dat je zo'n goed contact met je zus hebt kunnen opbouwen. Ik ben boos op die van mij, ze komt om de twee weken haar dochtertje bij mijn moeder afleveren maar even bij X langs gaan of een kaartje of zo. Hoo maar, dat schijnt te veel moeite te zijn.
Maar het is geen verrassing maar ik had het graag anders gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao,
Uit het UWV systeem gegooid? Wat houdt dat in? En het lijkt mij ok bij de voedselbank, zie het wel eens op de tv. vreselijk dat dat nog moet bestaan , maar wel heel goed de mensen die dat opzetten, de voedselbank, nee doen Joh!

Pippi,
Wie weet krijg je weer inspiratie, HBO niveau waauuuw! Ben jaloers, nee geintje, ik heb geen kinderen maar moet altijd lachen om de verhalen van Houtje en ook om jou Kids, het lijkt me niet makkelijk maar wel superleuk, maar dat is natuurlijk alleen de lusten van het lezen en niet de lasten.



;)Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...