Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat ik me beter voel zonder alcohol is ook zo
Ik vind het heerlijk
zou niet meer terug willen
maar wil
gewoon af en toe
me zelf pijnigen
en me niet zo HEERLIJK voelen
maar mezelf ontnuchteren
een roze bril
een roes

ik weet het is dom
het heeft met inteligentie niets te maken
waarom ik het elke keer na weken weer voel
is me een raadsel
ik wil het niet loslaten
het hoort bij me
ook al wil ik niet veel
het is dom
maar ik ben alles,
goed en kwaad
inteligent en dom
maar waarom toch dat drinken
tja wist ik maar waarom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

observeren An, gewoon observeren!! om je heen kijken en observeren...kijk naar de drinkers en hoe ze zich gedragen... en trek je het niet... hoppa naar huis toe!!
speel inderdaad een spelletje met ze en doe net of je ook dronken bent, maak er een spel of een onderzoek van.. en als jij dan savonds nuchter in je bed ligt dan lach je in je vuistje!! wat zullen die anderen beroerd zijn morgen en zeker weten dat ze gelijk weer aan het bier gaan om dat rotgevoel kwijt te raken... en dan gaat het spel weer opnieuw beginnen
en misschien nog belangrijker: kijk naar de niet drinkers.. hoe doen zij het? ga daarmee eens in gesprek, zal je zien dat je toch nog een leuk en zinnig gesprek kunt voeren met carnaval.

Ik zal voor je duimen want het lijkt me best moeilijk. Zorg iig dat je van te voren afspraken met jezelf maakt, een soort plan van wat je wilt en wat je gaat doen als het toch misgaat, maar eventueel afspraken, of ga met iemand op stap die ook niet drinkt, of bestuur de auto. Bereid jezelf dus goed voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


maar wil gewoon af en toe me zelf pijnigen........ pijnigen


en me niet zo HEERLIJK voelen ................. om je heerlijk te voelen? pijn en fijn?


ik wil het niet loslaten ................... ik wil niet


het hoort bij me ............ niet helpende gedachte: het hoort NIET bij jou.


tja wist ik maar waarom





Ik ben zo brutaal geweest om een paar opmerkingen te maken in jouw dichtwerk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dank je heel hartelijk Kate. Je hebt voor mij heel mooi omschreven wat je met yoga kunt doen. Bewust ontspannen? Het klinkt heerlijk!

Lunalee, wat goed van je!

Safi, niet doen hoor, het is toch prachtig zo. Dat is die valserik die op je schouder zit. Tijd! En de slappe lach! :)

Soothe; goed gedaan! Was het bezorgde smakelijk?

Pippi, ik ben zo iemand die ook door t stof moet! ;)

Houtje, houtje taai!

Laters! Marjootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


maar wil


gewoon af en toe


me zelf pijnigen


en me niet zo HEERLIJK voelen



ik wil het niet loslaten


het hoort bij me




Safi, je herhaalt je verleden, wat je in je jeugd is aangedaan.
Daar werd je veel pijn aangedaan, zoveel, dat het een deel van jezelf is geworden.
Dát is bekend, vertrouwd, 'veilig'.
Dat is het 'iets'.

Als je nooit geleerd is, dat het goed is om je goed te voelen met/over jezelf...voelt het onnatuurlijk als je dat wel gaat proberen.
Als je geleerd is dat jij alleen pijn verdient, weet je niet beter.
Dus hoe hard je ook probeert om lief voor jezelf te zijn, het blijft vreemd voelen, kunstmatig.

Denk ik...te weten omdat ik het zo gruwelijk herken.

Het is, zoals Rudy vandaag ook al aanhaalde...de ontkenning van jezelf, als je gaat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan An...hou voor die spiegel
TJa waarom wil ik mezlef mijnigen...ben ik nog steeds dat kind aan het straffen of door het kind te straffen mijn dode vader...???

En jij succes morgen met het carnaval...in twijfel...uitstel methode toepassen...even een blokje omgaan..een wc bezoek maken...opeens een goeie vriend zien...glas aan nemen en weg zetten..HEEL VEEL SUCCES< KRACHT MOED EN WIJSHEID!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi,

Voor mij is het antwoord op jouw vraag : omdat ik mijzelf niet kon uitstaan.... omdat ik me niet comfortabel voelde met wie ik was...omdat er zich dingen in mijzelf afspeelden die ik niet verwerkt had...
omdat ik vergeten was wie ik werkelijk was...en omdat ik slaaf was van de alcohol en de drugs...

Ik heb de strijd tegen alcohol en drugs opgegeven...het was voor mij een kansloze strijd...af en toe een schijnoverwinning...na verloop van tijd lag ik altijd weer plat op mijn rug (of op mijn buik)...
Controle is een illusie voor mij...


When one tries to extend his power over objects, those objects gain
control of him.

-- Chuang Tzu

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas laatst was ik in mijn zuipcafé en het is in die gelegenheid moeilijk één persoon te vinden die niet drinkt.
Van smorgens vroeg tot savonds laat.
Het was of de tijd had stil gestaan.
Ik schrok ervan en voelde me niet meer thuis.
Ooit heb ik daarbij gehoord dacht ik.
En een ongemakkelijk gevoel overviel me.

Ik ben wel wijzer geworden en weet dat ze ook koffie verkopen.

Maar ik weet wat je bedoeld ik zie ook steeds meer mensen die niet dranken dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao..onze berichten kruisden elkaar...ik geloof wat je zegt...wow ik geloof echt dat dat het is.

Maar ik weet ook dat ik al 11 jaar lang elk jaar minder drink...me steeds beter voel zonder maar dat dat IETS dus inderdaad dat gevoel is me even 'anders' te willen voelen, omdat het gezond voelen zo ongewoon is en ik eigenlijk vanuit een rotte jeugd in een rotte verslaving ben gestrompeld.

Kijk ik voel dat niet wat je zegt Ziza...>>Ik heb de strijd tegen alcohol en drugs opgegeven...het was voor mij een kansloze strijd...af en toe een schijnoverwinning...na verloop van tijd lag ik altijd weer plat op mijn rug (of op mijn buik)...
ik ben wel gegroeid...11 jaar lang...ik kan nog niet zeggen ik drink niets maar ik drink minder dan iedereen die ik om me heen ken...behalve jullie dan en ik minder nog steeds...stap voor stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Safi, vorige keer dat ik advies vroeg of ik me ziek moest melden omdat ik Refusal zou slikken heb ik het uiteindelijk niet aangedurfd.
Vandaag dus de eerste dag! Spannend, hoor. Wat een wisselende emoties kan een mens hebben....

en oh ja, ik kan echt geen dieren eten. Heb er wel over nagedacht, maar werd al misselijk bij het idee.
Dus toch maar weggegooid, hoe zonde dat ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi vergeet je drankjaren niet, ook toen ging je op een bepaalde manier vooruit. Toch? Was je nu geweest wat je bent zonder die jaren?
Ik denk alleen dat je niet meer terug wil naar die tijd, en daarom hou ik mijn hart wel vast als je nu weer verlangt naar de drank-Safi.

An van het weekend heb je weinig aan me want dan wil ik volop genieten van thuis zijn en geen pc zien. Maar in gedachten ben ik wel bij je. Als iemand het kan ben jij het. Je hebt al eerder carnaval zonder drank gedaan. Ik steek een grote kaars voor je aan dit weekend. Mag de open haard ook? Dat fikt nog harder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, constructief met jezelf bezig zijn is, zeker voor jou en voor mij, als chinees leren in brailleschrift.
We krijgen het uiteindelijk onder de knie maar het is zó moeilijk..zó zwaar, en we kunnen onze aandacht niet laten verslappen.
en dat vuurtje dat in je brandt, de valse veiligheid van inprenting, is wel warm, lijkt wel veilig, maar o wee als je je handen eraan brandt....kun je het brailleschrift niet meer lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safidepafi,

Als ik het dus goed begrijp ben je al 11 jaar aan het minderen met drinken ?
En wordt je daar niet stapelgek van ? Ik bedoel 11 jaar bezig om minder te drinken dat lijkt me een behoorlijke energieverslindende klus...dag in , dag uit er mee bezig zijn.... en respect dat het je lukt Safidepafi... ik zou het niet kunnen...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Als je besluit te gaan drinken na een tijd van niet te drinken, heb je dan niet het gevoel van ik moet weer opnieuw beginnen? Heb je dan achteraf geen spijt? van de maanden dat je zo je best gedaan hebt niet te drinken?
Als je niet wilt hoef je niet te antwoorden maar ik probeer me in je te verplaatsen.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...