Lee Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Nee, Safi, vorige keer dat ik advies vroeg of ik me ziek moest melden omdat ik Refusal zou slikken heb ik het uiteindelijk niet aangedurfd.Vandaag dus de eerste dag! Spannend, hoor. Wat een wisselende emoties kan een mens hebben....en oh ja, ik kan echt geen dieren eten. Heb er wel over nagedacht, maar werd al misselijk bij het idee.Dus toch maar weggegooid, hoe zonde dat ook is.
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Lunalee ik ben trots op je:heart:
Vie Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Safi vergeet je drankjaren niet, ook toen ging je op een bepaalde manier vooruit. Toch? Was je nu geweest wat je bent zonder die jaren? Ik denk alleen dat je niet meer terug wil naar die tijd, en daarom hou ik mijn hart wel vast als je nu weer verlangt naar de drank-Safi. An van het weekend heb je weinig aan me want dan wil ik volop genieten van thuis zijn en geen pc zien. Maar in gedachten ben ik wel bij je. Als iemand het kan ben jij het. Je hebt al eerder carnaval zonder drank gedaan. Ik steek een grote kaars voor je aan dit weekend. Mag de open haard ook? Dat fikt nog harder.
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Safi, constructief met jezelf bezig zijn is, zeker voor jou en voor mij, als chinees leren in brailleschrift.We krijgen het uiteindelijk onder de knie maar het is zó moeilijk..zó zwaar, en we kunnen onze aandacht niet laten verslappen. en dat vuurtje dat in je brandt, de valse veiligheid van inprenting, is wel warm, lijkt wel veilig, maar o wee als je je handen eraan brandt....kun je het brailleschrift niet meer lezen.
albertina Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 An,Natuurlijk ga jij het carnaval redden, als je de illusie maar thuis laat dan twijfel ik geen moment aan je, daar ben je te dapper voor!!!Tina
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 An, jij zult de geschiedenis ingaan als de vrouw die het carnaval een totaal andere betekenis gaf!
Ziza Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Safidepafi,Als ik het dus goed begrijp ben je al 11 jaar aan het minderen met drinken ?En wordt je daar niet stapelgek van ? Ik bedoel 11 jaar bezig om minder te drinken dat lijkt me een behoorlijke energieverslindende klus...dag in , dag uit er mee bezig zijn.... en respect dat het je lukt Safidepafi... ik zou het niet kunnen...Love and peace
Rudy Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Over braille gesproken mijn huisarts is jaloers op mijn handschrift?
albertina Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Safi,Als je besluit te gaan drinken na een tijd van niet te drinken, heb je dan niet het gevoel van ik moet weer opnieuw beginnen? Heb je dan achteraf geen spijt? van de maanden dat je zo je best gedaan hebt niet te drinken?Als je niet wilt hoef je niet te antwoorden maar ik probeer me in je te verplaatsen.Tina
Rudy Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Wat ik wilde zeggen Safi is dat je niet altidj voor de moeilijke weg hoeft te kiezen.Er niet over, geen gesjouw met stenen, maar om de berg heen.
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 quote: Originally posted by: rvanthOver braille gesproken mijn huisarts is jaloers op mijn handschrift?
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Ja ik heb samen met mijn man 11 jaar geleden besloten dat we minder willen drinken.We dronken toen 120 glazen in de week en hebben dat met vallen en opstaan voor elkaar gekregen...we hebben uitglijders gehad...zijn gaan bingedrinken wat dus betekende dat we dagen /weken niet dronken en dan toch opeens 2-3 dagen weer wel maar dat doen we nu dus sinds 9 juli 2007 niet meer.Ik denk niet meer elke dag aan drank, niet hele dagen aan drank, ik heb wel eens een gedachte aan drank maar kan die voor 90% weer uitschakelen of ik kan er om lachen.Ik weet dat drank het antwoord niet is.Ik heb ook van de een op de andere dag speed en lsd achter me gelaten en tabac.maar drank en weed is toch moelijkermaar we gebruiken nu nog elke maand minder.Toen ik hier kwam rookte ik elke dag 7-10 pijpen weedsinds ik hier schrijf 1 pijpje in de weekal bijna2 maanden niet gedronken en dat is in 6 maanden tijd al bijna 4 hele maandenmet drie maanden daar tussen waar ik zo'n 40 glazen heb gehad.Ik zie wel vooruitgangik weet dat je nu denkt waarom toch die struggle...waarom niet de AA?waarom niet structureel met anderen aan de slag?Schrijf je verhaal voor het boek en overtuig me:D
Ziza Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 quote: Originally posted by: CacaoSafi, constructief met jezelf bezig zijn is, zeker voor jou en voor mij, als chinees leren in brailleschrift. . Voor mij is dat ook nog steeds lastig hahahaha....Wat een schitterende zin is dat...Dank je Cacao... je slaat de spijker op zijn kop...Love and peace
Rudy Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 das niet om te lachen cacao nog moeilijker leesbaar dan het zijne.
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Bij tijd en wijle ben ik briljant...:$ Ziza..graag gedaan
An Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheAn van het weekend heb je weinig aan me want dan wil ik volop genieten van thuis zijn en geen pc zien. Maar in gedachten ben ik wel bij je. Als iemand het kan ben jij het. Je hebt al eerder carnaval zonder drank gedaan. Ik steek een grote kaars voor je aan dit weekend. Mag de open haard ook? Dat fikt nog harder. Ik zal aan jou denken Benthe en ik wens zo een geweldig weekeinde toe!!!!!!!!!!!Dank jullie allemaal voor de support.Safi: niemand zal jou kunnen overtuigen, dat kan alleen jij zelf.Doei allemaal, tot morgen.
albertina Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Safi,Bedankt voor je antwoord, ik wil je niet overtuigen dat kan alleen jij zelf.Maar ik lees altijd graag je oprechte bijdragen.Tina
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Heb ik spijt van een avond drinken?Nee niet als ik een gezellige avond heb gehad na een redelijke tijd droog staanRedelijk noem ik dan het liefst maanden, maar meer dan 10 dagen is ook nog redelijk Als ik niet veel drink en dan bedoel ik niet meer dan 3 halve liters maar liever nog minder.toen ik een uitglijder had had ik wel spijt omdat ik toen de rem kwijt was en naast de drankfles stond en moeite had het ene glas niet na het andere te vullen en merkte hoe de alcohol me in zijn macht had.En toch sta ik nu al weer twee bijna maanden droogen toch heb ik al weer drank gedachtenik ben niet perfecthet leven is niet perfecten toch wil ik vooruit en niet achter uit.Rudyik weet dat je ook om een berg heen kan lopenMaar als de weg erom heen, een weg is waar je bang voor bent dan kan je misschien ook je doel bereiken door steentje voor steentje de berg te verzetten.Ik heb het geprobeert in 1 keer te stoppen...ik kan het nietIk kan aan de refusal gaan maar wil het nietik minder...ik doe mijn best
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 ik wil de drank gewoon nog niet opgeven...is het niet vreselijkmenselijk??
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Ik was een klein meisje, met oudersdie niet goed voor mij zorgden (daar hadden zij hún redenen voor)Die mij veelvuldig pijn deden enin de steek lieten enme lieten voelen dat ik niets waard was.Ik werd groot en leefde het leven zoals het mij geleerd was.Die ouders zijn er niet meer enIk moet nu zelf voor dat meisje zorgen, meteen goed voorbeeld van hoe het juist niet moet.Hoe het wel moet? (al sla je me dood)Ik weet het niet.Ik kan alleen maar hopen dat iknooit meer dat voorbeeld volg, dat ikniet toegeef aan het verlangen mezelf neer te halenalleen maar omdat ik soms denk dat dat juist is,dat dat zo hoort.Ik moet het ánders doen,dat kleine meisje koesteren, haar lerendat ze het waard is om te zijn.Zonder pijn.
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Maar ik drink vandaag niet:Den morgen ook niet!Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond en bedank jullie allemaal voor het meedenken en het luisteren:sun::heart::heart::heart::heart::heart:Weten jullie dat Water morgen al 10 maanden droog staatvan mij krijg je slingers WaterEcht vet cool zou mijn nichtje zeggen!!:heart::heart::heart::heart::heart:
safidepafi Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Mooi Cacao...dat heb je heel mooi gezegt en dat gaan we ook doen...OK?!
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 En nu, even heel constructief en liefdevol, dat kleine meisje naar bed sturen!Fijne avond mensen, jullie zijn allemaal even waardevol. Voor jezelf, maar ook voor mij.Slaap lekker straks, tot morgen.:heart:Cacao(tje)
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst 31 januari 2008 Cross my heart and hope to ...live, Safi:heart:
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden