Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 februari

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb'ers,
water felicidades met je 10 maanden hieperdepiep hoera :present:
cacao ik vindt dat zo lief klinken kuiken , mijn hart loopt over :present:
stien heel veel sterkte bij de mond =tandarts ?? hier nog eentje die daar heel veel schrik van heeft:$
aan alle andere ook een goedenmorgen .
ik zou graag op he einde van het draadje van gisteren willen reageren mar ik haal geen dode koeien uit de gracht .
vandaag koffertje maken want ik ga een mogelijk twee weekjes naar zee , zie er tegen op maar ik weet dat het mij goed zal doen om eens geestelijk te onlasten .
hier in belgie schijnt het zonneke op mijn bolleke maar het is wel heel koud .
ik plak er weer een nuchter dagje bij .
haddock en kothje fijn jullie te hebben gelezen :present:
rosan alleen vandaag laat ik de eerste staan succes
zeg spud ben je chirurg geworden ;)
corinne ht is raar maar het was het eerste dat ik dacht toen je schreef van die andere job , ik zou teveel uren niet aankunnen dus corinne indien ze wel bellen denk goed na .
nu mensen ga ik eerst wakker worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou uhh, ik dacht met die heersende griep... Doe ff m'n mondkapje op voor alle zekerheid!! :D
Bovendien wil ik anoniem blijven dus dit is een betere foto van mezelf..

En ik was ff het zitten beu ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ha ha , daar raak ik plotseling de kern van de zaak. Ben d'r uit waarom ik alcoholist ben geworden. Het was een keus die ik bewust of onbewust zélf heb gemaakt, althans ik was erbij. Het was natuurlijk niet de bedoeling dat het zóver zou komen. Maar zover kwam het. En nu sta ik hier, en sta weer voor dezelfde vraag. Jawel de kruising in mijn leven. Wat een blubberpad heb ik afgelegd zeg! En durf ik dan nu de juiste weg in te slaan? Ehm, jaah,mmm... met enkele mitsen en maren... nee, nee, nee, dat mag niet! Van wie niet? Mezelf opgeofferd de laatste 20 jaar.... Oeps! Slachtofferrol? Breek me de b** niet open, die hoor ik ook al 20 jaar lang. Jo, Marjo, maar wat gaan we eraan doen... de moed zakt mij in de schoenen. Dat is een keuze die ik niet kan maken (jaja, lees;durf).. Niet meer aan den drank, die keuze is gemaakt! Maar ik snap nu wel waarom voorheen dan wel. Lekker makkelijk! Wel ik verrek het om mezelf langer te grabbel te gooien. Waarom heb ik altijd geleefd om het voor een ander wat comfortabeler te maken (nee, uiteindelijk was dat het niet natuurlijk). Was dat nou mijn manier om te zeggen; ik ben het er niet mee eens? Wat een verschrikkelijk lange, onnodige omweg.
Pff... nog een lange weg te gaan.
Getverderrie, kom ik opeens mezelf weer tegen! Da's even schrikken hoor...:huh:

Met de drankgeest in de fles, komt ook de vechtlust terug! Nou, ik kan je melden; dat is niet alleen joepiedepoepie. Was ik dan écht zo naïef om te denken, dat het dat moest zijn?
Met de lust tot vechten alleen ben ik er niet. Moet er een cursusje aïkido tegenaan gegooid? Wel makkelijk iig als je weet hóe te vechten. En ben al zo moe. oei, ja dat is een valkuil hè, als je te moe bent om te vechten... Kun je er net zo goed helemaal mee ophouden, wat een onzin.
We zullen doorgaan....
Komt tijd, komt raad.
Ach en misschien moet ik al die oude koeien ook wel lekker laten verzuipen, die zitten er helemaal niet meer op te wachten om nu nog eens op de kant getakeld te worden, hihi, die zijn er in berust het daglicht niet meer te zien. En bovendien, wat kost dat wel niet een energie!
Juist! Dan kan ik die energie beter inzetten op de toekomst, heb je nog wat an!
Dan besluit ik vandaag, hier en nu om de wending aan te gaan, niet meer te drinken, en er wat moois van te maken. Zoveel in mijn vermogen ligt.

Water; Gefeliciteerd!!!!!:musicnote:
Het lijkt soms een piece of koekje bij jou. Is dat ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha An, Alaafff! Maar ik blijf toch lekker in m'n pakkie thuis zitten... Heb niet zo'n zin in al die drukte, bovendien ben ik te laat voor entreekaarten :huh:
Entreekaarten belachelijk!!! Doen ze daar bij jullie ook aan??

Mag Ala afff eigenlijk wel?? Ik zie er nu uit als een terrorist dadelijk kom ik nog in de gevaren zone... :D
Mis alleen m'n lampje op m'n voorhoofd en dan ben ik het helemaal! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, je schrijft over je terugvallen dat die er wel zijn, maar niet meer zo heftig, dat is toch mooi, zolang je maar de goede kant op gaat zit er vooruit gang in en dat is zo te lezen bij jou het geval. Drie stapjes vooruit en twee achteruit is nog steeds vooruit gang en kom je er dus wel. Wees een beetje trots op jezelf.

Rosan, heel veel sterkte met adb worden.

Water gefeliciteerd, hele prestatie, fijn voor je dat het je zo goed afgaat.

Benthe stel je niet aan, beetje raar dat je vind dat jij je mening mag geven en als anderen het doen dat je je aangevallen voelt. Begrijp je mening maar ben het niet met je eens, zo wat, dan verschillen we van mening, geen probleem toch... Het is gewoon een kwestie van je kunnen inleven in een mening die anders is dan je zelf hebt, dan begrijp je alle kanten.
Niet iedereen bekijkt dingen vanuit jouw kaders, iedereen heeft zijn eigen kaders, doelstellingen, achtergrond en dus ook eigen reacties. Dus gewoon schrijven wat je vind, maar anderen dat ook laten doen.

Alle jubelarissen met Water ongeacht of het nu gaat om een dag of (veel) langer, gefeliciteerd, hou vol.
Iedereen die het moeilijk heeft heel veel sterkte.

Ben zelf van een schadelijke hoeveelheid alcohol naar een niet schadelijke hoeveelheid drank gegaan, zelfs met de uitglijder van afgelopen zondag, dat vind ik al een hele vooruitgang. Nu werken aan de volgende stap van het gevoel afkomen in bepaalde situaties dat ik wil drinken om bepaalde gevoelens te onderdrukken. Als dat lukt hou ik een niet schadelijke hoeveelheid over en mijn verstand de regie over het drankgebruik, persoonlijk ben ik dan al dik tevreden.
Heb mijn instelling wat aangepast ipv depri te worden na een uitglijder probeer ik blij te zijn met elk klein stapje vooruit, dat helpt me beter dan het jammer vinden van het op mijn b*k gaan, waar ik alleen maar depri van wordt en een grote tricker is voor mijn drankgebruik.
Ben blij met positieve reacties hier, die me dan wijzen op de tijd dat het goed ging en dat ik elk moment mijn knieën af kan kloppen en weer op kan staan om verder te gaan, ben ook blij met reacties van mensen die de uitglijder stom vinden maar er ook op wijzen dat je weer op kunt staan en verder gaan, want dat is een uitglijder of terugval ook, dat mag best benoemd worden dan blijf je realistisch. Belangrijkste blijft dat je elke keer weer het kan proberen, niet als vrijbrief om te blunderen wel omdat elke dag die lukt meegenomen is.
Mij maakt het niet uit als mensen het niet met me eens zijn, ieder zijn/haar eigen mening, lees alle meningen graag, neem ze mee ter overweging, maar heb verder ook recht op mijn eigen mening.

Gr. Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero, ik heb geleerd dat elke stap vooruit gepaard gaat met 3 stappen achteruit... Dus ik sluit me volledig bij je aan om me meer te spitsen op wat ik bereikt heb dan de fouten die ik maak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed? Ik vind ze zelf verwarrend! Hoe kan een mens bij haar volle verstand, zélf kiezen voor zo'n leven. Ik dus. En daar moet ik maar mee zien te leren leven. Dan moet er nogal wat gebeuren! Soms... kan ik heel erg doemdenken. Kan ook nog wel eens wat relativeren.. maar de kunst van het leven! Is het te leven? En daar heb ik mooi een potje van gemaakt, dus ik wéét als geen ander hoe het niet moet. Dus daarom schrijf ik ook gewoon die hersenkrabbeltjes hier neer, want daarmee hoop ik enig inzicht te verkrijgen, oh oh oh!

Weer opnieuw te moeten leren leven... daar is heeeeel veel moed voor nodig. En soms is het er, en poef , kan het in één keer weer weg zijn... glij ik even in die schemerzone.. To be, are not to be! (krijgt opeens een heel andere lading voor mij)

Eén ding wil ik jullie meegeven, vanuit dit warrige brein, vandaag: Wij zijn moedige mensen! Kijk maar eens in jezelf, de moed om het anders te willen! Nou nog die kracht en wijsheid, en het komt goed. Sprak zij.... (blèh).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat vind ik heel mooi gezegd, Cal! Uit je verhaal spreekt lef! En dat geeft mij de moed om door te gaan.

Zo, en dan nu douchen en met de vierpotige uit. Druk weekend voor de boeg en er moet nog veel gebeuren.

Hou het droog vandaag en denk eens na, vóór je die eerste neemt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Blijkbaar had je ze nodig om er nu wijzer van te worden...
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze wilde dat ze eerder gestopt waren. Voor mezelf ben ik van mening dat ik daar de afgelopen jaren nog niet aantoe was maar eerst andere zaken op een rijtje moest zetten.
Jezelf dingen afvragen of bewust worden van zaken is niks mis mee denk ik, geeft je alleen maar handvaten om er verandering in te brengen... En zo af en toe de balen erin hebben da's volgens mij ook nodig. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Spud. het leven is niet één groot feest, en je kan niet alles met de mantel der liefde bedekken... En ik hóef ook niet meer zo nodig! Tja, uiteindelijk heeft het me wel tot hier gebracht... en dat is goed. Om verder mee te gaan!
Thank you, and you're welcome!

Liefs, Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo die vragen die jij jezelf stelt heb ik me ook gesteld en nog.
Denk dat je hoe meer je bereid bent eerlijk naar jezelf te kijken hoe completer je plaatje wordt. Beroerde is dat je dan kan schrikken hoe je jezelf in de nesten hebt gewerkt, want je kan misschien niet altijd kiezen wat er op je pad komt, wel hoe je ermee omgaat.
Dan is het puinruimen waar het nog kan en leren omgaan met waar het niet kan, uitgaand van de situatie waar in terecht gekomen bent door je eigen reacties.
Vind het een geruststellende gedachten dat je vanaf het moment dat je dat beseft dus ook zelf verantwoordelijk bent voor hoe je daar mee omgaat, dat geeft je de macht er wat mee te doen.
Heel veel succes op je reis door het leven. Probeer problemen als uitdagingen te zien, dat maakt ze leuker.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !

Ik moest gelijk lachen toen ik op het forum kwam vanochtend en ik dacht bij mezelf ik doe gewoon vanuit de verte met An mee...maar ja welk carnavals outfit moet ik kiezen?
Deze leek me wel een goeie:D

Er is al weer mooi geschreven vandaag...dat wordt al weer moelijk afstand te nemen met zulke lieve,hartelijke mensen dus ik kom vast nog wel weer even kijken.
Ik drink vandaag niet.

Blacky veel plezier aan zee, je zult het heerlijk hebben, even je aura laten uitwaaien zoasl Cacao dat zo mooi schreef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mogelijk domme vraag van een domme belg ;)
ik heb dat nooit begrepen als men een stap vooruit doet , en drie achteruit waar komt men dan uit ??
allez ik doe dat dan letterlijk hier in mijn living , ik doe een stap vooruit , doe er dan drie achteruit maar op zeker ogenblik sta ik toch met mijn muur tegen de muur ?? of niet soms
calimero ik deel jouw mening ivm niet bij de pakken blijven zitten , en dit is wat ik altijd verkeerd deed in dat verleden als ik gedronken had wroeging hebben en gedachten van wat ben ik een loozer , sinds mijn laatse op mijn bek gaan denk ik meer van tsja blacky het is spijtig maar hopelijk heb je iets geleerd en ja ik heb er van geleerd , en het rare is dat ik nu voor het eerst sinds 2005 vele minder aan drank denk , buiten gisteren dan maar dat was een hel van emotie's en gevoelens
ik belg-spaanse doe niet mee aan carnaval ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo,
Zeker, ik heb het droog gehouden. De toestand waarin jij verkeert, klinkt wel herkenbaar.
Met drank gaan we ons echt beter voelen, maar de nasleep is niet te overzien. Ook hier wisselen betere en mindere dagen elkaar af.

Als ik zorgeloos van een wijntje kon genieten, deed ik het. Maar, dan ben ik terug bij af, en dat geldt, denk ik ook voor jou.
Dus we gaan door Marjo. Sterkte en een groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...