Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

ferry neen ik ben niet blond ;)
cacao ik denk niet dat jij weet hoeveel warmte jou korte zin in mijn hart doet komen , moet er bijna van huilen
corinne ik denk dat ik dezelfde beslissing als jij had genomen , en houdt het gevoel wat je hebt ten opzichte van huidige baas vast :present:
allez ik ga nog een poging ondernemen om boven te geraken :-)

Geplaatst

Van sommige berichten van gisteravond krijg ik kippenvel en tranen in mijn ogen.
Rudy over faalangst en Cacao over het kleine meisje.

Ik kom er deze weken achter dat ik gewoon faalangst voor mijn werk heb. Iedereen is tevreden over me en vindt dat ik het prima aankan, maar zelf altijd piekeren.... Ik probeer het te accepteren, dat ik gewoon een bang musje ben ook al kom ik nog zo professioneel over.

Cacao, ik heb ook naar dat kleine meisje gekeken dat ik was en wat had ze het moeilijk, en wat was ze alleen. En wat was ze eigenlijk lief.
Ik koester haar maar ik koester ook de volwassen vrouw die ik nu ben.

liefs,
Kate

Geplaatst

Blacky, ik hoop dat je nieuwe omgeving en huis je veel goeds zullen brengen.

Ik kruip nog even met een boek op de bank. Meestal vallen de ogen dan nog even dicht.

Geplaatst

TWEE WOLVEN

Een oude Cherokee indiaan geeft zijn kleinzoon onderricht over het leven.
'Binnen in me is een gevecht gaande', zegt hij tegen de jongen.
'Het is een afschuwelijk gevecht tussen twee wolven.'

'De ene wolf is slecht:
hij bestaat uit woede, jaloezie, verdriet, spijt, hebzucht, verwaandheid, zelfmedelijden, schuldgevoelens, wrok, minderwaardigheid, leugens, valse trots, superioriteit en ego.'

'De andere wolf is goed:
hij is vreugde, vrede, liefde, hoop, kalmte, nederigheid, vriendelijkheid, welwillendheid, medegevoel, vrijgevigheid, waarheid, compassie en geloof. Binnen in jou woedt dezelfde strijd en datzelfde geldt voor ieder mens.'

De kleinzoon denkt daar enkele ogenblikken over na en vraagt dan aan zijn grootvader:
'Welke wolf zal het gevecht winnen?'
De oude Cherokee glimlacht en antwoordt eenvoudig:

'Degene die je voedt.'

Geplaatst

Kate, de faalangst in je werk die jij benoemd is heel herkenbaar.
Ook bij mij is dit als een golf over mij heen gekomen nadat ik gestopt was met drinken.
Het beangstigde mij, uiterlijk zo zelfverzekerd en innerlijk zo verschrikkelijk onzeker.
Dit heeft bij mij wel enige tijd geduurd en ben er nog steeds niet waar ik wil zijn. Dit kost
tijd. Ook de buitenwereld moet wennen aan mijn nieuwe ik. En da's best moeilijk, want
ik weet zelf waarom ik aan het veranderen ben maar mogelijk snapt mijn omgeving er
niets van. Althans ik heb er op mijn werk niet over gesproken dat ik gestopt ben met
alco. Maar het wordt beter, hoewel met ups en douwns.

Geplaatst

Cacao: ik kon de 'zoenen' niet vinden dus maar weer m & m's.

Corinne: heb je goed gedaan! het voelde gister al niet goed, diepe zucht, het is achter de rug.

Benthe: over twee uurtjes, minder, dan is het eindelijk zover! joepieeeeeeeeeee ! !

Geplaatst

Pff.... ga even een frisse neus halen. De discussie van gisteravond en vanmorgen drukt me weer even op de neus van de feiten. Conclusie: Ik loop mezelf weer voorbij te hollen en zoek mn troost in JWW.

Thanks voor deze eye-opener,

Dani

Geplaatst

Cacao, dat is een heel proces. Geef het de tijd. :heart:

He Safi, weer je vertrouwde koppie, ik verwarde je al met An.
Je ziet ergens nog steeds voordelen in alcohol denk ik. Goed dat je het zo eerlijk onder ogen ziet.
Onderzoek die zgn voordelen. Waarom heb je voor slap owh een glas gif nodig?
Ontrafel het en het klopt niet.

Houtje, veel sterkte met je moeder.

Ik ga zo uit eten.

Fijne avond!

Geplaatst

Tina
Het gaat prima met me, bedankt voor het vragen.
Mijn overpeinzingen gisteren, of mijn drank jank, hoe je het ook wilt noemen en jullie antwoorden hebben er toch wel weer voor gezorgt dat mijn gedachten zich al weer verzet hebben en ik dit weekend ga genieten van lekker eten, naar de rommelmarkt gaan, wandelen in het bos en goeie vrienden bezoeken waar ik ga kaasfonduen.
Dus vandaag nog de lasagne van gisteren...ik maak altijd genoeg voor twee dagen.

Ik heb eens geneust op het internet wat voor vrijwilligers werk ik met koken zou kunnen doen.
Het enige is leraarkok bij een opvanghuis voor jongeren tussen de 18-30 jaar die of uit een verslaving of detentie komen en gaan leren zelfstandig te wonen.
Het zou heel inspirerend kunnen zijn en ook heel veeleisend.
Maar aan de andere kant zou ik en mijn levenservaring en mijn passie voor koken kunnen gebruiken om anderen enthousiast te maken voor eten en voor het leven.
Dus waarschijnlijk ga ik maandag even kontakt zoeken.
Het andere is weer wat heel anders nl receptioniste/telefoniste worden voor Vluchtelingen en Migranten opvang centrum.
Veel organisatie en veel enthousiastme vereist.

Het trekt me beiden maar ik denk dat ik met de eerste begin

Mocht het me heel goed bevallen dan ga ik proberen of ik niet wat opleidingen omtrent koken kan volgen
Of gewoon op deze manier ervaring op blijven doen.

Ik heb er weer zin aan, kun je zien wat een weekje afstand nemen je weer terug bij jezelf en je eigen verlangens kan brengen.

Cacao...dat is zo'n mooi lied dat kan je niet vaak genoeg aanhalen...ik doe het geregeld hier

Geplaatst

Rolgordijna,
Nog gefeliciteerd met je rolgordijn. Je zit er dus weer knappies bij?
Wat betreft je dochter... dat doet heel erg pijn. Mijn dochter heeft me dit heel vaak geflikt. Achteraf bleek altijd dat ik er meer verdriet van had dan zij beoogde. Zij was dan even boos en uitte het op die manier. Zij heeft er geen idee van gehad wat dat voor impact op me had.
Waarschijnlijk is dat bij jou ook zo, ik denk van wel. Je dochter denkt er waarschijnlijk niet meer aan terwijl jij met het rotte gevoel zit.
Ook wat betreft je zoon: overhoren of niet, wel/geen dingen voor hem klaar leggen. Het vervelende is dat ze zelf voor dingen verantwoordelijk moeten leren zijn. Wij hebben al geleerd hoe belangrijk het is te anticiperen of dingen voor te bereiden. Kinderen moeten dat leren door het te ervaren.
Heel lastig, ik maak nog regelmatig de fout en zit ook vaak met kromme tenen.
Zoek niet te gauw de schuld bij jezelf, wat wij zo snel geneigd zijn te doen!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...