Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Username,

Ik weet het niet maar wil je toch een geste van de hand doen, als je therapeut weet dat je doordrinkt op medicijnen, is het dan wel verstandig je nieuwe te geven?
Anjo schreef vanmorgen nog dat het dodelijk kan zijn, het lijkt mij dan dat extra voorzichtigheid geboden is, ik bedoel het niet als aanval maar gewoon om je te steunen, misschien kan je een verslavingsarts raadplegen.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albi hoe gaat het met het nare gevoel dat je vanmorgen had?

U'name fijn dat je toch Campral gaat proberen, en dat Lana er een betere uitleg aan gaf. Ik ben er mee begonnen toen ik nog maar net 1 dag was gestopt met drinken, vandaar misschien dat het voor mij niet werkte.
Zegt je therapeut alleen maar tegen je dat je moet stoppen met dat gezuip? Gaat zij/hij niet verder in op de onderliggende redenen waarom je dat doet?

Hihi, An, dan zijn er veel mensen schizo. Ik denk toch dat dat een andere aandoening is dan wanneer je met jezelf in strijd bent.
Laatst bijvoorbeeld, toen mijn vriend me vroeg om te trouwen (is maar gewoon een voorbeeld) heb ik wel wekenlang gewellesd en genietesd tegen mezelf. En dat had niks met drank te maken. Je moet wel een held zijn van een Amerikaanse heldenserie om meteen precies te weten wat je beslissing is en nooit te twijfelen. Lijkt me trouwens ook erg saai.
Maar vanavond drink je dus niet!!!!! We zijn bij je hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Albertina

Ik maak deze fout echt niet weeer, ben er flink zat van van het gezuip......ik heb ook een pschyotherapeut, maar die heeft er verder niets van gezegt,, volgende week heb ik een gesprek met mijn psychiater, ik zal er met hem over hebben, maar ik maak de fout niet weer...

Ben best wel geschrokken van jullie reacties....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Eigenlijk heb ik het al een paar dagen en dan vooral in de ochtend heel griezelig, vandaag was het echter heel erg, nu is het weer weg ik denk dat het ook met de ontwenning heeft te maken van de librium, daar ben ik 3 weken geleden in 1 keer mee gestopt.
Het is geen fijn gevoel ook een beetje paniek lijkt wel.
Maar ik vertrouw erop dat het van voorbijgaande aard is, doorbijten maar.
Zeg hoe gaat het nu met jou is dit je laatste kuur? Heb je een fijn weekend gehad?

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo juist terug aan zee , hondje is mee mijn chaperonne :-))
campral heeft mij wel de eerste weken geholpen , campral helpt om de zin in drank tegen te houden heeft een naam maar ik kom er niet op craving ??
ik ben ermee gestopt omdat ik er maagpijn van kreeg en diarree maar ondertussen was ik al een poosje verder
vandaag rotte dag gehad, in de wagen naar de waarom gezocht en ook gevonden , ik ben naar de psy geweest en dat is op zijn eigen al zwaar , bij thuiskomst was mijn partner thuis en dit werkte op mijn systeem met alle vragen , ik wil geen vragen als mijn hoofd over loopt , maar ja aan de andere kant zou ik blij moeten zijn met de aandacht of zo iets
ben wel letterlijk en figuurlijk gaan lopen :-((
lang leve de telefoon , ondertussen mijn escuses aan geboden
bedankt voor het roosje
strakjes heerlijke wandeling met hondje
morgen nog een emotioneel zware dag maar ik ga er van profiteren dat een kennis komt om haar te vragen een foto te nemen van mij voor wat ooit het hotel restaurant van mijn ouders was
sorry dat ik m omenteel niet veel reageer op andere maar psy heeft gezegt dat ik voor mijn eigen deur moet poetsen momenteel , en neen ik doe dat niet graag ;-((
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albi paniekaanvallen zijn heel erg. Die heb ik zelf ook nog niet onder controle gekregen. Ik ken bijna niets engers dan dat, zo'n griezelig gevoel dat je over je krijgt en waarvan je niet weet wat het precies is. Ik weet wel dat het een heel eenzaam gevoel is.
Denk je zelf dat het te maken heeft met het stoppen van de kalmeringsmiddelen? Dat is alweer drie weken geleden.
Het enige wat ik kan denken is: deze gevoelens heb ik nu al sinds mijn vierde, die angst. Ik ben al duizend keer dood gegaan in mijn gedachten. Deze aanval van angst zal ik dan ook wel weer overleven. Want doodgaan kan je maar een keer, maar de angst voor doodgaan (= volgens mij de angst voor controleverlies, of levensangst) kan je leven keer op keer op keer weer zuur maken.
Wat zou het fijn zijn om geen angst te hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, Ik denk wel dat het met zoiets te maken heeft en het feit dat ik er nu niet meer voor wegvlucht.
Voorheen had ik ook wel eens zo"n gevoel en dan ging ik vaak aan de jww, dat wil ik nu niet meer dus alles wat ik meestal verdrong komt nu natuurlijk weer terug, heel uitputtend, maar vreemd genoeg alleen in de ochtend bij het wakker worden.
Een echte paniek aanval heb ik 2 keer in mijn leven gehad en dat was niet mis ik was totaal verlamd en niet in staat ook maar iets ertegen te doen het was afschuwelijk.
Wat erg dat jij dat vaker hebt, nee doodangst heb ik niet meer een soort van oh hoe moet het allemaal weer op de rit komen, maar tegelijkertijd weet ik dat het ook de angst voor de jww is.
Nou een beetje alles door elkaar geschreven maar we begrijpen elkaar wel, denk ik.
Zelf vind ik het wel verwarrend maar er over schrijven en praten vind ik ook helpen.
Soms heb ik ook een soort twee spraakje in mijn hoofd van vooruit kijken en niet terug en dan kijk ik toch weer twee kanten op, zoiets raars, soms kan je gedachten niet sturen, ik laat het ook wel over me heen komen.
Maar moe wordt ik er wel van.

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allen!
Was van plan er een lekker ''open-haard-kranten'' weekend van te maken, zit ik 's middaga om ongeveer 3 uur het forum bij te lezen, begint mijn neus ineens te bloeden...als een rund!
Niks aan de hand even goed snuiten en mijn neus afknijpen....werkte niet. Op de bank gaan liggen, ik dacht: dan loort het er niet uit...dacht dat dat hielp...nou uiteindelijk zit ik om 01.30 's nachts in het ziekenhuis...
En nóg erger, ik wacht op een arts, snuit nog eens goed ...en ja hoor...jullie snappen het al! Over!
Afijn, pas om een uurtje of 3 thuis, bibberig, lage bloeddruk, moest hond nog uitlaten (mijn oren suisden helemaal) en naar bed. Volgende dag: overal bloed...Schoonmaken en gisteren de hele dag zielig op de bank gelegen! Ik heb pas vanmiddag de computer weer aangezet!
Wat een belevenis!

O, en Benthe, denk goed na voor je je naam veranderd! Zoals je weet heb ik dat ook gedann, en eigenlijk moest ik er heel erg aan wennen, ik vond het de eerste dagen helemaal niet leuk, net of ik het zelf niet was! En soms heb ik dat gevoel nog wel eens! Je persoon is zó verweven met je naam, die van jou zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord Albi. Ik vind het zelf ook verwarrend allemaal. Gelukkig dat hier een klankbord is.
Terugkijken doe ik wel, anders zou ik denk ik niet voort kunnen. Wat ik ben dat ben ik ook door mijn verleden. En daarbij ook alle klunzigheden die ik zelf heb gedaan.
Ik ben ook wel bang voor de toekomst, inderdaad, "hoe moet ik dit allemaal weer voor elkaar krijgen?"
In drankperiodes wordt het allemaal zo'n puinhoop, zie er maar weer eens wat van te maken. Je zou er bijna weer van naar de fles grijpen. Maar ja, dat helpt ook niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je dat vaker gehad Trees, een bloedneus? Ik dacht dat dat door hoge bloeddruk kwam en niet door lage. Wat naar voor je. En dat je de volgende dag zelf alles schoon moest maken. Ben je zelf naar het ziekenhuis gereden of heeft iemand je gebracht?
Is het nu wel weer helemaal over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben weer terug. We hebben goed gepresteerd. Ons optreden is opgenomen en eerdaags krijgen we een CD. Ik ben benieuwd.
Ik heb mijn vriendin gezegd dat ik morgen mijn laatste halfje Refusal neem en dan op eigen kracht verder ga. Gelijk de duim omhoog, ze heeft er vertrouwen in en ook dat ik altijd mag bellen. Dat noem ik vriendschap. Zelf heb ik er nu ook vertrouwen in of beter ik heb wel vertrouwen in mijzelf.

Eens kijken of het me nu wel lukt om de draad een beetje te lezen, dat lukte daarstraks niet, ik kreeg een telefoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benteh,
ik heb normaal ook een bleoddruk die iets aan de hoge kant is, maar niet veel. En ik was niet in staat om auto te rijden, want het kwam liep echt met zo'n 40 druppels per minuut! (geteld)
Blij dat het over is!

Corinne, ik leef met je mee, morgen ceremonieël je laatste refusal! Ik vind je heel moedig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat juist heel goed dat Corinne lekker saai wordt op het forum.
Corinne sorry als ik het verkeerd zie, maar je gaat heel erg op naar een drankloos leven en je laat ons een beetje los. En je bent altijd zo verantwoordelijk geweest (en dat ben je vast nog) maar nu word je verantwoordelijk voor je eigen geluk, stukje bij beetje.
Ik wil jou heel erg bedanken voor de steun die je mij hebt gegeven.
En ik vind het natuurlijk leuk om nog eens van jou te horen.
Maar het doet me ook plezier dat je zo groeit. We zijn toch een beetje met elkaar op gegaan, jij een paar maanden eerder dan ik.
Toen ik hier pas kwam besefte ik nog niet wat het was om felicitaties voor dagen of weken of maanden te krijgen. Door jou weet ik het nu wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal,

Nog geen 7 pagina,s vol. Trees je schreef net dat je aan je nieuwe naam moest wennen. Ik kon ineens niet meer bedenken wat je oude naam was. Username, jammer!! Weer terug bij af.

Lieve houtje, Wat zul je het druk hebben! Afscheid nemen van je ouders kost heel veel energie.
Heel veel sterkte de komende tijd. Je bent een kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cheyenne,
:)

@Charlie,
:)

@Sandra,
:)

@An,
:)

@Albertina,
:)

@Tapas,
:)

@Har,
:)

@Sammy,
:)

@Stien,
:)

@Houtje,
MDB = make up de baas?

@Blacky,
Vervelend zulke mensen aan de kassa. Mooi dat je de kassajuffrouw op je hand had.

@Marjo,
:)

@Rudy,
:)

@Username,
Wat jammer. Kom de volgende keer voordat je er 'een zootje' van gaat maken.
Met schuldgevoel kom je niet verder. Sta op, veeg je knietjes af en maak een nieuwe start.

@Spud,
Ik zal duimen dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek.

@Lana,
:)

@Anjo,
Mijn zoon heeft een aantal van die patatjes getekend op het white board in de wc.

@Pippi,
Goed oefenen op de gitaar. Je zult zien, oefening baart kunst.

@Soothe,
:)

@Benthe,
Je mag rustig naar mij verwijzen i.v.m. Refusal. Twee koffielepeltjes old baileys hadden al effect.
Morgen neem ik trouwens het laatste halfje in.
Maar ik heb destijds Campral toch echt als trekremmer gekregen, dat staat ook op de bijsluiter.
Helaas werkte het niet bij mij en had ik alleen de bijwerking diarree tot het plafond. Ik heb het twee maanden geslikt. Toen heb ik de verslavingsarts gevraagd om ajb op Revia te mogen overstappen.
Ik word wel :$ van zoveel lof.
Maar vind je me echt saai worden? Ik heb de laatste weken niet zoveel tijd om hier te zijn en te schrijven en dat zal niet beter worden als ik straks met die studie begin.

@Kate,
:)

@Trees,
Wat een bloedbad. Gelukkig is het nu over.
Logisch dat je bloeddruk omlaag ging.

@Iedereen die hier niet was vandaag: groetjes.

Zo en nu ga ik eerst een wasmachine vullen en aanzetten.

Ik kom straks nog even terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
rustig hier!

Sammy,
moet je de 6e naar het ziekenhuis? Je wordt de 7e toch geopereerd?

Benthe,
alles goed? fijn weekend gehad?

User,
fijn dat je weer ervoor gaat! :present:

Victualia,
alles goed met je? Weer een beetje rustig daar?

Corinne,
spannend! Morgen je laatste Refusal! het gaat je lukken hoor! Tenslotte vond je het ook eng om de internetbehandeling te beeindigen. Dat kon je ook. Nu weer een stuk verder zonder Refusal!

Marion,
waar ben je! Alles goed?

Trees,
eng zo'n bloedneus en dan nog wel voor niets (achteraf) naar het ziekenhuis!

Houtje,
sterkte!

An,
je bent een kanjer!

Har, Rob, Flower, Tantalus,
welkom hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...