Houtje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Safi, wij zijn in ieder geval NDB Ik ga nu de kipfilet echt in de pan gooien, anders wordt het niets hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hahahahah, ik ben nu reuze blij met het forum, en ik ben normaal niet zo vaak aan de compu te vinden maar ik geniet van het dagdraadje, zeker nu ik weinig anders kan, ja dat Mandala inkleuren is zeker wat voor mij, heb ook vaak gekalligrafeerd kaarten gemaakt enz, maar nu ben ik nog een klein beetje rusteloos, dus wil ik helemaal niet FDB zijn jammer he?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik ook nog lang niet hoor Tina...want jullie zijn mijn vrienden en mijn :rose:in huis.Nou ja naast mijn man en hond natuurlijk.NDB..kun je wel zeggen hè Houtje...dat was zaterdag wel lachen om om die NNBers in dat rokershok;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Sorry voor die songtekst was ff een impulsje...Ik ga de regen trotseren, even een giga-cacao-staaf mét nootjes scoren!(nee, niet voor het eten snoepen:frown;)laterz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 An,Wil toch nog even reageren op je achterdeurtje, in de 10 jaar dat ik niet dronk ben ik veel uitgeweest veel feestjes enz, het kwam echt niet in mij op om maar in de verleiding te komen, jww hoorde niet bij mij.Je motto is leven het alcohol vrije leven!!!!!!!!! Laat dat zo blijven juist voor jou je spreekt mij steeds zoveel moed in en laat voor jezelf de moed niet zakken, want anders is het niet meer leve het alcohol vrije leven!!!!!!!!Dan heb je spijt ben je kwaad op jezelf en kan je weer opstaan en knietjes afvegen en opnieuw beginnen(weet niet meer wie hem aan mij schreef) maar is wel blijven hangen,En mag ik je dan toch de vraag stellen vind je het leven zonder jww echt wel zo fijn?Die vraag is eerder bij mij opgekomen als ik je berichtjes las, en er is niets naars met de vraag bedoeld en hoop niet dat je het mij kwalijk neemt.Liefs voor jou!!! TinaOeps ik hoop niet dat ik nu een hekel onderwerp heb aangesneden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Tina: forumist!Lieve Benthe: we gaan gewoon keihard met z'n allen voor die Kans bij jou, ik heb er echt een heel goed gevoel over!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 We waren dacht ik met in totaal 14 inclusief twéé Cactussen, óók niet |Niet-NDB. Twáálf ervan stonden om het kwartier in de fietsenstalling..... twéé stonden er binnen zich te verkneukelen, nou ja we zijn allebei gestopt en trots dat we niet roken hè Saf?*NJET-NDB HE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 haha, nou het was anders wel erg gezellig in dat rokershok hoor nanananana!!!!Ferry en Kaia, ik loop nu ongeveer tussen de 7 en 10 km, de laatste weken meestal 7 kilometer. Dat is voor mij ongeveer een uurtje lopen. Kaia als je gewoon je schema blijft volgen kom je vanzelf op dat punt dat je eigenlijk vrij gemakkelijk door kan lopen. Ik doe effe rustig aan want ik ben ook aangekomen sinds ik gestopt ben met drinken en krijg nu wat last van een kuitblessure.. moet toch meer gewicht meeslepen.Het was wel maf lopen vandaag, regen, regen, storm, en dan langs het water.. de terugweg vloog ik zo ongeveer naar huis met de hond er achteraan.Benthe, wauw, dat is goed nieuws zeg!! beter vechten dan afwachten!! Ik hoop zo ontzettend ontzettend ontzettend dat deze kuur wat gaat doen want het is zo ontzettend ontzettend ontzettend oneerlijk allemaal!Okee ik ben weer weg, ben verslaafd aan Monk, een gestoorde detective met dwangneuroses dus ga nu even kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 quote: Originally posted by: KaiaTina: forumist! Lieve Benthe: we gaan gewoon keihard met z'n allen voor die Kans bij jou, ik heb er echt een heel goed gevoel over!! Kan me lekker niets schelen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Het is alweer tijd om te gaan koken en ik heb nog steeds niets gelezen van de draad.Nou ja, straks misschien na koor, ik zie wel.Ik blijf wel ingelogd staan tot ik weg ga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hihi, dat berichtje zag er even uit of het je niks kan schelen dat we voor die kans gaan Tina. Maar ik ben ook vaak forumist en dat kan me ook niks schelen.Weet je dat voor deze kans gaan, gemakkelijker is dan voor de kans gaan om niet meer te drinken? DAT is pas moeilijk. Ik kan nu makkelijk zeggen, een lichamelijke ziekte overkomt je en daar kan je gewoon niets aan doen. En zo is het ook.Maar die rare kronkel in ons hoofd om roes te willen, dat is veel en veel moeilijker. Want dan ben je in gevecht met jezelf. Dat doet zeer! Dat is pas een strijd.Ik weet wel, dat ik het veel gemakkelijker heb dan de mensen die worstelen met hun drankgebruik en verlangen naar roes. Momenteel word ik gepamperd, omringd door artsen, opgenomen, er wordt voor en over me gedacht.Het is veel en veel en veel moeilijker om elke dag op eigen benen te zeggen: vandaag drink ik niet!Zo!Waarbij ik maar wil zeggen dat ik vanaf vandaag geen ijs meer krijg maar versgekookte andijvie, wat ook geen lolletje is. Kom, ik bedoel, wat ik heb is naar, maar drank is veel naarder. En daarvoor ben ik hier.Heeft er nog iemand een breekijzer voor die wijnkelder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheHihi, dat berichtje zag er even uit of het je niks kan schelen dat we voor die kans gaan Tina. Maar ik ben ook vaak forumist en dat kan me ook niks schelen. Weet je dat voor deze kans gaan, gemakkelijker is dan voor de kans gaan om niet meer te drinken? DAT is pas moeilijk. Ik kan nu makkelijk zeggen, een lichamelijke ziekte overkomt je en daar kan je gewoon niets aan doen. En zo is het ook. Maar die rare kronkel in ons hoofd om roes te willen, dat is veel en veel moeilijker. Want dan ben je in gevecht met jezelf. Dat doet zeer! Dat is pas een strijd. Ik weet wel, dat ik het veel gemakkelijker heb dan de mensen die worstelen met hun drankgebruik en verlangen naar roes. Momenteel word ik gepamperd, omringd door artsen, opgenomen, er wordt voor en over me gedacht. Het is veel en veel en veel moeilijker om elke dag op eigen benen te zeggen: vandaag drink ik niet! Zo! BENTHE INTEGENDEEL!!!!!!!!!!!!!! Waarbij ik maar wil zeggen dat ik vanaf vandaag geen ijs meer krijg maar versgekookte andijvie, wat ook geen lolletje is. Kom, ik bedoel, wat ik heb is naar, maar drank is veel naarder. En daarvoor ben ik hier. Heeft er nog iemand een breekijzer voor die wijnkelder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Nou nee hoor ik kan me amper voortbewegen en jou dan de sleutel komen brengen?????????Je dacht tch niet dat ik helemaal gestoord ben he?(wel een beetje af en toe) hihihiAlbi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Tientje ik volg je nu even niet helemaal. Misschien druk ik me niet goed uit, ik bedoelde te zeggen dat ik de strijd om niet meer te drinken, veel moeilijker vond dan wat ik nu heb. Dit heeft namelijk weinig te maken met mijn hoofd, hoe het daarbinnen gaat. Dat was met drank wel zo. Ik zit wel een beetje met mezelf te spotten soms: en als ik nou weer beter ben, blijf ik dan van de drank af of ga ik dan uitbundig met wijn vieren dat ik beter ben?Zie je dat die drank veel hardnekkiger is?Maar leg even uit wat jij precies bedoelde? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Heb je een PB gestuurd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Tina: goed zo, ga maar eens flink tegen me tekeer. Hartstikke goed, precies wat ik nodig heb.En of ik het leven zonder JWW wel zo fijn vind?antwoord: GE WEL DIG!!!De eerste week dat ik stop verkeer ik meestal in een soort euforie. Het leven is EEN groot feest zonder drank, ben dan sterk en goed gemotiveerd. En uiteindelijk is het de verslaving die het me moeilijk maakt het echt zo mooi te vinden allemaal. Eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte aan drank. Heb er ook geen zin in. Het is een ander wezen in mij die 'zuchtig' is en me depressief en down maakt lijkt het.Daarbij vind ik het moeilijk om met moeilijkheden om te gaan en dan kan ik maar moeilijk de zin van alles in zien.Je vraag is erg goed en moet er zelf ook aan denken als ik mijn eigen handtekening zie. Maar ik laat hem staan, het herinnert me aan de goede dagen.De knoppen om zetten.... oef.... ik doe m'n best. Uur na uur, dag voor dag. Zo komen we er wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Tot later op de avond maar weer... allemaal droog houden he!!! Toedeloe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 quote: Originally posted by: AnTot later op de avond maar weer... allemaal droog houden he!!! Toedeloe An, je bent te lief voor deze wereld! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 De pb van Tina was duidelijk, over die sleutel. Geen spanning op het forum, Tina legde me iets uit dat ik over het hoofd had gezien, vanwege mijn wijnkelder. Het is een heel leuke uitdrukking eigenlijk, je eigen sleuteltje vinden. Om te stoppen. Klik-klak, ik hoef niet meer! Dank Tina! Ik leg het uit vanwege de ontplofbaarheid de laatste tijd, ok?An ben je ergens over teleurgesteld en hou jij het droog? Die eerste weken weet ik ook nog, en ik ken ook dat waanzindementiemoment om te denken, zo, de euforie van droogstaan heb ik wel gehad, en niemand heeft me een kado gegeven, ik wankel niet meer dus ik kan wel weer. Is het nu zoveel beter? Hmmm, nee niet echt.Nee natuurlijk niet, want als je nuchter bent moet je iets aan je echte onvrede gaan doen, en dat is pas afzien. Wie wil daar nou aan? Je moet wel een Goliath zijn om dat te kunnen! Maar het gekke is dat er hier inderdaad Goliatten zijn. En DAT vind ik zo goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 An...je bent niet de enige die dit heeft hoor quote: Het is een ander wezen in mij die 'zuchtig' is en me depressief en down maakt lijkt het. De kunst is dan toch door te bewegen (daar kom ik weer:P ), gezond te eten, veel water te drinken, hobbies en andere obsessies te gaan zoeken ...dat andere wezentje de mond te snoeren.Het is dus echt geen ander wezen maar inderdaad je lichaam wat verslaafd is en door abstract te gaan denken maak je dan al de eerste fout. Namelijk door te gaan denken, dat het een ander wezentje is dat die drank nodig heeft en op het punt, dat je daar aan toe gaat geven, dat dat andere wezentje dan weer gewonnen heeft.nee JIJ bent hetJij en JIJ alleen die jezelf down en depressief maakt door te luistren naar de zucht in jezelf..door het gevecht aan te gaan.Ik zeg het ook steeds weer aan mensen die willen stoppen met roken.Ik moest eerst in mijn hoofd NIET ROKER wordendus af van de gedacht ik ben gestopt met roken.NEE!Ik rook niet..punt uit.En dat moeten we ook doen bij deze verslaving.Benthe kan het heel goed die is het in een keer gelukten volgens mij door te zeggen...ik drink nietNiet het gevecht aan gaan want daar zit je zwakteWees streng! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Nuchter het verlies voelen is idd zwaar.Ik voel me moe en verdrietig, en hoezeer ik ook niet wil, ik heb al een paar mini-gremlinnetjes op mijn schouder gehad de afgelopen paar uurtjes.Ik kijk ze aan en kijk weer weg.Het voelt een beetje wazig in mijn hoofd...ik ga maar eens even eten, was ik helemaal vergeten vandaag.Laterrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 zei de domme en hoopte in haar kleine bambi hartje dat haar ook gaat lukken dat gevecht niet aan gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Volgens mij was David nóg sterker !!!!! En werd Goliath geveld door slechts één steen in een werpslinger ? Jaja nog steeds bijbelvast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hoi lieve medestrijders,Houdt het hoofd hoog en rechtop en zeg keihard: IK DRINK NIET, WANT IK HOEF EN BELIEF NIET TE DRINKEN!Zo, met deze hoop ik jullie allen te motiveren om in ieder geval niet toe te geven aan die gremlin, stem, zucht of hoe je het ook noemen mag. Graag kom ik straks terug in een droge tent.Ik ga zingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Toedeloe...Corinnne...zing ze!Cacao...honger is een achterdeurtje voor een Gremlin om binnen te komen, je voelt de trek meer...dus eet ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden