safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Spud ik zie je ondertiteling...wat is jouw grootste teleurstelling als ik vragen mag en valt daar nog iets aan te doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Houtje, leef met je mee.Safi, ik zou nooit kunnen wat jij kan. Als thuis bij me nu alco zou staan zou ik het echt naar binnen gieten. Knap hoor, maar vandaag doe ik met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Moet naar een vergadering. Veel plezier hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 @Albertina,Je lijkt wel een alkie, zo ongeduldig en ongedurig. Kan niet snel genoeg gaan.@Safi,Heel goed van je om jezelf trouw te blijven. Kokkin aan zee.@Tapas,Je hebt je gelijk, ik kom er wel. quote Vandaag is je eerste echte alcoholvrije dag op eigen kracht!!!! unquote Alsof ik nu pas echt gestopt ben met drinken. Zo voelt het ook een beetje. Kom ik toch lekker hier zeuren. @Houtje,Blubberdochter. Had je er maar bij moeten zeggen dat ze niet in de beste kleren buiten moeten gaan spelen. Je hebt je uiterste best gedaan en die familieleden met titels hadden je dan maar moeten komen helpen met het uitspellen van hun titeltjes. Alsof ze meer zijn met zo'n titel! Ze mogen al blij zijn dat je ze erbij zet (hun naam dan).@Spud,Refusal afgebouwd vanaf 24 januari in overleg met de huisarts. Eerst elke dag een halve en dan een halve om de dag en vanaf vandaag niks meer.@Sandra,Oeps, dat was dus een craving. Hartnekkig is dat, ik liep ervan tegen de muren op. Ik heb het gelukkig maar 2 keer zo erg gehad (even afkloppen). Goed van je! Deze heb je echt verdiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Sandra...ik sta ook verbaast van mezelf had dit weken gelden niet gekunt...maar het helpt dat ik vandaag lekker bezig was.En gisteren had ik al een whiskey gremlin overwonnen dus deze 2.5% bier gremlin is een lachertje...nog 3 flesjes en er is geen bier meer. En weed mag ik van mezelf maar 1 keer in de week op zijn hoogst.Gek idee hoor Corinne vandaag voor het eerst...maar geestelijk ben je al veel langer gestopt, toch?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Houtje,JIJ weet dat je je best hebt gedaan meer kan je niet doen. Volgens mij ben je best een pietje preciesdus vertrouw voor de verandering jezelf eens een keer. Je familie kan de boom in.In die boom mag dan ook mijn dochter, ze kan mij wel weg kijken. Zo gezellig.Safi, dat zou ik dus echt niet kunnen hebben. Daar zouden de vonken vanaf springen zonder Corinne'splugs. Ik heb dat van de zomer geprobeerd om niet te drinken terwijl er overal drank in huis stond dat lukt mij gewoon niet. Wat mij betreft krijgt je man de volgende 40 dagen sex met een eo-er.Corinne, ik heb dat heel vaak dat ik niet kan typen of dat ik een kamer in loop en denk waarom ben ik ook alweer hier? Hoort er geloof ik een beetje bij.Rosan, je niet schuldig gaan voelen en overnieuw beginnen of liever gezegd gewoon doorgaan met je proces. Hier gaat het vandaag ook niet van een luie dakje, pfff. Blijft het zo dan duik ik zo in bed met een pot thee en een goed boek.Ook een vlucht maar beter dan vluchten in een roes. Moet toegeven dat mijn zoonecht heel goed voor mij is. Maakt het allemaal weer wat in evenwicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 quote: Wat mij betreft krijgt je man de volgende 40 dagen sex met een eo-er. Anjo je hebt wel weer een lach op mijn gezicht gehaald.Gelukkig doet mijn man bijna altijd met me mee maar hij is minder fanatiek wat het stoppen betreft.Hij is wel weer heel lief een filmpje aan het maken voor mijn moeder die zaterdag jarig is en waar we een dvd speler voor hebben gekocht. Ze had me laasts al een mailtje stuurd met foto's van de zus van haar moeder die 100 was geworden en foto's van het feestje had opgestuurd. Maar die foto's kon ze niet open krijgen. Zo'n 80 stuk en daar is hij nu een filmpje van aan het maken met allemaal andere familie videotjes die er bij ons op de computer staan achteraan.Dus daar is gelukkig ook wel weer evenwicht tussen ergeren en vereren.Is er een reden dat je dochter je wel de boom in kan kijken?Geniet zo van je thee en je goede boek trouwens. Er kan niets zo lekker zijn als wegzakken in een goed verhaal. Ga ook maar even een pot thee zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Safi, een beproeving af en toe hoort er blijkbaar bij. Je bent al weer zover, verknal het niet!En dan bruin bier jakkie bah, en maar 2% dan kan je net zo goed niks nemen. Want die gremlin wil uiteindelijk maar 1 ding: de roes.Hou je geest helder, daar heb je veel meer aan. liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Hoi Sandra,Wat herkenbaar dat gevoel, en wat KNAP dat je er weerstand aan hebt kunnen bieden. Ik heb helaas nog de pech dat het gevoel mij overvalt en dat ik er in mee ga. Dan ga ik onzinboodschappen halen in de supermarkt om tussen al die spullen in ieder geval ook een fles wijn mee te kunnen nemen. Je schaamt je namelijk hartstikke dood als je alleen maar een fles wijn op de lopende band zet (tenminste, ik voel dat wel zo). Aan dat afschuwelijk gevoel (oftewel de drang om drank te moeten halen) kan ik nog geen weerstand bieden en zo overkomt het me dat ik een paar dagen droog sta, maar me vervolgens weer helemaal vol giet. Vandaag ben ik weer met goede voornemens begonnen, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan.Jij kunt in ieder geval trots zijn op je zelf, ga zo door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 @Safi,Ja, ik ben al langer gestopt. Anders was ik echt nog niet gestopt met Refusal. Nee, voor mij hoeft het niet meer. I'm done with it.Goed hoor, zoals je met die gremlins omgaat. Stuur er maar een paar hierheen. Ik zal ze roosteren in die kapotte stekkerdoos. Wat zal dat knetteren.@Anjo,'quote In die boom mag dan ook mijn dochter, ze kan mij wel weg kijken. Zo gezellig. unquote. Hartstikke gezellig In het begin vluchtte ik ook dikwijls mijn bed in. Daar was ik veilig en kon ik lekker wegmijmeren en dromen. Ondertussen kon ik dan ook uitrusten.Was het alleen maar typen waar ik mee bezig was. Nee, ik zat betalingen uit te zoeken. Gewoonlijk kan ik de draad vrij snel weer oppakken na een onderbreking door telefoon, maar vandaag: vergeet het maar. Wel 1 pluspunt te melden: ik heb geen een keer vergeten om een verse pad in de sensio te steken.@Safi,quotequote:--------------------------------------------------------------------------------Wat mij betreft krijgt je man de volgende 40 dagen sex met een eo-er. --------------------------------------------------------------------------------Anjo je hebt wel weer een lach op mijn gezicht gehaald. Gelukkig doet mijn man bijna altijd met me mee maar hij is minder fanatiek wat het stoppen betreft. unquoteAardig dubbelzinnig! :$ @Kate,@Rosan,Ga jij de internettherapie nog doen? Daar geven ze je veel handvatten voor als zich zulks voordoet.Zo, nu ga ik wat anders doen. Tot later!Nog 4 uur en er is weer een dag om. Dat is toch te overzien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Bedankt Anjo en Safi, eigenlijk zou ik hartstikke op mijn donder moeten krijgen van iedereen, de hele wereld, dat het weer zo is gegaan. Voelt wel goed om ergens je zonden op te kunnen biechten en je ook nog de kans krijgt om het opnieuw te proberen....Ik realiseer me dat we hier op het forum met allemaal kanjers te maken hebben! We hebben ons niet voor niets aangemeld, we tonen in ieder geval bereidheid om er wat aan te doen. Niets is zo makkelijk als alles naast je neer te leggen en "gewoon" doorgaan met verkeerde gewoonten. Er zijn er zat die er zo mee omgaan. Wel maken we ons hierdoor extra kwetsbaar, maar het voelt ook erg goed om de verhalen van lotgenoten te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Rosan...wat jij beschrijft is ons allemaal overkomen. Dat is de tweede fase...het besef dat je te vaak alcohol koopt en drinkt.Die komt na de ontkenning...de eerste fase...waarin je jezef nog voor de gek houd dat het wel mee valt...dat iedereeen toch drinktDe derde fase is proberen wel door de tweede fase heen te komen door op het moment dat je zin hebt aan alcohol druk wat anders te gaan doen, wandelen, schoonmaken, douchen, koken, een bekende bellen die van je probleem weet, hier op het forum schrijven.Proberen in de supermarkt jezelf te dwingen om niet meer de drankgang in te gaan. Heb je opeens wel een fles in de hand dan bij de kassa je mandje laten staan en weer opnieuw beginnen in een andere supermarkt.Het beste veel in 1 keer inkopen en een tijdje niet meer naar de supermarkt toegaan.Je bent hier nu aan het schrijven..je ziet waar je fout gaat...de weg is lang...maar je bent hem aan het bewandelen...en wij lopen met je mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Krijg ik dus tranen van in mijn ogen, als ik jouw berichtje van net lees, Safi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Corinne:D:D:D:$..HAHAHAHAHAHA!! Dat heb je goed gezien ik had het zelf niet eens door!!! hihihihi daar kan ik de gremlins wel mee verslaan...goeie humor!--------------------------------------------------------------------------------Wat mij betreft krijgt je man de volgende 40 dagen sex met een eo-er.--------------------------------------------------------------------------------Anjo je hebt wel weer een lach op mijn gezicht gehaald.Gelukkig doet mijn man bijna altijd met me mee maar hij is minder fanatiek wat het stoppen betreft.unquoteAardig dubbelzinnig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Huilen is ook goed Rosan...dat werkt bevrijdend!Maar ik loop naast je!Kate...no worries....ik heb gelukkig geen trek...mijn man zegt net dat die 2.5 % biertjes rare dingen zijn je voelt een roes en 10 minuten later is hij weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Corinne, er is nog steeds een aanname stop wat de internetbehandeling betreft. Ik voel me op dit moment nog te beschaamd om met mijn probleem naar de huisarts te gaan, daar moet ik naar toegroeien denk ik. Zelfs mijn man weet niet dat ik mijn drinkgedrag als een giga probleem zie, laat staan dat hij afweet van mijn deelname aan dit forum. Uiteraard krijg en kreeg ik regelmatig commentaar op mijn gedrink, het heeft er zelfs toe geleid dat ik stiekem ging drinken (lege fles wijn voor de helft vullen met limonadesiroop, kleine 0,25 cl flesjes in mijn bureau etc.), maar mijn man is ook gekke henkie weer niet en heeft/had dat natuurlijk door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Corinne, de dag zit er inderdaad bijna op. Goed gedaan! Rosan en anderen, er zijn veel manieren om je verder op weg te helpen. Kijk eens op het boekendraadje bij thema's of tips en adviezen met boeken over alcoholverslaving, vraag je af wat je echte wensen zijn, wat je wilt gaan doen. Iets van Yoga of lichaamsbeweging, een cursus of hobby, vrijwilligerswerk of juist meer vrije tijd, boeddhisme of de AA. Therapie als je problemen of het verleden wegdrinkt.Willen stoppen is meestal niet genoeg.Fijne avond,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 zo terug thuis en heb eerst iets te eten tussen mijn bijtertjes gestoken .was een leuke dag met de meiden , en ook nog eens een klant terug gezien van mijn zaakje in spanje safi momenteel trekt spanje niet aan mij , mogelijk omdat ik op dit ogenblik enorm van belgie geniet , maar als spanje weer aan mij trekt laat ik het jou weten oke rosan er zijn bij mij ook nog dagen dat ik drank jank heb , ik verdeel de dag dan in uurtjes dus gewoon een uurtje te drank laten en zo komt men ook aan dagen succes houtje hoe herkenbaar hoe jij je voelt ten opzichte van familie , ik heb idem mee gemaakt ik moest alles doen want mijn broers hadden er geen zin in , maar uiteraard is wat ik gedaan heb niet goed genoeg geweest spud sterkte met je poezen , katerke dat ik in juni laten inslapen heb was ook aan een oog blind de sukkel was amper drie jaar oud , vandaag weet ik dat ik hem uit zijn lijden verlost heb sterkte corinne ik ken het gebruik van f¡refusal niet weet dus de na werkingen niet zo luitjes nu eerst een potje koffie en platte rust ben kapot maar plezant kapot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 @Safi,'t Was anders je eigen humor @Rosan,Blijven aanmelden tot je er echt doorkomt. Laat je niet afschepen met de mededeling: vol.@Kate,Wij zijn allemaal goed.Oj, ja, ik ging wat anders doen, zit ik hier nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 @Pippi,@Blacky,Ga maar lekker rusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Misschien zouden we allemaal dit lied van Shirley basey op onszelf moeten betrekken en wat meer liefde naar onze nieuwe ik moeten gevenhttp://www.youtube.com/watch?v...KMEig&feature=relatedI'd like to run away from you ,but if you never found me I would dieI'd like to break the chains you put around me, but I know I never willYou stay away and all I do is wonder why the hell I wait for youBut when did common sense prevail for lovers when we know it never willImpossible to live with you, but I know, I could never live without youFor whatever you doI never, never, never want to be in love with anyone but youYou never treat me like you should, so what's the good of loving as I do?Although you always laugh at love, nothing else would be good enough for youImpossible to live with you, but I know, I could never live without youFor whatever you doI never, never, never want to be in love with anyone but youYou make me laugh, you make me cry, you make me live, you make me die, for youYou make me sing, you make me sad, you make me glad, you make me mad, for youI love you, hate you, love you, hate youBut I'll want you till the world stops turningFor whatever you doI never, never, never want to be in love with anyone but youI love you, hate you, love you, hate youBut I'll want you till the world stops turningFor whatever you doI never, never, never want to be in love with anyone but youI love you, hate you, love you, hate youBut I'll want you till the world stops turningFor whatever you doI never, never, never want to be in love with anyone but you Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Goeienavond luitjeskom dus net mn bed uitgerold, viel pas 4 uur in slaap:devil:Pippi, een verending is een veren-ding, zo'n plumeau, weet je..Was leuk gevonden An, KARMA, maar niet MArjo doet mee, maar ANjo, dus Anjo, Karinneke en Charlie...dus nog even verder verzinnen.Allen de dag overleefd?Spud, sterkte met je poezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Rosan,Ik heb het eerste jaar of zo mijn boodschappen consequent vóór 1600 uur 's middags gedaan. Tegenwoordig kan ik er wel tegen en sta ik om half 6 meewarig te kijken naar een pak wc-papier, een fles wijn en een fles sherry en een schuldige blik :$ van iemand aan de kassa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Nee Pippi..helaas gaat het typen nog steeds niet...copy-pasten daarentegen prima!Houtje dat had ik laatst voor me een vrouwtje die 3 pakken van die hele goedkope wijn had en drie biertjes en een zak witte bollen en kaas en ik zag haar thuis zitten..pak voor pak met af en toe een broodje kaas...echt ziellug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 6 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2008 Uit ervaring herken ik dit type koper ook direct! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden