Spring naar bijdragen

donderdag 7 februari


Sandra

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Weer donderdag. Vandaag is het mijn laatste werkdag van deze week. Gister had ik het behoorlijk moeilijk, maar gelukkig is de bui weer voorbij.
ik denk dat ik toch nog wat huiswerk moet doen. Want de gedachte aan alco kwam zo spontaan binnen en dat ik op een gegeven moment in mijn gedachten akkoord ging om later alco te halen, is wel gevaarlijk.
Zal in het weekend over nadenken. Voor nu verheug ik me op het feit dat het laatste werkdag is en ik straks van het weekend kan gaan genieten. Vandaag een paar moeilijke gesprekken op het werk. Maar ja, zonder alco gaat dat veel beter.

Allemaal een fijne dag.

Liefs,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen allemaal :rose: Geen gremlins hier maar zie die pluizebollen met valse grijns wel terug in de gezichten van hen die nog dagelijks alcoholische boodschappen doen en dat zijn er nogal wat. Wat valt me dat nu op zeg :(
Ben wel erg moe 's avonds, nu al de derde avond op rij. Te moe om te forummen zelfs maar verder geen lichamelijke klachten.
Vind het niet vreemd hoor; mijn lichaam wil natuurlijk herstellen..mag ik alleen maar blij om zijn.
Laat morgenvroeg wel even bloed prikken en ik ben begonnen met de Niercheck; 3 teststrookjes om de vijf dagen te gebruiken. Het eerste teststrookje gaf een licht verhoogde waarde aan eiwit.
Het wordt mooi weer vanaf morgen; lenteachtig tot 13 graden hier in het zuiden. Mijn vriendin is polsen of ze er wat voor voelt om in Limburg te gaan wandelen :)
De fotocollage ziet er leuk uit, die zit nu in een fotolijstje van 20x30..was leuk om te doen.

Sterkte mensen, die aan het stoeien zijn :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen

:D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun:

Het R.A.F team......(Rufus, Anna , Ferry voor de nieuwkomers) staan vandaag op 1 jaar en 6 maanden!!
Ik vind dit wel een rijtje slingers waard!
Proficiat met jullie doorzettingvermogen en het geloven in jullie eigen kracht!

:D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun::D:sun:B):sun:


Corinne ik zal wat vaker schrijven deze dagen zodat mijn ondertiteling je wat ondersteunen kan in deze dagen zonder R. Ik heb er zelf veel aan maar had ook al wel gedacht dat het jouw goed zal doen. Eigenwijze die ik ben.:P

Ik moet zo naar de dokter en daarna ga ik met mijn zus de stad in.

Iedereen hou vol!
Het is mij gisteren ook weer gelukt niet gedronken en niet geblowt....alles went!

Fijne dag allemaal!

Ik maak me zorgen om Vie, jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel goedemorgen allemaal zit nu fris en fruitig op mijn werk. ik ben verschrikkelijk moe! normaliter slaap ik niet meer dan vijf uur maar afgelopen week heb ik het gevoel of de hele dag wel kan slapen.
Nog andere halve dag dan is het weekend, waar ik het meeste tegen op zie

voor iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,

Waar een ADB forum al niet goed voor is; sinds gisteravond zijn de darmen weer wat rustiger :D
Wat vervelend Pip, goed dat je even hebt gebeld, kon je broer er de humor van in zien?
Safi, heel veel sterkte bij de dokter! Ik had Vie gisteren ook al gemist. Het zal wel een hele zware behandeling zijn, waar ze al haar krachten voor nodig heeft. Vie :present: heel veel sterkte meid!
Hier ook al de eerste opvoedkundige blunder gemaakt, niet ernstig, maar zet me wel aan het nadenken over mijn nieuwe ik. Moet nog leren veel dingen overboord te gooien, om het mezelf wat makkelijker te maken... Heb een beetje de neiging om overal in te blijven hangen.. moet niet hè. Stilstand...Juist!
Maar hé, de zon schijnt, het lijkt potdorie wel lente!
Tijd voor aktie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik dacht dat je niet meer overdag wilde slapen?
Als je nu niet naar bed gaat ben je vanavond lekker tegen negenen moe en doorbreek je dat rot ritme waar jij in zit.

Spud succes met solliciteren

Har, ik heb wel een bakkie Bambuvoor je?

Tasseke...dit weekend aan de voorjaarsschoonmaak, wel een beetje vroeg maar so what...hihihi
Of ander het heel weekend vol plannen met aktiviteiten buiten de drankgang van de winkel en de kroeg om!
Succes!

Zo nu naar de dokter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb,ers,
hi hi safi schrijft "alles went " en ik denk aan de titel van een boek " alles went behalve een vent "
goed van jou safi no blow no boossie chapeau :present:
tapas mijn mening mag je u niet zo blind staren op het feit dat het vandaag donderdag is , kan trigger zijn .
aan het raf team van harte met jullie 18 maanden :present:
pippi ik ben 100 % belgisch product ;)
iedereen die het moeilijk heeft kom hier schrijven er is wel altijd iemand die de kar trekt
marjo hoe is het vandaag met de buikloop ??
ik ben met een fijn gevoel op gestaan , hier aan zee een prachtige blauwe hemel , het zonneke schijn zelf
straks wandeling en tegen de avond naar huis hondje weg doen zodanig dat ik morgen de vrijheid heb om naar een vergadering te gaan
wens jullie een fijne dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, het is gewoon dat weekend gevoel en mijn rare gewoonte om de laatste werkdag 2x zoveel te willen doen.... maar gelukkig mag ik vanavond om half 9 weer meedoen aan de chat, als ie dit keer werkt tenminste. Kijk, en dat is al genoeg afleiding. Daarna is de trek zeker over!

Tuurlijk is het een achterdeurtje wat ik openzet voor vrijdag. Toch ga ik nu nog niet beslissen wat ik ga doen, dat doe ik vrijdag pas. Ik geef mezelf de ruimte om een keus te hebben. Dat heb ik gewoon nodig.

Okee, ik ga aan het werk, tot vanavond maar weer,

enne....

... we houden het weer droog vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi, juist het idee tot voorjaarschoonmaak drijft mij tot het cafe!!
oke ik ga de confrontatie aan.

wat betreft de cursus, er bestaat ook een thuiscursus, verf je haar koop nieuwe kleren en lees het boek "zoek de heks in je zelf"
Ben je ieder geval een dagje en avond bezig zonder dat je aan een borrel denkt en je voelt je weer zekerder omdat je jezelf heb verwend.

aanrader!!, ik verander dus wekelijks van haarkleur

tas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, afspraak is gemaakt. meteen maar een dubbel consult geboekt, kan ik eens een lijstje opstellen met vage klachten...
Vandaag met mezelf afgesproken, er een rustig dagje van te maken, en niet altijd te denken, te moeten. Dáár word je pas moe van! De zon schijnt, het hondje moet nog uit. Eerst maar eens van het mooie weer genieten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even blacky mijmering
ik ben met het hondje gaan wandelen , loop ik daar buiten en begin ineens te huilen , maar het zijn tranen van mij goed te voelen , ik zie de bomen , ik zie de zon en ik geniet zonder de roes van vroeger
ik heb al huilend mijn partner op gebeld en gezegt wat ben ik toch veel verloren door mijn drinken
hoop dat jullie mij hier aan herinneren de volgende keer dat ik het moeilijk heb , en dat er ng moeilijke momenten komen dat weet en besef ik want ik ben een alcoholist .
zo nu jump ik den douche in en nadien naar een dorpje in de buurt
tapes ik schreef dat aan jou ivm trigger omdat ik mijn eigen terug zie , ik keek altijd uit naar de vrijdag want ik had toch in de week niet gedronken , dus wat was er fout aan de weekends drinken , nu vandaag weet ik dat het voor mij niets is want de weekends zetten de sluizen open om opnieuw te beginnen
douche roept ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieverds!

Hier gaat alles naar wens, nou ja, bijna dan.
Gisteren de klus uit de pot niet kunnen doen, dus eigenlijk moet ik er vandaag 2 doen...of niet, nou ja, de reden waarom ik de klus niet kon doen was wel een nobele..2 vriendinnen in nood geholpen.
Ik voelde mij aan het eind van de dag dus tevreden, en dat is toch wel het belangrijkste!

Spud...wat is schoontje? Een nieuwe voor het forumtaal-draadje?
Suc6 met je sollicitatie!

Pipi, een loveletter naar je broer? Lijkt me pijnlijk :$
Ik heb ook zo'n hekel aan slappe handjes, bleeeeh...ben altijd bang dat ik ze breek.

RAFteam: Geweldig!!!!:musicnote:

Safi, sterkte met de beitjes;) en wat een topprestatie gisteren! Alles went, behalve een vent die de goden verzoekt?

Tasseke, vermoeidheid kan heel lang aanhouden, ik ben nu ruim 1 maand en 2 weken ADB, en ben nog steeds heel erg moe, al is het niet elke dag meer. Laat de heks in jezelf een energiedrankje brouwen!

Marjo, niet de ramen doen vandaag:P

Har, Loesje is ook 1 van mijn favo's. Was je ontbijt lekker, ik moet zo ook nog aan de bak.

Sammy, sterkte vandaag:present:

Tapas, chat ze vanavond, idd beter dan stappen!

Vietje...Gaat het wel goed???:present:


Okeeee, ik ga ontbijten, dan een zieke vriendin bezoeken, en daarna pas aan de klus van vandaag beginnen! Heb er totaaaal geen zin in maar wat moet, dat moet.

Heb en hou 't goed en zo droog als je wilt, ik drink niet vandaag!

:heart: C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal, Orleando is terug van weggeweest! Letterlijk, want mijn man had ons een weekendje weggeboekt. Kids heel de dag zwemmen of spelen in de ballenbak; ik geniet als zij ook plezier hebben. Goed boek mee, 's avonds openhaardje aan en genieten van elkaar...HHHMMM..!
Mijn man heeft zelfs een paar biertjes gedronken en ik vond het niet erg! Hij wilde eerst niks kopen, want dat was niet leuk voor mij. Maar ik heb hem gezegd, dat ik het niet erg vond. En dat was ook zo. Goh, wat voelde dat goed. Ik voelde me sterk. Ik heb niks gedronken en ik wilde het ook niet eens. Heerlijk weekend dus, voor ons allemaal. Maandag waren we weer thuis en binnen een uur weer een woordewisseling om niks. Weg vrolijk sfeertje. Maar...ik greep niet naar de fles!Wat was ik trots op mezelf.
Gisteren even naar de supermakrt om een paar dingetjes te halen en ik ben weer door de mand gevallen. Bier gekocht en dat moest thuis natuurlijk direkt op. Sukkel, mislukkeling en weet ik veel...Ik had niet eens zin in het spul. Waarom koop je het dan, vraag je je af. Dat weet ik dus niet. Gelijk een mailtje naar de begeleider gestuurd en een bemoedigend antwoord gekregen. Dat deed wel goed. Ik heb mezlef het doel gesteld te stoppen en dat wil ik nog steeds. Leg ik de lat te hoog voor mezelf? Maar ik moet wel stoppen, anders gaat mijn gezondheid nog verder achteruit. En straks pakken ze me mijn kinderen af of laten me opnemen of weet ik veel. En dat wil ik niet. Ik wil gewoon mezelf weer zijn. Niet afhankelijk van die troep. En dat er iemand naast me zit, die wel drinkt, dat maakt me echt niet uit. Dat zet mij niet aan tot drinken. Maar waarom gaat het dan steeds mis? Ik wil niet eens drinken, maar doe het toch...verdorie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando,

misschien gaat het beter als je de positieve dingen voorop stelt. je hebt een heerlijk weekend gehad, een woordewisseling zonder dat je naar de fles grijpt. en geen probleem dat je man drinkt. laat je niet leiden tot het negatieve ook al lijkt dat makkelijker.
wees trots op wat je bereikt hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bezig aan een inhaalslag om de berichtjes van afgelopen weekend te lezen; niet te doen dus. Moet zo naar school om onze middelste op te halen. Kwam wel het bericht van Flower tegen, waarin ze zichzelf voorstelt en haar verhaal komt angstig overeen met dat van mij. Ik drink nog niet zo lang te veel, maar wel te veel. Ik wist de volgende ochtend ook vaak niet meer hoe de avond ervoor was verlopen. Moest ik 's morgens op weg naar school aan mijn kinderen vragen...erg.Minderen kan ik ook niet, ik moet van mezelf stoppen. En soms lukt het me ook om dit streven vol te houden. Maar dan ga ik weer de fout in en baal ik enorm van mezelf. Tasseke, je hebt gelijk door te schrijven, dat ik juist naar de positieve dingen moet kijken. Dat zeggen ze bij ADB ook al. Ik heb mezlef hier aangemeld, ik volg de behandeling en sta er helemaal achter. Want anders drink ik mezelf nog kapot.Mijn man weet het uiteraard, maar mijn zus, vader en schoonfamilie helaas ook. Maar niemand praat erover, dus die steun mis ik. Mijn man wil mij wel helpen, maar heeft heel veel moeite zich te uiten. Laatst zei hij ineens wat hem allemaal dwarszit en hoeveel zorgen hij zich maakt. Dat heeft mijn ogen wel geopend! We hebben een goed huisarts en daar mag ik altijd tegenaankletsen, zoals hij dat noemt. En dat doe ik dus ook en dat voelt goed. Ik heb ook veel aan dit forum, iets wat ik eigenlijk niet had verwacht. Maar we zitten uiteindelijk allemaal in hetzelfde schuitje, dus als ik hier wat kwijt wil, dan weten de lezers wel hoe het voelt.
Nou, ik zal even naar school fietsen en dan meld ik me vanmiddag wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...