Spring naar bijdragen

helpende gedachten


albertina

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen,

Vroeg uit de veren en het draadje van gisteren gelezen.
Wat een mooi verhaal Marjo,over het pad des levens.......
Ook ik loop graag met jullie mee, en ben heel blij dat ik jullie gevonden heb, mijn virtuele vrienden!!
Zo realiseer ik mij dat ik hier op het Forum toch wel heel veel helpende gedachten ontvang.
Zoveel herkenning in wat er gisteren weer geschreven is.

Vandaag doe ik weer mee, ik drink niet vandaag, jullie ook niet?

Allemaal een hele fijn dag, en geniet van de :rose:.

Liefs Tina:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Tina,

Ook goedemorgen.
Ik geloof niet dat er al veel online zijn.
Vandaag doe ik met jullie mee.
In ieder geval met het niet drinken dan.

Ik ga nu beginnen met de online cursus.
Heb er zin in, want het is weer een stap de goede kant op.

Groetjes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,

Jij ook een goedemorgen.
Nee iedereen ligt nog lekker te slapen, gelijk hebben ze.
Goed dat je weer meedoet vandaag, en sux6 met de cursus.
Ik ben sinds twee weken gestart met de cursus, het vraagt wat tijd,
maar ik krijg er veel nieuwe inzichten door.
Hopelijk levert het jou ook wat op, het is de moeite waard.

Jij ook een fijne dag,

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina,

Heb even je berichten van de laatste tijd gelezen.
10 Jaar droog, wat een geweldige prestatie !!!
En wat goed dat je nu weer de draad hebt opgepakt.
Moet niet makkelijk geweest zijn.
Ga je nu voor 20 jaar droog ?
Ik wens je veel succes en een fijne dag.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb,ers
albertina is het een leuke dag geweest gisteren met je zus en haar partner ??
gisteren was hier rustig lag op tijd in mijn bed het feit dat ik geen siestas hou hier aan zee begint zich te wreken
wel slechte matras want weer opgestaan met pijn aan mijn nek en tussen de schouders :-((
zo nu eerst verder wakker worden en mogelijk straks een tot sluis peukjes halen
maaker allemaal een fijne dag van ach ja en ik ................ ik laat de eerste staan zeker weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, Blacky, is je partner al gearriveerd? Visje, fijn dat je er weer voor gaat! Tina ook al zo lekker vroeg op! Rob, alles goed?
Ik ga even de beestenboel hier uitlaten en dan douchen en dan lekker naar het strand... honden laten rennen, bakkie doen!

Safi goed dat het je gelukt is gisteren, hoe beviel het observeren? Je ziet dingen die je normaal niet ziet als je zelf meedrinkt he!

tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge luitjes :rose: Nog even het staartje van het draadje van gister doorgelezen..wat een gezellig gekeuvel tot in de late uurtjes zeg :D
Voel me hier echt thuis wil ik zeggen. We zijn hier toch allemaal een beetje familie/lotgenoten van elkaar, nietwaar?
Zusters en broeders, Har gaat zijn ramen wassen want de zon wil ongefilterd binnenkomen en daarvoor zal ik de nicotineaanslag vermengt met alcoholwaas met amonia te lijf moeten gaan. Heb d'r zin aan want die waas wil ik niet meer voor mijn ogen zien :P
Een fijne dag allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

albertina , ja partner ( vrouw) is sinds gisteren hier beetje onwennig ;)
voelde beetje aan als 14 jaar geleden
karinneke ik heb ook iets met de zee , was in spanje ook al zo , zit er over na te denken misschien een piep klein caravanekke te kopen om de weekends door te brengen
mijn beste vergaderingen zijn hier aan zee dus zou ik graag iedere vrijdag afkomen maar ontzie mij de terug reis na de vergadering
hoe voel je u vandaag karinneke ??
zo nu douchen en naar holanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

@Har, moet nu wel wennen aan je icoon nu ik een gezicht erbij heb
;)
Ik krijg vandaag mijn beste vriend op de koffie misschien dat we er een cabrio ritje aan vast plakken. Lekker hoor! Kacheltje aan, muziekje erbij en maar gassen en kijken waar je terecht komt.
:D

Ja, ik vind die iconen maar niets, zou veel liever een avatar naar eigen keuze plaatsen maar verder niets dan lof over dit forum. Veel plezier met je beste vriend, let the sun shine in :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zo weer terug van weggeweest. Operatie is goed gelukt via de scoop. Alles was goedaardig.
Heb wel een fikse nabloeding gehad in de buikspier.Omdat ik net iets las over Marjo, heb ik dat even nagelezen. Een prachtig herkenbaar verhaal. De rest laat ik ongelezen. Allen een fijne droge dag toegewenst.
Het zonnetje schijnt al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen,

Alles wel hier, mijn bezoek, weerhield mij er van op het forum te zijn. De drank is uit beeld gebleven.
Anna doet jullie ook de groeten! De lente is in het land, wat kan een mens meer wensen.

Forumgenoten een fijne dag en houdt het doel voor ogen. Laat jullie niet triggeren, drank is de uitweg niet.
Het lost niets, maar dan ook niets op!!!
Groet Anna en Soothe. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

ja tina, ook ik doe weer mee vandaag. gisteren een heerlijke dag gehad, tja spud inderdaad een grote schoonmaak, verse bloemen op tafel en de gehele middag in de tuin met een boek gezeten. Had gister echt het gevoel van huize weltevree. ondanks alle ellende voelde ik me harstikke gelukkig. echter dat ik vanochtend wakker werd was dat met een hevig angstgevoel. ik lag maar te dromen dat ik weer eens een bord voor mijn kop had, je kan je wel begraven in het geluksgevoelmaar daar ruim je de ellende niet mee op. maar goed ik heb maar bedacht dat elke dag zo gelukkig weer een dag zonder drank is en elke dag weer een overwinning.

Voor iedereen die het gisteren, en de dagen daarvoor, moelijk hadden/ hebben een dikke knuffel van mij.
vaak lijkt het makkelijker om jezelf te begraven in ellende en de borrel uiteindelijk de schuld te geven maar uiteindelijk is het makkelijker (hoe moeilijk het ook voelt) om je problemen een gezicht te geven en daadwerkelijk er iets aan te doen.

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ben gisteravond een beetje ver doorgedraafd geloof ik. Met tintelende ledematen en een woest hoofd gaan slapen. Zoals voorspeld met hoofdpijn wakker. Maar het humeur is goed. Kijk, het is lente!

Jakkie, lijkt me niet nix Sammy. En dan ook nog een dag langer moeten blijven! helemaal niet leuk. Goed dat je tijd kan nemen om te herstellen. Rustig aan.

Visje, zet hem op. Je bent het waard eens écht rust te krijgen, ipv de neprust die de drank je bezorgd!

Karinneke, goed dat je het hebt weggegooid. Doe maar even van rust...

Spudje, je hebt engelengeduld. Mooi man! Cabrioose!

Geniet van het mooie weer vandaag, ik ga maar eens alleen op pad denk ik. Ben bang dat ik een beetje zwaar op de maag lig, vandaag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds, wederom een hele goeie zonnige morgen (kan nog net)!

Ik ben al een tijdje op, vanaf 8 uur, heb eerst mijn tactus huiswerk gedaan, dan nog wat andere internet dingetjes, ontbeten,(mijn maag-darmklachten van gisteren zijn gelukkig voorbij :D ) en het draadje van gisteren/vannacht gelezen. Nachtbrakers!

Marjo,hoe is het, sjagerijnig? ;)
Mooi verhaal had je gisteren, mooie metafoor, het ravijn. En ik snap wat je bedoelt wat dat loslaten betreft, volgens mij is dat de kern van alles.
En wat je zei: "een gedachte die de gedachte stopt voor ie aan de oppervlakte komt, een nieuw onderbewustzijn.." DIE vind ik zó mooi!!! Echt een nadenkertje, die hou ik vast.
Je kunt dingen zo mooi neerschrijven :)

Tapas, Have fun with the dogs on the beach! Ik zou eigenlijk ook wel weer eens naar het strand willen, is veeeels te lang geleden.

Har, wat je gisteren zei over alco's die in feite oersterk zijn, maar hun energie de verkeerde kant oprichten....daar kan ik mij volledig in vinden. Ik schreef iets soortgelijks bij wie is wie: We gebruiken onze kracht destructief, moeten die kracht transformeren in een helende.

Corinne, je eerste gremlin zónder Refusal (al werkt die nog wel)..Je hebt juist gehandeld, chapeau! :present:

Karinneke, goed dat je je hebt aangemeld, succes! Is je hoofdpijn al weg? Geniet van het zonnetje vandaag! Goed dat je gisteren die troep weggemieterd hebt!

Trees, de aandelen van Jamin zijn weer gestegen. Ben je niet nog steeds misselijk?

Safi, mooie ervaring heb je gehad gisteren, weer een stapje verder. Was je pizza lekker?

Tina, was het gezellig gisteren met je zus en haar vriendin? Dronken zij jww en hoe vond jij dat...

Rob, succes met de cursus. Ik hoop dat jij er net zoveel uit kunt halen als ik , en velen met mij.

Visje, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hou vol!

Blacky, blijf je nog lang bij de zee??

Spud, je geduld werd beloond! Moet super voelen..Poets ze he! Veel plezier met je beste vriend en de autorit.

Har, zijn je ramen weer mooi schoon? Ook ik moet daarmee aan de slag, en vind het ook niet zo erg om te doen, uiteindelijk.

Sammy, blij voor jou dat die operatie goed gelukt is, en dat het goedaardig was. Moet een héle opluchting voor je zijn. Rustig aan nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, vergeet ik nog te melden: Vandaag drink ik lekker weer NIET!

Gisteren bezoek gekregen van zo'n 12koppig groenbruingrijsgeel monster met langeslingerendenaar mij grijpendetentakels...

Toen mijn meisje me vertelde dat ze die avond wilde slapen bij een vriendinnetje, bekroop mij de gedachte
" zal ik jww halen en lekker op de bank onderuit ontspannen (lees: zuipen)?" Het water liep mij in de mond.
Het hád gekund, want ik gebruik de refusal (in samenspraak met huisarts) alleen nog maar 'voor zo nodig'..
Ik heb mijn slagersmes, nog stammend uit de tijd dat ik een eetcafé had, uit de la gegrist, en heb die griezel in kleine mootjes gehakt en aan de katten gevoerd. Als de donder een refusalletje naar binnen gemieterd dus!

Mijn opluchting was groot, want nu hoefde ik er niet meer aan te denken. Problem solved.

Ik ben nog niet zo lang onderweg maar het blijft gevaarlijk. Ik moet hier nog maar een tijdje rondhangen, om mijn focus vast te blijven houden en al die mooie en goeie tips en verhalen goed tot mij door te laten dringen, want ik ben veel te snel geneigd om op de automatische piloot te gaan.
Niet te verwerken, maar verstoppen. Om dan toch weer eens een keer keihard onderuit te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...