Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Mooi Spud, dat je weer aan de slag bent. Wil je even mijn PB lezen? Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Tina, oow..das waar ook, ze zitten alleen maar in Brabant. Bij deze dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Orleando, als je stopt met drinken dan zijn de emoties eerst alleen maar heftiger, die heb je zo lang opgespaard, maar nu ik bijna 8 maanden Alcohol de baas ben merk ik dat ze niet meer op de voorgrond staan maar steeds meer deel worden van mij.... jeetje, 8 maanden, hoe is het mogelijk! en dat alles door maar gewoon per dag te beslissen om niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 op een dag als deze, waar op ik voor school gewerkt heb, in het bos gelopen heb, geklust heb, gekookt heb, gesocialized heb, kortom zo'n beetje alles wat ik maar zou willen, is het nog lastig om mezelf niet te willen belonen met een wijntje (of fles) maar het gaat wel lukken. is er een tijd wanneer het makkelijker word om niet meer de hele dag in alcohol te denken????en voor de mensen die nog moeten eten: eet smakelijk, voor de anderen: goede bekomst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 zo hier ben ik weerweer heerlijke dag op mijn eentje gehad ook al eentje ?? hondje was mee heerlijke duinen en strand wandeling en als een gek stond ik met de zee te praten ook al was het meer met mijn ouders dat ik aan het praten was maar dit ging heel vredevol nu ga ik mij eventjes neervleien en nagenieten van de heerlijke rust die ik momenteel mag ervaren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 @Orleando,@Har,Ach, die arme mannen toch. Er zijn hier wel mensen die Novadic kennen, maar weet niet wie dat ook al weer zijn.@Floortje,@Spud,Je leert iig e.e.a. over jezelf.Leuke miauw miauw.@Tapas,@Dory,De tijd dat je niet de hele dag aan alcohol denkt, komt sneller dan je denkt.Ik denk hier wel erg veel aan denken. Moet ik eens over nadenken. @Blacky,Ben er even van tussen: dutten en dan naar yoga.Tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Blacky,Ik ben ook graag op mijn eentje, soms vraag ik me wel eens af of dat wel goed is, als ik twee of drie afspraken in de week heb dan vind ik het welletjes en ben dan graagop mezelf.Terwijl al mijn vriendinnen en kennisen super druk aan het socializenzijn en mij vaak een saaie muts:angry: noemen.Ik kan het niet helpen maar ik heb gewoon geen zin om altijd maar onder de mensen te zijn, ik vind het prettig zo nu en dan alleenTina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sterk Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Backy en Albertina,Wat is er mis met graag alleen zijn, en 2 a 3 afspraken in de week is toch zat? Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, kaarsjes aan, beetje rommelen in huis, achter de computer, volgens mij is dat alleen maar een teken dat je goed met jezelf kan opschieten, tenzij je het doet omdat je verlegen of mensenschuw bent ofzo, in dat geval is het niet gezond,maar dat is toch neit het geval of wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi Sterk,Mensenschuw? Nou nee hoor in tegendeel, maar soms ben ik ze gewoon een beetje zat.Dan moeten ze mij gewoon lekker op me zelf laten, helaas is daar niet altijd begrip voor.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 dat van dat alleen willen zijn herken ik wel. precies zoals sterk zegt: kaarsjes aan, beetje aanrommelen. ik kan daar ook ontzettend van genieten. heb net vensterbank en een tafeltje knalroze geschilderd, en dat is zometeen droog, dan kan ik dat weer heerlijk inrichten enzo. ik heb ook echt mijn kamer nodig, om me terug te kunnen trekken en om volledig mezelf te kunnen zijn. heel therapeutisch dat cocoonen!en dit zomaar meetypen is ook erg lekker! morgen weer een afspraak bij de verslavingszorg, en in maart begin ik met leefstijltraining, iemand daar ervaring mee? ik hoor het graag.nou tot later, liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sterk Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Dory,leefstijltraining, klinkt interessant, maar wat betekent het inhoudelijk?Tina ik begrijp wat je bedoelt, mensen vinden dat vreemd en denken dat je boos op ze bent en gaan dan juist aan je kop zeuren. Maar als mensen dit gevoel van 'terugtrekken' niet kennen kan je ook niet verwachten dat ze zich daarin kunnen verplaatsen. Maar moe word je er wel van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 hoi sterk , ik zou mijn eigen niet bepaald mensenschuw noemen , beetje verlegen dat soms wel als ik iemand niet goed ken .sinds de dood van mijn ma ben ik enorm wantrouwig , mogelijk omdat ik mij door haar daad in de steek gelaten voel .hier aan zee is het besef ineens gekomen dat ik best op mijn eentje voor mijn eigen kan zorgen en dit gevoel had ik thuis niet , wat niet wil zeggen dat ik mijn partner niet mis .ik heb graag dat een maatje eens komt maar zo een dag voor mijn eigen daar geniet in ook wel van thuis waar ik woon komt er nooit iemand op bezoek , eigenlijk ook geen behoefte aan partner belde juist dat het thuis ruikt naar kattenpis en ze vondt de plaats niet , tijdens het verversen van de kattenbakken zag ze ineens dat yang in het hokje van de landschildpadden zat en tussen de droge boom bladeren aan het plassen was bweukes gezegt dat ze die bladeren moet verwijderen want dit kan niet goed zijn voor de landschilpadden ;-((volgende week moet ik voor het eerst in mijn leven op controle bij de ziekenfonds arts weet iemand wat er daar gaat gebeuren ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Blacky,Wat is een ziekenfondsarts, heeft het met je uitkering te maken?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Spud: je hebt een onweerstaanbaar gevoel voor humor!!! en hoezo ben je nu hyper?Tapas: ja 8 maanden is echt lang hoor: je gaat erg goed, het is haast al een nieuwe levenshouding. Ik merk nu toch wel dat er wat rust komt. Ik loop nu tegen die 6 weken aan. Deze week weer een nieuwe uitdaging, maar ik weet nu dus dat ik me moet wapenen en een tegen offensief moet plannen :$Dory: je 'belonen' met een wijntje? STRAFFEN bedoel je. Want het blijft niet bij een wijntje. Je giet teveel van dat vergif in je lijf en je straft al je lichaamscellen. Ze kreunen en steunen en vragen zichzelf af WAARAAN ze DIT verdient hebben. Dus weet je een betere beloning voor jezelf????En ja, per dag neemt de gedachten ervan af, als je er maar vanaf blijft. Elke dag gaat het beter Dorien. Straks maak je het mee dat je er zomaar een hele dag niet mee bezig bent!Blacky: ik kan er niks aan doen hoor, maar vaak ben ik toch stikjaloers op je: zee, duinen, strand..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sterk Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Klinkt als een arbo arts.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 he An,Hoe gaat het met je?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 albertina , ik weet niet wat een ziekenfonds arts is , weet wel dat ik allerlei medische zaken mee moet nemen mogelijk is het in nederland een arbo arts an niet jaloers zijn voor mij zit het er ook bijna op zijn hier mensen die cadzand kennen en loont het de moite op er eens heen te gaan ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi Blacky,Ik heb zelf nooit met een arbo arts te maken gehad, maar dat is in Nederlandeen arts die bepaald of je recht hebt op een uitkering als je arbeids ongeschikt bent.Wat er verder gebeurd kan ik je niet vertellen, misschien iemand anders die hetwel zelf heeft meegemaakt.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Ha Tina: ja hoe gaat het. Ik heb het idee dat het gehele lamlendige, het super super de super luiigheid iets je pietsje afneemt. Maar oh hemel wat ben ik LUI. Vanmiddag was ik bij de kapper en ik voelde zowaar even echt ontspannen, die massage, geweldig. Ook zie ik er zoveel beter uit. Toch dingen die me blij zouden moeten maken, want ik ben een super ijdeltuit. Maar ook dat laat me vooralsnog behoorlijk koud, lui. Super lui zijn, dat is wat ik wil. Met mijn laptoppie op mijn schoot tv kijken, koffie drinken en de koektrommel leegeten. Nu proberen zo lang mogelijk op te blijven zitten, want het liefst kruip ik nu alweer onder de wol.Nou Tina: dat was ff een lang verhaal helemaal over mij. En jij Tina, je gips mag er nu toch wel bijna van af en je griep is volgens mij toch ook al een beetje over???? Volgens mij heb jij het ook wel moeilijk met al dat niet drinken gedoe? Nou ja gelukkig hebben we het forum en kunnen we tenminste eens luchten en zuchten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 An,Je mag af en toe ook wel eens lui zijn, als ik jou zo lees ben je jaren en jaren druk geweest en heb je veel dingen tegen je zin in gedaan.Dat kost bergen energie An ik vind het niet zo raar dat je moe bent, en als het kan moet je maar eens heel goed voor jezelf zorgen ipv altijd voor een ander.Nee mijn gisps moet nog anderhalve week bijven zitten, totaal moet ik 5 weken gips.Maar het ergste heb ik gehad(hoop ik).Nu heb ik weer keelonsteking maar heb AB gekregen, dus morgen moet het beter gaan, enik kan je zeggen ik ben ook liever lui dan moe momenteelHet niet drinken valt mij reuze mee :ohad ik zelf ook niet verwacht, alhoewel de vorige keer ging het mij qua gremlins ook redelijk af, weinig of geen last.Daarom ga ik ook nooit meer denken dat ik sociaal kan drinken want de 1e wordt mij meteennoodlottig en daar bedank ik voor.Wel last van herinneringen enz enz, ik schrijf veel in mijn dagboek, dat vind ik altijd wel helpen.Liefs en een :present:om je op te fleuren.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 ik voel mij echt ......en dit heeft enkel te maken met die arbo arts , ik heb toch niet gevraagd om thuis te zitten in ziektewet ??ik heb toch ook niet gevraagd om de gevolgen te moeten dragen van de daad van mijn ma , er scheelt niets aan mij ik bedoel hiermee lichamelijk , geestelijk denk ik dat het een ander probleem is want ik kan zo vlug in een gat zitten als er iets van raar nieuws op mij af komt .zolang mijn padje vlak is heb ik weinig problemen maar owee als een een kei of steentje ligt boenk dan heb ik zin om op mijn bek te vallen ( drinken )kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen moed om te veranderen wat ik kan veranderen en dat is dus nu weten dat ik niet kan drinken ik ga niet drinken ik ga niet drinken no voy a beber Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Nee Blacky, natuurlijk heb je daar niet om gevraagd, ik zou me ook niet zo druk maken daarheb je nu niets aan, en aan drinken al helemaal niet .Dus dat ga je natuurlijk zeker niet doen, zeker die 2 en een 1/2 jaar zo maar weggooien, je zou razend op jezelf zijn, maar dat weet je zelf ook wel:).En ik ben geen arts maar ik denk dat jij alle recht heb om ziek te zijn hoor, laat dat nu maar even op z'n beloop dat is pas volgende week, die arts.Alleen vandaag, weet je wel?Liefs en een dikke kus voor jou,Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goeienavond,Hier alles goed. Stilletjes aan beginnen de droge weken zich aaneen te rijgen en dat gaat zonder al te veel problemen of trek. Ik lees niet alles hier maar wel elke dag wat stukjes. Ik schrok vandaag even van sommige details die zomaar op tafel werden gelegd. Daar heb ik wat moeite mee af en toe, maar ik zou ook niet de waarheid die mensen kwijt willen tegen willen houden.Wat een beschadigingen hebben mensen vaak opgelopen. Ik wens iedereen toe dat de beschadigingen mogen helen en dat je jezelf een kans geeft door goed voor jezelf te zorgen en aandacht te geven aan dat wat nog niet verwerkt is. Ik heb het Big Book van de AA besteld en het maandblad via de AA-site. Weet iemand hoe lang het duurt voor je dat thuis gestuurd krijgt?Ondertussen ben ik begonnen met het lezen van de engelse versie die je op de internationale site kunt downloaden. Fris ik mijn engels ook weer eens op Ik wil er wel wat meer aan doen om nuchter te blijven zonder meteen naar een groep toe te gaan.Wie weet wat ik er nog aan heb.Har, bedankt dat je je droom/ervaring vanmorgen met ons deelde. Daar word een mens toch stil van.Iedereen liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Iemand vroeg wat een leefstijltraining is. Eigenlijk is dat hetzelfde als de internettherapie van Tactus alleen dan in de reguliere zorg en dan doe je de opdrachten samen met een hulpverlener. Je gaat stap voor stap naar je alcoholgebruik kijken, voor en nadelen, gedachten, gedrag dat erbij hoort en zo onderzoek je het hoe en waarom van je drinken, verder stel je doelen over hoe je ermee om zou willen gaan en ga je aan de slag met vervangend gedrag. Ik heb de leefstijltraining bij de verslavingszorg zelf niet afgemaakt omdat het niet klikte met die hulpverlener en vond het zo prettig aan Tactus dat je het daar zelf kan doen online en dan feedback schriftelijk krijgt. Ik heb ook ooit leefstijltraining gedaan voor eetgedrag met een groep, het is gewoon goed om er eens bewust naar te kijken en proberen je gedrag te veranderen, dan veranderen je gedachten vaak ook mee of andersom hihihiTjonge wat ben ik moe, hoofdpijn is ondertussen gezakt gelukkig, maar nu zijn mijn darmen verschrikkelijk aan het sputteren, blij dat ik alleen thuis ben .. ja daar geniet ik heel erg van, van alleen zijn. Ik werk 16 uur en dan zie ik genoeg mensen om me heen en verder zie ik elke dag met hond uitlaten wel wat mensen en dat is voor mij echt voldoende. De rest geniet ik van het alleen zijn en laad ik in die tijd weer op voor de volgende ontmoetingen... maar daar is toch niks mis mee? de een houd erg van gezelschap en de ander houd van de stilte.. ik ben van de laatste categorie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Tina: gelukkig heb je weinig last van die gremlins: dat is al enorme winst. Nu is het een kwestie van de eerste laten staan. Met die AB zal het morgen wel beter gaan met je keel en dan aftellen. Ik ben trouwens niet moe, maar gewoon lui. Tegelijkertijd moet je weten dat ik wel heel veel doe op een dag. Nu ben ik tussendoor ook heel de tijd bezig. Maar het is het constant oppakken, je snapt het wel.Blacky: ben duidelijk naar die ARBO arts. Die is er om je helpen en weer gezond te krijgen. Zolang jij kan aangeven dat het niet goed gaat kan je gewoon niet werken. Noteer voordat je naar de arts gaat je 'slechtse momenten, dagen' en vertel hem dat je dus zo in elkaar zit. Ga je zelf niet groot houden bij die arts want dan denkt hij dat het wel mee valt. Sterkte en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden