Spring naar bijdragen

vrijdag 22 februari 2008

patatje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floor dat is zeer herkenbaar voor mij. In mijn drink tijd kan ik inderdaad al bij het opstaan denken, ff doorzetten , als ik straks mijn bier of wijn maar heb. Dat is dan een soort structuur, een soort level dat je lichaam en geest nodig heeft om te kunnen functioneren.
De kunst is om dat te doorbreken.
Dat kan alleen als je een tijdje stopt, dus echt helemaal stopt met drinken.
Je lichaam en geest moeten eerst ontgiften.
Er zullen ontwenningsverschijnselen zijn gedurende een paar dagen.
Tijdens deze dagen is het een kwestie van ... je doel voor ogen houden en er echt voor gaan.

Dan kan je vervelende klussen, zoals een trap schilderen, belonen met heel iets anders.
Nu denk je misschien dat alleen de drank je blij maakt, dat zal ook wel zo zijn, maar je moet toch gaan leren om alternatieven te zoeken.
Heb je andere ideeen om jezelf te belonen. Je moet een soort plan maken. Als je nu al in je hoofd hebt wat voor drank je in huis moet hebben.... pff... tja, dan wordt het stoppen moeilijk Floor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani, toch doe je het goed.

Toch leg je de vinger wel op de goede plek.

Ben ik hier niet onder andere om te leren?? Leer ik niet als ik zelf schrijf??

Van jezelf leer je het meeste, maar dan door het toe te geven hoe het met je gaat, door je verhaal te vertellen dat je het niet in de hand hebt!!

En Jani, ik ben ook nog net begonnen. Moet nog naar de behandeling van Tactus toe!!

Ik wens jou, mezelf en alle andere beginnenden heel veel wijsheid toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar blijven we een handje van hebben.
Floor ik was zo ziek van mijn afhankelijkheid aan wijn, iedere ochtend dacht ik, ik voel me zo ziek, hoe brei ik deze dag nu weer rond, met daarop de gedachte dat ik niet meer wilde drinken.
Nou ja tot s,avonds dan, dan ging er weer een fles open.

Het is voor mij nu nog de kunst om de voordelen van niet drinken te zien, maar dat gaat al veel beter.
Ik ben fitter en zie niet meer tegen zoveel dingen op, maar doe ze gewoon en geniet daarna ook nog eens van het resultaat.
Van de week is bij ons een radiator verhangen en daar zijn 2 man van 9.00 uur s,morgens tot s,avonds 19.00 uur mee bezig geweest. In november zou dat nog een aanslag op mijn humeur zijn geweest en zeker goed voor 2 flessen wijn s,avonds om uit de stress te komen, terwijl ik nu alleen maar heel blij ben met het resultaat.

Je verft die trap toch voor jezelf en omdat je het leuk vindt dat je je eigen thuis vorm kan geven?

Groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank is een naar vriendje. Het beloofd je van alles, maar maakt het niet waar. Beloofd nog meer en je krijgt een schop na als je doet wat het wilt.
Het is ook een emotionele band met dat nare vriendje. Dat laat je niet zomaar los. Daar is tijd voor nodig, moed, wijsheid en kalmte.
Alles op zijn tijd en het komt wel goed, als je er maar vertrouwen in houdt dat er een dag komt dat je kan zeggen: 'zo en nu ben IK de baas, dus vriendje, zoek maar een ander op, ik ben je zat'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He An,

Wat herkenbaar toch allemaal , we hebben allemaal hetzelfde proces te doorlopen.
er is niemand die dat voor ons over kan nemen.

Ik had de eerste tijd vreselijke moeite om de voordelen te zien, vond mezelf heel zielig en heb echt getreurd om het afscheid van de drank.
Maar nu is dat toch aan het veranderen het gaat heel langzaam, maar ik merk het zelf wel.

Groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En oh ja, nog even over dat nare vriendje van mij. Die kent ook nog eens al mijn zwakke punten. Het doorgrond heel mijn wezen en weet precies op het juiste moment voor mijn neus te staan, zo van 'zocht je mij soms, hier ben ik al hoor, wat wil je hebben, roept u maar'. En voordat je het door hebt staat de fles te lonken. De rotzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil zeggen dat ik zo even ga slapen. Het is vandaag goed gegaan. Lekker mijn bedje in.

Ik wil ook graag nadenken, over dat foute vrriendje en zo ..............

Ik voel eigenlijk al een rouwproces aankomen en misschien is dat wel goed.

Welterusten allebei!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jaloers is ie ook. Denk maar niet dat die het je gunt iets anders leuk te vinden. Nee, hij praat je aan dat NIKS zo prettig als de fles. Niks kan je blijer maken als hij. Blind werd ik en wist niet meer wat de wereld allemaal te bieden had. Zoveel moois, zoveel fijne dingen, zoveel fijne mensen. Oh dat ik dat niet eerder zag. Nee, dat zie je dan ook niet, we worden in beslag genomen door dat rare addertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem wat fijn dat je weer mee schrijft.
Ik heb je gemist hier.

Trees
Heb je er nooit aan gedacht om met luisterboeken te beginnen om zo je passie voor een goed boek weer op te pakken.
Het lezen van boeken gaat mij ook niet meer zo goed af, door het gebrek aan concentratie.
Alhoewel de schrijfster Marianne Fredriksson daar een uitzondering op is. Want dat mens kan zo boeiend schrijven namelijk dat je het boek gewoon niet neer kan leggen
Als je met haar eerste boek begint
Het boek Eva danben je gelijk in de ban

Marianne Fredriksson is journaliste en op haar tweeënveertigste raak Fredriksson in een diepe depressie. Twee jaar psychoanalyse hielpen haar er langzaam weer bovenop. In die tijd ontdekte ze ook dat ze op een andere wijze dan alleen als journaliste kon schrijven. Het uitschrijven van een droom in het kader van de therapie luidde het begin van een tweede carrière in: als schrijfster.

Echt een aanrader.
Ze schrijft vooral over de strubbelingen in het leven maar op een zo'n herkenbare manier dat het bijna griezelig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de titel opgeschreven, Safi! Ik zal hem in de bieb halen!
Pff, ik heb vanavond weer een partij gesnaaid! Twee bakken ijs, koekjes, ik voel me helemaal opgeblazen! Zou dat compensatiegedrag zijn?
Man, ik zal blij zijn als de bannelingetjes weer terug zijn, maar voor wie meeleest:
prettige avond (of wat daar nog van over is) en snel terugkomen hoor!
Ik ga zo uitloggen, maar eens een avondje vroeg naar bed. Vannacht ook tot half drie film zitten kijken, en dan kom je er ook zo laat uit, en das volgens mij niet bevorderlijk voor een goed humeur!

Over boeken geschreven, wisten jullie dat de Libelle iedere maand een heel boek uitbrengt voot maar € 2,95 ? Het is dan in tijdschriftvorm gedrukt, makkelijk voor vakantie enzo. Ik ben jammer genoeg Indische duinen van Adriaan van Dis misgelopen, maar ik vind het wel een heel goed initiatief!

Mensjes, ik ga met het hondje naar bed. Sinds mijn zoon op backpack is, mag hond mee naar bed. Ik duw en prop hem dan in een houding dat-ie voor mij lekker ligt, een soort indeukkussen, en hondje vindt het allemaal best!

Straks allemaal lekker slapen, mooie dromen, en tot morgen!

Marion, jammer dat ik je gemist heb! Alles goed? Ik hoop je gauw weer te zien!
Er is toch maar één oerappeltje en dat ben jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion jammer dat je niet even gepost hebt.
Ik begin me een beetje zorgen te maken.
Dus wees flink ook al heb je misschien gedronken en kom even buurten, OK?!

Trees ze heeft wel 15 fantastische boeken geschreven.
Op het eerste boek volgen er nog twee, Het boek Kaïn en Norea, dochter van Eva
En samen is het echt een fantastisch levensverhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...