patatje Geplaatst 21 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2008 Ik ben al twee dagen op het slechte padmaandag en dinsdag geen druppel aangeraakt en mijn halve trouwboek is thuis omdat hij ziek isen het is gewoon om zeep, hij intimideert me gewoon met zijn uitspraken.zoals ge al weet kan ik niets typen als hij hier is daarom even nu een updateals hij zat is ben ik vanalles wat niet meer schoon is om hier uit te sprekenhet probleem blijft dus als hij nuchter is doet hij alles voor mij en alshij gezopen heeft ben ik vanalles dat het niet meer mooi is terwijl ik gehandicapt benIk heb al overal gevraagd om mijn probleem op te lossenik kom steeds na de nodige foons thuis van een kale reismoest ik alleen zijn zou ik denkelijk van mijn alcohol probleem af zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
postmodernisme Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 ik denk toch dat jij stappen moet ondernemen om hier uit te komen. het varandert zo niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goedemorgen,Zo ik heb werkelijk het klokje rond geslapen, ben nog suf, hoe zou dattoch komen al dat geslaap.De eerste weken voelde ik mij hyper en nu ben ik alleen maar moe.Nu eerst een Senseo en een sigaretje om wakker te worden.Om 10 uur word ik gehaald om naar het ZH te gaan.Duimen jullie voor me?Allemaal een fijn dag en ik doe weer mee,vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goedemorgen ADB-ers!Ik ga zo naar Pesso therapie.. Koortsig en wel.. Heb het gevoel dat de griep mij nu eindelijk echt in zijn greep heeft, maar misschien valt het mee..Wat heerlijk nieuws is, is dat mijn twee kinderen morgen hier komen. Daar zie ik naar uit als een ouderling naar Gods woord..Patatje, ik ken jou en je situatie te weinig om er iets zinnigs over te zeggen.. Ik weet hoe lastig het is voor een partner om een alcoholist als partner te hebben (al heb ik er zelf nooit een gehad, ik was er altijd een). Trachten de situatie te doorbreken - bijvoorbeeld door tijdelijk uit elkaar te gaan en hulp te zoeken, lijkt mij het beste..Fijne ADB dag gewenst, allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Hoi RJB,Succes met de Pessotherapie, ik heb toen ik 12 jaar geleden in dagbehandeling was,wekelijks Pessotherapie gedaan, ik heb er heel erg veel aan gehad, veel inzichten en door het herbeleven van situaties veel een plek kunnen geven.Wel heb ik het als heel zwaar ervaren, maar daarna kwam er vaak een gemoedsrust over mij heen, waar ik tot op de dag van vandaag nog heel blij mee ben. Ik wens jou hetzelfde toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 goedemorgen luitjes...ik drink vandaag niet!wat is Pessotherapie???groetjes en een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Dory, ik heb nu geen tijd om dat uit te leggen, maar kijk maar eens op http://www.pesso.nl/Dag! RJ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Morge mensen.Patatje je zit zo te lezen in een onmogelijke situatie, vreselijk! Je zegt niet de hulp te krijgen waar je om vraagt maar stel je jezelf wel de juiste vragen?Zo vraag ik me af of je de volgende stappen/vragen al overwogen hebt:Contact opgenomen met de AA of verslavingszorg?Heb je aan een opname in een kliniek gedacht? (uit huis lijkt me een must voor jou anders kun je niet tot bezinning komen)Een tijdje uit huis bij vrienden of familie?Is jouw man werkelijk de oorzaak van jouw drinken?Hoe groot is het drankprobleem voor jezelf, wat is je geschiedenis met drank los van je man?Er is volgens jou sprake van mentale mishandeling door je man; leg je daar vooral de nadruk op als je om hulp vraagt en maakt dat juist je hulpvraag te gecompliceerd?Waarom kan men je niet helpen; het is voor iedereen mogelijk om aan zijn/haar drankprobleem te werken toch?Durf je het aan om voor jezelf te kiezen en aan jouw drankprobleem te werken?Ben je afhankelijk van je man wat vervoer betreft?Waarom verberg je voor hem dat jij aan je alcoholprobleem wilt werken?Sorry Patatje dat ik zo'n directe vragen stel; ik probeer alleen maar de boel een beetje te ontwarren.Ik hoop werkelijk dat je steun aan het forum kunt hebben en ben benieuwd naar je antwoorden.Moed, wijsheid en kracht Patatje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rizla Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goede morgen,Ik doe vandaag weer mee, gisteren niks, vandaag weer niks,denk er aan, in welke zorgen je ook zit,een dach niet gelachen is een dag niet geleefd.Voor iedereen sterkte, moed en drooog verstand om je zaken te regelen.tot later rizla Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goedemorgen allemaal.Jani: ik las gister dat je op je verjaardag toch nog had gedronken. Zo plots als uit het niets. Dat overkwam mij van de week ook. Wel goed hoe je jezelf analyseert die dag. Je was al hyper, alles spik en span... Het terug halen van je gevoelens is heel belangrijk zodat we de volgende keer op onze hoede zijn. Ik was ook wel teleurgesteld, maar meer omdat ik bezig ben elke dag mijn schriftje in te vullen en nu staat er midden in allemaal nulletjes ineens zo'n fles wijn genoteerd. Wat een ezel ben ik denk ik dan. Maar het is een proces, daar gaat het om.Patatje: dat kan ik me voorstellen wat je schrijft, mocht je alleen zijn dan was je zo van de drank af. Maar je bent niet alleen. Ik zeg vaak hetzelfde tegen mezelf. Als ik alleen was dan was het geen punt voor mij. Mijn man zet constant het huis vol met drank, gaat zelf drinken en nodigt zuip vriendjes uit.Maar dat kunnen we wel blijven zeggen en dat houdt ons aan de drank. Dus moeten we MET man VAN DIE zooi afkomen. Misschien moet je vaker hier schrijven, wat er dan zoal gebeurd. Dus voordat je gaat drinken eerst schrijven, kan je altijd nog gaan drinken, maar dan krijg je de kans om eerst na te denken.Agnes: voor het eerst in 22 jaar 9 dagen niet gedronken!! JEmig DAT is pas een overwinning. Geweldig.Tina: joh dat gipsje is er zo vanaf, zal best goed komen. Maar goed, ik zit hier toch maar te niksen, zal duimen.RJB geweldig dat je de kinderen morgen ziet!Har: ook een goeiemorrege. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 RJB, wat gebruik jij de uitdrukking grappig. Ik ken hem als iets heeeeel erg smaakt: "dat gaat erin als Gods woord in een ouderling" maar deze is ook wel erg leuk.Ik heb gisteravond nog een uurtje gechat, de bedoeling wordt me nu ook duidelijk. Maar ik weet niet of dit het forum is om dat te vertellen. Want dan is het voor veeeeeeeel meer mensen echt interessant.Ik zit nog in pyama maar heb al een was erin zitten en ga zo boodschappen doen. Normaal werk ik op vrijdagmorgen dus ik heb een soort "vrijaf". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Orleando: veel sterkte vandaag bij het afscheid nemen van je vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goedemorgen Houtje en Rizla,Vandaag niet drinken. Ga ik dus zeker niet doen.Voel me nu wel een stuk beter en ga maar eens douchen.Tot later maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Ondanks die pyjama voel ik me toch "nuttig" gnagna omdat er al een was draait.VOlgende week lekker vrij en uitslapen......of juist niet. Ik gebruik mijn daglichtlamp maar weer, ik voel me nog zo sombertje en veel zon krijg ik nog niet.Morgen zijn de kids er niet en ga ik klussen ....... nieuwe buitenlamp en zo. Dus vanavond heftig shoppen bij de Praxis.Moet ook dringend een nieuwe gereedschapskist hebben. Alles ligt los in de kast.Mooie plannen maar eerst maar eens kijken of het wat wordt. Maar één ding: vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Ah, zou ik Dory nog vergeten. Goedemorgen Dory. Gisteren zat ik een heel verhaal aan je te schrijven en toen viel internet uit. En daarna was je alweer weg.Hoe is het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Hehe, Dory is alweer weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Ik ben keurig al vanaf half 8 op, op mijn vrije dag, het wachten is op de CV-ketelman.. zijn auto staat wel hier vlak voor de deur dus ver kan hij niet zijn!Albi, succes zometeen, de verlossing is nabij!! hoewel je nog wel niet meteen op je been mag staan lijkt me? of toch wel? Het einde is in ieder geval in zicht en dat is fijn.Patatje het klinkt of je vast zit in een patroon wat inderdaad niet zomaar zal veranderen. Niet zolang hij drinkt en niet zolang jij drinkt. Zou relatietherapie niet iets zijn?Jij kan je man niet veranderen, je kunt alleen jezelf veranderen door bv niet te drinken en je eigen plan te trekken. Heel veel sterkte daarmee.Agnes, petje af!! 9 dagen!! en hoe bevalt het? ik zit vandaag op 8 maanden AdB.. maar ben ook ooit begonnen met die 9 dagen. Gewoon zo door gaan dus!Ik ga me weer verder nuttig maken tot de monteur komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 :clock::clock::clock::clock:IK ga toch even de slingers ophangen dat lijkt wel zo gezellig met al die feestvierders vandaag.We hebben drie mijlpalen vandaagChinagirl staat vandaag op 1 jaar en 7 maanden droog..HOERA!Gem staat vandaag al weer 9 maanden droog...TOPPIE!!Tapas je zei het zelf al 8 hele maanden ADB FANTASTISCHE PRESTATIE!Ik vind jullie alledrie kanjers!En haal mijn kracht uit jullie goede voorbeeld:clock::clock::clock::clock: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Jani Jammer dat het zo is gelopen op je verjaardag.Maar 1 dikke uitglijder in drie maanden is geen slecht vissen.Ik hoop dat je de schuldgevoelens een beetje aan de kant kunt zetten en weer frisse moed kan krijgen.Schrijf hier je frustraties een tijdje van je af...dat helpt emormIk had in december 1 dikke uitglijder maar heb daarna ook weer de draad opgepakt.Tapas zei het gisteren zo mooi. Als je van je fietje gevallen bent moest je ook weer op de fiets stappen en doorgaan.Probeer dat gevoel uit je kindheid weer op te pakken.En de volgende keer ben je alerter in zulke situaties, zie het als een leerproces.Ik wens je veel sterkte...in 1 keer bijna 3 maanden vind ik een geweldige prestatie, die je nu kunt overtreffen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 PatatjeIk kan me alleen bij de andere raadgevers vanmorgen aansluiten.En wens je veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goeiemorgen allemaal,Ook ik heb gisteren maar weer eens een uitglijder gehad.....Had keurig een week geen JWW gedronken en gisterenmiddag begon dat venijnige stemmetje al binnen in mij.....Het venijn heeft er voor gezorgd dat ik overstag ben gegaan en een fles wijn gekocht/gedronken heb......Ik zit telkens in hetzelfde patroon; een week niet drinken en vervolgens een binge dag en ik begin weer opnieuw....Ik moet UIT dit vicieuze kringetje zien te raken. Wie geeft me tips??? Hoe gaan jullie hier mee om?Heb me nu wel aangemeld voor de internet therapie, maar helaas geldt daar weer een wachttijd voor. Groetjes en fijne dag,Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Rosan dit helpt mij enorm het is ooit eens door Corrine op het forum gezetEnkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt) . Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie. . Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest"). . Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude. . Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven. . Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen: o Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval? o Waren er waarschuwingssignalen voor deze val? o Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming? o Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? o Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan? . Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips: o gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg. o Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen... o Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie. Zo en nu ga ik met de hond in de regen wandelen...toedelooe.Tapas is de meteropnemer er al?????? Anders sterkte met het wachten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi, bedankt voor je uitgebreide tip(s)!Ik heb de vreselijke pech dat in een bui als gisteren, waarbij de drang om te drinken zo groot is en ik weet hoe ik me de volgende dag lichamelijk/emotioneel voel, dergelijke redelijke argumenten door mij volledig van de baan worden geschoven. De drang is dan zeg maar groter dan de redelijkheid en ik kan hier zelf niet tegenop. Denk dat ik hier zonder professionele hulp ook niet uitkom en nu dan maar eindelijk toegeef dat ik het zonder de therapie niet zal redden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patatje Geplaatst 22 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Mensen bedankt voor de antwoorden en de goede raadIk kan inderdaad niet schrijven als mijn man er is hij zou vreselijk boos wordenen dan heb ik nog meer problemen, maandag gaat hij terug werken dan kanik er verder op in gaannu is hij even weg ik moet dus snel zijn ik probeer bij te lezen als hij er niet is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Goeie morgen allemaal,Ik ben al een tijd op. Bezig met van alles en nog wat.Gisteravond nog lang gemsnd met mijn vriendin.Wat zeer er uit laten komen.Ik heb eigenlijk geen tijd om hier te zijn, maar kon het niet laten.Ik ga nu pakken en ik kom zeker terug voor we vertrekken.De lijn hou ik open. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden