Spring naar bijdragen

1e paasdag 23-03-08


jozias

Aanbevolen berichten

Hoi, hoi. Ben toch weer thuis, wou eigenlijk bij M. blijven slapen maar ik ben verkouden (snurken dus) en zij heeft behoorlijk last van hoesten; zo houden we elkaar alleen maar uit de slaap.

Ik heb gisteren een goed gesprek met haar dochter gehad over mijn alco verslaving. Haar kinderen zijn al van het begin van onze relatie op de hoogte van mijn verslaving en de terugval de afgelopen jaren.
Ik heb afstand van M. genomen mei vorig jaar n.b. een dag na haar verjaardag. Op haar verjaardag had ik 's ochtends al 3 biertjes gedronken om wat los te komen ( :wacko: ). Ze merkte aan mij dat ik gedronken had, maar zei daar niets over. Heb 's middags zelfs nog 2 wijntjes gedronken ondanks dat ik wist dat ik haar daar pijn mee zou doen. Ik was dus behoorlijk onverschillig en lomp door op haar verjaardag te drinken...haar dochter was ook op die verjaardag.
Die avond heb ik het thuis op een zuipen gezet en haar gebeld met de mededeling dat ik de relatie wil verbreken en daarover de dag daarop met haar wilde praten. Zo krom als wat, maar goed koning alco was inmiddels behoorlijk de baas over mij geworden.
De keus om haar te verlaten had alles met zijn macht te maken en daar konden we haar niet bij gebruiken...ik walg ervan nu ik dit schrijf. M. heeft veel last van migraine en ze had een vent als vriend die de koppijn alleen maar erger maakte dus iets in mij gaf ook die richting aan om haar met rust te laten, dat was zgn. wel goed bedoeld. Over leugens gesproken....:(

Zij heeft zelf weer contact met me gezocht in december en ik heb aangeschoten bij haar in bed gelegen; zelfs dat kon ze accepteren. Groots van haar want ze heeft mij uiteindelijk ertoe aangezet om weer voor haar ipv. die kl*terige alco te kiezen.
Haar dochter zag ik gisteren weer voor het eerst en M. liet de keuze aan mij om haar wel of niet te willen ontmoeten. We hebben samen de lunch gebruikt. Gelukkig waren haar kinderen er niet bij zodat ik met haar kon praten; ik ben trouwens dol op die 2 hummels.
M. heeft de afgelopen tijd haar dochter ingelicht dat ze weer contact met mij heeft en we voor elkaar wat klusjes doen.
Haar reactie daarop was best positief omdat ze beseft dat haar moeder oud en wijs genoeg is om daar een goed besluit in te nemen maar ze zei wel dat ze het jammer vond dat die verd*mde alco nog steeds in het spel is. Haar zoon heeft er veel meer moeite mee omdat hij begrijpelijk natuurlijk, zijn moeder in bescherming wil nemen.

Ik wilde dus met haar dochter praten om haar op de hoogte te brengen van mijn intenties wat de alco betreft. Dat ontstond eigenlijk spontaan van mij uit, zij maakte daar geen opmerkingen over en was vriendelijk tijdens de ontmoeting (ze heeft ons altijd graag bij elkaar gezien, ondanks de alco).
Voor mij was toch belangrijk om eerlijk te zijn en haar over mijn recente verleden te vertellen; een voorwaarde zelfs van mij uit omdat ik anders niet open naar haar kan zijn.
Ze ging op mijn verzoek in en ik ben zoooo blij dat ik het haar verteld heb...opruimen die rotzooi!
M. is daarna volgens afspraak met haar weggegaan om kleren voor de hummels te maken en ik ben aan de slag gegaan om haar trappenhuis te verven. Ik heb nog nooit zo netjes en zorgvuldig een verfklus gedaan zo opgelucht was ik :D
Vandaag werd M. weer door haar dochter teruggebracht (ze woont boven de rivieren) en haar dochter gaf me een kus en een knipoog als teken van bemoediging/begrip of wat dan ook. Soms zijn woorden overbodig, dit was zo'n moment.
Ik ben blij hoe het gelopen is en het sterkt mij dat het vertrouwen er nog steeds is.

Grappig, ik stond dus gister en vandaag alleen te kwasten in haar huis...ik heb daar ook geslapen; het leek wel of het mijn huis was zo voel ik me er thuis zelfs als M. er niet is. Het voelt erg goed voor mij en M. dat ik niet meer hoef te vluchten omdat bij mij thuis de alco op me wacht. Die pierlalla kan ik niet meer luchten of zien! ;)

Ik heb nog niet goed bijgelezen maar las An, dat je een terugval hebt gehad. Sterkte meid, goed dat je de draad weer hebt opgepakt en naar een maatje op zoek bent. Zolang je er eerlijk over blijft ben je aan de winnende hand moet je maar denken :present:

@Safi bedankt voor je leesvoer maar weer. Heb het uitgeprint :)

Zo en nu ga ik dit epistel eens plaatsen, ben al een uur aan het typen. Benieuwd wie er nu nog op het forum is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

An ik voel me ook verbonden met jouw...en toen ik je vraag gisteren las dat je een stopmaatje zocht heb ik er eerst even heel eerlijk over nagedacht.
We gaan ervoor!
Ik heb nu ook niet gedronken en ben zo blij dat ik nu zover ben...tot drie keer toe drank in huis en toch niet meegedaan. Dat was vorig jaar wel anders.
Het voelt goed en als ik mezelf aan wil paken wil ik dat zo nuchter en eerlijk mogelijk doen.

pfff.ben een beetje dyslexic aan het worden maar dat hadden jullie al gemerkt waarschijnlijk.
gem weet ervan die heeft daar ook een hanfje van ..gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: Bij mij zit er toch iets waardoor ik steeds op zoek ben naar een soort euforie. De verslavingen, vrijwel zeker. Ik vraag me af of hersenen zich dusdanig kunnen veranderen dat dit weer spontaan gebeurd. In ieder geval niet drinken, dat is het allerbelangrijkste. Zolang we onze cellen volpompen met JWW, kan er ook geen verandering optreden. We gaan er nu eens echt voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me gelukkig prijzen An, dat ik M. als vriendin heb, dat is niet mijn eigen verdienste. Ze heeft ontzettend hard aan haar zelf gewerkt om met haar verleden in het reine te komen...ze is de enige de niet voor koning alco is gevallen. 1 Van haar broers is er inmiddels aan overleden en haar andere broer en zus zijn hard op weg. Ze hebben een vreselijke jeugd gehad en zijn op jonge leeftijd wees geworden. Ze hebben zo'n beetje alle misstanden van de jeugdzorg meegemaakt..alleen M. is erboven uitgegroeid door haar frustraties uit te werken.
Daarom vind ik het zo groots van haar dat ze mij kan accepteren en emotioneel los staat van mijn probleem. Als iemand een pluim verdiend is zij het wel. Mja..ik ben dan wel een goeie vent zonder alco(het stinkt hier :D ) maar dat neemt niet weg dat ik met de alco een enorme sukkel kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch mooi Pippi dat je daar nu nuchter op terug kunt kijken.
Als we die momenten in ieder geval niet meer naar de drank grijpen omdat we denken dat het ons troost geeft dan zijn we al een eind op de goede weg.
waarom doe je niet met An en mij mee???? worden we het PANSA team!
Ik heb ook nog af en toe gedronken maar weet diep van binnen dat ik met vuur speel en eigenlijk ben ik wel heel wat meer waard.
Ik voel dat het me ook weer naar beneden haalt en mijn zelfvertrouwen aanvecht dus ik ga er deze keer keihard voor.
Doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: dat verleden kan je nu achter je laten en weten dat je zonder die drank gewoon een prima vent bent. Dit vasthouden. Je bent zo ontzettend op de goede weg, dus gewoon doorgaan waarmee je bezig bent. !!!! Nu echt welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had net even problemen om het forum weer op te starten. Toch is het hier niet echt overmatig druk.

Bliksem,
Nee, roken doe ik nog steeds, al ben ik fors geminderd en dat hou ik vol. Mijn moeder is wel gestopt, ruim 8 weken geleden. Ik heb haar een flesje Chanel no. 5 cadeau gegeven.
Mijn knopje is wat dat betreft nog niet om.
Ik heb net 2 intakegesprekken achter de rug en over 2 weken ga ik een intensief traject in om te werken aan mijn depressiviteit. Deel 1 bestaat uit een 8-tal individuele gesprekken om de 2 weken met huiswerkopdrachten. Daarna volgt groepstherapie.
Ik ben ook gestart met de cursus PDB. Als ik het boekhouddiploma heb, heb ik weer meer kansen op een baan. Het secretariaatsleven ben ik beu, dat geeft te veel stress.

Safi,
Het hangt er maar vanaf wie de therapie verzorgt en welke methode gebruikt wordt. Als het niet klikt tussen jou en de therapeut(e) of de methode, mag je altijd naar andere wegen vragen. Nu je niet meer drinkt, sta je stevig genoeg in je schoenen om je wensen kenbaar te maken.
Zelf stond ik destijds bij de Bouman niet stevig in mijn schoenen. Was dat wel het geval geweest, dan had ik een andere verslavingsarts gevraagd. Over de vrouw waarmee ik gesprekken had, was ik wel heel tevreden. :) Daarna kreeg ik het steeds voor mekaar om toch niet te drinken. Als ik bij die arts vandaan kwam, ging ik daarna wel naar de slijter. :(

An,
Goed gedaan van je en die 28 uur niet roken is ook een prestatie.
Morgen heb ik ook 2-3 uur voor studie gereserveerd. Kan mooi tussen de wassen door.

Har,
Fantastisch. Je verslag geeft zelfs mij een goed gevoel.
Heerlijk voor je om zo aangenomen te worden.

Pippi,
Kan me voorstellen dat je moe bent.

Ik ga alvast wat voorbereiden voor het slapen gaan.
Daarna kom ik nog heel eventjes om de hoek kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har ik vond je verhaal ook erg mooi en ontroerend en wens je alle geluk van de wereld dat alles goed gaat komen
Je klinkt goed en vol zelfvertrouwen dus we laten de eerste gewoon staan dan moet het goed komen.
Komplimenten aan M. dat ze je ondersteunen wil maar dat laat natuurlijk ook zien dat je je het helemaal waard bent in haar ogen. Dus nu nog in jouw ogen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Pipi ik had je berichtje gemist...het is goed hoor meid
Ik begrijp het prima...ik wilde je gewoon de kans geven maar ik begrijp dat dat druk geeft vandaar dat ik er zelf ook eerst een dag over moest nadenken
Het is mijn eerste keer dat ik met iemand een team vorm maar ik denk dat An en ik met onze drinkende echtgenoten een goede gelijke achtergrond hebben dus ik voel me er goed bij.
Ik had ook niet het gevoel dat je dronken was hoor...en welke pot verwijt welke ketel:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,
lekker thuis, geniet ervan. De familieverplichtingen zijn weer voorbij!

Har,
een erg mooi verhaal! M is een erg sterke vrouw! Ik hoop dat jullie veel van elkaar kunnen genieten! Jij drinkt alvast niet meer!

Corinne,
dat zal wennen worden, weer studeren! Ik moet wellicht ook weer aan de studie en zie daar wel tegenop, want het is zolang geleden! Aan de andere kant heb ik al weer en goede voorwaarde geschapen door vandaag de eerste niet te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik ken je natuurlijk niet, maar kan het niet zijn dat je die gevoelens zo voelt om te mogen drinken? Dat je die als een soort van trigger gebruikt?

Ik ben zelf ook een soort van emotionele drinker. En reken maar dat ik problemen voor mezelf veroorzaken kan!!!

Hoppeta weer een fles wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, iedereen eerste Paasdag goed overleefd!
Heerlijk he Pippi, dat gevoel om dan in je eigen huis, je eigen ''hol'' te zijn! Ik herken het erg goed!

Goed om te lezen, jouw verhaal, Har!
Mensen, allemaal een fijne nacht gewenst, morgen nóg een vrije dag, maar nu vrij voor jezelf, geen plichtplegingen meer! Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, het dringt nu pas tot me door. Jammer meid, gebruik je inzichten maar weer...dan komt het goed :present: De weg kan lang zijn, ben ook al zo'n 30 jaar aan het stoeien. Jww is een deel van ons zijn, een handicap zo je wil. Maar met die handicap komt ook de wijsheid die je inzicht geeft. Dus bedenk dat je daar dankbaar gebruik van mag maken ook al heeft vreemd genoeg jww je op dit pad van zelfonderzoek gebracht.
Ik haat de alcohol niet en hoef hem niet te haten. Het is mijn levenspartner, die me onvoorwaardelijk de valkuilen voor mijn ikje laat zien. Ik word zo uitgedaagd om het vooral goed met mezelf voor te hebben, een keus die ik elke keer weer kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Pippi, ik heb niet veel tijd om bij te lezen en heb dit verhaal dus ook niet gelezen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je dochter tegen alles wilt beschermen ondanks jezelf, dat doe ik ook.

Misschien is het meer de herkenning die ik soms lees naar mezelf. Misschien ook niet slecht. Leer ik mezelf eindelijk eens echt kennnen!! Mag ook wel na 41 jaar!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...