Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

Overigens,

Heel iets anders.........

Very OFF TOPIC. Sorry Tactus.

Heeft iemand nog iets nodig van dameskleding maat 42, linnengoed, huishoudelijke spullen? Alles gaat anders naar de Kringloop (ook mooi) of Roemenië maar als er nou net iemand op Kamers gaat wonen of verhuizen stuur dan even een PEEBEE.

Ik zwijg er verder op het forum over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha Houtje,

Ja, ze heeft geschreven dat ze een afspraak voor dinsdag had gemaakt, ook al was haar huisarts met vakantie die dag.
Bij mij is dan de praktijk dicht maar dat hoeft niet overal zo te zijn, ik weet nog dat ik dacht dat het dan toch wel fijn is dat je terecht kan om een afspraak te maken.

En ach een duwtje/zetje op zijn tijd heeft volgens mij nog nooit iemand kwaad gedaan, vooral niet als ze met goede intenties worden gegeven.

Groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, jij hoeft je helemaal niet te excuseren.
Er zijn soms van die dagen, en ik denk dat iedereen dat wel herkent, dat alles tegelijk komt.
Ja, en toen was ik vanochtend vroeg ook al zo lekker bezig. Excuus.

Daarnet noemde ik niet jouw naam, heb geen enkele naam genoemd.
Orleando heeft ruimte gehad, je hebt handvatten geboden en daar is niets mis mee.
Mijn bericht was voor állen bedoeld. Als je van een afstand mee leest zie je soms
andere zaken. Soms kan het zo zijn dat de ander gewoon niet te bereiken is op het
moment en kun je vaak het beter laten rusten. Maar wederom dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe wonderlijk eigenlijk dat wat we niet in ons eentje konden (clean worden en blijven) samen wel kunnen... wat een misvatting dat ik altijd alles zelf moest oplossen terwijl overal een helpende hand werd aangereikt...en hoe eenzaam ook...

Twee zijn sterker dan een...

Ja Houtje... laten we vandaag clean zijn en genieten van ons leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: Het maakt me verdrietig jouw schrijven. Ik snap niet waar je het over hebt en het is zeker een aanval die je tot mij richt. Ik zit hier gewoon mee te schrijven, net als ieder ander. Als je zo door blijft gaan dan heb ik liever dat je maar niet meer reageert op mijn schrijven, want daar schiet ik niks mee op. Ik heb niks tegen jou, dus zou ik het jammer vinden, dus mij doet het wel wat. Maar waar je nu mee bezig bent slaat echt nergens op. En als ik juich, dan juich ik en als ik baal dan baal ik.
Mag ik dat even zelf bepalen. Of ga jij me zeggen wat en hoe ik me moet voelen en schrijven? wat ik wel of niet mag of moet doen. Gewoon naar jezelf kijken, dat is het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, even over je schuld, ik snap dat je hem zelf wil afbetalen, aan de andere kant, als je dat nou eens van je man accepteert als bruiddschat (in plaats van 40 kamelen) en dan lekker met een schone lei beginnen? Lijkt me voor de verhouding tussen jou en zus heel goed en voor jezelf een fris gevoel!
Je vecht nu keihard tegen je ziekte, dus alles wat je kan doen om muizenissen te elimineren moet je aanpakken lijkt mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik had gisteravond weer een fijne AA-bijeenkomst.
Vandaag maak ik alweer 10 weken nuchterheid vol.
Wie had dat ooit kunnen denken.

De behoefte om hier te komen wordt iets minder merk ik.
Met echte mensen om een tafel, die allemaal helemaal willen stoppen, wiens gezicht je ziet en intonatie je hoort. Dat is toch anders dan internet.

Maar ik ben natuurlijk veel te benieuwd hoe het hier gaat om helemaal weg te blijven!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate: dank je wel.

Ik ga maar weg hier, want als jij nu ook al begint Pippi, dat is me te veel. Daar hadden we het gisteren over. WAT heb ik vandaag geschreven waardoor ik krampachtig en weet ik veel bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jubel-An! Nogmaals ,gaat goed hier. Ik zou de refusal wel willen laten staan, maar vrees dan nog het ergste! Zo sterk als Corinne (niet tegenstribbelen, Corinne, je bent gewoon heel sterk, in ieder geval VANDAAG!) ben ik nog niet!
Ik vraag me ook wel eens af of de echte geestelijke ontwenning nog moet komen zodra ik met de refusal stop! Nu doe ik het niet echt zelf, ik kan gewoon niet anders!
Ach de tijd zal het leren!

En Soothie, ouwe toeteraar, gewoon ook blijven schrijven hoor! Leven en laten leven, dat geldt voor jullie allebei! En als je je stoort: scrollen maar!

Nog even een woordje voor Houtje! Waarom probeer jij niet eens in je agenda een paar vrije dagen (of weekend) zonder hocky- en andere verplichtingen te vinden, en ga dan eens snuffelen op Marktplaats voor een paar dagen caravan of huisje op de Veluwe! Kost echt heel weinig, zeker als last minute, spelletjes mee, geen computer, boeken, kaarten, eten, genieten!
Dat blijft je kinderen (en jou) altijd bij! En dan niets zeggen tegen kids, gewoon in de auto laden!
En die advocaat van vorig jaar kan je volgens mij aftrekken hoor! (van de balasting dan hè....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Soms laten de omstandigheden niet toe om niets te doen.
Ik begrijp het wel. Een kind is nu eenmaal geen ding dat je ergens kunt parkeren.
Een kind heeft zorg en aandacht nodig om op te kunnen groeien.

Ziza,
:)

Jozias,
Ja, ik zit hier al lang en sommigen nog veel langer.
Ik heb het forum a.h.w. zelfs mee op vakantie genomen vorige maand.
Hulp en steun van mensen die reeds gestopt waren/zijn heb ik hier gevonden bij het stoppen.
Eerst was het mijn reddingsboei en nu nog steeds mijn steun en toeverlaat, mijn uitlaatklep.
Ik kan mijn ervaringen nu op mijn beurt delen met mensen die aan het begin staan van hun 'nieuwe' leven.
Dat is het mooie van het forum.

Soothe,
Juist, geef me de hand, dan gaan we samen aan de toekomst bouwen. Die ligt nog voor ons met haar mogelijkheden.

Jani,

Stien,

An,

Trees,
40 kamelen, waar kun je die in Nederland vandaan halen?
Ik sterk? Vergeten hoe bijna onderuit ging nadat ik met refusal was gestopt?
Knopje moest toen nog goed vastgeschroefd worden.
Pfff en de psychiater noemt mijn alcoholisme in remissie. Ik blijf mooi alert!
De advocaat aftrekken. Ja, ja.

Kate,
En bij mij werkt dat nu net omgedraaid. Toch fijn dat er zoveel keuze aan hulp is.
10 weken: chapeau!

Pippi,

An,
Blijven, tenzij je weggaat om te studeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Trees, ik ga gillen. Als men zich stoort scrollen. Het punt is dat ik me helemaal niet stoor.
Dus ervalt niets te scrollen. Mijn boodschap wordt slecht gelezen en uit het verband getrokken.

Ik ontneen An haar blijheid niet, iedere niet gedronken dag is blijheid waard. Wat ik bedoel is.
Uitdrukkingen als nu ga ik er echt voor, heerlijk geen drank, en een week later weer beginnen. Zeg dan niets, dus mijn verkeerd opgevatte advies is, werk er in rust aan, en toon het resultaat! daar is een forum toch voor, een beetje "polemiek".Voorts het advies lekker te wandelen, kan goed met het Forum samengaan. dus de aandacht verleggen, een beetje loslaten.Alternatieven zoeken, waardoor de drankgedachte naar de achtergrond wordt gedrukt!
Wat heeft het voor zin te zeggen ik stop met roken, de asbakken zijn weg, om later een peuk op te steken. mijn welgemeend advies is dan,tracht het eerst waar te maken. ik wil ook van het roken af,jullie horen als het lukt, zo niet jammer! Maar maak het eerst waar!
Ik draag wat ideeën aan, om het te verlichten en het is een aanval. Ik ben het ook niet altijd met alles eens, maar heb een hoop kunnen leren.
Op deze manier word ik kopschuw, wat heet, dan ga ik alleen voor mezelf, is dat de bedoeling!

Ik kan niet ieder woord op een goudschaaltje wegen. Mij is ook niet altijd alles welgevallig. So be it!!
Groet, nu echt shoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...