Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat heeft hij precies voor symptomen, Blacky

Nee Soothe, een cav hoeft officieel niet getrimd, alleen de oren moeten geplukt, maar sommigen doen hem helemaal plukken.
Ik heb hem naar de trimster gebracht omdat cavjes het hele jaar door ruien, en ik er nu eens even vanaf wilde zijn.
helaas ruit hij nog even hard....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wel redelijk relaxed...
Luie paasdagen achter de rug...
En alweer twee dagen aan het werk en dat gaat ook zo zijn gangetje...

Ik had vanavond een sponsee om door het Big Book te lezen...was ontspannen en zie toch elke keer weer dat ik dingen niet lees en mijzelf zelfs afvroeg of dat sommige dingen niet stiekem zijn bijgeschreven in het boek sinds de laatste keer dat ik het gelezen heb...

Het is zo gaaf om te zien dat mensen zichzelf herkennen in dat boek...en er genoeg van hebben om telkens maar weer het aloude circeltje van stoppen , weer beginnen , vol spijt herrijzen uit weet ik wat voor ellende , weer stoppen en weer beginnen... en bereid zijn om het 180 graden anders aan te pakken...dat motiveert mij enorm om mijn problemen ook zo aan te pakken...

Ik vergeet dingen heel snel hahahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DO RE MI FA SO!!

Ik kom even binnenvallen en heb nog niet bijgelezen

Nou ik heb het overleefd en ik ben een tenor.
Het was erg leuk er zijn 9 vrouwen en 2 mannen en de dirgent is een jonge vent van het conservatorium.
ik schrok wel een beetje van de muziek, we begonne met ' Matona mia cara' (Serenade van de landsknecht)
Gevolgt door de Gospel train wat wel weer te doen was en toen nog Miserere van Jan Pieterszoon Sweelinck wat ik echt niet kon volgen.
Het waren echt leuke mensen allemaal zo van mijn leeftijd en ouder en de sfeer was gezellig.

Zo en nu eerst bijlezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serieuze vraag Ziza, zal het goed proberen te formuleren. Is je belevingswereld buiten de AA om (daarmee bedoel ik de handvatten die aangereikt worden en die je dagelijks toepast) ook rijker geworden zuiver gevoelsmatig bezien? M.a.w. ben je door zelfkennis dichter bij je binnenste gekomen of verwerp je wie je geweest bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat zijn de symptonen charlie ppff
hij eet niet en drinkt niet , zakt door zijn pootjes , nu dit zou kunnen omdat hij sinds maandag niet meer eet.
deze namiddag deed hij wel een plasje , maar zijn lijf zat in de bak en zijn staart en edele delen waren buiten de bak en zo heeft die dus ook buiten de bak geplast .
soms gaat hij wel aan de drinkbak zitten en zit dan te staren ??
zijn oogjes staan niet normaal en hij is tot spijt van ying heel stil , ying begrijpt het bljkbaar niet waarom yang niet wilt spelen.
de veerarts heeft hem gisteren een spuitje gegeven wat weet ik niet , en ik moet hem een tabletje clamoxyl geven per dag .
hij kan ook nergers meer opspringen allez donderd naar beneden
maar hij snort wel als ik naast hem op het tapijt ga liggen en legt zijn koppeke dan tegen het mijne
hij ruikt ook enorm vies uit zijn bekje .
indien het morgen niet beter gaat ga ik met hem weer naar de dieren arts
charlie bedank nogmaals
mij doet dit veel pijn omdat verdriet om luckas en tosca weer boven komt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har,

Zelfkennis is niet de oplossing anders had ik geen Macht groter dan mijzelf nodig... dan had ik het ZELF wel ff geregeld maar dat is mij nog nooit gelukt... mijn ervaring...

Ik verwerp mijzelf niet voor wie ik geweest ben... integendeel het is mijn verleden dat anderen kan helpen... ik moest gewoon dat pad volgen en het is gebeurt... echter ik zou niet meer terug willen naar de ellende die het was...ik betreur het niet en schaam mij er ook niet meer voor noch voel ik mij schuldig over mijn verleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man, zingen! Goed voor je Safi!

De vraag, hoe het ooit zover is gekomen, is hier al eerder gesteld..
Wat ik wel eens zou willen weten, wat bevalt je nú het allerbest, wat je al die tijd eigenlijk hebt moeten missen?

Tuurlijk, de helderheid :wacko:, mezelf, het schone, frisse gevoel, geen kater...

Besefte me plotseling dat ik de lach het meest heb gemist. de puur natuur schater,- glim, of weetikveel-lach. De alles relativerende lach, dat uit het niets opborrelende, kriebelige gevoel, dat je het niet meer houdt... Dat heb ik zonuendan terug. Gnigni, béétje ongemakkelijk soms nog, maar mán, dát heb ik gemist!!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Hoe ruikt hij precies uit zijn bek? Ruikt het een beetje als acceton?
En hoe plast hij? Druppels of laat hij het lopen..
Het zou een nier vergiftiging kunnen zijn namelijk.. Dan is hij zichzelf aan het vergiftigen en moet hij een spoeling hebben..
I.i.g. spuitjes water geven anders droogt hij uit en worden die nieren niet doorgespoelt..
Het klinkt namelijk als een kat van ons die dat had..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vreselijk rot is dit Blacky.
Ik wou dat ik je kon helpen, maar helaas..
Deed me wel ergens aan denken, maar het zal zijn geweest toen mijn kat van de narcose aan het bijkomen was, sorry.
Sterkte meid, en morgen maar gauw naar de dierenarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vanaf maandag niet meer eten is behoorlijk lang voor een kat.. Dan gaat het allemaal niet zo lekker van binnen en vergiftigen ze zichzelf langzaam.. Dus als je er wat in kan proppen zou niet verkeerd zijn.. Wat blikvoer of nats in een spuitje ofzo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij miauwde als ik thuis kwam , en hij is daar straks de trap op gegaan maar het was precies met veel moeite
voor de rest ligt hij daar maar te liggen , hopelijk morgen beter
hij is wel juist tot aan zijn waterbakje gegaan en heeft twee druppeltjkes gedronken .
corinne ik heb dat drie jaar met luckas gezien hoe hij soms heelñ ziek was en de volgende dag er weer door was .
men zegt niet voor niets dat een poes zeven levens heeft .
mensen ik duik onder morgen vroeg dag , naar arts en mijn arts mag op haar hoofd staan maar ik ga terug aan het werk .
bedankt allemaal maar ik heb geen kids en mijn dieren krijgen dus al die liefde .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Ziza, goed om te horen dat je niet verwerpt wie je geweest bent want dan zou je aan zelfkennis niets hebben. Ik beschouw die hogere macht als een middel om oude patronen waar je vroeger in bleef hangen te doorbreken, maar die kracht om dat te doen komt bij mij wel uit zelfkennis voort, uiteraard gesteund door de mensen hier en van de AA.
Toen ik nog dronk was ik ook mezelf, ik kan er mild naar kijken...want ik wil leren om met mijn eigenaardigheden om te gaan. Het gedrag wat ik heb vertoond keur ik af in die zin, dat het verdwaald gedrag was. Ik ben blij dat ik nu nuchter met mijzelf om kan gaan en anderen daarbij toe kan laten te zien wie ik werkelijk ben.
De hogere macht heeft voor mij alles met bewustwording te maken oftewel werkelijk volwassen worden.
Voor mijn streken heb ik handvatten nodig, dat is zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, wat een tempo zit er vanavond in de berichten!

Blacky, beterschap met Yang. Zielig, zo'n ziek dier, en je voelt je zo machteloos hè. Ik hoop dat hij snel weer beter wordt.

Mijn belastingaangifte is ingevuld, maar het ziet er een hoop minder rooskleurig uit dan afgelopen jaren, omdat mijn jongste vorig jaar in het eerste kwartaal al 18 is geworden. Geen recht meer op heffingskortingen dus, en dat hakt er flink in. Zoals het er nu uitziet moet ik tot mijn stomme verbazing zelfs nog een hoop terug betalen, wat ik teveel ontvangen zou hebben aan voorlopige teruggave. Misschien toch maar eens een belastingadviseur om advies vragen?

Charlie, leuk dat stuk over vroeger. Wat heb jij een idyllische jeugd gehad zeg! Voor mij klopt het op een aantal punten niet. Zo zwaaide er wat (namelijk de houten lepel) als ik niet vijf minuten na einde schooltijd thuis was en had ik vrijwel geen vrienden, omdat bijna niemand door de keuring van mijn moeder heen kwam, en klasgenootjes bovendien bij mij thuis niet echt welkom waren.
Ik was één van die kinderen die bij het voetballen of handballen aan de kant moest staan. Als ik héél stilletjes stiekum lag te lezen in bed ontdekte mijn moeder dat op de een of andere manier tóch en volgde er straf.
Zeepkisten maken behoorden tot de verboden activiteiten, net als zonder toestemming de straat verlaten om naar een vriendinnetje te gaan, me amuseren of iets anders ondernemen dat niet onder de noemer "plicht" viel.
Het brood voor op school (pas op de middelbare) werd wél door mijn moeder gesmeerd. Er moest namelijk niet iets lekkers, maar iets gezonds op zitten, en bovendien was ze bang dat ik te weinig zou eten. Daarin had ze overigens wel een punt, want ik vond dat kleffe brood in een trommeltje met een veel te dikke laag boter niet lekker.

Mensen, de dag zit er weer op. Even nog met de hond er uit, en dan ga ik mijn lakens opzoeken.
Na mijn belastingavontuur ben ik niet vrolijk. Maar het is ook geen reden meer om een paar afzakkertjes te nemen, om het allemaal te kunnen 'relativeren', en wat rustiger te worden. En dat is dan toch wel weer reden tot vreugde.

Ziza en BamBam, leuk jullie ook nog even hier te zien. Het ga jullie goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...