Spring naar bijdragen

Donderdag 27 maart 2008

nicky

Aanbevolen berichten

Eerst maar eens Q feliciteren met 7 maanden: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)
Q lekker blijven volhouden!

Blacky,
Yang en jij zijn in mijn gedachten. Ik las in de gauwte dat je vanavond meer weet. Sterkte!

Pippi,
Wat is er aandoenlijk aan een foto met 4 gezonde vrouwen? ;) En ja, ik ben er wel trots op. Dik dertig jaar geleden stond ik er nog als jongste op.

Ik zag ook de vraag wat HSP betekent: High Sensitive Person. Val ik ook onder, al score ik niet de volle 100%.

Ik dacht gisteravond dat ik vandaag wel kon gaan werken en had dus de wekker ingesteld. Niet dus, bah!
Vanmiddag ben ik brood gaan halen en naar apotheek geweest. Een rondje waar ik normaal een klein half uurtje over doe. Ik deed er meer dan een uur over en was bij beiden gelijk aan de beurt. Zoon was ook niet helemaal opgeknapt, die is vandaag vroeger naar huis gekomen en slaat dus een college over.
Mijn pianoles gaat morgen niet door, want mijn lerares heeft griep en middenoorontsteking. 't Zal me benieuwen of ze volgende week dan al beter is.

Hier een en al droogte, ook in gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie ik heb de test gedaan, en zoveel mogelijk met "nee" beantwoord, maar de eerlijkheid gebiedt, volgens de test ben ik ook een hsp'er. Natuurlijk denk ik meteen, ze willen alleen zoveel mogelijk boeken verkopen. Als ik testen doe over borderline (sorry borderliners) ben ik ook altijd een borderliner, verder lijd ik aan zware depressies (volgens de testen) en spoor ik in het geheel niet. Vroeger trok ik me daar iets van aan. Nu denk ik: so what? Ik weet dat ik een nogal complex innerlijk leven heb, maar daarin ben ik niet de enige.
Ik ben het een beetje zat om me in een hokje te (laten) zetten. Dat helpt toch niet. Zo lang je geen seriemoordenaar bent of anderzins schadelijk voor je medemens, kun je gewoon zeggen: ik ben ik, een beetje gek misschien, ik pas niet helemaal in het algemeen aanvaardbare beeld. Maar dat kan ook je kracht zijn. Omdat je dan de dngen vaak van uit een ander perspectief bekijkt.

Hee Charlie ik heb wel erg gelachen om jouw pindaboompje, heb je het al gezaaid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky,
Je huid reageert ook op het afkicken, maar hou vol, want je krijgt er een hele mooie voor terug.
Jammer van het negatieve sollicitatiegesprek, maar hadden ze nou niet kunnen bellen dat de functie inmiddels vervuld was?

Soothe,
Heb je Woef half geplukt gister in zijn mand gelegd? Zal wel geen zicht zijn.
HSP'ers neigen naar het ontwikkelen van drankgedrag, dus zal het wel niet zo gek zijn dat veel van ons, alcoholisten, van die supergevoelige mensen zijn, die o, zoveel moeite hebben met het uiten van hun gevoelens.

Gem,
:)

Har,

Pippi,
Voedselallergie?
Te veel suikers en die gebruik je niet? Mss heb je dezelfde reactie als ik. Drank bevat veel suiker en ik ben ook geen snoeper. Uiteindelijk advies van mijn huisarts was af en toe te snoepen of koekjes te eten. Doe ik nu nog, vind koekjes inmiddels zelfs lekker, ook gebak, tot mijn grote verbazing.

Blacky,

Safi,
Ik betaal € 5 per maand voor het koor. Maar ja, de zaal is van het verzorgingshuis en het koor is een van de activiteiten. Het geld is voor de dirigente, attenties bij ziekte of overlijden en voor het kerstdineetje.

Jozias,
Fantastisch! 3 dagen. Doe je vandaag weer mee met me? Met niet drinken?

Albertina,
Geniet van je vrije dag.
Grappig, he, toen je noodgedwongen thuis zat, vond je er geen lor aan en nu geniet je er van.
Is heel normaal.

Marjo,
Ik beken dat ik ook iemand met een ochtendhumeur ben. Daar merk je niets van zolang je me niet aanspreekt of lawaai maakt.
Nog één ding. Hier geen drank meer in huis. Alles weggedaan en niets meer gekocht.
Voor mij heeft het wel gewerkt. ook al twijfel ik nu of het de juiste manier was.
Wil straks wel weer wat in huis kunnen hebben, dus daar moet ik nu even voor gaan zitten.
Stukjes loslaten gaat, maar het grote geheel, ik kom steeds dichterbij..
unquote
De goede manier is dat. Je moet de kat niet op het spek binden. Met mijn verjaardag in november bleef er een halve fles witte wijn over. Mijn man drinkt heel matig en heeft er een week over gedaan voor die fles leeg was. Ze stond mij echt in de weg en ik heb gezegd dat ik een volgende keer de rest wegkiep.
Dat begrijpt mijn man en verder doet hij erg zijn best. Zijn dagelijkse biertje drinkt hij gewoon bij het avondeten. Ik heb zelf gezegd dat hij zich niets hoeft te ontzeggen. Zolang er maar geen open flessen staan en wijn, dan kan ik er tegen.

Rosan,
Je blijft eraan werken en dat is positief. Kom wel de volgende keer hier voor je aan de zwier gaat.

Stien,

Vie,
Niet iedereen weet dat ik een alcholist ben, maar ik vind het ook niet nodig dat iedereen dat weet.

Knuffie,
Goede reis! En pas op, men giet daar met de vodka en de champagne.

Kaia,
Ik heb eigenlijk altijd wel een hekel gehad aan dronken lieden. :wacko::$:huh:
En ja, ook ik krijg af en toe zoiets van ...
Grappig is wel dat degenen die ik tot mijn vrienden reken of niet drinken of heel matig. En dan gaat het toch meest om mensen die mijn vriendin geworden zijn tijdens mijn dranktijd.

An,

Adam,
Volhouden.

Pyamadag? Ik heb me daarstraks alleen maar aangekleed om brood en medicijnen te kopen.

Charlie,
Wat een pech.

Vie,
Eigenlijk is iedereen gek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Arme Corinne!
Waren er al meer ziektegevallen bekend in je familie, na het eten van de garnalencoctail?

Ik kan het niet helemaal vinden vandaag. Heb al hardgelopen, lekker gedoucht, de stofzuiger er al over gehaald ( net nog niet zingend).
Last van moe,-en luiheid... PMS en nu ook nog HSP. :D

Zit hier wat dom achter mijn bakje senseo caffeïne-vrij.
Vanavond maar even zonnen, en vroeg naar bed.

Slaat opeens -kadeng- die akelige vermoeidheid weer toe :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga nooit in discussie met een vrouw

Op een morgen komt een man terug van een vistochtje van verschillende uren en besluit om een dutje te doen.
Ondanks het feit dat ze niet vertrouwd is met het meer, besluit de vrouw toch om de boot van haar man eens te gebruiken. Ze vaart een eindje op het meer, gooit het anker uit en leest een boek.

Plots komt een een man van 'water en bossen' langs met zijn boot.
Hij vaart tot naast de boot van de vrouw en zegt, 'Goeie morgen mevrouw. Wat ben je aan het doen ?'

'Een boek aan het lezen' antwoordt ze, (denkend, 'Is dat niet duidelijk ?')

'U bent in een Verboden Te Vissen zone' informeert hij haar.

'Sorry overste, maar ik ben niet aan het vissen. Ik ben aan het lezen'

'Ja, maar je hebt al het gereedschap. Voor zover ik weet, kun je er op elk ogenblik mee beginnen.
Ik moet je een bekeuring geven en je materiaal in beslag nemen'.

'Als je dat doet, zal ik je moeten aangeven voor seksuele intimidatie' zegt de vrouw.

'Maar ik heb je zelfs nog niet aangeraakt' zegt de man.

'Dat is waar, maar je hebt al het gereedschap. Voor zover ik weet, kun je er op elk ogenblik mee beginnen ', zegt de vrouw.

'Nog een prettige dag verder mevrouw', en hij vertrok.

MORAAL: Discussieer nooit met een vrouw die aan het lezen is. Waarschijnlijk kan ze ook nadenken.

Zend dit door naar vrouwen die denkers zijn en mannen met humor.
Als je dit krijgt, weet je dat je intelligent bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Zal toch niet de garnalensalade zijn geweest. Er zijn wel meer zieken met hetzelfde, maar die hebben er niet van gegeten en mijn dochter meldt zojuist dat ze ook begonnen is. Dan toch buikgriep?
Gelukkig kan ik jullie niet aansteken. Dat is het voordeel van de virtuele wereld.

Soothe,
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brrr buikgriep... ziek maar lekker uit dan. Nee, wij kunnen gelukkig vrijelijk met elkaar praten ;)

Soothe, hou op! Wat bén jíj sielug :angry:

Ik ga maar eens wat potten boven het vuur hangen... ook zielig, als je last van van alles hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie, ik heb het nog niet gezaaid! Moet het eerst 20 graden zijn....haha
Ik doe die testen ook alleen maar voor de lol hoor, ik ben ik en jij bent jij, wie is het gekste van allebei, is mijn motto:D

Soothe Zielig??? Stakker!!!
Maar ikke ook hoor..............!!!

Arme Marjo, zonnetje nodig??:rose: Overigens drink ik thuis ook alleen maar decafe.....zal vannacht wel weer de koffiekoorts krijgen door die echte koffie.........:D

Oeps, ik ruik mn speklappen.......laters!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
Beterschap toegewenst! Je zit zelf niet lekker in je vel, weet je anderen toch weer op te monteren....
Bedankt voor je kattebelletje, zal mij op zwakke momenten toch weer vaker op het forum begeven, heb jullie steun nodig! Ben ook nog volop met de internettherapie bezig, ondervind ik ook heel veel steun van.
Groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik las net wat over HSP op het forum... hahahaha.. dan moet ik wel lachen hoor...

Ik ken eigenlijk geen een alkie die met zijn gevoelens en gedachten overweg kan als hij/zij net gestopt is...de meesten van ons zaten vol schaamte en schuld...vol wrok en angst...

Maar ja het klinkt deftiger dan "he ik kan niet met de realiteit omgaan daarom zoop ik en snoof ik" ...

Hahahaha....

Nou ja fijne avond allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut Ziza, ik heb nog nooit gesnoven, misschien moet ik dat ook nog even gaan doen om zo te kunnen lachen als jij.
Fijn voor je dat je zo bevrijd bent.

Vandaag had ik idioot veel trek in een sigaret. Orale fixatie. Ik heb voor mijn doen veel gesnoept en op luciferhouten geknaagd. Voor het zelfde geld was het trek in wijn geweest. Ergens ben ik nog nergens vrij van, de trek blijft. Dat vind ik wel iets om alert op te blijven.
Vorige week was hier iemand van de AA in Hellevoet. Een ontzettend aardig mens met een doorrookte stem, die meteen een sigaret op wilde steken. Toen ik te kennen gaf dat er hier in huis niet gerookt mag worden, alleen buiten of bij heel slecht weer in de bijkeuken, stopte ze haar pakje weer in haar tas, maar wel zag ik dat ze steeds met haar vingers friemelde en naar haar tas bleef kijken. Het gesprek was best helpend en heel lief, maar ik dacht toch: lieve mens je bent zelf nog hartstikke verslaafd, al kan je de drank dan laten staan.
Het zou best heerlijk zijn om echt vrij te zijn, niet te hoeven drinken of roken of snoepen, niks te hoeven doen wat de realiteit verbloemt. Ik heb nu acht en een halve maand niet gedronken en ik rook niet meer sinds 11 november, maar ben ik nou eigenlijk ergens vrij van? Zolang de trek naar middelen blijft, zeg ik: nee, ik ben geen haar beter dan toen ik twee pakken sigaretten per dag rookte en anderhalve liter wijn dronk. Het gaat nu allemaal op verstand en discipline, en ook omdat ik nu steeds in gezelschap ben van iemand die niet rookt en maar heel weinig drinkt. Maar oh als je mij weer op mijn eentje in een flatje zou zetten. De overtuiging van binnnen uit is er dus nog niet, en ik vraag me af of ik dat ergens kan vinden. Mocht er iemand een idee hebben...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jullie allemaal

Vandaag de hle dag bezig geweest gremlins van me af te slaan ze zaten werkelijk overal en er waren er honderd in de supermarkt die me met z'n allen naar het drankpad wilde duwen maar dankzij de mepper die ik van safi mocht lenen is het gelukt met lege handen thuis te komen!
Pffff weer een dag verder!
Nog ff die kleine in bad en naar bed en dan tijd om over jullie te lezen en wellicht me er nog ff mee te bemoeien.....
Wel las ik over de poes van Blacky wat ik erg sneu vind, sterkte ermee meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs allemaal en tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Goed gedaan, goed van je afgemept. Dit gaf en geeft je vast een beresterk gevoel.

Vie,
Grappig van die vrouw en haar sigarettenverslaving. Ik ben ook hartstikke verslaafd aan sigaretten, maar als ik ergens ben waar roken verboden is of waar niet gerookt wordt, heb ik niet eens zin en meestal denk ik er dan niet aan. Ik ga ook niet gelijk roken als ik dan wegga. Maar ja, dat is ook een ingebakken gewoonte van me. Ik doe dat al vanaf dat ik rookte, meer dan veertig jaar dus. Maar als ik ergens ben waar gerookt wordt, dan doe ik mee en rook doorgaans meer dan anders.
Wat het niet drinken betreft. Ik heb er geen zin in, geen behoefte aan, maar wel valt alles rond alcohol me erg op en open flessen trekken wel. Dus nee, daar sta ik ook niet los van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey die Jozias...way to go girl...mep jij er nog maar een tijdje op los met die Gemlinmepper van mij.
Ligt wel lekker in de hand dat ding hè?
Als ik hem ooit nodig heb dan kom ik het hier wel melden.
Mocht het helemaal niet willen dan kan je ook nog de Betonnen Roos van Houtje lenen en Blacky heeft een bierput waar ze gremlins in verstopt.
Fijn dat je zonder drank weer in huis bent beland en nu lief zijn voor jezelf...lekker koekje, chocolaatje en ook wat vers fruit.
Ik maak tegen 8ten altijd een groot fruithapje als voor een ziek kind, snij ik allemaal in stukjes en vork daar dan onder het tv kijken of hier op het forum allemaal vitamines naar binnen.

Met mij gaat het goed, ik heb 12 jaar geleden besloten dat ik er een eind aan wilde hebben aan dat gezuip en al die drugs. Dat heeft me twaalf lange jaren gekost met vele uitglijders maar sinds ik hier meeschrijf heb ik een hoop doorzettingvermogen gekregen en veel inzicht in mezelf. Gewoon door mijn gedachten van me af te schrijven.

Blacky nog een 40 minuten en je weet meer...ik ben in gedachten bij je en hou je hand vast:sun:

Ziza...wat ben je toch fantastisch:angry: en wat weet je het allemaal zo goed voor een ander:angry:
Je zou jouw als begeleider hebben...wat een compassie

schrijffouthje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...