Spring naar bijdragen

Donderdag 27 maart 2008

nicky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jozias. Ik ben hier gekomen, en heb geen druppel meer gedronken. Dat is bijna 5 maanden geleden.
Ik had het zelf nooit gedacht, dat het me zou lukken. Had vreselijke angsten, bang dat ik het leven zonder drank hélemaal niet aan zou kunnen. In het begin voelde het als keihard vechten, ik heb hier veel van me af geschrreven. op een gegeven moment voel je dat je per ongeluk niet meer de hele tijd vecht. toen kwam het grote loslaten, je bent er niet meer mee bezig. Het is voornamelijk relaxed nu. Al weet ik nog niet wat ik met de rest van mijn leven aan wil. Maar dat geeft niet. Ik heb wel ruimte gecreërd om daar op een andere manier naar te kijken. Nuchter dus. Ik laat het heel erg over aan de tijd. Overhaast niets. Stop met drinken, de rest volgt!
Gevoelens komen nu anders tot mij, en daar moet ik weer opnieuw mee leren omgaan. ik probeer er niet te halsstarrig mee om te gaan. Want dan verlies ik, en het bevalt me juist zo goed. ik ben er nog lang niet... Maar dat hóeft ook niet. Stap uit het grote moeten, ga uit van jezelf!
Succes Jozias, jij komt er wel! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo wat goed!!
Heerlijk voor je en bij relaxed kan ik me alles voorstellen hoewel ik het zelf nog niet voel maar alleen de stress van het kopen en zorgen dat je voorrad hebt en het verstoppen in mijn geval en al het stiekeme dat alleen is al slopend.....
Goed voor jou en je gezin, ga zo door dan neem ik een voorbeeld aan je ;) !

mag ik nog vragen of dat met medicijnen gepaard is gegaan en heb je nog een terugval gehad...

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen medicijnen. Alleen vit. B-complex en sinds kort extra vit B1 (thiamine).
Geen terugval totonutoe. Soms wel bang. Maar dat is een oude emotie, die kick er snel uit.
Ik wil niet meer. Na al die ellende!

Ik, een voorbeeld? Da's nieuw, maar OK!
Niet drinken dan, schrijven als je het moeilijk hebt. Naar buiten gaan!
Denk maar aan mij, ik kan het ook! Jij ook en velen met ons.

Echt, hoe moeilijk het soms ook is, je moet door de bagger!
Lieslaarzen aan en baggeren maar.
Het volhouden wordt beloond!

Soothe zegt altijd iets over Bamboe, denk daar maar aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één ding. Hier geen drank meer in huis. Alles weggedaan en niets meer gekocht.
Voor mij heeft het wel gewerkt. ook al twijfel ik nu of het de juiste manier was.
Wil straks wel weer wat in huis kunnen hebben, dus daar moet ik nu even voor gaan zitten.
Stukjes loslaten gaat, maar het grote geheel, ik kom steeds dichterbij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemachtig, het is nog maar net tien uur en ik ben nou al doodmoe. Kleine kinderen om me heen vind ik wel uitputtend, zeker als ze in de "waarom?"-fase zitten. Nu is ze met mijn hondenuitlaatster mee, dus ik heb even een uurtje rust. Morgen is man vrij, dan mag hij het leeuwendeel op zich nemen.

Interessante verhalen over honden plukken. Ik borstel Max elke dag, dat schijnt genoeg te zijn, maar maak me nu wel enigzins bezorgd dat dit te weinig is. Ja, het is dan ook mijn eerste hond dus veel ervaring heb ik er niet mee. Toch maar eens even googlen op zijn "ras".

Blacky wat je beschreef van Yang leek mij ook op nier-insufficiëntie. Laat je nog weten hoe het verder ging?

Charlie dank je wel voor de tekst van "waarom...". Heel mooi lied eigenlijk.

En verder wens ik iedereen een droge dag met veel innerlijke kracht en een beetje plezier in het leven en in jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik meld me ook maar weer eens op het forum. Ik heb een slechte week (al 2x een uitglijder gehad) maar goed, afleren van slechte gewoontes gaat met vallen en opstaan (maar wat is het MOEILIJK!!!!!) Ga er opnieuw voor om de komende dagen staande te blijven sluit me bij jullie aan voor een droge dag,
groetjes

typefout aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pipi

Mag ik ook ff reageren...

Mijn man drinkt niet meer sinds mijn eerste poging twee jaar geleden gelukkig!
Wij hebben ook weinig visite gelukkig en de keren dat ik het voor de visite in huis heb gehaald ben ik weer voor de bijl gegaan, dus ik ik heb gezegd dat ik het nu ook niet in huis haal en we worden nu vaker bij mensen uitgenodigd en bij anderen vind ik het makkelijker om nee te zeggen dan thuis.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik krijg inderdaad geen bezoek meer...

Tja hoe doe ik dat, als ik van te voren weet dat er lui komen die alcohol drinken, haal ik een krat bier of een fles wijn.
Op is op.
de beste vrienden weten het.
Klaas vergadert in de kroeg.

Nee, maar toch. ik ben sinds ik gestopt ben wel vaker alleen.
Ik bied de mensen koffie of thee of wat fris aan.
Als ze vragen, heb je niets anders, zeg ik nee :D
Tsja, gek eigenlijk hè.
Wordt dit jaar 40 en heb ábsoluut géén zin in een feestje. (lees drank)
Iedereen zich in mijn tuin een beetje lopen volgieten..

Zat al aan een groot waterfeest te denken.
Maar misschien ga ik ook wel gewoon weg!

Aan de ene kant moeilijk, aan de andere kant, hoe moeilijk willen we het hebben?
Wil mensen niet van de drank af houden, maar om het wijnrek ( wat ik niet heb, ik zoop het liefst zo uit de doos) nou te gaan vullen.. Klaas drinkt ook niet meer, lustte 'm ook wel!

Ja, verdomme. Net alsof het met drank erbijj altijd zo gezellig was.
Nou, sta dus ook nog een beetje in dubio.
Leuke vraag ;)

op een dag kan ik dus ook niet meer de kluizenaar uithangen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Wat een heerlijk draadje om te lezen deze morgen!
Jullie maken óók mij blij! :D

Het is zo fijn om te lezen dat mensen de Knop om hebben gevonden ofwel
dat velen de weg naar de knop om bewandelen. Schitterend en de verhalen
zijn zó herkenbaar.
Jullie schrijven zó bemoedigend met elkaar dat jullie anderen de goede
kant op trekken! En het is het waard, oh zo waard! :present::present:

Blacky, ik hoop dat het goed komt met Yang. Maar met jou ook alles goed of
is de artsbezoek alleen een co? Dat wordt vanmiddag vast tukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wordt alleen drank in huis gehaald als er bezoek is. Iets te vaak naar mijn zin, bezoek dus, maar als je met iemand samenwoont moet je je een beetje aanpassen. Ik heb er geen moeite mee als mensen drinken waar ik bij ben, mijn struikelblok zit 'm in alleen zijn. Dus gieten we alles wat is overgebleven, meteen weg als het bezoek verdwenen is. Als er nog volle flessen zijn, zet man die meteen in zijn auto en geeft ze de volgende dag weg. Tenminste, dat denk ik, voor hetzelfde geld zet hij ze in zijn schuurtje of is er een schatkuil in de tuin vol flessen wijn. Daar denk ik verder maar niet over na, te gevaarlijk.
Toen ik nog alleen woonde, zei ik tegen visite altijd dat, als ze wilden drinken, ze het zelf mee moesten nemen en na afloop de rest ook weer mee terug nemen. Als dat gek werd gevonden vertelde ik kort en bondig dat ik alcoholiste ben en dat drank voor mij niet veilig is. Ik heb zelden gemerkt dat dit op weerstand stuitte, de meeste mensen zeiden dan dat ze met me mee deden, thee drinken of water. En achteraf kreeg ik dan leuke reakties, dat ze een avond zonder drank eigenlijk veel leuker vonden en dat het nooit bij ze was opgekomen dat je ook een leuke avond zonder drank kan hebben.
En ja, ik ben ook wat vrienden kwijtgeraakt omdat ik niet meer wilde drinken, maar dat zijn dan geen echte vrienden, denk ik maar.
Er is geen reden tot schaamte. Het gaat toch om JOU en het feit dat je van de drank af wil blijven? Dat lijkt mij veel belangrijker dan jezelf in gevaar brengen door het valse idee dat je drank moet serveren. Dat is toch bij de wilde konijnen af, als je er echt over nadenkt?
Ik serveer altijd heerlijke zelfgemaakte hapjes en sappen uit de sapcentrifuge, daar doen ze het maar mee.

Har, als je dit nog leest: ik kon me helemaal vinden in jouw antwoord van gisteravond. Het tot drie tellen (en liever nog tot tien) is met het drinken verminderd. Nu ben ik altijd wel een tamelijk impulsief mens geweest, maar wat ik de afgelopen jaren heb geflikt af en toe, met uitvallen, dat heeft mij ook niet gelukkig gemaakt. Leerpuntje, dankjewel. Een balans vinden is nog steeds niet altijd gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, Klaas blijkt eigenlijk best een goeie peer te zijn.... :D

Ook nooit stiekum gedaan, nee hoor lallend dat iedereen het mocht zien...
Er komt wel weer eens wat, als ík er aan toe ben!

Eerst mijn nieuwe levensstijl op peil..

Niemand kon mij iets verbieden, dan waren de rapen gaar!
Erg hoor, als het zo moet!
Nou, nu kun je lekker zélf beslissen!
Way to go, Pip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, jij ook goede morgen? Vandaag een betere start van de dag?

Vie, ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt. Maar het is wel je zinnen
verzetten toch? Rust maar lekker dat uurtje.
Ik heb nu het idee dat kleine kinderen in deze tijd véél meer vragen en véél
wijzer, mondiger zijn als toen ik kind was. Maar mogelijk is dat verbeelding.

Soothe, als het plukken bevalt kun je voorjezelf werk beginnen. Er zijn vast
veel honden die regelmatig geplukt moeten worden. Niet teveel agressie
in leggen hé! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, dat idee heb ik (een beetje jaloers) ook wel eens. De kinderen worden zo bij alles betrokken, hebben zoveel inbreng, ze worden bijna als volwassenen behandeld. Allemaal prinsjes en prinsesjes. Ja ik kreeg vroeger ook te horen van: jij hebt niks in te brengen dan lege briefjes. In onze cultuur wordt jong zijn zo verheerlijkt. Als je dan bedenkt dat je vroeger je kop had te houden en je eigen sores maar op moest lossen zonder dat er meteen een leger van opvoeders voor je klaarstond... tja ik weet niet wat er beter is.
Had jij zelf meer begeleiding gewild toen je jong was? Of een opvoeding zoals nu tegenwoordig gebruikelijk is, waarbij de ouders vaak ondergeschikt zijn aan hun kinderen?

Overigens, nog even over drank: ik vind het leuk als mensen meedoen met mijn sapjes en hapjes, maar ze mogen van mij best drinken. Ik wil er alleen niet de nasmaak van hebben en ik merk dat ik me afkeer van mensen die het op een zuipen zetten in ons huis. Of van die verhalen van: tjonge gisteren weer zo gekeild, ik heb me toch een koppijn, alsof dat stoer is. Soms wil ik nog wel eens zeggen: maar dan drink je toch gewoon niet, en ze handvatten aanreiken. Maar dat gepreek werkt toch niet. Nu laat ik het maar zo en ga alleen voor mezelf.

Kind is weer terug, moe, ze moet even een slaapje doen en straks gaan we paniek-koeken bakken, hihi, dat is haar woord voor pannenkoeken. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...