Spring naar bijdragen

vrijdag 28 maart


Vie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Leerzame dag gisteren. Hier op het forum en ook daar buiten.
Dank nog voor de antwoorden die gegeven zijn toen ik al uitgelogd was.

Wij gaan straks naar de kinderboerderij. Omdat ik het niet trek om zo lang op mijn pootjes te staan, heb ik een rolstoel. Ik schaam me wezenloos, het zal de eerste keer zijn dat ik me laat duwen. Maar ja, ik kan maar niet steeds tegen elk uitje, nee blijven zeggen omdat ik op mijn eigen benen wil staan. Valse schaamte is fnuikend.

Verder wens ik iedereen een fijne droge dag toe met veel prettige ervaringen en "eureka!"- momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Ha Vie vroege vogel, kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt in een rolstoel te zitten,
wel dapper dat je het toch doet.
En de kinderboerderij is zelfs voor volwassenen leuk, tenminste ik vind het altijd zo lief al
die kleine diertjes.

Zelf heb ik mijn hele vrije dag verslapen gisteren, ik was gewoon erg moe, lekker
in bed gelegen met een boek en tussendoor veel, heel veel geslapen.
Achteraf vind ik het dan weer zonde van mijn dag, maar gedane zaken nemen geen keer;).
Eigenlijk heb ik verder niet zoveel bijzonders te vertellen, behalve dan dat het goed gaat
met mij.
Het leven gaat zijn gewone gang, ik ben reuze blij dat ik geen energie meer hoef te steken
in de alcohol, het is weer een gewoon onderdeel van mij geworden, het niet drinken, en
dat is fijn.
Lieve mensen, ik doe gewoon weer mee en drink niet vandaag,
jullie ook ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja Albertje, dan is het toch niet zonde van je dag als je lekker hebt gelezen en uitgerust? Je lijkt wel een beetje een Calvinist :D , die altijd iets gedaan moet hebben om tevreden met zichzelf te zijn. ledigheid is des duivels oorkussen, hihi.
Ja ik vind de kinderboerderij ook altijd erg leuk.

Rudy ik heb de bovenste draad maar weer gepakt, maar wel je bericht gelezen. Dat is hard afscheid nemen van een heel prettige gewoonte. Sja, je wordt een oud krakie, man! Wen er maar aan. :present:

En nu ga ik even badderen en ontbijten, ik zie jullie later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen
Ja Vie lijkt me leuk die kinderboerderij,denk
dat ik vandaag ook maar eens iets ga doen .
Ik heb vannacht weer paniekaanvallen gekregen en ben dan maar even
met mijn hondje buitengegaan en kalmeerde .Het was dan al bij al toch
een goede maar korte nachtrust amper 5 uurtjes ,verder beverig en nat en warm gezicht op en af en hartkloppingen en hoofdpijn
Vandaag ben ik bang dat het heel moeilijk gaat worden want had om half 8 al zin
om te buizen,het is dan ook weekend en als het hard regent
komt mijn man naar huis (bouwvakker)en drinkt die voor mijn neus de nodige weekendvoorraad
dus vrijdag zaterdag en zondag,dat zijn ook de dagen dat we samen zijn en als het dan gezellig word
zal ik op mijn tanden moeten bijten maat idem als hij met zijn maten blijft plakken.
Toch ga ik ervoor om er een alcoholvrije dag van te maken en ik hoop dat het me lukt
weet nog van mijn vorige stop vroeger dat dag 4 heel erg was en dag 5 zuiver ellende.
Maar toen heb ik het toch gekunnen.Dus ik doe met jullie mee vandaag niet drinken.

Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky voor jou log ik nog even in, man is kleinkind in bad aan het doen, dolle pret.

Wat lijkt me dat razend moeilijk, om niet te drinken als je een partner hebt die dat wel doet. Over de kat op het spek gesproken. Hoe hou je dat uit!
Als ik jouw verhaal en dat van sommige anderen lees, vind ik dat ik het toch maar gemakkelijk heb met een man die amper drinkt en dan nog alleen op feestjes, maar zeker niet als we samen zijn.
Heeft jouw man geen begrip voor je doel om niet meer te drinken? Praat je daar wel met hem over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie
Ja ik praat er over maar hij wil niet stoppen wel minderen
wat hij nu wel doet maar toch zijn het nog vele klikjes die ik meemaak van de busjes bier die hij opentrekt.het is wel zo dat bier me eigenlijk niet veel kan schelen omdat ik verhangen ben(was)
aan champagne en als het wat minder moest schuimwijn als deze opwas en ik ging
dan naar t cafe dronk ik wel bier omdat ik het dan al niet meer proefde maar ik lust het
eigenlijk niet,nu hoor ik pas hoe stom dit klinkt,ik lust het niet graag maar kapte het
wel met bakken binnen.Ik blijf mijn best doen,heb ook zo eens 7 jaar gestopt met roken
terwijl mijn man heel de dag rookte en spijtig genoeg ben ik na zolang terug begonnen
maar ja dat is werk voor als ik volledig clean ben van de drank 1 per 1 oplossen.
Bedankt voor je reaktie en het geeft me weer extra motivatie
Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Nicky, als je dit overwint, kun je alles! :)
Op tijd naar jezelf luisteren en lekker naar buiten, wandelen.
Ik zal maar zeggen, een soort van in AKTIE komen...:D

Rudy, afscheid nemen doet pijn. Ik ben blij dat je nog een damesfiets hebt!
Rustig aan, kun je ook intens genieten! Ik kan je de infra-rood aanbevelen...

Pippi! Wat heb je toen gedaan? Naah, vanavond in de herkansing!
Heeft je ex nix nu? Als hij zelf ontslag heeft genomen?

Soothe, spierpijn?

Albertina, ongelooflijk, hoe snel jij het leven weer omarmt1

Blacky :present:

Vie; het is niet anders, probeer er een beetje van te genieten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Vie
Wat grapppig allebei tegelijk opende we de dag!
Mag ik vragen wat er met jou lijf aan de hand is....ik heb zelf na mijn laatste zwangerschap een instabiel bekken overgehouden wat nu 3 jaar later inhoud dat ik mijn baan kwijt ben, hulp in huishouding heb en vaak moet rusten en eigenlijk niks meer kan wat ik kon, ik leef een beetje als een bejaarde zeg maar.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Jozi, dat mag je vragen, maar ik wil het geen topic laten worden, want het heeft niets met ADB te maken. Vorig jaar werd er hodgkin bij me geconstateerd. Ik heb toen een chemokuur gehad, die niet voldoende hielp. Nu heb ik een ander soort kuur, die wel aan schijnt te slaan. In ieder geval zijn de gezwellen "rustig" geworden en is het niet verder uitgezaaid. Wel is het hele proces van kuren nogal slopend voor het lijf en ik kan lichamelijk niet zoveel aan op dit moment.

Ik wist niet dat bekken-instabiliteit zoveel impact heeft. Heb je daar wel fysiotherapie voor?

Marjo deze drempel kom ik ook wel weer over, dank je. Ik ben alleen als de dood dat een bekende me ziet in een rolstoel. Ja, stom, ik weet het, maar ik kan er gewoon niet goed mee dealen om "zwak"over te komen.

En nu moeten we echt gaan ontbijten, latersss!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jullie dappere strijders

Ben ik weer ff...mag ik even spuien..??!!

Ik ben echt zo depri als een deur vandaag tjonge jonge, geen land mee te bezeilen, ik voel me dik en opgeblazen, heb nog steeds buikpijn en ben diep teleurgesteld in mijn man die alleen maar aan het werk of aan het sporten is en geen tijd voor mij heeft, ja tussen de bedrijven door smst hij af en toe: "hoe is het met je project" (stoppen met drinken)! :(
Het leuke van met een therapeut getrouwd te zijn is dat hij alleen maar naar de problemen van anderen luistert en thuis snapt hij er geen zak van.
Zucht!
Ik zou gaan sporten maar ga koffie zetten en mijn favo soap kijken duhu!!!

Hoop dat jullie beter in je vel zitten!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Vie, sterkte ermee!
Maar bij mij heeft het hebben van veel pijn mij echt wel aangezet tot meer en meer drinken, ik moest toch wat.....zo is het eigenlijk steeds erger geworden bij mij
Ik kan me er alles bij voorstellen hoor die rolstoel, hebben ze mij ook zo vaak aangeboden maar aan de andere kant wil je het ook niet missen toch en die kleine vind het vast heel leuk, probeer er gewoon van te genieten!

Fijne dag Vie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, speciaal voor jou,

Ik zou me bijna schuldig voelen ;), ja het gaat echt goed met mij.
Ongelofelijk? Ja ik ben zelf ook blij verrast dat het leven mij weer omarmt.
Alhoewel ik wel wist dat het mij weer goed zou gaan als ik niet meer zou drinken.
Het is mij voorheen ook 10 jaar goed gegaan, tja, en mijn uitglijder is het ultieme
bewijs dat het mij werkelijk niets oplevert, de alcohol.
Natuurlijk dragen de AA en het forum hier aan bij, Marjo ik neem de dag en het
leven zoveel mogelijk zoals het komt, en omarm elke nieuwe dag, nuchter en zonder
behoefte aan de alcohol, natuurlijk zijn er ook mindere dagen, die zullen er altijd blijven,
ik probeer niet aan de mindere dagen te relateren maar aan de goede.
En Marjo jij bent ook goed op weg, en het leven zal jou ook weer gaan omarmen,
en dan omarm jij vanzelf ook het leven!!!

Liefs voor Jou
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Rudy, man, wees blij dat je nog kunt fietsen!!!!Al is het een hard gelag. Liefs:sun:
Nicky, sterkte meid, even op je tanden bijten, je weet uit ervaring dat de eerste dagen het moeilijkst zijn!! Succes!!!:heart:
Vie, glaasje op, laat je rijden, hahaha, wat geeft dat nou, ik heb het ook wel eens gedaan, héérlijk!!
Albertina, vandaag ook vrij????
Jozias, is er nog kans dat je er vanaf komt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias
Ik heb het vandaag ook heel moeilijk
en mijn man en ik is nog geen koek en ei,we hebben soms wel gezellige dagen
maar zitten tenslotte nog wel apart op een appartement en er is nog veel werk aan de winkel om de plooien terug glad te strijken na wat er gebeurt is langs beiden kanten allemaal door de dranken als hij me negeert
als ik klaag van de ontwenning terwijl ik zo mijn best doe en hij dan naar boven
gaat naar zijn eigen stek zijn dat de momenten dat ik denk waarom doe ik moeite
maar dan neem ik me voor om sterk te zijn en het voor mezelf te doen
Als ik nuchter ben sta ik ook sterker in mijn schoenen want dan weet ik waar ik mee bezig ben
terwijl ik dronken ben is het geen zicht en de dag erna nog minder en dan maak ik van onmacht en zattigheid weer stommiteiten en blijft het maar een cirkeltje.
Het is wel zo dat ik veronderstel dat mijn familie nog niet zeker is dat ik het meen en ik begrijp hen omdat het nog zo kort is maar langs de kant van iemand die het echt wil doen moeten ze het ook begrijpen,dus het is niet simpel maar we moeten volhouden .
liefs Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...