Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 maart


Har

Aanbevolen berichten

Hoi, hoi beste Adb'ers :rose: Het wordt vandaag een zonnige dag dus hup hup uit jullie warme nestjes en een beetje lente proeven vandaag :)
Ga zo eerst naar de V&D, het prijzencircus gooit de deuren open om 8 uur. Er moet een schildersezel gehaald worden op 4 poten, tegen een zacht prijsje. Voor J. ze wil nog gaan schilderen in wat misschien het laatste jaar van haar leven is.
Kom straks nog effe kijken, alvast een fijne droge dag toegewenst
Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorge allemaal!

Vijf dagen vandaag, joepie!
Het lijkt moeilijker dan ooit maar we gaan er weer voor vandaag!
De zon schijnt en vandaag heb ik man en kinderen om me heen en dat maakt het in mijn geval iets makkelijker.
Ik zal wel een hoop gemist hebben gister en heb geen tijd om te lezen want ik ga sporten :D goed hè!
Hoop dat het jullie allen goed gaat en is vergaan en dat het weer een mooie droge dag wordt!

Veel liefs en kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen!
Ook ik werd vroeg wakker door het licht en de zonnestralen....zal morgenochtend met de zomertijd wel helemaal in volle vroege gloria zijn! Lekker geslapen, want sjonge wat slaap je zaaaalig zonder drank en wat sta je lekker op.....
Ga zo de stad in, nee geen Prijzencircus veels te druk voor mij, op zoek naar leuke zomerdingen,
oja, ik doe natuurlijk mee vandaag, vanmiddag/vanavond wel langs bij vrienden eten, maar we houden het droog!
Fijne dag,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen..
Fijn he om zonder kater wakker te worden..
En.. de hele nacht doorgeslapen ipv vanaf 3 uur wakker te liggen..
Ik dronk gemiddeld een fles wijn per dag ( wel dure dus dan ben je geen alcoholist haha! en o ja, ik dronk ook niet voor vijf uur, dus ik had heeeelemaal geen probleem..pff)
Ik ben gisteren met behulp van jullie steun weer begonnen met de refusal.
voorlopig de dosis opmaken, 28 dagen.
ik neem maar een kwart per dag 's ochtends, ik weet dat dit voldoende is om heel naar te worden als je toch drinkt, maar je krijgt er geen bij werkingen van.
ik noem het maar even mijn stok achter de deur..
ga er niet over nadenken of het 'zwak' is, of 'vals spelen' , maar geniet van de rust..
ik weet nu al dat ik vandaag niet KAN drinken, geen discussies..
fijne dag allemaal en soms helpt het je eigen berichten terug te lezen.
(ik zie dan mijn valkuilen)
en ook niet drinkers hebben weleens een offday of voelen zich grieperig dus verwacht niet dat je je elke dag in de gloria voelt..
(groet van iemand die het zo goed weet, maarree.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb,ers,
ook hier aan de belgische zee straalt er een heerlijk zonneke door de ramen :rose:
tapas yang is iets beter , heb al een mail ontvangen .
ook vandaag rijg ik een pareltje bij aan dit heerlijke nuchtere bestaan , dus laat ik samen met jullie die eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze :rose:ige dag!

Een kort nachtje voor mij, ik kon niet in slaap komen gisteravond.
Tot zeker 4 uur wakker gelegen, nou niet echt fijn.
De hersentjes bleven malen, terwijl ik normaal gesproken zo in slaap ben.
Dus een paar keer opgestaan om een sigaretje te roken
Oh ja, en een pak spritsjes opgegeten:o.
Als ik naar buiten kijk is het hier een lust voor het oog(ik woon aan het water).
De eendjes hebben nestjes op het water, zo leuk om te zien, en de wilgetakken
komen ook al uit.
Ja daar word ik nou vrolijk van.
Dus kortom ik maak er een leuke dag van, jullie ook?

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dit herkenbaar voor jullie:
ik heb gisteren sinds tijden niet gedronken, (dronk ook weleens 'maar' 2 glazen wijn)
en nu besloten te stoppen.
eerst had ik euforie vanochtend en nu ga ik bedenken hoe anders mijn leven had gelopen als ik eerder was gestopt...
vooral de afgelopen 5 jaar na mijn scheiding.. hoeveel beter had het kunnen zijn..
aan de andere kant ben ik blij dat ik het nu doe en niet over 5 jaar

maar toch blijft de gedachte : what could have been....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lianne,

Tja, het is niet leuk maar gedane zaken nemen geen keer,
ik heb mij dat vroeger ook vaak afgevraagd, ik ben nl. ook
na een echtscheiding gaan drinken.
En hoe mijn leven anders zou zijn gelopen als ik dat niet had gedaan,
geen idee.
Wel weet ikdat ik enorm veel heb geleerd van mijn drink periode,
het klinkt raar maar het heeft mij gemaakt tot wat ik nu ben.
Mijn terugval heeft me weer doen inzien dat het leven alleen maar
slechter wordt met de alcohol, nu ik weer ben gestopt merk ik
dat het leven mij weer omarmt.
Ik kan de dingen weer onder ogen zien, en weet dat de drank werkelijk niets
maar dan ook niets oplost.
Zelf heb ik erg veel aan het AA programma, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb daardoor geleerd dat ik het verleden los kan laten, en nu in
het heden kan leven.
Het heden is niet altijd een feest, maar zoveel beter, omdat ik niet meer drink.
Lianne neem het per dag, het is al een prestatie dat je hebt toegeven niet meer te kunnen
drinken, dat is voor nu even genoeg.
Een stapje tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat ik een heel verhaal te schrijven, foetsi.............grrrr

Vannacht even zitten gieren om de capriolen van Har en Marjo, geweldig, hoewel de aanleiding natuurlijk niet leuk was...Zelf ben ik wel met bril en al naast het toilet beland, of met leuning en al van de trap gedonderdagd..

De rest is me te veel om weer te gaan zitten typen, dus wens iedereen een goede, fijne, droge dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de lieve woorden.
Het zijn meer gedachten die door je hoofd schieten...
Ik zag net de buurkinderen naar hockey gaan en ik heb dat altijd afgehouden want ik moest er zelf niet aan denken om op zaterdag of zondag daar om 9 uur te staan, pfff
Niet dat mijn kids iets te kort komen hoor, ze sporten door de week veel en zitten op allerlei clubjes.
Maar ik merk dat ik heel veel keuzes 'om die drank' heen had gebreid.
Het geeft ook wel rust, ik heb volgende week een aantal vroege afspraken en het is heerlijk te weten dat ik dan fris ben en niet een half uur eerder op moet staan om met allerlei dure poedertjes en glosjes er wat van te maken.
In elk geval is het waar: beter nu te stoppen dan later. en zoveel schade is er gelukkig nog niet aangericht.
ik weet wel dat alles beter was geweest zonder, maar dat geld voor mijn hele leven..
alhoewel, ik neem het maar luchtig, misschien was ik wel een keer onder de tram gekomen 's ochtends vroeg terwijl ik nu nog in mijn bed lag te knorren.. (flauw morbide grapje..)
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt albertina,
de aa lijkt me best wat, alleen ik heb gekeken en ik rdam zijn de bijeenkomsten voornameijk 's avonds en dat gaat wat moeilijk met de kinderen. alhowel als ik uit eten wou of iets dergelijks (uit drinken!) nam ik ook een oppas..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hallo.
Lianne zou het niet inherent zijn aan een tijd in je leven dat je voor veranderingen staat? Ik bedoel dus, het hoeft niet persé met drank te maken te hebben. Ik denk dat iedereen wel eens peinst over, als ik het zo en zo had gedaan, was het dan nu beter geweest?
Gelukkig dat we elke dag keuzes kunnen maken.

Corinne dank je voor de tip wat betreft buikgriep. Man is hier wel mee gewend, dat heeft hij zo een paar keer in het jaar. Sterke benen, zwakke maag. Vervelender vind ik dat ik niets voor hem mag doen, hij wil in zijn eentje lijden. Als ik me naar voel rent hij zich het vuur uit de sloffen, maar andersom mag het niet.

Voor iedereen een fijne droge zonnige dag. Ook hier is het echt lente. Ik ga maar een beetje in de tuin wieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff net een stuk getyped en weggeklikt omdat dochtertjes ( 8 en 10 ) even gezellig een knuffel kwamen geven en over mijn schouder hingen..
weet nog wel dat ik een keer relatieplanet had gedaan, zat ik ook zo stiekem te doen als ze erbij waren haha!
en maar denken dat ze het niet door hebben.
Hi Vie, 'zusje" ik heb de afgelopen jaren van hoogtepunt naar hoogtepunt geleefd om dingen niet te zien en te voelen..
en ik weet dat het een stuk beter was geweest als ik het zonder drank had gedaan.
maar aan de andere kant had het ook een stuk slechter gekund.
ik ga niet meer denken : wat/stel/als, ik ben blij dat ik het nu zo doe.
en natuurlijk gaat een dipje niet uitblijven.
sommige mensen kunnen van een drankje genieten, ik hoor daar echt niet bij.
1 wijntje worden er altijd 5.
en alhoewel ik nooit stieken heb gedronken, dat hoeft niet in mijn omgeving, zou ik de rust heerlijk vinden omdat ik er zoveel in gedachten mee bezig was...

Vie: hoe lang ben jij al gestopt?
Ik weet soms niet precies wie er al adb is op het forum en wie nog dagelijks de strijd voert..
in elk geval allemaal succes..
liefs Lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne 11 juli vorig jaar was mijn laatste drankdag.
Ik sta er ook niet zoveel bij stil, al weet ik net als jij dat het veel beter zonder drank was gegaan. Maar ja, je kan het alleen maar van nu af aan beter doen, nietwaar?

Wat jij trouwens zegt over een "zwakte" dat je het nu met refusal doet, dat vind ik nou helemaal niet. Heb me steeds voorgenomen dat wanneer het me zonder niet zou lukken, ik dat ook aan zou grijpen. Het is toch ook niet zwak wanneer iemand de hulp van een therapie inroept, of van de AA? Pak wat je pakken kan, als iets voor je werkt. Ik kreeg indertijd van mijn internet-therapeute de raad om een hond te nemen. Daar moest ik wel nuchter voor blijven, want ik zag me nog niet waggelend en zwalkend dat dier uitlaten. Die vijf glazen wijn van jou werden bij mij meteen minstens een liter.

Ja, grappig, "stiekem" testen invullen. En dan betrapt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen
Wat een stralend begin van de dag en hier komen maakt mijn humeur
nog beter,ik voel de energie borrelen,haha borrelen weer iets voor mij
om dat zo te zeggen.
Gisteren was het minder lachen want mijn pc sloeg tilt zodat ik dus niet kon gaan shoppen
en hem uiteindelijk in orde had vannacht om 12u35. Het is nog niet goed maar hij
werkt al terug ,dus moest ik wegvallen is het weer van dat.
Wat heb ik gisteren een zin gehad om te drinken en afgezien maar ik heb woord gehouden
en niks gedronken,wat wel heerlijk was ik kreeg gisterenavond een gelukzalig gevoel
of ik van iets bevrijd was ondanks ik de pc door de raam wilde smakken,het deed me goed
en ik weet dat het gaat lukken.
Ik heb gisteren dus niet kunnen volgen hier en moet nog bijlezen

Voor Blacky
Wat ben ik blij voor je dat het met Yang beter is

Voor Cpas
Dat heb ik gisteren wel nog gelezen van die Librium
ik ken deze maar ben niet zo voor medicijnen soms moet het
en als het nodig is neem ik ze maar wil het zo lang mogelijk vermijden
Bedankt toch

Jozias
bij mij vandaag ook de 5e en ik denk de moeilijkste als ik aan mijn vorige keer denk
maar we gaan ervoor he

voor iedereen een hele fijne zaterdag,ga ik er ook van maken maar moet buiten
anders ga ik er teveel aan denken en het mag niet fout lopen

Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Vie (en allen)
Dank voor je hart onder de riem..
ik neem de refusal nu gewoon even omdat ik weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
er borrelen steeds dingen bij me op die zijn misgegaan door drank.. uiteraard had ik er een ander smoesje voor..

Ik weet wel dat ik betere beslissingen nem zonder wijn.
bijv in de zomer kan ik de kids ineens meeslepen naar de stad, 's avonds na het eten (met 4 glazen wijn)
heeee, wie heeft er zin in een ijsje bij de ijssalon..??
kids reageren amper want we hebben thuis ijs genoeg en ze waren net zo lekker aan het spelen..
maar mama wil naar dat leuke terrasje naast de ijssalon...
en raad eens wie er rijdt..
dus in zoverre ben ik heel blij dat er nog niets ergs is gebeurd.
nou is het niet zo dat ik continu laveloos was, juist door die paar avonden in de week met 'maar' 3 of 4 glazen en dus nuchter naar bed hou ik mezelf voor de gek dat er niet aan de hand is.

vie, vanaf juli, bijna een jaar dus, knap zeg!
hoe ervaar je nu de etentjes en verjaardagen? moest je wennen? kreeg je commentaar?
ik heb het ook een paar keer nuchter gedaan, maar vond er niks aan en ging vroeg naar huis, terwijl ik normaal gesproken overal het licht uitdoen..
was wel lekker vroeg op de volgende ochtend..
ik ga wat leuks doen met de kids, iedereen hele fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even goeiemorgen zeggen.

goeiemorgen.;)

het zonnetje schijnt hier nog niet. ik hoop dat het snel gaat komen. ik heb het zoooooo nodig. verkoudheid en hoesten moeten nu maar een keertje overgaan vind ik. het wordt al wel iets beter, maar ik kom nog niet tot veel. erg moe en alles doet me pijn. nou ja. het lastige is dat alles zo blijft liggen nu. ik heb er geen puf in. zo eerst naar de winkel van ons daar is er ook al 1tje minder wegens ziekte. daarna vrees ik dat ik mijn pakje energie weer verbruikt heb. :angry:

het zij zo.


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Lianne, de eerste paar maanden heb ik feestjes enzo vermeden, alleen als het echt niet anders kon.
Van meet af aan ben ik er wel eerlijk over geweest dat ik niet meer wilde/kon drinken. Geen uitgebreide verhalen verteld, gewoon kort en bondig dat ik niet dronk. Daar heb ik zelden rare reakties op gehad. Soms wel eens: "ach 1 glaasje kan toch wel?" Maar als ik dan nee bedankt zei, werd er ook niet verder op in gegaan.
Ik vind feestjes ook minder gezellig, als iedereen drinkt, je zit dan zo op een ander niveau met je nuchtere hoofd. Wel heb ik de mazzel dat ik eigenlijk weinig zuipende vrienden en vriendinnen heb, eigenlijk alleen nog maar mensen die af en toe een glas wijn bij het eten drinken. De echte zuiperds zie ik al tijden niet meer.
Maar wat jij beschrijft herken ik heel goed. Zogenaamd een leuk uitje voor anderen verzinnen terwijl je het eigenlijk doet om zelf eens lekker aan een glas (of een paar glazen) te gaan zitten.
Wat ik wel mis, zijn de zomerse terrasjes. Dat kan ik vooralsnog niet doen met een spaatje. Terrasjes zijn voor mij toch nog teveel verbonden met Belgische bieren. Misschien dat dat ook nog verandert.
Ach weet je Lianne, je merkt vanzelf dat je interesses gaan veranderen, misschien ga je dan niet meer zo vaak naar feestjes, maar er komen andere dingen voor in de plaats. Niet op stel en sprong maar het gebeurt wel. Wat deed jij graag voordat drank een probleem voor je werd?

Nicky fijn dat je zo goed gestemd bent!

Har, wandel ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Lianne, wat goed van je om de draad weer op te nemen!

Nu het mooier weer is hoop ik dat de griep mensen een beetje opknappen.
Zo zonde om in de buurt van die pot te moeten blijven, liever toch wat
frisse lucht inademen.

Blacky, fijn dat het met Yang wat beter gaat.
Je hebt mij op "goede" ideeën gebracht en ik ga een aantal dagen naar
zee en land om mijn batterijtje weer op te laden. :D
Dus ik hoop op wat goed weer, alleen mag de laptop niet mee en dat wordt
dus weer even afkicken.

Koh, ik heb je gelezen. Goed doorgaan nu!

Albertina, misschien beter de spritsjes vervangen voor kaakjes? Of kan jij
het wel hebben. Heerlijk hé, da's genieten van het voorjaars gebeuren.

Water, ook zal bij jou het zonnetje wel langs komen. Geniet van je dag.
En wat je gedachten betreft over het nu, helmaal mee eens.

Houtje, supporteren en aanmoedigen is ook lekker ontspannen. Ongegeneerd
het even lekker uit kunnen schreeuwen, way to go!

Vie, handjes even lekker vies maken? Rustig aan met het wieden, optijd even
pauzeren. Straks hebje wel eer van je werk!
Hoewel het onkruid binnenkort wel heel hard de grond uit zal schieten,
houd de mens lekker bezig.

Jozias en Nicky, 5e dag, Toppers!

Allen die ik niet genoemd heb, in gedachten neem ik jullie mee want ik kan
niet goed zonder jullie heb ik gemerkt!
Houd het droog en laat die eerste staan dat is tenslotte waar we hier voor
gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...