Ziza Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hi Soothe,Ik ken je nu eenmaal wel een beetje mijn vriend... En je gaat goed... dus keep on rolling... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 O by the way...Bedoel je met "oude hardliner" jezelf of mij ? hahahahaha.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ziza, met alle respect, mijn sponser dit, mijn sponser dat! Stap zus, stap zo! Waar zou Soothe blijven?Nogmaals geen kritiek. Ik wil het leven in al z'n nuances, zelf ontdekken!Dat is ook waarom ik weiger te geloven. Nog afgezien van het feit, dat er geen bewijs is!Geen onderwerping. Geen Christus, geen sponser, niets van dat alles!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ziza, misschien op mijn manier een soort hardliner, wie weet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 En Ziza, niet menselijks is mij vreemd. Het leven stagneert nooit. Alles is bij voortduring aan verandering onderhevig!De Soothe van nu, hoeft niet over 10 jaar (mits ik er nog ben) de zelfde te zijn.Wie weet kom ik gebroken de AA binnen. Het zou kunnen. Groetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Soothe,Wie weet , wie weet...Ik moet wel lachen om onderwerping...hahahaha.... en dit kun je rustig van mij aannemen vriend...ik ben jaren en jarenlang onderworpen geweest aan alcohol en drugs (net als jij overigens)....echter ik heb mij niet onderworpen aan AA of God... tjonge ze zien me vandaag allebei al aankomen op mijn knietjes in het stof ...ik heb jarenlang op de grond gelegen...alleen vandaag niet meer...blij dat ik vandaag gewoon nuchter en clean kan leven en nog wat betekenen voor een ander ook...Mijn focus ligt niet op de AA als zodanig maar op het toepassen van de principes van de 12 stappen in mijn dagelijks leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Beste allemaal,Ik zie dat er al heel veel geschreven is deze dag en betwijfel of ik dat allemaal nog zal kunnen lezen.Vannacht heb ik gewoon goed geslapen en was vanochtend goed uitgerust.Vanochtend weer aan het werk gegaan. Flink wat werk verzet naar tevredenheid. Wat ik af wilde, is af.Zo meteen ga ik eerst even rusten en daarna aan de studie.Misschien tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Zo, dat heb ik ook weer te pakken. Een leuke lunch met kinderchampagne en een kadootje. Ja, mooie oorbellen natuurlijk, want die was ik immers verloren. Ziza, ik vind je nu veel toegankelijker zonder steeds dat afstandelijke ha-ha-ha. Op deze manier kan ik ook veel beter lezen wat je schrijft en je bedoeling er bij zien. Dankjewel voor je mooie schrijfsels vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Wat angst betreft, die heb ik veelvuldig ervaren in mijn eerste drankperiode (tot 1993). De katers waren verschrikkelijk..misselijk en een hoofd wat continu op hol sloeg, vol met angsten. Angst om te stikken (droge keel), angst voor het contact met mensen, angst voor weet ik wat allemaal niet. Ik dronk mijn katers niet weg in die periode dus ging elke keer door dat ellendige proces heen..daarbij verfoeide ik mijzelf.Na de eerste stop heeft me dat nog jaren achtervolgt. Vandaar ook dat ik toch 1 of 2 keer per jaar terugviel..ook al was dat altijd maar 1 nacht flink doorzakken. De volgende dag had ik er (gelukkig) weer spijt van. Ik was nog niet zonder angst dus, ook al was die bedekt met goede intenties en overwegend droog staan, 7 jaar lang. Ben die angst pas kwijtgeraakt in therapie (praten en angsten verkennen) en door diverse ontspanningsoefeningen te doen.Ieder moet zijn of haar weg hierin zien te vinden, maar wat voor allen geldt is dat angst voor je angsten helemaal niets oplost natuurlijk. Bijna altijd zijn angsten niet reeel..ze komen voort uit hersenspinsels.Het verdient werkelijk je aandacht om hier naar te kijken als je er veel last van hebt.Angst is idd een zeer slechte raadgever en moed is vereist om er reeel naar te kijken. Vaak is de oplossing simpel. Om traumatische ervaringen te verwerken is een intensievere aanpak vereist natuurlijk, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring, wel uit die van M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Yep Ziza, De weg is anders, maar we streven hetzelfde doel na! En nee, ik zie Ziza niet op de knietjes, binnen schuifelen. Dat is niet Ziza achtig!Het is gemeend, doe er je voordeel mee! Dat doe je, dus jij gaat de goede weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Soothe, ik mag je eerlijkheid wel ook al vlieg je soms door rechtlijnigheid uit de bocht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Mooi filmpje Trees. Mijn haar is bobline gebleven. Ze vonden het daar zonde dat ik het er weer af zou laten knippen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Beste Har, Het Forum is net het echte leven. En daar (in het echte leven) wordt wat uit de bocht gevlogen.Gelukkig kunnen we eklkaar hier niet op de bek timmeren. Misschien zou ik hard voor je weglopen.Ach Har, een beetje prikkelen, daar leren we zelf ook van. En ik tel al vaker tot tien, anders dreigt er een vierde ban. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 quote: Originally posted by: SootheGelukkig kunnen we eklkaar hier niet op de bek timmeren. Misschien zou ik hard voor je weglopen. Hahaa..ja, ik kan heel hard schoppen om daarna keihard weg te rennen en voor de volledigheid ik ben ook al verschillende keren uit de bocht gevlogen, zowel met als zonder fiets en met of zonder drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Mooi!Terwijl ik als een leeuw lag te slapen,hebben jullie mooie woorden geschreven hier!Daar kan ik lekker mijn voordeel mee doen.Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 :DB):light::DB):light::DB):light::DB):light:Vie, van harte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hoi Har,lees net jouw berichtje over 'dure' vitamine B1; ik slik deze nu sinds 2 weken en een potje met 60 stuks kostte maar 1,60 bij de apotheek hoor, daar hoef je het niet voor te laten. Ik slik het samen met vitamine b complex, ook huismerk van de apotheek, en was daar maar 3,85 voor 60 tabletten voor kwijt. Voor het geld hoef je het dus niet te laten:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Gnigni, zoon komt thuis uit school, en zit allemaal snode plannen te bedenken voor morgen, 1 april.Ben ik dus mooi op voorbereid! Stink altijd overal in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Oooh Rosan, ik dacht dat ze veel duurder waren in de apotheek, maar ik ga niets slikken als ik het niet nodig heb. Thx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Har, ik weet ook niet helemaal zeker of ik het nodig heb, maar ik heb mijn lichaam door de drank jarenlang verwaarloosd en ben het daarom voor de zekerheid gaan slikken (wil ik een maandje of 2 doen); hetgeen je niet nodig hebt, plas je nl toch weer uit. Drink je ook veel water? Ik verplicht mezelf minimaal 2 liter te drinken en je huid en alles gaat er stukken beter uitzien (nooit weg, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ik zit zelf nog maar sinds zo'n kleine 2 maanden op het forum, maar ben nu precies een maand met de internettherapie bezig. Voor alle nieuwelingen hier: het is een enorme aanrader! De steun is heel professioneel en je bent veel bewuster met je alcoholgebruik bezig. Ook ik heb af en toe nog last van een uitglijder, maar dan ook krijg je de steun die je nodig hebt en waar je daadwerkelijk ook iets mee kunt! Door het bijhouden van je alcoholschrift krijg je een goed overzicht van je drankgebruik en zie je zelf in dat er iets moet veranderen.Ik wil het dus iedereen aanraden!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Afgebrand daar was je al een tijdje niet geweest dus! (oja, een jaar). Is mij ook wel eens gebeurd, weet je zeker dat je voor een winkel staat die blijkbaar allang niet meer bestaat. Dat krijg je met die kluizenaars Nix an, hè Pip. Winkelen, blèèh!! Wat dacht je waarom ik zo kon slapen vanmiddag. Kan mijn brein niet meer aan allemaal. Maar soms moet je wat!Nou, jij kan vast die jurk zélf wel (na)maken! (nou ja , daar zul je wel net geen zin in hebben!)Kleikuur zuivert je lichaam, ontrekt giffen uit je lever. Het kan geen kwaad!Nasi, lekker!Heb hier nog wat broccoli liggen, uitje met wat knof erbij. Door de pasta (penne) met room en kruiden afmaken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hier schijnt het :rose:nnetju da's lekker. Het terrasje liep al weer vol....Braaf heb ik mijn aardappels gehaald voor de andijviestamp, en een extra vinkje (ik heb die blinde maar genomen, vind het zo zielig dat ie niks kan zien, beter snel uit het lijden verlossen":D ) omdat Hendrik komt eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Nou mutsje, je mutst maar even lekker verder, een beetje uitmutsen kan soms ook geen kwaad. Ik muts nog even met je mee, ben nog steeds aan het opladen, en dat gaat mutsend het beste!Nou, in dat geval weet je misschien nog een leuke besteding van je belastinggeld? (jurkje, mutsje!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden