albertina Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Een vroege goedemorgen allemaal,De derde slapeloze nacht voor mij, en Corinne? Hoplelijk slaap jij wat beter!Vandaag ben ik vrij en dacht lekker uit te slapen, niet dus.Eerlijk gezegd wordt ik er heel erg onrustig van, als ik slecht slaap gaan mijn grijze cellenflink aan het werk, allerlei gedachten springen dan van de hak op de tak door mijn hoofd,het lukt mij dan echt niet deze stil te zetten.Dus weer uit bed muziekje draaien, vannacht, Farinelli, "Il castrato" is trouwens verfilmd, een schitterende film, voor de klassiek liefhebbers onder ons.Ik word dan zo geraakt door de muziek dat er een serene rust over mij komt.De wereld lijkt dan mooier, zachter en ietsje liever en hoe vreemd het ook mag klinken, verder weg.Niet dat ik de behoefte heb de wereld te ontlopen, integendeel ik wil er juist deel van uitmakende wereld, het leven.Alleen, helaas weet ik soms niet zo goed hoe.Anders kan ik het niet zo goed uitleggen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik soms gewoonniet helemaal weet hoe ik leven moet, dan komt alles mij zo ingewikkeld over, zonder in detail te tredenovervalt mij dan een soort ambivalentie.De grip op het leven, voor zover mogelijk, lijkt dan ongrijpbaar, en soms onbereikbaar.Zware gedachten voor de vroege morgen, toch laat ik ze toe deze gedachten, want hoe raar het ook zalklinken door ze toe te laten, kan ik ze ook weer loslaten.......Dan kom ik stapje voor stapje dichter bij mezelf, want daar ben ik naar op zoek, mezelf.Lieve mensen, dit zijn mijn overpeinzingen, en ik wilde ze graag even met jullie delen.Voor allemaal een fijne dag, en ik doe zeker weer mee, vandaag drink ik niet,want dat zal mij maken tot wie ik wil zijn.Doen jullie mee?@typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Goedemogren Albertine, en allemaal..hoe je je ook voelt.. met een slok op en een restje alcohol inje bloed was het erger geweest..ik was zowaar uit mezelf wakker vannochtend en begin de 'winst' al een beetje te voelen..iedereen fijne dag toegewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Goedemorgen,Ook nog niet helemaal uitgeslapen op deze maandagmorgen, maar inderdaad Lianne, alles beter dan brak opstaan na een avond doorhalen!Ik ga er ook weer voor vandaag, samen met jullie,fijne dag!Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Een goeiemorgen allemaal !Vandaag de zeventiende dag, schrijf ik met trots.Steeds een beetje onwennig de laatste dagen. Weet soms geen blijf met de winst aan die uren méér op een dag.Ben reeds 'stiekem' enkele dagen het forum aan het volgen van A tot Z. Maar gisteren toch de stap gezet om me aan te melden.Ik werd er helemaal vrolijk van, herkende ook héél veel. Ben een dagboek begonnen en tegelijk een beetje planning. Alleszins toch voor vandaag. Alleen vandaag.Een fijne dag gewenst aan iedereen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hi Joanna,wat goed dat je mee bent gaan schrijven, welkom!knap hoor 17 dagen.en dat dagboek is een perfect idee, ik heb het ook steeds in mijn hoofd maar het komt er vaak niet van, ga het nu ook maar doen.bedankt voor de herinnering! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Eigenlijk is mijn dag vandaag de meest slechte van de afgelopen maanden,ik voel me echt kl@te.Pffffff, rusteloos, nergens willen zijn, ik word er zo vreselijk moe van, hetzou bijna de aanleiding zijn tot!!Nu ga ik zometeen eerst naar de fysio en dan naar mijn vriendien effe van me af kletsen,ik zit in de gevarenzone!En daar moet ik uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Goedemorgen!Ik heb me afgemeld voor mijn werk vandaag. Ik probeer maar eens goed uit te zieken. Ik ben al een paar dagen niet lekker! Maag/darmen, erg hoesten en verkouden/grieperig.Kortom naast dat ik jullie lastig ga vallen vandaag ga ik ook regelmatig mijn bedje in.Joanna,welkom! Zou je misschien iets meer van jezelf willen vertellen bij wie is wie?Verder sterkte, knap dat je al 17 dagen droog staat! Tina,fijne dag vandaag! Ik hoop dat er nog wat vaart in komt na een niet zo lekkere nacht!Lianne,Way to go! Je gaat goed. Vandaag weer een dagje erbij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hoe bedoel je berichten die elkaar kruisen?Pip en Tina,maak er wat van vandaag! Ik ben zelf ook niet het zonnetje in huis, maar ik drink niet!Doen jullie mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Goedemorgen allen!!Welkom Joanna, knap hoor, dag 17!Albertina, de dag slecht?? Hij is nog maar net begonnen joh!!Straks na je vriendin even een uurtje plat, hopelijk gaat het dan weer beter!Pip, verslapen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Morge Rot voor je Tina dat slechte slapen, iig fijn dat je een vrije dag hebt kan je een beetje bijkomen.Hoe zit dat nou weer met "kunt en kan" ben er altijd mee aan het stoeien (?)Weet je ook waarom je je zo belabberd voelt (lees net je volgende post)?Welkom Joanna, join the club. De dagdraad heb je al gevonden; je kunt onder Wie is Wie jezelf voorstellen, fijn als we wat meer van je weten.Lianne en Pippi Ik ga vandaag weer wat kwasten en vanavond naar de AA. Voel me goed, alleen nog een beetje wazig...hersencellen moeten nog wakker worden. Ik hou het droog, jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hi Gem,vervelend dat je je grieperig voelt..maar wel fijner om 'legaal' ziek te zijn.Ik weet wel dat als ik eens een echt griepje had, ik rusteloos in bed lag en dacht: ja, had je maar niet moeten drinken gisteren.neem je rust en je vitaminen.Ik ga goed, dank je, nog wel met behulp van refusal, vanochtend weer een kwart ingenomen.ik merk dat mijn gezicht er beter uitziet, niet meer opgezet.ik ben heel erg blij dat ik vrijdag met de refusal ben begonnen en niet mijn snode plan van: nog even het weekend en dan maandag..ik heb al 3 dagen winst te pakken en dat neemt niemand me af.het weekend ben ik wat mild geweest met eten, zeg maar vreten.. en er was niets bij vanochtend, zelf 3 onsjes (vocht?) af.kan je nagaan hoeveel loze calorieen er in de alcohol zit.Iedereen een fijne dag en wat er ook gebeurt, met een slok op wordt het niet beter, hoogstens verdoof je jezelf even en stel je de ellende uit.stel dat je financieel moeilijk zit (raar voorbeeld misschien) en je hebt wat schulden etc.en iemand zou tegen je zeggen: weet je wat je doet? je gooit gewoon alle bankafschriften in een schoendoos, niet openmaken!!! schuif de doos onder je bed en maak hem pas over een paar maanden open!!!zou je dan niet denken: wat een dom advies!! zo wordt de puinhoop toch alleen maar groter en niet te overzien! want als ik dan tzt moet gaan opruimen is alles pas echt een rotzooi..snappen jullie waar ik heen wil qua vergelijking? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 quote: Originally posted by: pippiCharlie , ja lach er maar om. Dat gekrijs van die van jou was hier te horen vannacht. Maar ik heb 'r stilgekregen!!! Gem, Beterschap!!!!Ja hoor Har, ik hou het zeker weten droog!! Kwast ze!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hallo allemaal!Daar ben ik weer, ook het weekend ben ik droog doorgekomen wat een feest!!!!Precies een week nu echt heerlijk, zeker niet makkelijk verre van dat maar ik ben trots en ga er voor!Vandaag is iedereen weer naar school en werk dus heb ik wat meer tijd om over jullie belevingen te lezen!Weer een nieuwe mede strijder zag ik JOANNA, gezellig kom erbij en doe er je voordeel mee, geweldig hoor 17 dagen en zoals een van de Adb'ers eens zei, dagen worden weken, weken worden maanden, maanden worden jaren en daar gaan we voor toch!Nou Fijne dag allemaal en tot mails,Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 He Lianne, ik heb ook vergelijking..Stel je gaat je keukenkastjes anders inrichten....Geheid dat je de eerste dagen/maanden mis grijpt naar alles....Weet je waar ik heen wil?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Jozias, super!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Charlie bedankt!Waar is safi eigenlijk gebleven, heb ik wat gemist misschien??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Charlie, Gem Lekker uitzieken Gem, maak er maar een verwendag van.Ja, Lianne daarom is het goed om per 24 uur te handelen en de drank te laten staan. Lekker overzichtelijk en je hebt minder de neiging om uit te stellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 alberina, heb je geen mp3 spelertje wat je mee kan nemen in bed voor je favoriete muziek, en zet lekker een glas sap en een biscuitje of zo naast je bed.mijn dochters hebben allebei zo'n ding met koptelefoontje, zijn niet duur bij mediamarkt.wat ik ook vind helpen is zorgen voor een mooi opgeruimde slaapkamer.je kunt voor weinig geld bij blokker of marskramer wat leuke spulletejs kopen, of met een sprei en wat nieuwe kussens, geurkaarsen, maak je het echt 'jouw paleisje' een heerlijke plek om je terug te trekken en te relaxen.niet die plaats waar je 'moet ' slapen om zo aan je nodige rust te komen.ik verander regelmatig met wat kleine detail of zelf verse bloemen mijn slaapkamer.het hoeft niet veel te kosten, met een mandje hyacinten fleur je de boel al op..en ga positief de nacht in..geef jezelf na het tandenpoetesen en knipoog en zeg: he wijffie, dat doe je goed, je bent lekker op weg!hou van jezelf, dat is het begin..ik heb daar recent over gelezen..als je werkelijk van jezelf houd, je jezelf vergeeft voor het verleden etc (zweef zweef )dan wil je jezelf ook niet vergiftigen met alcohol, slecht voedsel etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Hi charlie, ja ik snap je.net als dat je je horloge afdoet als je naar het strand gaat...en maar steeds gaan kijken hoe laat het is.Ik moet mezelf steeds voor ogen houden:gaan voor de lange termijn winst... (gezonder lijf, betere relatie, werk , zelfrespect etc etc)en niet gaan voor de korte kick (flesje wijn) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Nou Lian jij bent goed bezig haha ik ga gelijk bloemen kopen voor op mijn slaapkamer vandaag!Die tip pi je dan toch maar weer ff gratis mee op dat forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 PIK je mee bedoel ik natuurlijk:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Jozias Ik vraag me ook af waar Safi is, komop Safi laat je weer eens zien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ook, Lianne....eigenlijk is het gewoontes afleren....Nu waren/zijn we gewend als we koken, borrel erbij, achter de PC? Glas wijn erbij, enz enz....Dus net als die veranderde kastjes moeten we er ook aan wennen dat dat nu niet meer zo is..Even lachen, op de vroege ochtend??http://www.blijdorp.nl/p3.php?DocID=3809 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 quote: Originally posted by: HarJozias Ik vraag me ook af waar Safi blijft, komop Safi laat je weer eens zien! En An, en Orleando en Karinneke, en Marion, en nog zoveel meer, kom er weer gezellig bij!! :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2008 Ok Har dus ik heb niks gemist wat dat betreft.....Misschien dat iemand haar een pbtje kan sturen ik weet niet of dat nou op mijn weg ligt ik ben nog zo nieuw maar ze was altijd zo aanwezig met haar wijze teksten en goede bedoelingen voor iedereen!Ik miste haar gelijk toen ik een beetje terug zat te lezen!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden