Soothe Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Sandra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Soothe, welke hoge golven kletsen tegen jouw gemoed vandaag ....om het maar even een beetje lyrisch te brengen, Gij-rots-in-de-branding? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Sjonge, zit ik net een heel verhaal aan Marjo te schrijven, over wel of geen zin van het leven...pfff, weg bericht!Marjo het ging er over dat jouw berichtje van gisteren me erg aansprak, dat je wel zin had om weg te fietsen, de wereld over. Maar dat we toch steeds van die "ja maar"-gedachten hebben.Ik vind het na de eerste maanden van niet drinken ook moeilijk om een doel voor mezelf te vinden.Maar ja, we zijn nu eenmaal in het leven gezet, dus kunnen we er beter iets van maken.Ook jouw gedachtes aan je eerste vriendje kwamen me bekend voor. Ik vind het helemaal niet raar om eens nostalgisch te zijn, je kan toch ook van je eigen ervaringen leren? En je gevoelens van vroeger, toen je nog niet dronk, kunnen je ook helpen om in het leven van nu te vinden wat je eigenlijk wil. Toen, als dat verliefde meisje, met haar vakantievriendje, had je waarschijnlijk beter voor ogen wat je wilde dan nu.Leer van jezelf hoe je je als kind voelde, wilde ik maar zeggen. Wellicht kan het leven dan weer net zo vrij en vol verrassingen voor je staan dan toen je nog kind was. Wat je in jouw ogen fout hebt gedaan telt niet. Je hebt ook geboet, met depressie en ongelukkig zijn. Heb je nu al niet genoeg geboet? Het gaat toch alleen om vandaag, wat je vandaag doet om te investeren in later.Har die tweede stap begrijp ik niet goed: ik wil voor iemand iets goeds doen zonder dat diegene dat merkt. Ik begrijp dat er wordt bedoeld: doe iets voor een ander zonder er zelf beter van te worden of er bedankjes voor te krijgen. Anderen merken het toch wel als je iets liefs voor ze doet. Als je zo bezig gaat, ben je de hele dag druk met dingen voor een ander doen en ervoor zorgen dat ze het niet merken, want anders moet je nog meer dingen voor een ander doen.... Hihi, een beetje ingewikkeld. Een soort Droste-effect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Alweer tranen, zoon zit boven te drummen dus het kan even!Ik wil niet alles terug. Wil niet terug.Ik weet het gewoon even niet! Niet drinken!ok, geen oplossing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Er schuilt een ware poët in je!! Ik ga mij nu met wat aardse zaken bezig houden.Het is hier een puinhoop.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Ik zie het zo Vie, ten eerste niet de hele dag en bij iedereen...hahaa..zou een mooie warboel worden maar neem een gedachte die je over iemand hebt, die je graag wilt herzien. Bijvoorbeeld: ik heb vaak moeite met de mannen en vrouwen die voor de AH staan te collecteren; je weet wel het daklozenkrantje verkopen ze. Ik betrap me er vaak op dat ik ze bewust negeer en denk gadver, heb je d'r weer zo een! Loop er dan stoicijns voorbij. De meeste mensen zie ik dat doen, ken je nagaan hoeveel negatieve energie deze mensen op zich af krijgen.Nou, die gedachte omgooien hoeft niet te betekenen dat je perse dat krantje koopt maar negeer ze niet, kijk ze aan en groet ze..dat is het minste. Daar doe je hun een plezier mee denk ik zo, het zijn ook mensen. Natuurlijk gebeurt er dan ook iets met jezelf, veroordelen is zo makkelijk.Dat kun je vaker doen juist naar mensen die je liever NIET ontmoet; je hoeft je niet op te laten slokken maar blijf bij jezelf, zonder oordeel. Lijkt me een kadootje wat de ander niet van je hoeft te verwachten toevoeging laatste regel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Ga even met Jira aan de wandel. Latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Ja dank je Har. Ik schoot wel in de lach bij je opmerking: dat zijn toch ook mensen? Lieve vent, een jaar geleden had ik bijna straatkrantjesverkoopster kunnen zijn, als ik niet tot mijn positieven was gekomen. En dan nog was ik waarschijnlijk te dronken geweest om wat dan ook te verkopen. Maar dan was ik nog steeds een mens geweest. De Gevallen Vie, wel komisch eigenlijk.Ja, ik vind het een heel goed idee om een glimlach te geven of iets te doen zonder er iets voor terug te verwachten.Marjo voor jou een hele doos heel zachte tissues, je weet wel, die gedrenkt zijn in Aloë Vera, zodat je niet zo'n schrale neus krijgt van het snotten. Even goed huilen is heel erg okee, en daar heb je ook recht op. Blijkbaar komen je gevoelens flink terug. En dan zeg ik tegen jou: gefeliciteerd, dat je zo durft te voelen. Gefeliciteerd dat je je eigen gekwetste, allenige, hulpeloze, wanhopige ikje weer toe durft te laten. Als dat niet een begin is van de echte Marjo dan weet ik het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Waarom vannacht terug naar die periode? Omdat ik toen nog niet dronk? Nou, daar zit wat in!Daarna is de ellende pas begonnen, heb ik de handdoek in de ring gegooid, en begon de drank me te smaken! Kon ik het maar zeggen. Maar er valt gewoon niets meer te zeggen. Ik weet, ik moet het nu doen, maar het valt me soms zo zwaar. Dan word ik zo koppig opeens, en woedend op vooral mijn vader vandaag. Dan wil ik hem bellen, en zeggen dat ik hem een machtswellusteling vind. Maar dan hou ik alweer mijn fatsoen, en hou me stil. Dan kóók ik van binnen, en raast en tiert het door mijn lijf. Dan wil ik weg. Weg, weg, weg. Maar waar naar toe? ik kan niet zomaar verdwijnen in het niets. ik kan mijn lieven niet zomaar achter me laten. Dus, ik heb geen keus. Vandaag niet, ik ga echt niet drinken. Vannacht kon ik in eerste instantie alleen maar denken aan terugvallen. Waarom, zou ik opeens, plotseling beter zijn dan de rest? Ben ik niet.. dus..Einde verhaal. Alle sterke mensen hier, die het hebben meegemaakt. Alleen de gedachte eraan, trek ik al niet.Jullie woorden zeggen veel, ze doen me wat. Het is moeilijk de draad weer op te pakken.Maar het moet. En wat moet dat moet.Ik ga maar naar bed, moed opdoen. Vanmiddag komt het leger hier. Spelen.De kruik ligt er al in. Koud! Het kan vast geen kwaad,, even pitten.Lief van jullie. Ik ga er wat mee doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Marjo, laat maar komen, het moet er uit, en stel niet teveel eisen aan jezelf, je bent allang goed zoals je bent, het verleden is geweest, vandaag en morgen staan nog te gebeuren, je hoeft niet te veranderen, je mag gewoon jezelf zijn, daar kom je het verst mee.Zo, in de gietende regen oppasmormel opgehaald, nog steeds knallende koppijn, nog steeds zo gespannen als een veer, maarja zoals ik hier boven al schrijf, het is zoals het is en ik ben wie ik ben dus laat het er maar gewoon zijn. Gaat wel weer over, en zeker spelen de hormonen hier een heel grote rol in.Pip, je vroeg over mijn drinkpatroon, ik heb heel lang dagelijks gedronken, zeker in mijn 20ger jaren. Daarna dronk ik niet meer dagelijks, hoewel, 2 biertjes kwam nog wel eens voor, maar vooral als ik de volgende dag vrij was, (verstandig drinken), 3 dagen werken (dan nam ik meestal niks of 2 of max 4 biertjes) en gemiddeld 3 dagen veel zuipen en met gelegenheden natuurlijk ook nog eens. Op neen gegeven moment was ik op een feestje op mijn werk weer eens zo dronken geworden dat ik er op aangesproken werd en ik wist in middels zelf ook wel dat het zo niet door kon gaan. Toen heb ik mezelf een limiet gesteld van 1x per week flink uit mijn dak mogen gaan en evt nog 1 a 2 avonden 2 consumpties. Zo heb ik de laatste 3 jaar denk ik dus alleen 1x wekelijks teveel gedronken, ik spaarde alles op tot de donderdag, mijn laatste werkdag in de week en als ik uit mijn werk kwam haalde ik gelijk een fles witte port en een sixpak bier en meestal ging dat ook wel op. Op donderdag kon ik totaal geen maat houden, en moest ik doordrinken tot ik erbij neerviel. daarnaast dronk ik dus nog wel eens af en toe wat maar meestal met mate. Hoewel het iedere keer weer bij stress en andere zogenaamd goeie redenen meer avonden werden hoor en langzaam weer naar 2 a 3 flinke doordrinkdagen ging maar toch lukte het me meestal om weer terug te gaan naar die 1e dag... alleen werd ik er nog steeds niet gelukkig van. Die ene dag is heel moeilijk geweest om op te geven, want het was mijn laatste anker naar de alcohol en voor mijn gevoel naar de ultieme ontspanning. Daar heb ik uiteindelijk toch wel 2 jaar over gedaan. en nu kan ik eindelijk zeggen dat die donderdag uit mijn systeem begint te raken.Nu probeer ik weer voorzichtig mijn eetgedrag weer aan te pakken, dat zal ook wel de reden zijn voor mijn hoofdpijn nu. Lastig hoor, om je gevoel er maar gewoon te laten zijn zonder het weg te drinken of dus weg te eten.. maar inmiddels past me bijna niks meer en dat geeft me ook weer een rotgevoel... en om steeds weer in die negatieve circel te belandden dat gun ik mezelf niet meer.Die ene dag had toch nog heel veel invloed, al was het maar omdat ik zeker 2 dagen last had van een kater en zowiezo elke vrijdag weer enorm baalde van hoeveel er weer in gegaan was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Ferry,Gefeliciteerd met je verjaardag. Moge er nog vele volgen in alle nuchterheid!wandelen!:camera::clock::light:Water,1 jaar alcoholvrij door het leven. Lekker verder wandelen!:camera::clock::light:Helaas heb ik vannacht bar slecht geslapen, met als resultaat dat ik een beetje gammel opgestaan ben.Toch een leuke werkochtend gehad.Ik hoop dat het met iedereen goed gaat vandaag. Ik ga zo aan de slag en vanavond ga ik ook weer weg. Veel zal ik hier dus niet zijn vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Hoi Gem, storm-regen- wind, je zou de moed verliezen. Ik denk dat dit weer ook niet echt een positieve invloed heeft!Het ga je goed Gem!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 kom toch maar weer eens om deze hoek kijken.Niks bijgelezen; te veel dagen gemist en ik was ook een beetje huiverig naar wat jullie (over mij) zouden schrijven...Mag ik weer meedoen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Orleando,welkom!Wat moeten we over jou schrijven? dat je een alcoholiste bent? dat ben ik zelf ook en volgens mij zijn dat er meerderen hier op het forum! Kom maar weer lekker hier! hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Gem de laatste keer dat ik hier was, voelde ik me eerder aangevallen dan gesteund en ben bewust weggebleven. Dat heb ik toen ook aangegeven. Voelde me hier niet meer thuis en had het idee het bij iedereen verkeerd te doen. Was irritant, klaagde te veel enz. Maar wil het toch weer proberen, want ik mis jullie wel...!Met mij gaat het goed. Drink niets meer en hoef eigenlijk ook niet meer zo nodig. Soms komt er een gremlin langs, maar dan klap ik de deur voor z´n neus dicht en ga verder of zoek afleiding.De trigger tijdens de zwemlessen is er ook niet meer. Onze oudste zit nu in een ander niveau en ik kan nu kijken tijdens de zwemles. Gisteren voor het eerst en ik glom gewoon van trots. Kan geen bier tegenop:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Oei, ik kom ff binnen vallen en heb blijkbaar wat gemist maar weet dat Ferry 59 is geworden dus alsnog van harte. Water een jaar droog: geweldig en ook van harte. Ga strakjes nog alles bijlezen want ik geloof dat ik iets mis van Marjo en weet ook nog niet hoe het met Trui is gegaan. Eigenlijk zou ik geen tijd hebben om te kunnen drinken want gewerkt en de diertjes verzorgd, pan bouillon opgezet om verse tomatensoep te maken en strakjes waken bij een 49 jarige vrouw die snel gaat sterven en verder niemand meer heeft. Soms/vaak vind ik het leven zo moeilijk maar dat doe ik mezelf aan ( hoewel al die dierbaren die zijn overleden?)denk ik en toch ben ik nog niet echt oud maar wel versleten hahahah. Pip hoe is het met je hectische leven? Saf, hoe gaat het nu met je? Vie zou je me wat meer willen vertellen over je ziekte en als je vind dat het hier niet thuis hoort wil je me dan een PB-tje sturen of ben ik nu erg brutaal? Ziza ik moet woefje uit laten en er vallen hier stomen van regen........grapje hoor. Sootie de egeltjes zijn weg, ja uit winterslaap en ik heb ze laten overleven want ze lopen een beetje versuft door de tuin maar ze leven!!!!!!!!!!!!!!! Voor degene die ik geen gedag heb gezegt doe ik het nu, met liefde en wens jullie ook een hart onder de riem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Nog net ff gelezen dat onze Orleando hier weer is. Meis ik ben zo blij dat je er weer bent. KNUF Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Welkom terug Orleando.Ik voelde me destijds door iedereen aangevallen.Zelfs door woorden in berichten die niet voor mij waren bestemd.Probeer woorden van personen die ze schrijven gescheiden te houden.Het zijn de woorden die kwetsen, niet de mensen.Vroeger werd ik altijd op de persoon afgerekend als ik fouten maakte, in plaats van aangesproken te worden op mijn gedrag.Als ik weereens de regels van de oudelijke macht met de voeten had getreden en mij de woede van mijn vader op de hals had gehaald werd mij verweten dat ik hem belachelijk had gemaakt voor de omgeving, jij deugt niet, jij groeit op voor galg en rad, jij bent een nietsnut , de rest bespaar ik jullie, kreeg ik dan over mij heen.Hij schaamde zich voor mijn gedrag en was bang voor de kritiek van de omgeving.Het gevolg was dat ik er niet meer bijhoorde, mij werd de liefde van een ouder ontzegd, boete doen en dat is het grootste leed dat een ouder een kind kan aandoen.In het dagelijks leven werd de manier waarop mijn pa met ons omging bevestigd door mijn omgeving.Bij mijn vrienden waar ik mee omging was het niet veel beter gesteld.Op deze manier iemand straffen zal wel zo horen, dacht ik toen.Ik was altijd aan de beurt als het misging in mijn omgeving.Kwam ik met iets positiefs, hoorde ik daar nooit meer wat van terug.Later heb ik het altijd als een persoonlijke aanval ervaren als ik werd geconfronteerd met ....jij bent dit, en jij hebt dat gedaan.... en altijd eindigden deze confrontaties in gevechten om het gelijk en verwijten naar elkaar toe en vluchten omdat de situatie te pijnlijk werd.Een andere manier is aangesproken worden op gedrag.Nadat ik ben gestopt met drinken leerde ik onderscheidt maken en voelen tussen aangesproken worden op gedrag of afgerekend worden op de persoon.Gedrag bijsturen door dit met elkaar te bespreken, waarbij geen van de partijen zich schuldig hoeft te voelen of te schamen.Op gelijke voet met elkaar omgaan.Niet op de persoon worden afgerekend maar gedrag bijsturen betekend dat je er nadien gewoon bij hoort en met open armen wordt ontvangen, omdat je als mens deugt.En dat is een wereld van verschil.Dit onderscheidt gaan zien en voelen heeft mijn wereld best wel op zijn kop gezet maar positief beinvloed.Ietsom dankbaar voor te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 lente in Nederland...dit is een heel slechte 1 aprilgrap...Ik lees, dat Safi zich een poos heeft stilgehouden. Is er iets gebeurd op het forum of thuis of zo? Ik heb niks meer bijgelezen, dus weet niet van hoe en wat..Goed om te lezen, dat ik weer welkom ben. Hopelijk denkt de rest er ook zo over...ben toch nog wel een beetje huiverig..Snap nog steeds niet waar en waarom het misging... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Mooi Rudy Orleando, ge kunt ons nie missen he?! Welkom terug.Kom net van de cardioloog vandaan, die heeft een filmpie van mijn pomp gemaakt. Blijkt nóg een klein hartje te horen te zijn... Rikketikketik.... zou ik dan toch wat meer hart voor mezelf krijgen Moet nog verdere onderzoeken laten doen, maar niets gevonden om me nu al verontrust over te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Nee , Har ik kon niet zonder jullie virtuele knuffels!!Wat heb jij, een onregelmatige hartslag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Er blijft een hartklep een beetje openstaan. Op zich niets om me ongerust over te maken (wist ik al 15 jaar) maar na jaren van overvloedig tanken toch effe naar laten kijken.Nu ga ik naar M. met haar even kletsen. Laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Orleando, ik zou Rudy eens lezen, een stukje terug! Als men (misschien ik ook)zeg klaag niet zo, dan moet je dat gescheiden houden van de persoon Orleando.Dat "gejammer" houd je niet van de drank.Allemaal redenen om te denken, ik neem er maar éen of meer.Als ik echt los kom, is er heel wat te mopperen. Bewijs ik mezelf daar een dienst mee. nee!Bewijs ik een ander daar een dienst mee. nee!Op dit Forum proberen we met onze eigen ervaringen een ander een"schop" onder den kont te geven.Dat heeft een mens (ook ik) soms nodig.Er heerst hier soms het vreemde idee, dat je alleen mag reageren op een bericht wat aan jezelf gericht is. Dat is onzin. Dit is een publiek Forum, waar ieder zijn zegje mag doen en een ieder van repliek mag dienen. Als dat niet kan zijn mijn dagen hier geteld. Ik ga niet steeds wikken en wegen, wat een ander welgevallig is. Mocht het niet door de beugel kunnen, dan grijpt de moderator in.Dat doet hij niet , dus kan het!! Hoor en wederhoor en niet verongelijkt weglopen, dat is altijd een zwaktebod!Groetje en laat de fles staan. Een terugval is geen reden om weg te blijven. Gewoon meedoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Hallo AllemaalWeer terug uit Nijmegen, blijft een reis en een lange dag daar. Auto weggebracht wel emo maar ging goed en vandaag alle kleding uitgezocht. Aan Orleando Vergis je niet in het verschil tussen vriendschappelijk aangeboden hulp waarin mensen ook wel streng kunnen overkomen :$ en kritiek op je funktioneren. Want ik heb het gevoel dat iedereen geprobeerd heeft je te helpen maar dat je nu een week bent weggebleven omdat je het gevoel had dat er kritiek op je was. Dat is er niet, er was alleen aangeboden hulp maar we missen hier de knuffel of het schouderklopje erbij en dat "staat" soms onvriendelijk dan in Real Life.Ik wil wel heel graag weten hoe je afspraak bij huisarts en maatschappelijk werk is afgelopen. En als je niet geweest bent, ja, dan ik ben ik teleurgesteld, maar dat is GEEN kritiek maar medeleven met je omdat je zo moeilijk hulp kan accepteren. Snap je?En profi met je kind in een hoger niveau op zwemles, op naar het C diploma !!!! (het blijft een ijzingwekkend lang proces maar wees gerust, dit deel van de opvoeding wordt echt makkelijker steeds). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 1 april 2008 Rapport Share Geplaatst 1 april 2008 Hey Smoothy, volgens mij schreef Oleander juist dat ze droog was gebleven, dus geen terugval heeft gehad.Oleander ik heb het even nagelezen, maar het viel best mee met al die aanvallen. Eigenlijk was er alleen iemand die nogal recht voor haar raap schreef van: pak jezelf op, doe iets!Ik denk altijd maar zo, als er iets wordt geschreven dat bij mij hard aankomt, heeft het blijkbaar iets met mijzelf te maken en kan ik daar iets van leren. Als ik alleen maar te horen zou krijgen van: ooooh, Vie wat doe je het goed, had ik er ook weinig aan. En aan de andere kant, als ik me alles zou aantrekken, had ik nu allang in zak en as gezeten. Meid pak het allemaal niet zo persoonlijk op. Denk liever aan alle goede dingen die je ook te lezen hebt gekregen. En hartstikke goed van je dat je niet hebt gedronken. Har, fijn dat je je voorlopig nergens zorgen over hoeft te maken. Voortaan ben je voor mij Har-met-het-hartje.Daarbij iets anders. Ik had net een aanval van opruimwoede (alle verhuisdozen zijn nog niet leeg) en paste schoenen van vorig jaar. Ik lijk Imelda Marcos wel. Alle schoenen zijn me een maat te groot geworden. Herinnerde me ineens dat ik op het laatst van mijn drankgekte, altijd van die opgezette enkels had. Weer een winstpuntje van niet drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden