Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, wat apart om zo met de beste vriendin van je moeder op stap te gaan die net zo oud is als jij. Hopelijk hebben jullie wat aan elkaar. Wel fijn dat je het vandaag tenminste niet alleen hoeft te doen.

Water, jij doet echt stille voort en de tijd schrijdt door! topprestatie hoor!
Ferry gefeliciteerd, of had ik dat gisteren al gedaan? geloof het wel.

TIna, wijze keuze, personeelsfeest gaat ook door zonder jou, volgens mij moet je echt even rustig aan doen de komende tijd. Ik herken je dilemma maar al te goed hoor, liever alleen zijn dan met anderen maar soms slaat het om in eenzaamheid. Hier is het van hetzelfde laken een pak. Die tussendiensten lijken me ook zwaar, of die halve diensten, en dan weer al die nieuwe gezichten, de seizoenskrachten?, zoals ik gisteren al schreef, let op de rust, reinheid en regelmaat en vraag anders toch oxazepam ofzo bij de huisarts, voor de moeilijke momenten. Je hoeft ze niet te nemen maar het kan wel in geval van nood of als je niet kunt slapen.

Ik ben net opgestaan met een enorme donderwolk om mijn hoofd, bah.. slecht geslapen, ook al, het gevoel van.. ik moet zoveel maar ik weet niet waar te beginnen en ik wil niks.. Ik geef de schuld maar even aan de hormonen, alweer barstende koppijn net als gisteren... gelukkig ben ik vrij vandaag behalve dan dat ik nog op stap moet met mijn oppashond.. het giert hier door mijn lijf dus ik ga eerst maar eens douchen, dat helpt meestal wel. Toch is het geen reden (meer) om te gaan drinken en daar ben ik wel blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo/Pip,

verwarm je even:.....
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier een sombere stemming....
Tapas ook al.....

Voor iedereen (inclusief ikzelf)
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:html>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water en Ferry, van harte gefeliciteerd.

Tapas, even over je vraag van gisteren: ja, het is J. zijn echte moeder en ze was inderdaad pas 14 toen ze hem kreeg. In die tijd natuurlijk een schandaal van heb ik jou daar, dus hebben ze voor de buitenwereld steeds gedaan alsof hij haar jongere broertje was. Hij kwam zelf pas achter de waarheid toen hij 12 was, door een loslippige (dronken!) oom.

Houtje, heel veel sterkte.
En Marjo ook.

Albertina, je kan toch gewoon zeggen dat je al dat staan op een receptie niet trekt met je voet? Mocht je er problemen mee hebben dat je afzegt. En verder hoop ik dat je gauw weer beter in je velletje zit.
Volg je gevoel. Je schreef dat je meer onder de mensen "moet", maar wat moet er nou eigenlijk, als het om gevoelens gaat. Blijkbaar heb je momenteel behoefte aan rust en zelfinzicht. Je voelt het heus wel als je er weer aan toe bent om je meer onder de mensen te begeven.

Druppeltje dank je voor de uitleg van gisteren, nu begrijp ik het beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mooi hoor Gem. Daar komen de waterlanders weer...:heart:

Wat wil ik nou eigenlijk ook; niet geslapen, hormonen, mezelf van alles opleggen...
En het zint me ook niet dat ik zolang aan de drank ben geweest!
Beláchelijk!!! Ik had zoveel andere leuke dingen kunnen doen.
Verd!@#$%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem!

Ja, ik ga nog steeds goed! Sta nu bijna 3 maanden droog en dat bevalt me uitstekend. Ben mijn hele huis ondersteboven aan het keren en ook een aantal andere dingen aan het aanpakken. Ik schrijf er nog wel een keer meer over, maar gek genoeg heb ik geen tijd meer over sinds ik niet meer zuip... ;)

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel deze moggel :)
Goed dat je er weer voor gaat Tina :present: we kunnen je hier niet missen!!!!!

Water, kei goed man!!!!!!! :heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Ferry, feli met je 59e :clock::musicnote::):rose:;)

Ik heb ook weer weinig energie vandaag, zou het in de lucht hangen? Gelukkig voor mij geen problemen met Jww...ik weet dat vermoeidheid een enorme trigger kan zijn. Ik berust me erin, dat is wat makkelijker omdat ik geen verplichtingen heb. Dat ego wil van alles, genoeg te doen maar de nederigheid helpt mij om de vermoeidheid te accepteren.
Nederigheid, zo'n woord waar de tenen van gaan krommen vooral bij ons alco's. Gisterenavond weer gemerkt bij de behandeling van de 7e stap.
Voor mij houdt nederigheid o.m. in dat ik respect voor mijn lijf opbreng in plaats van het door de wil uit te wonen. Pas op de plaats, niets meer.
Ik hou het droog vandaag, zekers te weten B) Fijne dag allemaal :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Wat je in het verleden hebt gedaan kan je niet meer terugdraaien! Probeer dat te accepteren!
Geef jezelf een pluim (dat icoontje mis ik hier erg!) dat je het nu zo anders aanpakt! Voor jou gaat het nu anders worden en is het anders!
Nu praat ik wel heel mooi, want met dat stuk heb ik het zelf ook nog moeilijk! Het welbevinden begint echter bij het feit dat je het kunt loslaten! Dat gaat bij de een wat makkelijker en niet van de een op de andere dag, maar jij doet het al! Wees trots op jezelf. alle reden!!
Bij gebrek aan een pluim of nog mooier een struisvogel, dan maar een :present:

Aangepast: ik kan nog steeds niet typen! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Marjo, telefoon.

Tsja Marjo, heb je iets gedaan wat niet te repareren valt? Nee, toch? Laat los.
Dit uit de uitgave van AA Nederland:

ALLEEN VOOR VANDAAG

1. Ik wil vandaag alleen maar proberen om voor deze dag te leven. Ik wil niet meteen het hele probleem wat in mijn leven gekomen is opzij zetten. Ik kan 24 uur lang iets doen, wat mij zou afschrikken, als ik het m'n leven lang zou moeten doen.

2. Alleen vandaag wil ik mijn ziel op drie manieren oefenen: ik wil voor iemand iets goeds doen, zonder dat deze het merkt. Mocht hij het toch merke, dan telt deze dienst niet. Ik wil op z'n minst twee dingen doen, die ik niet graag doe, alleen om mezelf op de proef te stellen. Mochten mijn gevoelens door iets gekwetst zijn, dan wil ik het niemand laten merken.

(meer volgt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo. een beetje meebuigen! Geef je verzet op! Ook hier zijn rot dagen. Die gaan ook zonder drank voorbij. blijf er niet in hangen! Het weer werkt ook niet mee, als het mooi weer wordt, ben je blij nuchter te kunnen genieten! Loslaten!! Het is het duveltje, wat je vertelt ,dat alles meer waard was.
En vaak had het ook een meerwaarde, anders dronk je niet. Maar in het eind verliezen we!
Dat weet jij en dat weet ik. Dus leef "gewoon" door, maar zonder drank. Slechte dagen horen bij het leven. Het is een onrechtvaardig geheel, een sh*tzooi, maar we moeten er door, Er is geen andere optie!
Dus, pull up your socks!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3. Alleen vandaag wil ik gelukkig zijn. De meeste mensen zijn net zo gelukkig als ze zelf willen zijn.

4. Alleen vandaag wil ik realistisch zijn en niet gaan proberen alles naar mijn wensen te willen doen. Ik wil mijn geluk nemen zoals het komt en me daarop instellen.

5. Alleen vandaag wil ik proberen mijn geest sterker te maken, wil iets leren en iets nuttigs doen. Ik wil iets leren waarvoor ik moeite moet doen, iets dat mij aanzet tot nadenken en concentratie

VANDAAG IS HET MORGEN, WAAROVER WIJ ONS GISTEREN ZORGEN HEBBEN GEMAAKT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ja, ja
Ik weet het! bedankt!

Maar het wil niet,
het lukt niet
en ik kan het gvd niet!

Hélemaal opnieuw beginnen, terwijl het zó mooi had kunnen zijn.
sory, sorry. sorry, ik zit er even compleet door heen.
Wie wil nou een alcoholist zijn.
Een moeder godbeterd van 39 jaar!

ja, natuurlijk. Jullie hebben gelijk. Dat weet ik ook wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadver, server error!


quote:


Originally posted by:
marjo

Wie wil nou een alcoholist zijn.


Je hebt niks te willen, je bent het gewoon. Het is je weg, zoals het voor een ander een weg is om doodziek door het leven te gaan, geestelijk of lichamelijk gehandicapt te zijn enz. enz.
Je bent gezond Marjo en het enige wat je hoeft te laten is de drank te laten staan. Als je dat doet volgt de rest vanzelf. Een alcoholist zul je altijd blijven, de meerwaarde is dat je ermee om leert gaan...dan krijg je er ontzettend veel voor terug.
Jaja, ik blijf nog wel effe zeuren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...