Spring naar bijdragen

Donderdag 3 april

An

Aanbevolen berichten

Hoi Jozias, je geeft aan dat de sfeer niet "optimaal" was. Dat lijkt mij dus een reden zoeken.
(rationaliseren)
Er is altijd wel een reden om te drinken! Als de sfeer optimaal was, had je misschien een drankje nodig
om deze blije gebeurtenis, een beetje extra te geven. Zo kom je nooit los.
Eens zei iemand op het Forum, hoeveel bagger er op je afkomt, niets rechtvaardigd de eerste.

Je zal je niet lekker voelen, dus sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In mijn begin periode op het Forum, heb ik ook schopjes onder het kontje gehad! Pathetisch mee jammeren, helpt niemand op weg!!
De drank doet wel wat met ons, anders deden we het niet, maar op de lange termijn zijn we losers!
Dus, bek op't stuur en ga er voor!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ben d'r weer!
Kinderen bellen allebei dat ze lunchen bij vriendje/vriendinnetje.
Há, denkt het zieke brein, zíe! Daar zal je het gedonder hebben, nu keren de kinderen zich ook al tegen je! Nonsens natuurlijk, het gebeurd ook vaak andersom. Dus STOP! Wat een luxe! Tussen de middag op het forum...

Daar sta je dan met je goeie gedrag, Pip. Wat doe je met de rozen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beadnkt Soothe, ik vraag niet om mee jammeren en heb ook niet het idee gejammert te hebben, wilde slechts mijn verhaal kwijt!
Natuurlijk is niets een excuus weer te drinken maar het lijkt gewoon bij veel spanning dat ik ineens een soort waas krijg en niks en niemand mij meer kan weerhouden te gaan drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Wat je schrijft was helemaal van toepassing op mij. Had ik goede zin ,daar hoorde een drankje bij. Omgekeerd ook.enz. enz. Altijd maar weer een reden vinden om iets te nemen.
Verder merk ik ook dat drinken een gewoonte was geworden. Klok op hal vijf, en hup de kurk van de fles . en natuurlijk onder het koken was het ook al een must geworden. hoorde er ook bij.
en dan ,s avonds ook voor het slapen gaan, een slaapmutsje (niet dus) Slaap moeilijker in , maar veel lekkerder door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriendin belde gisteren. ze ging haar zus in Groningen helpen verhuizen. Kom ik zo nog wel even langs.
Heb een smoesje verzonnen,dat ik er niet zou zijn. Want we dronken dan altijd een paar wijntjes samen.
Dat zijn voor mij de triggermomenten. ga ik af en toe uit de weg.Ik kan dan zelf natuurlijk wel een frisje nemen, maar ik weet precies hoe dat gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK zeg niet dat jij jammert! In z'n algemeenheid, zeg ik dat mee jammeren niet werkt.
Je zal je echt niet lekker voelen!! Dus ik zeg:sterkte.

Karinneke, ik ben er ook nog lang niet. Zo simpel is het niet. Ik ben blij, dat je een juiste keuze probeert te maken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, je komt er! Ga de triggers maar een tijdje uit de weg! Ik haalde ook een fles wijn voor bij het eten en tijdens het koken opgedronken. Dus snel een nieuwe voor bij de maaltijd, ik liet de aardappels zo op het vuur staan!
Misschien ben ik daarom blij dat ik niet mer drink!! En echt lekker ben ik niet. Ik wacht nog steeds op de openbaring!
Houd vol Sammy! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder het koken eerst 2 wijntjes, en daarna nog in het wijnglas een flinke hoeveelheid jenever. Na het eten op de bank gaan slapen en om half tien weer 4 glaasjes jenever. dat was zo ongeveer mij taks.
Kom je al snel op 8 eenheden x 7 . Afgerond dus wel 60 consumpties per week. te uit je winst.
Had de jenever al wel ingeruild voor een zachte borrel. Zit minder alcoholpercentage in. Ik vermoed dat ik het dan ook wel weer in een iets groter glas schonk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is goed gegaan gisteren...
Panniekaanval niet met bier bestreden, maar na het eten naar bed gegaan. Vond manlief niet leuk, maar was ineens op.
Voel me nu niet echt lekker, hoofdpijn en buikpijn, maar dat heeft een andere reden. De spullen van mijn vader druppelen hier binnen en samen met m'n zus een en ander uitgezocht. We zijn er nog lang niet, maar als je bepaalde dingen dan weer in je handen hebt....heftig...
Maar ik wilde jullie bedanken voor de steun en ademhalingstips en even wat van me laten horen.
Ben vanmiddag met de jongste dochter de hort op en de andere 2 zitten op school. We gaan samen schoenen kopen en ze heeft er zin in!
An, goed te zien dat je er weer bent. Is Safi hier ook weer geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffff heb ik weer....
Even snel op de fiets een paar boodschapjes doen,
ging ook prima, tot de terugweg...

Ik stap op en glij met mijn schoen van het pedaal af.....
Oke, zo krijgt jullie uitdrukking "bek op het stuur"
wel een hele letterlijke betekenis :D

Nu kan ik er wel om lachen...al is het dan met een dikke en kapotte lip:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

Ik kom even binnenwippen:D, ben hier aardig in de weer met de schoonmaak, het voordeel
van overdag vrij zijn.
Nieuwe Quilt voor mijn bed gekocht, is de muur niet echt bijpassend, hahah nou die moet dus een verfje
krijgen.
Ach zo kom ik van het ene op het andere idee, toch wel prettig weer een beetje creatieve
inspiratie.
Maar helaas alles kan niet op 1 dag en er moet ook nog gewerkt worden strakjes.
Nu ga ik even mijn bloemen in het water zetten, ook een cadeautje aan mezelf.
Mijn humeur is eigenlijk opperbest vandaag, om in de trant van Corinne te spreken,
ik heb een glimlach van binnen.
Echt een heerlijk gevoel.
Mijn pa was ook eventjes op de koffie vanmorgen, kwam even kijken of ik het wel allemaal
redt na mijn mini terugvalletje van van de week.
Toch lief.
Mensen een fijne dag, vanavond laat kom ik wel weer even langs, na mijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Na een nacht met weinig slaap (tussen 2 en 4 ben ik maar opgestaan en gaan lezen) was ik toch wakker genoeg om mijn werk met plezier te doen. Ik wou dat iedereen zoveel genoegen aan zijn/haar werk kon hebben.
Mijn lunch zit er in en dadelijk ga ik eerst maar een half uur plat. Daarna ga ik weer aan de slag met mijn studie of mss eerst maar eens stofzuigen. Dat moet ook, de katten ruiven momenteel als gekken. Straks hebben we nog kale katten.

An,
Ik vind het fijn voor je dat je je zo lekker in je vel voelt zitten.

Blacky,
Goed dat jij toch steeds weer het positieve van alles weet te vinden. Maak er een fijne dag van.
Hoe gaat het inmiddels met Yang?

Karinneke,
Stoppen met drinken en daar stabiliteit in vinden maken het straks makkelijker om een baan te vinden.

Vie,
Simpel? Het inrichten van je leven? Nou, voor mij is dat niet zo simpel en het slapen helaas ook niet.

Water,
Druk, druk op het werk, dan is het morgenmiddag echt prettig voor je dat het weekeinde begint.

Albertina,
Heerlijk, zo een glimlach van binnen. Hou 'm vast!

Jozias,
Volgende keer, ook al heb je al ingeslagen, toch maar eerst hier komen. Voor je eigen.
Voor nu: knietjes afkuisen en verder gaan. Heb je de rest van de flessen aan het gootsteenputje gevoerd?

Pippi,
:)

Adam,
Sterkte.

Marjo,

Har,

Houtje,

Soothe,

Sammy,

Orleando,

Joann,
AUW. Maar je weet nu tenminste waar je die dikke lip vandaan hebt. ;) Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Soothe, vind je bericht van gisteren en de vraag waarom ik nog steeds over mijn verleden schrijf wil ik dan ook graag beantwoorden.

Toen ik ontdekte welke belangrijke rol mijn verleden in mijn verdere leven heeft gespeeld was ik sprakeloos maar onmiddellijk daarna kwam ook de twijfel.
Wat op me af kwam druiste regelrecht in tegen de norm en waarden waarmee ik ben opgevoed.
Mag ik zowel denken vroeg ik me af?
Ik dacht dat ik krankzinnig werd en de diepe wonden geslagen in mijn verleden die door niet meer te drinken aan de oppervlakte kwamen, brachten me regelrecht weer aan de fles.

Inmiddels heb ik mijn verleden verwerkt, een ander verleden dan mijn drankverleden en het raakt me niet meer als ik er over praat.
Het is een deel van mijn leven geworden.
Daaraan zijn 40jaar voorafgegaan die ik al-of niet drinkend, wel of niet in de kliniek gelardeerd met therapien heb doorgebracht.
Mijn wereld vergaat niet meer als ik over mijn eenzaamheid , machteloosheid, doodgezwegen of verlatingsangst praat.
Het is herbeleefd en heeft een plaats gekregen.
Ik heb het los gelaten.

Wel raakt het mij als ik lees hoe anderen met nagenoeg dezelfde emotionele problemen worstelen, die ik inmiddels achter mij heb gelaten.

Door mijn ervaring met mensen te delen probeer ik duidelijk te maken dat ze niet alléén staan met hun probleem ,niet kranzinnig zijn, of schuld zijn aan al het leed op deze wereld.
Uit eigen ervaring te vertellen dat emotionele problemen waar men mee worstelt , oorspronkelijk uit een ver verleden stammen.

Alleen het besef al, er niet alléén voor te staan, kan een enorme bevrijding zijn van onaangename gevoelens en spanningen.
Het zijn suggesties, je haalt eruit wat je kunt gebruiken en bewaard de rest voor later.

Ik ben dankbaar voor al die mensen die op mijn pad zijn gekomen en iets hebben toegevoegd aan mijn leven waardoor ik niet meer -in, maar- met mijn verleden leef.
Dat is een wereld van verschil.
Waren deze mensen er niet geweest, had ik me naar alle waarschijnlijkheid doodgezopen.

Dat is eigenlijk de drijfveer waarom ik nog steeds schrijf, de boodschap doorgeven.

Hou het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Bedankt voor het verduidelijken van je standpunt. Ik weet wat je beweegt en twijfel niet aan de goede intenties. Dus we zullen onze dialogen-althans over dit onderwerp- als leerzaam beschouwen.
Beste Rudy, we gaan er voor en laten de eerste staan. Onze samenbindende factor, het niet drinken, delen we in ieder geval!!

Rudy, het beste en een oprechte groet.
Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gezellig middagje wezen shoppen met onze jongste dochter. Zij heeft nieuwe schoenen, krijtjes, onze jongste een nieuwe pyjama en alvast een verjaardagskadootje gekocht, zij een ijsje en ik een broodje. Heerlijk!
Zit hier aan een cupasoepie en weet, dat ik de spullen van mijn ouders moet opruimen, er een plek voor moet vinden...maar die doos is nog steeds dicht. Vanmorgen was heftig alles weer terug te zien...
Morgenavond ben ik alleen thuis en als de kids op bed liggen ga ik er eens goed voor zitten. Er zullen zeker weer tranen komen, maar dat is niet erg...Ik ben ze kwijt, maar ik heb hier foto´s, trouwringen en God mag weten wat ik hier meer heb en straks zal krijgen...zoveel spullen met een verhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...