Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 april

An

Aanbevolen berichten

Marjo, nee mijn tong houd ik nat, hi,hi,hi. Ik heb altijd een fles water mee als ik ga slapen. :P
Meestal slaap ik met behulp van een inslaper om niet geheel door te slaan, en dan nog om de paar uur wakker. Ik houd er wel struktuur in, op tijd naar bed zodat ik minimaal 8 uur de tijd heb.

Corinne, ben je nu weer écht helemaal weer beter?
Wat jij vertelt over je wijsvinger en pink kan duiden op carpaaltunnel syndroom, heb je er naar laten kijken? Maar die verschijnselen komen ook vaak voor bij stevige rokers! B)

Tapas, ja voor mij was zwemmen in eerste instantie een uitkomst. Maar zelfs met lopen (in vergelijking bij jou dus wandelen) ben ik nu beperkt en dat doe ik op zich heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Albertina,
Dat heb ik ook een keer gehad. Ik was zo geconcentreerd bezig met een klus dat ik niet op de tijd lette.
Normaliter stopte ik om 4 uur. Toen vroegen mijn collega's tegen 5 uur of ik niet allang weg had gemoeten. Tjeetje, ik heb toen de boel de boel gelaten en terwijl ik mijn jas aandeed aan de collega's gevraagd mijn computer af te sluiten als die klaar zou zijn. Ik moest toen nog mijn kinderen van KDV halen. Dat was haasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk he, Corinne, opruimen!! Hoeveel vuilniszakken hier al het huis uit zijn gegaan de laatste jaren... nu moet ik nog 2 keukenkastjes aanpakken. Opruimen zorgt dat je jezelf ook weer op orde brengt!

Ik heb een beetje vlinders in mijn buik, nee ik ben niet verliefd, maar de foto-expositie die ik zo graag wil gaat nu opeens een heel andere wending nemen. Hier in Haarlem is 1x per 2 jaar een kwartiermakers-festival, dat heeft tot doel de integratie van mensen met een psychische beperking in de maatschappij dmv kunst. Ik heb daaraan altijd meegewerkt door het maken van de website en het PR materiaal. Dit jaar worden het losse activiteiten en ik had afgelopen week contact met de coördinator van het festival. Ik vertelde dat ik bezig was met een expositie en ze wilde graag de foto's zien. Resultaat: ik ga exposeren in het kader van dat festival, en een nog veel beter resultaat: er is nu waarschijnlijk ook geld/subsidie om mijn werk op een mooie manier af te kunnen drukken (alumount, een afdruktechniek op aluminium).. Verder hebben ze contact opgenomen met de gemeente hier om te kijken of mijn foto's op een mooie locatie kunnen komen te hangen.

Ik ben er een beetje boel confuus van en vind het enorm spannend allemaal!! Ik kreeg er zelfs een beetje een gremlin van maar die heb ik alweer snel buiten de deur gezet. Wilde ik jullie toch even vertellen... het zal dan ook wel niet voor niks zijn dat ik zo lang aan het wachten was voor ik actie ondernam, misschien wist ik onbewust toch dat er nog iets zou gebeuren.

Volgende week woensdag heb ik een afspraak met iemand die veel weet over afdruktechnieken van foto's en gaan we samen kijken hoe we de expositie vorm kunnen geven...
oef, wat spannend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Tja, ik rook. Niet stevig, een half pakje sigaretten per dag, maar toch, dat doe ik al van mijn 15/16de.
Dat van de wijsvinger en de pink heb ik sinds november. Mijn rechterhand is altijd roder en dikker dan de linker. Soms tintelt het, soms is er een doof gevoel en soms doet het pijn, vooral het stukje van de pols naar de pink. Ik heb altijd gedacht dat dat met mijn bloedsomloop te maken had. Dus jij raadt eigenlijk aan om er eens mee naar de huisarts te gaan? Dat heb ik van de week nog gedacht, maar ja, ze worden niet op commando wit. Wel is het zo dat als ik het heb en dan mijn arm echt heel erg ontspannen langs mijn lichaam laat hangen het over gaat. Onder warm water houden en masseren helpt niet.

Vergeet nog te vragen wat dat is: carpooltunnel syndroom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Even zeggen dat ik maar naar bed gegaan ben, had het enorm moeilijk, toe nu liggen slapen en zo weer terug.

Heb die iets te kleine zwarte broek aan met een zwart shirt en een witte doorzichtige blouse erover. Flink veel make-up. Moet lukken.
Ja, Tapas, je ziet het goed :present: ik ben bang om niet goed genoeg te zijn en te doen.

Ik ga nu weer naar bed want morgen genoeg energie nodig.

Welterusten!

En duimen jullie voor me morgen? Ik moet een verhaal houden over mijn moeder en dat valt niet mee. We hebben een mooie zaal geregeld er komen 35 man lunchen. Jullie krijgen verslag.

XXX

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje er is niks om je over te schamen, je doet je best en meer kan je niet doen, ik weet wel zeker dat het morgen goed gaat! Jij mag daar op jouw manier afscheid nemen van je moeder en de rest zal dat moeten respecteren. Als ze dat niet doen dan zijn ze jou ook niet waard.
Je hebt gelukkig je kids bij je en bent niet alleen!
Ik ga heel hard voor je duimen morgen!!!!!

Albertina, holland's got talent, ik zit er meer bij te janken eigenlijk, vind sommige dingen zo ontroerend..

Corinne, tja wie weet een doorbraak, dat schept nog verwachtingen ook brrrrrrr.... maar voorlopig is het project weerspiegelingen nog niet uitgeput gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zal ik voor je duimen Houtje.
Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is een afscheidsrede te moeten houden
en zeker voor je moeder is dat niet niks!
Maar ik twijfel niet aan je, je zal het er zeker goed vanaf brengen, en vergeet niet
het is jouw afscheid, en wat een ander daarvan vindt is niet zo belangrijk.
Het gaat om jou!
En als ik aan die prachtige kaart denk die je hebt gemaakt weet ik
dat morgen alles goed zal gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

marieke fijn je te lezen , en ook fijn stien te lezen en dat jullie een fijne vakantie gehad hebben
houtje veel sterkte voor morgen .
vandaag had ik zelf een moodschine dag ;-((
vandaag loopbaan begeleiding gehad ppff wat een rot gevoel had ik op zeker ogenblik , er weer kwam de boosheid in mij op naar mijn ouders ;.-((
maar het was een hele lieve vriendelijke dame , en ik heb er veel geleerd vandaag meer bepaald wat de wet van de werkende of zieke mens in belgie is , dus dat ik al goed , ook huiswerk mee naar huis gekregen allerlei vragen om mijn eigen te leren kennen zowel op pschyschis vlak als op werkgebied .
ik ga de loopbaan begeleiding volgen voor iets zal het goed zijn .
nadien naar huis en in de ...... file gestaan .
thuis wordt er momenteel weinig gepraat en ja ergens begrijp ik dat mijn partner veel aan haren kop heeft , vorige week haar pa uit het tehuis van buizingen gehaald en nu zit hij in een tehuis in skl , zal voor die man ook wennen worden , mijn eigen verleden komt dan om de deur piepen , wij waren met drieen thuis en als puntje bij paaltje kwam mocht ik alles doen , bij mijn partner zijn ze met vijfen maar het is zij dat alles mag regelen ;-((
na 13 jaar spanje waar we onder ons tweeen waren is het voor mij soms moeilijk om dagdagelijks te delen , dus vlucht ik maar naar mijn caravan .
deze avond op een rappeke wezen eten in ikea , ineens denk ik eraan dat thuis de kippenvleugels voor de hond en de poezen op staan , heb ik de gas uit gedraaid of niet ?? rap rap eten binnen , file dus ommetoer via binnen baantjes om uiteindelijk thuis te komen en gelukkig te merken dat er geen brand uit gebroken was , dat blijft een trauma voor mij ;-((
ik hoor geristel in de droge bladeren waar de schilpadden zitten en denk ja die worden stillekes aan wakker uit de winterslaap dus zoek ik ze en vindt er twee , na lang zoeken vindt ik de derde bulleke en ze is dood , zelfde dood als waaraan muchi muchi overleden is in november 2005 , ik wist niet wat ik had , heb het beest buiten in de tuin gezet en dacht ik ga naar zee , afscheid van partner en weg .......... tussen zwijnaarde en drongen .............. raden jullie het maar ;-((
ik had het heel moeilijk in de wagen ik dacht voor wat stop ik met drinken mijn partner praat niet meer mijn dieren sterven nog allez een hoopje zelfmedelijden ik besefte ook dat ik te laat op de vergadeing zou zijn dus naar de caravan gekomen en neen ik heb geen drinken en ik ga niet drinken want al betert mijn leven zo gezegt op zo een moment niet ik weet dat ik altijd dat negatieve op dat moment voor trek en de positieve vergeet,maar stoppen met drinken heeft eigenlijk alleen maar voordeel .
ik heb geen slecht gevoel dat ik niet naar mijn vergadering ben want ik ga morgen naar de bezinning in drongen en zal daar mijn portie AA binnenkrijgen , indien er geen drongen geweest was was ik wel naar de vergadering geweest desnoods een halve.
dit van mij af schrijven doet mij goed en tenslotte is het daar waar het forum voor bestaat , stoppen met drinken is niet alleen rozengeur en manneschijn soms is het moeilijk maar de aanhouder wint en morgen zal ik ozo blij zijn dat ik niet gedronken heb .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Dat was wel een heel bewogen dag voor je.
Tja, niet drinken maakt de dingen niet makkelijker, mooier, lost niet automatische problemen op.
Maar, he, met drinken wordt alles alleen maar erger. Dus is het goed dat jij dat achter je hebt.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je blacky, dat je negatieve gedachten in de wachtstand zet en wéét dat je morgen blij zult zijn, dat je vandaag niet hebt gedronken. Chapeau!
Stoppen met drinken en onderwijl nog een relatie gaande houden, het is moeilijk. Soms zit je gewoon even niet op dezelfde golflengte en heb je ieder zo je eigen belangrijke zaken, dat je dat er van elkaar even niet bij kunt hebben. Toch fijn dat je je zo nu en dan even kunt terugtrekken op jezelf! Dat brengt lucht. Blijf het de tijd gunnen, en probeer niets te forceren! Uiteindelijk zul je een juiste beslissing nemen!

Houtje, fijn dat je wat hebt om aan te trekken, ik zat er al een beetje over in! Heel veel sterkte morgen. Geloof in jezelf! Ik zal aan je denken!

Tapas, dat is onwijs goed nieuws. Soms gaat het opeens allemaal heel hard de goede kant op! Gefeliciteerd!

Albertina, wat mooi dat je zo'n plezier in je werk hebt!

Corinne, wat heerlijk, dat tevreden gevoel na een opruimwoede! Ik hoop dat het binnenkort hier ook zover komt!
Raar die tintelende hand en vingers, toch maar even laten controleren, misschien?

Ik heb net heerlijk relaxed onder dat zonne-ding gelegen.. Ben inmiddels aan het opslomen met een kopje slaapthee, oordopgevallen liggen klaar, de spray lijkt eenvoudig in gebruik... Nu nog zin maken om te slapen. Aan de middelen zal het niet liggen, eerder aan deze nachtbraker, die eigenlijk niets wil missen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, dat is het wachten waard geweest. Ze zeggen wel eens, geduld is een schone zaak en is bij jou van toepassing. Zo'n expositie trekt altijd veel mensen, mogelijk vloeit er nóg meer uit voort.
Het is ook wel erg fijn dat je nu van die speciale afdruktechniek gebruik kan maken, in één keer doen wat je eigenlijk al die tijd wilde. Toppie!

Corinne, carpooltunnel syndroom is nieuw voor mij maar klinkt niet geheel onmogelijk. ;)
Ik bedoel, carpaaltunnel. Misschien even googelen, er zijn varianten en is gemakkelijk vast te stellen door de arts. Meestal heeft het iets met een zenuw te maken die ietwat beklemd zit/raaakt en vervelende verschijnselen kan geven.

Blacky, ja daar is dit forum voor. Schrijf lekker van je af. Je klinkt als een wervelwind, als iemand die zijn ei niet kwijt kan.
Jammer dat één schildpadje het niet overleeft heeft.
Die loopbaantraining zal je goed doen, een stukje bewustwording waar je nu mee bezig bent.
Wat het ziek zijn betekent en wat werken zal betekenen en hier een combi in te vinden wat helemaal
bij jou past.
En tja, ook al heb je een partner ook deze moeten we soms delen met anderen. Ik herken dat wel, vooral de momenten waarop. En dat zijn meestal niet de gewenste momenten.
Maar ik bedenk op zo'n moment, mijn partner heeft mij ook moeten missen, moest mij delen met mijn vriend alco waardoor ik lange tijd onbereikbaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer veilig terug van tennisles. Was erg leuk. Er waren meer bekenden dan ik gedacht had. Heel erg blij dat ik niet gedronken had. We kregen allemaal een consumptiebon voor na de les. Dat doen ze altijd bij de eerste les van het seizoen. Ik heb een ijsthee genomen. Overigens nam bijna iedereen fris. Voor- en na tennisles drinkt bijna niemand!!

Ik moet zeggen, ik vind het nu - na de les - wel erg moeilijk. Er is niets in huis, anders had ik absoluut een glas genomen. En een tweede ook nog wel. Vriend heeft net koffie voor me gemaakt. Gisteren heb ik voor mezelf een appeltaartje met nootjes van de Deen gekocht. Daar was nog wat van over en dat ben ik nu aan het opeten. Het gaat wel, maar ik vind het erg jammer dat ik op dit soort momenten ook niet drinken kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien dat is het juiste antwoord ivm partner .
het rare tussen ons is dat wij wel kunnen praten aan de telefoon of via skype ??
mijn hoofd is precies een pc welke op punt staat om te crachen hoe schrijft men dit ??
soms denk ik dat het allemaal teveel is voor mijn bovenkamer , psygologe , loopbaan begeleiding en noem maar op en ........... vrije tijd dat had ik vroeger meer als nu dat ik in ziektewet ben ;-((
ach ja vandaag stond ik in de file naast een camion en daar stond brielle op , die naam kwam mij bekent voor is hier deze week niet over brielle geschreven ivm 1 april .
zo ik ga de rolluikjes van mijn oogjes sluiten :lips:
wens jullie allemaal een fijne nacht rust toe
ps thanks:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
OH, te veel asfalt in dit landje, het zit zelfs al in mijn hoofd en vloeit er langs mijn vingers uit.
Ik zal eens googlen. Zal wel zondag worden. Nu geen zin meer en morgen ben ik de hele dag uithuizig (klinkt deftig).

Floortje,
Weet je, ook dit went.
Het feit dat je het zo jammer vindt dat je nu niet kunt drinken, geeft aan dat je nog flink verslaafd bent.
Maar, trek het je niet aan. Koffie is ook heel lekker en je houdt er een helder hoofd aan over en je hebt er de volgende dag geen brak gevoel van.
Je gaat goed. :present:

Marjo, Stien,
Mijn man kreeg alleen nog maar een klein deeltje en dan nog wel het rottigste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Als je in een uitkering zit, kun je zelfs overspannen dreigen te worden. Had ik de afgelopen zomer met al dat gesolliciteer. Hoezo werkloos? Ik had ook minder tijd dan toen ik 24 uur in de week werkte. Nu doe ik het echt rustiger aan, zonder mijn plichten i.v.m. de uitkering te verzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik heb aan beide handen een carpaal tunnel syndroom gehad, het begon met 1 hand, steeds slapende duim en wijsvinger en ook de middelvinger maar in iets mindere mate. s'Ochtends werd ik op het laatst wakker van de pijn in mijn hand en ik had steeds de neiging om te schudden om weer gevoel in die vingers te krijgen.
Uiteindelijk bij de neuroloog gekomen en daar werd de zenuwbaan doorgemeten, toen bleek deze inderdaad verdikt te zijn en is er een spuit in gezet... daarmee was het probleem opgelost.

een half jaar later kreeg ik het in mijn andere hand, weer naar de neuroloog en die had dat nog nooit meegemaakt, zo kort na elkaar en met de vorige meting was er met die andere hand niks aan de hand geweest. dus weer een spuit gehad en daarna is het nooit meer teruggekomen gelukkig! Dus die spuiten waren gelukkig effectief en ik hoefde niet geopereerd.

Ik heb net mijn eerste echte factuur de deur uit gedaan, had een klein ontwerp voor iemand gemaakt, sjiek he, een echte factuur op zelfontworpen factuurpapier. Het wordt nog eens wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Fantastisch. Ik was ook apetrots toen ik mijn eerste facturen maakte.
Het ziet er naar uit dat ik dan toch maar eens een bezoekje aan de huisarts zal maken binnenkort.

Mensen,
Ik ga nu naar bed toe. Morgen bijtijds opstaan voor een druk dagje tot 's avonds laat. Dus als jullie mij niet zien, niet ongerust worden. Ik ga naar mijn pianomaat en 's avonds naar de balletvoorstelling met dochterlief op de Buehne.

Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...