Spring naar bijdragen

Maandag 7 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, gnagna wa een vrolijkheid hier hè :D Als dat maar goed gaat. Ondertussen zit ik hier met wallen onder m'n ogen en te kuchelen als een oud wijf! En maar lachen..
Nou woon ik niet aan het eind van de wereld bijna, nog wel in de bebouwde kom, in de zgn oude dorpskern, oud, klein huisje, eet altijd lekker buiten in de zomer. Alles went... Het leek ook heel Idyllisch altijd. is het ook wel een beetje, maar anoniem is anders.
Klaas is, zoals jullie weten solidair met mij in het niet drinken. Ik weet niet hoe ik zou reageren als hij 1à2 flessen zou opdrinken met mij erbij. Vriendinnen drinken wel door, waar ik bij zit. dan zegt het me niet zoveel... Trouwens da's ook niet waar. Lijkt me best moeilijk eigenlijk. Goed van je Adam, dat het je niets doet (qua eigen drinkgedrag), dan lijkt de knop om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjo, je vroeg of het worstelen, in genieten is overgegaan. Ik kan alleen voor de A uit het RAF team spreken. Genieten?? Het leven gaat"gewoon" door met alle up's en downs! Er is niet ineens een "hemelse" staat. Doorleven, maar zonder te drinken. En het leven, met of zonder, is niet één groot feest.

Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat er niet een mens een slok minder gaat drinken, omdat ik niet drink.
Dat is ook het dubbele in de samenleving. Je word enorm veroordeeld als je geen maat kan houden en dus niet kan drinken, maar er is geen mens die solidair met je is. Dat is dus MIJN ervaring.
Voor mij zou het absoluut makkelijker zijn wanneer tenminste mijn eigen huis alcoholvrij zou zijn, maar dat is me nog nooit gelukt. Hoogstens een paar dagen, maar dan is er weer wat en moet de zooi weer het huis in. De enige optie voor mij zou zijn om op m'n eentje te gaan wonen. Dus geen optie.

Eindelijk iedereen de deur uit, zucht, kan ik eindelijk eens wat gaan doen. Gewoon doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Soothe, dat weet ik heus ook wel hoor!

Was gewoon wel nieuwsgierig of en hoe dat gaat naarmate je langer droog staat, de veranderingen die je door gaat.... Het zal toch wat minder heftig worden en meer op de achtergrond komen te staan..... En, ik weet ook heus wel dat het voor iedereen weer anders is. maar ik wilde van bijv. Ferry en Rufus wel eens weten of ze het zich nog herinneren, hoe ze er een jaar geleden mee om gingen en hoe dat nu voor ze is!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WEl drinken of niet drinken
wel schrijven of niet schrijven
wel ADB of niet ADB
stoppen of minderen

Ik heb jarenlang vanaf mijn 15de teveel gedronken.
Op mijn eerste feestje lag ik al vrij snel naast de wc pot, omdat ik bier en wijn door elkaar dronk. Ik ging n.l. voor het effect en niet voor de smaak.
Ik luste alles, bier wijn, sterke drank, likeur, als het maar drank was. Als ik maar in die andere wereld terecht kwam, waar gevoel niet echt meer aanwezig was. Waar het meer een soort zweven was tussen emoties en gedachten. Waar alles mogenlijk was en geen plan te groot. Waar ik trots en stoer was, durf had en guts om alles te doen waar ik maar zin aan had.

Mijn oude schoolvrienden raakte ik al snel kwijt, omdat ik bevriend raakte met de barhangers die dobbelsteenspelletjes en kaartspelletjes deden om een rondje drank. Op die manier hoefde je tenminste niet elk drankje zelf te betalen. Ik werd erg goed in die spelletjes. Toen ging ik samenwonen en kwam in een buurt terecht met veel werklozen en studenten. En we hadden een eigen buurthuis...met bar!. Al snel kwam ik erachter, dat als je een bardienst draaide, je de sleutel kreeg van het buurthuis. Het duurde niet lang en de dagelijkse stiekeme bardiensten waren ontstaan tussen mij en nog zo'n 15 andere alcoholisten in de buurt. Het bestuur liet het begaan omdat ook daar enkele alkies voorkwamen en het de kas spekte.
Bovendien dronk men er ook overdag, dus een buurtgenoot bezoeken, betekende al gauw vroeger aan de drank gaan.
Wat heb ik veel geklaverjast overdag onder het genot van.

Toen dit me nog niet heftig genoeg was, kwam ik in de punkscene terecht, waar men flessen sterke drank dronk als ontbijt. Wist ik veel dat het voor de meesten wel moest, omdat ze van de heroine afdaalden en nog net geen junkies genoeg waren om hun volgende shot te nemen of erop te willen gaan om te scoren. Dus verdoven die hap. Mijn leven bestond uit slaapperiodes tussen het ene drankfestijn en het andere. Om kampvuren, in kraakpanden, tussen het uitshot van de maatschappij, zwervers, junkies, alkiesen en veel jongeren die het allemaal spannend vonden. Net als ik.
Toen kwam de housscene en de pillen en het trippen en de drank en de weed en het swingen en de speed. Dagen achtereen zonder stoppen mijn lichaam vergiftigen. Hoe kon ik het volhouden. Geen idee maar ik genoot met volle teugen, dacht dat ik het leven had uitgevonden.En met mij velen.

En nu?
Ik heb geprobeert te stoppen en dat is me in 11 jaar tijd 1 keer gelukt voor 5.5 maanden in 2001 waarna ik wel een stuk minder ben gaan drinken en de drankvrije dagen/soms weken tussen het binge drinken ben blijven volhouden.
Maar ook daar was ik in juni 2007 niet meer blij mee en besloot hier op 7 july te gaan meelezen, schrijven en ik heb de internetbehandeling van Tactus gedaan.

En nu?
Nu drink ik nog af en toe en heb maar 1 uitglijder gehad sinds july 2007 van slechts 8 wijntjes en drie likeurtjes. En ben twee keer twee maanden gestopt.
Daartussen heb ik zo'n 2-4 flesjes bier of glazen wijn gehad soms in de week soms in de twee weken.
Ik denk niet de hele dag aan drank, ik denk niet de hele dag wanneer mag ik weer.
Maar ik let wel op mijn alcoholinname als ik zin heb aan drinken.
Ik drink bewust langzamer,
ga bijna nooit naar de kroeg,
heb geen alcohol in huis
en als ik wel wil drinken
dan kijk ik wel naar de laatste datum dat ik wel gedronken heb
en zorg ervoor dat ik geen sterke drank koop
en niet teveel inkoop.

Tot nu toe gaat dit al sinds ik de internetbehandeling doorlopen heb prima.
Dus om te zeggen dat
als je kunt minderen dat je dan geen echte alcoholist bent geweest, ben ik het bewijs dat dat echt onzin is
En dat je hier niet zou mogen of hoeven schrijven als je nog wel af en toe twee biertjes drinkt ook.
Tenslotte leiden er meer wegen naar Rome
Ook ik heb mijn ervaringen die ik met anderen kan delen

Het is een groot gevecht geweest, maar ik heb wel gewonnen
Voor de een betekend winnen niet meer drinken.
voor mij was het de wil om in de toekomst nog af en toe te kunnen drinken, de aanzet om te minderen met drinken.
En ik heb mijn doel bereikt.
Voor ons allen geldt..de toekomst zal het leren

aangepast..204 flesjes veranderd in 2-4 flesjes (LOL)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, je gaat perfect!! En er zijn een hoop forumgenoten, die jouw mening delen. Dus, ga zo door!!
Jij weet dat minderen voor jou geen optie is, dus ga je "rustig" door. Een goed idee!! :D

Ik heb nog nooit een alcoholist gezien, waar minderen werkt! Wel dat ze na korte of langere tijd weer op hun oude niveau zaten. Of zelfs daar boven. Koh, heeft in deze een goede voorbeeldfunctie en gaat nu echt weer stoppen. Omdat hij toch aan het kortste eind trok!!

Bij meerder opnamen zag ik de zelfde gezichten de revue passeren. En wat dachten ze? Ik controleer het, niet dus.
IK blijf zeggen dat een echte alco nooit kan drinken. Een "ziekte" voor het leven.
De jellinek in Amterdam, zegt niet, dat er voor een verslaafde, zoiets bestaat, als een beetje alcoholist zijn.
Alle mensen op dit forum, met een echte verslaving, hebben uiteindelijk eieren voor hun geld gekozen en zijn mede daardoor niet in de goot beland!
Dat mag oprecht een overwinning heten!

Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las dit weekend een interview met A.F.Th. van der Heiden (jaaaaaaaaaaa :D laat ik eens literair doen hè staat wel lollig) en die zuipt ook wel eens te veel en hij zei:
(sjips ik kan het blad waar het in stond niet meer vinden *****)
.......
zoiets als: "De vraag is niet of het leven leuk is, het moet geleefd worden"(50% Houtje, 50% v.d. Heyden). Punt uit, geen discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, zijn oeuvre, staat hier in de kast, Mischien ontbreekt er iets, maar het lijkt me voldoende.
En..... ik heb naast hem in de kroeg gezeten. Een hoop mensen om hem heen. Een ieder wil dan in je gezelschap zijn. Hij spuugte er niet in. Wat veel auteurs eigen is!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brood halen?

Overigens, over uiterlijk gesproken :huh: ???? ik kreeg een proefje van een dagcrème echt iets voor alkies:
"Ultra-Lift Pro X, Re-Plumping Anti-Wrinkle Anti Puff Day Cream.

Als je dat op je b*k wil smeren, haal je het niet, ook al smeer je van oor tot oor !!!!

Geintje :rose: het is mooi weer tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...